zalmhaasje

22-12-2011 21:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zalmhaasje gekocht bij de aldi, maar wat kan ik er mee doen?
Je kunt je ramen er mee lappen, of als kleuren vanger gebruiken bij de gekleurde was
Internagelaktisch
opeten
zucht, ik bedoel dus of ik het rauw kan eten, in salades, in welke gerechten ik het kan gebruiken
Zo'n gerookte?

Die kun je op een lekker broodje eten met een beetje rucola en roomkaas. Eventueel met geroosterde pijnboompitjes erop.

Of je doet hem door de pasta, uitje bakken met teentje knoflook, glas droge witte wijn erop en alcohol laten verdampen, bekertje (light) room erin en warm laten worden en kruiden met zout en peper. Pasta koken, saus erop, zalmhaasje erop leggen en bestrooien met wat verse dille of bieslook. Je kan ook nog spinazie in je saus doen, gewoon diepvries en dan laten ontdooien/verwarmen. Eventueel de vis in stukjes snijden en (met de pan van het vuur af) door de saus doen.

Je kan hem ook fijnsnijden en in een wrap doen, met kruidenkaas en sla.

Of je bakt een omelet, af laten koelen, zalm kleinsnijden en erop leggen met een beetje goede mayonaise, oprollen en in stukjes snijden.
serieuzer input:

er staat een recept in de folder van de Aldi met het zalmhaasje. Kan 'm zo snel niet vinden online. Was iets met garnalen erbij - een voorgerecht.
quote:zuchtervan schreef op 22 december 2011 @ 21:44:

zucht, ik bedoel dus of ik het rauw kan eten, in salades, in welke gerechten ik het kan gebruiken

Ach, je zucht-er-van...

Heb je zelf al gezocht? Ik noem maar een dwarsstraat: Google?
Kijk eens..

Heul veul zalmhaasjes
anoniem_516 wijzigde dit bericht op 22-12-2011 21:49
Reden: er ging iets fout, ofzo
% gewijzigd
Maar alleen als het deze is dus want die is gerookt (niet meer rauw):

Nog meer zalmhaasjes
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=462462
“Don’t look back – you’re not going that way.”
het is het zalmhaasje van de foto

ik heb gegoogeld maar toen kwam ik in een discussie over of je zalm wel of niet rauw kon eten, dus ik dacht ik vraag het even op het forum
Dit is lekker: Zalmtartaar met rucolaolie

Rauwe zalm, wel of niet

Zalmhaasje wat jij in huis hebt, is waarschijnlijk niet vers genoeg om rauw te eten. Rauwe vis eten vind ik zelf ook wat risicovol. Ik zou het gewoon bakken/grillen/pocheren, wat je wilt.
Maar het is een gerookt zalmhaasje, dan is het toch niet rauw meer?
Een gerookt zalmhaasje, zoals die van de foto van de Aldi, is inderdaad niet rauw meer. Die is gewoon zo te eten, net als die plakjes gerookte zalm die je ook bij o.a. de Aldi kunt kopen.
Lekker met gepoached eitje op een salade met een simpele vinegraite.

Lekker als voorafje, recepten genoeg, 't is gewoon gerookte zalm toch? Wat is er eigenlijk "haas" aan? Wij eten heul vaak zalm, woon in een zalmland, vandaar. Maar van zalmhaas heb ik nog nooit gehoord, ook niet van salmon bunny of wat dan ook
Optimist tot in de kist!
quote:leentjedb schreef op 22 december 2011 @ 22:37:

Een gerookt zalmhaasje, zoals die van de foto van de Aldi, is inderdaad niet rauw meer. Die is gewoon zo te eten, net als die plakjes gerookte zalm die je ook bij o.a. de Aldi kunt kopen.

Het staat zelfs op de verpakking van de Aldi dat je 'm zo kunt eten!

TO, lezen!
Ik heb het recept uit de Aldi folder gevonden!

Zalmcocktail met garnalen, voorgerecht voor vier personen.

Nodig:

- 1 mango, in blokjes

- 4 eetlepels mayonaise

- 1 eetlepel citroensap

- 2 theelepels paprikapoeder

- 1 zalmhaasje

- 100 gram Hollandse garnalen

- 1 eetlepel bieslook, fijngeknipt + sprietjes voor de garnering

Voor de saus de helft van de mangoblokjes in een blender pureren en de mayonaise met 1/2 eetlepel citroensap, de paprikapoeder en wat zout en peper erdoor mengen. Het zalmhaasje in blokjes van 1 cm snijden en deze in een kom omscheppen met de garnalen, mangoblokjes, fijngeknipte bieslook, 1/2 eetlepel citroensap en wat zout en peper naar smaak. Dit mengsel over vier mooie coupes verdelen en er wat saus over scheppen. Garneer de cocktail met sprietjes bieslook.

Op de foto die erbij staat zit alles in een glaasje, erg mooi om te zien.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 22 december 2011 @ 23:03:

Lekker met gepoached eitje op een salade met een simpele vinegraite.

Lekker als voorafje, recepten genoeg, 't is gewoon gerookte zalm toch? Wat is er eigenlijk "haas" aan? Wij eten heul vaak zalm, woon in een zalmland, vandaar. Maar van zalmhaas heb ik nog nooit gehoord, ook niet van salmon bunny of wat dan ook Zalmhaas is het "lekkere" stukje van de zalm, het dikste gedeelte volgens mij. Maar ik heb de visboer "kabeljauwhaasjes" zien snijden en die sneed gewoon dikke repen..............dus?
quote:Cinnamon53 schreef op 22 december 2011 @ 23:25:

Ik heb het recept uit de Aldi folder gevonden!

Zalmcocktail met garnalen, voorgerecht voor vier personen.

Nodig:

- 1 mango, in blokjes

- 4 eetlepels mayonaise

- 1 eetlepel citroensap

- 2 theelepels paprikapoeder

- 1 zalmhaasje

- 100 gram Hollandse garnalen

- 1 eetlepel bieslook, fijngeknipt + sprietjes voor de garnering

Voor de saus de helft van de mangoblokjes in een blender pureren en de mayonaise met 1/2 eetlepel citroensap, de paprikapoeder en wat zout en peper erdoor mengen. Het zalmhaasje in blokjes van 1 cm snijden en deze in een kom omscheppen met de garnalen, mangoblokjes, fijngeknipte bieslook, 1/2 eetlepel citroensap en wat zout en peper naar smaak. Dit mengsel over vier mooie coupes verdelen en er wat saus over scheppen. Garneer de cocktail met sprietjes bieslook.

Op de foto die erbij staat zit alles in een glaasje, erg mooi om te zien.TO, dit verdient een applausje van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven