Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Iek lauwe hoofdluis. Ik krijg bijna maandelijks zo'n brief mee naar huis ( opt dit moment heerst er weer hoofdluis in de klas van de een na jongste). Maar op een of andere manier fietsen ze er tot nu toe altijd tussendooor. Moet er niet aan denken die bergen was van iedere dag bedden verschonen ed. En dan de knuffels van mijn jongste; volgens mij heeft ze er wel 200.

Nog een uitslagen van fiekes op internet. Ben wel benieuwd hoe het haar vergaan is. De voorspellingen voor gisteren warren heel slecht dus had ik maar ingepland om te gaan zwemmen. Echter het zag er hier gisteren morgen zo goed uit dat ik toch maar op de fiets gestapt ben. Een rondje van bijna 60km, zonder een druppel regen, met veel zon. Maar op de fiets merk je dan toch wel dat er een stevige wind stond hoor.

Het fietsen lijkt mijn bilspieren echt goed te doen. Gisteren verder een wel goede dag gehad. Alleen........ ja er schijnt momenteel niets goed te willen gaan....voel nu mijn knie. Ik denk van het fietsen want ik heb aardig tegen de wind ingebeukt. Dus vandaag maar even helemaal niets.

Zo meteen met de kinderen naar de crosswedstrijd. Maar daar zou ik gewoon lopend naar toe kunnen. Oudste was al afgevallen want die heeft examen maar nu is ook de een na oudste afgevallen. Die kondigde gisteren al aan zich beroerd te voelen. Dus uiteindelijk maar 4 van de 7 ingeschrevenen aan de start.

En kees hoe ging het bij jou gisteren. In zeeland staat altijd toch nog veel meer wind dan verder landinwaarts.
Fiekes je streven ruimschoots gehaald zie ik. Klasse hoor en dan met die wind. Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je verhaal. Met wat gerichte training, een vlak parcours en niet zo veel wind zou je bij die 1hr30 in de buurt moeten komen. (Maar juist die laatste minuutjes er af gaan heel moeizaam in mijn ervaring)
Hoi allemaal. Bedankt voor de belangstelling . Mijn loopje zit er op. De tijd was dezelfde als die van 2 jaar geleden (vorig jaar heb ik niet meegedaan). Op mijn Garmin liep ik 1.10 over 13,5 kilometer en daar ben ik voor nu tevreden mee. We liepen 2 kilometer over het strand en daar hadden we pal wind tegen. Dat was me toch zwaar. En toen nog een trap op tegen de duinen, ik ging helemaal kapot. Gelukkig kon ik mij de laatste 4 kilometer al hardlopend weer herpakken. Het belangrijkste nog wel voor mij is dat mijn knie zich goed houdt zodat ik na de jaarwisseling serieuzer kan gaan trainen. De sfeer tijdens het loopje was weer gezellig en gemoedelijk. Mede daarom ga ik me denk ik inschrijven voor een loopje van 10 kilometer op 2e Kerstdag. Op 31 december is er ook nog een leuke loop van 20 kilometer en die pak ik denk ik ook nog mee.
@Lauwe, oei hoofdluis. Heb ook schoolgaande kinderen die brieven meekrijgen. Gelukkig hier nog niet gehad. Succes met de bestrijding.
Geloof dat de bestrijding redelijk voorspoedig verloopt. Maar met afgelopen weekend nog met 2x kinderfeestjes, hoop ik toch wel dat het zo blijft. Dochter heeft ong 150 knuffels, maar heb me beperkt tot diegene waar ze tegenaan ligt en elke dag haar uitkammen.

Vandaag training op de motorcrossbaan, het was hilarisch maar ook loeizwaar, ik kwam ook pas op het laatst een beetje op gang, maar tussen de bedrijven door stond ik te hijgen als een oud molenpaard. Het meest vermoeiende is dat je soms met een voet in de blub schiet en met de andere niet. En als je van een berg afrent dat je niet moet inhouden omdat je dan helemaal in de blub zakt. Verder scheen er een lekker zonnetje, we hebben foto's gemaakt om te bewijzen. En het grappige was dat we met meer vrouwen waren als mannen.
Goeiemorgen beste lopers,

Wat een prestaties worden hier neergezet zeg!

Ik kom even in de gezellige sportieve topic inbreken als het mag?

Ik heb namelijk een paar loop vragen, en het idee dat ik die hier heel goed kan plaatsen.

Willen jullie met mij meedenken en adviseren?

Ik ben een vrouw van 47 jaar, en loop al een aantal jaren op recreatief niveau, wel regelmatig. Loop zeker 2 maar vaker 3 keer in de week.

heb volgens schema gelopen van start to run, en als ik even niet voldoende heb gelopen pak ik dit schema weer op.

Nu ben ik echt waanzinnig trots op mezelf, heb zaterdag een loopje gedaan 10 km in 55.39, dit is mijn snelste tijd ooit.

Kwam mede door het voor mij ideale loopweer, en ik had een zeer attente heer bij me lopen die me de laatste twee km mee trok op goede snelheid.

Ook ben ik wel bij een vereniging geweest, en heb me daar bij aangemeld, echter in de praktijk is dit haalbaar voor mij, door de wisseldiensten die ik werk.

Nu zal ik zo heel graag tips willen hebben, hoe ik in een jaar tot een halve marathon kan gaan trainen?

Ik weet zelf niet goed hoe dit aaan te pakken.

Nu train in ongeveer dit schema:

Maandag loopje 6 a 7 km

Woensdag interval training van 3 kwartier

Weekend duurloop van 9 a 10 km.

Bij alle andere loopjes van 10km, liep ik altijd rond een uur, dus afgelopen zaterdag was echt een positieve uitschieter voor mij.

Dank jullie wel voor het lezen en wellicht alvast voor de tips die gaan komen.
@ baukje wat rot zeg. Hoop dat het snel beter zal worden

@fiekes goed gelopen!

@ kees jij ook al zo n mooie tijd gehaald

@lauwe sterkte met de luis!

Ik liep mijn eerste stukje in schotland. Gisteren mooi weer, nu regen.
Hallo Tineke, kijk eens op de website www.hardloopschema.nl Als je dan bovenin de pagina klikt op 'mijn schema' dan kan je een categorie halve marathon kiezen en vervolgens zou ik in jouw situatie voor uitlopen kiezen (1h 45 min - 2 h 00 min) kiezen. Je moet je wel even (Gratis) aanmelden en dan krijg je een overzicht van trainingsvormen voor een periode. Ikzelf heb daar profijt van gehad. Natuurlijk zijn er vele wegen die naar Rome leiden maar in ieder geval kan je hier iets van afhalen.

Als je nu 10 kilometer loopt in 55 minuten dan moet een halve marathon toch wel binnen de 2 uur te realiseren zijn.

Succes.
Super, dank voor de info. Hier kan ik wel iets mee.
Tineke jammer dat de vereniging niet gaat lukken. Want hardlopen is toch veel meer dan enkel het opvolgen van een schema. Maar zoals kees al aangeeft kan een goed schema wel een mooi houvast zijn naar een gerichte opbouw.

Misschien is het wel beter om je eerst even een tijdje te richten tot de 15km of 10 EM. Is een mooie tussenstap en als je die eenmaan goed onder de knie hebt gaat die halve marathon ook wel lukken. Het risico van nu meteen doorstomen met een schema van een 3 maanden is dat je teveel gaat toegeven op je tempo. Dus richt je eerst op die tussen afstanden zonder al te veel verval bij wedstrijden tov je 10km tijd.

Lauwe had de foto's graag willen zien. Zal best een zooi geweest zijn. gisteren bij de cross ook zo'n lekkere zooi. Jongste dochter was nog onderuit gegaan. Maar ze is gewoon overeind gekrabbelt en weer verder gegaan mijn stoere meid van zeven jaar.

Max nu al weer in schotland neergestreken? Jij reist ook wat af he.

Zo meteen naar de fysiotherapeut. De rare zenuwpijn is sinds gisteren zo goed al weg en ik moet zeggen dat ik me nu al een heel ander mens voel. Pijn in de bil is ook een stuk minder. Maar ik voel me in ieder geval weer gewoon energiek. Had de afgelopen weken het idee dat ik met de dag een grotere wrak werd en dat de slijtage slag van alle kanten begon toe te slaan.

Pijn in de knie is gelukkig ook zo goed als weg. Alleen als ik fors tegen de wind intrap voel ik wat. Maar ik moet me ook aanleren om niet altijd op de pedalen te beuken maar eens gewoon de versnelling een tandje lager te zetten. Nu was dat vanmorgen niet aan de orde want toen ben ik op mijn gewone fiets zonder versnellingen gegaan.
He allemaal! Hier het verslag van de halve van Ameland! Het was echt supergaaf! Ik liep volledig mijn eigen race omdat al mijn vrienden en trainingsmaatjes als wedstrijdloper ingeschreven stonden, en ik als recreant. Dat betekende wel veel inhalen op smalle bospaden maar ik liet me door niets en niemand opjutten. Dat was opzich wel fijn. Het eerste stuk hadden we wind mee over het strand maar het was vloed dus er was maar een smal strookje met enigszins hard strand.. De 10km doorkomst had ik dan ook sneller verwacht. En voordeel van de wind mee bleek niet zo groot door het zachte zand. Op het stuk over de dijk tegen de wind in, had ik helaas geen groepje waar ik in mee kon liften. Het mooie was dat ik geen groepje had omdat dat stuk heel lekker ging en ik eigen alleen maar aan het inhalen was. Al met al was ik voor ik er erg in had bij km 18. Vanaf daar stond wat publiek en de laatste anderhalve km stond mijn vriend langs de kant. Hij is het laatste stuk met me mee gerend. ‘net als toen’ want ‘de vonk’ tussen ons sloeg over bij een hardloopwedstrijd in het buitenland waar hij ook met mij mee rende toen hij al gefinished was. En het feit dat hij alweer gezellig met mij mee kon rennen betekend dat ook mijn vriend heel tevreden mag zijn met zijn tijd. Hij was er zo’n 25 minuten eerder dan ik.. Ik was vooraf niet zo bang voor de afstand maar makkelijk tempo maken lukt me nog niet echt sinds mijn trainingsdip. Ik heb veel zin om daar aan te werken en in het voorjaar voor onder de 1.35 te gaan. Die 1.30 leek me wel vrij hard op het moment maar de trainer zegt dat dat zeker haalbaar is voor mij. En gezien de looptrainer mijn tijd op de 30 seconden na goed voorspeld had, vertrouw ik daar maar op ☺

De spierpijn valt me ook wel mee, mn bovenbenen zijn wel bijna over maar mijn kuiten staan nog wel erg strak.. Deze week toch rustweek!

@ Baukje.. je hebt helemaal gelijk dat je even geen plannen maakt tot het weer echt goed gaat. Bij jullie inmiddels geen zieken meer? En hoe is het met je knie? Kan het niet komen doordat je wat hebt gecompenseerd toen je last had van je been/bil? En inderdaad is een versnellinkje terug vaak beter voor lopers. Maar ik heb daar ook zo’n enorme moeite mee! Ik ben een echt ‘stoemper’ zoals we dat hier noemen en bij fietsen op souplesse val ik zo door de mand!

@ Lauwe.. wat een werk! Alles wassen met die hoofdluis :s Maar dan is je jeuk wel verklaard. Wel een stoere training op die baan zeg!

@ Keesopk.. nadat ik afgelopen weekend ook een wedstrijd in het zand heb gelopen, heb ik toch wel wat meer respect voor jullie Zeeuwen gekregen hoor! Bij jullie gaan natuurlijk hartstikke veel wedstrijdjes over het zand! Blij dat ze dat bij ons in Grunn niet zoveel hebben :D Mooi dat je serieuze voornemens voor 2012 hebt.

@ Tineke.. mooie tijd afgelopen weekend! En met 3 keer per week trainen, moet het opbouwen zeker lukken. Goede tip van Baukje om eerst nog een tussenafstand te kiezen. Heb je een bepaalde wedstrijd op het oog?

Schrijf anders gewoon gezellig met ons mee over het hardlopen! Dat maakt mij in ieder geval steeds weer enthousiast ☺
Fiekes leuk je belevenissen te lezen. En je vriend had dus echt een supertijd gelopen.

De knie gaat wel weer goed hoor.Ik kom net van school en heb tegen de wind in moeten beuken maar had enkel last van kou en regen.

Bezoekje aan de fysio heeft me goed gemaakt. Ze heeft toch ook maar de spieren van mijn rug losgemaakt. En dat voelt goed. Verder aardig gepijnigd, maar het voelt nu wel beter. En een serie oefeningen op gekregen. Heb ik zelf toch het idee dat ik actief iets kan doen aan het herstel.

Verder dus voorlopig zwemmen en fietsen en over 4 dagen weer terug. Het positieve is dat ik na voldoende rust weer gewoon aan de slag kan en niet zoals bij sommige andere blessures nog rekening hoef te houden met de 'oude' blessure.

Ik zag zojuist dat de laatste halve marathon inmiddels opgenomen was in de marathon ranglijst. Ben gelijk bijna 100 plaatsen gestegen. (Fiekes jij komt er met je tijd ook op te staan)
Zo Fiekes knappe prestatie zeg. Het geeft inderdaad een boost als je steeds maar lopers inhaalt. Wat was uiteindelijk je eindtijd van jou en je vriend? En dan ben ik ook nog eens geinteresseerd in het onder de 1.35 gaan. Doe je dat via speciale (snelheids)oefeningen speciaal op jou gericht? Ik vraag me namelijk ook wel eens af hoe ik wat sneller kan worden. Af en toe train ik wel eens met intervallen (800 meter of 1000 meter) op een hogere hartslag maar de trainingsfrequentie is momenteel nog te laag.

Vanaf mei start doe ik weer mee met een hardloopgroep die voornamelijk traint voor de kustmarathon. Twee keer per week komt die samen, 1 keer een duurtraining en 1 keer een intervaltrainging in de duinen en op het strand. Diezelfde groep traint nu op de baan maar aangezien ik 's winters voetbal en het winterprogramma niet volg rommel ik eigenlijk maar wat aan.

Ben zo maar benieuwd wat jullie allemaal doen qua snelheidstraining.
@ keesokp.. ik zat richting de 1.40 en mijn vriend was 24 minutens sneller (beetje cryptisch maar anders is hij wel heel makkelijk op te sporen, niet dat dat zo erg is maar ik weet niet of hij daar op zit te wachten)

Ik heb afgelopen zomer niet zo lekker kunnen trainen en ik merk dan dat ik minder makkelijk tempowisselingen maak. Als ik dat ga trainen, dus inderdaad intervallen en vooral gewoon lekker afwisselen dan gaat het tempo meestal weer makkelijker omhoog bij mij. Over het algemeen doe ik woensdag een baantraining met wat hardere intervallen. Eigenlijk hebben wij zaterdag ook een interval training maar dan buiten de baan. Echter mis ik die meestal omdat ik dan aan het werk ben. Daarnaast blijf ik nu toch wel met name duurloopjes doen omdat snelheid nu nog niet het belangrijkste is.

Die intervallen zijn nu in de winter wat langer, vorige week bijvoorbeeld 800 meter. Maar meestal werken we met blokken die een vaste tijd en vast tempo hebben, en die wisselen we dan met elkaar af. Bijvoorbeeld dat een blok in het langzaamste duurtempo 10 min duurt, Dan een iets sneller blok van 5 min, en zo verder.. Die intensiteiten zijn dan meestal aan hartslag gekoppeld maar de wat hardere (en dus kortere) aan tijd omdat hartslag even duurt voor het mee stijgt..

@ Baukje.. waar is die ranglijst te vinden? Best grappig
Even snel voor fiekes, dehardloopkrantpuntcom en dan op de ranglijsten. Ik sta zelf bij de hele marathon nu op een heel bijzonder punt. Maar kan nog veranderen natuurlijk voor het einde van het jaar. Is overigens alle leeftijden door elkaar.
Kees ik train 1 keer per week intensieve intervallen op de baan. De laatste tijd met het oog om de langere afstand meestal wat langere intervallen 1000-3000m op of net boven de anaerobe drempel. Met zo nu en dan een interval training met kortere afstanden (400-600-800) die dan nog wel sneller worden.

De dag erna een 60-80min D2. Weer een dag later een wisselduurloop (al dan niet met heuvels), tempoblokken, vaartspel oid. Dan een rustdag.

In het weekend de lange duurloop met steeds langere tempoblokken op wedstrijd tempo soms afgewisseld met een climax loop (ieder volgend blok steeds 5 hartslagen hoger) . De dag erna een duurloopje wat na inlopen overgaat in D2 tempo.

Mijn ervaring is dat je aanvankelijk sneller wordt als je maar voldoende varieert en ook voldoende wedstrijd hardheid op doet door regelmatig wedstrijdjes te lopen. Maar dat je dan toch al vrij snel aan je max zit en veel nauwkeuriger rondom de drempel zones moet trainen om nog vooruit gang te boeken.
@Fiekes @Baukje bedankt. Ik vermoedde al zo iets maar jullie hebben het bevestigd. Ik loop teveel op hetzelfde tempo.

Vanavond heb ik 9 kilometer gelopen. De eerste 3 kilometer in 11.5, de 2e drie kilometer in 10,5 en de laatste 3 in (ongeveer) 11.8. Ik ben voornemens om op 2e kerstdag een wedstrijdje van 8 kilometer mee te lopen en daarom wil ik donderdag nog een paar tempoblokjes van 800 meter afleggen. Zaterdag wil ik dan nog een rustige duurtraining van ongeveer 12 kilometer afleggen. Het is mij dit jaar 1 keer gelukt om een stadsloopje van 7,5 kilometer af te leggen met een gemiddelde snelheid van 13 km/h en dat hoop ik nog eens te mogen meemaken.

@Fiekes, toptijd van je vriend.Ik heb ook kennissen met een wedstrijdlicentie maar die lopen niet zo hard.
Ik heb na mijn eerste halve marathon gelijk een wedstrijdlicentie aangevraagt. Ik was namelijk tweede bij demes geworden maar kreeg geen prijs omdat ik bij de recreanten ingeschreven stond. Nu wordt er hier bij veel wedstrijden geen onderscheidt meer gemaakt.

Kees het is wel verstandig om minimaal 10 min (en als je echt op tempo gaat trainen een 15 tot 20min) goed inloopt / goede warming up doet. En als je in tempo blokjes loopt ieder volgens blokje het tempo wat opvoeren en tussen de blokjes een paar min. rustig duurlooptempo dan wel dribbel pauze. Ook altijd eindigen na tempo trainingen met een 5 tot 10 min uitlopen.

Ook als je echt intervallen gaat trainen na een hele goede warming up de eerste serie 800tjes nog niet op de drempelsnelheid om echt voldoende opgewarmd te zijn. Kun je de volgende series op de 13 km/hr trainen. (maar ook niet sneller vant dan wordt de training minder efficient). Zal met name voor jou moeilijk zijn omdat je door het voetballen waarschijnlijk veel sprintvermogen hebt en dan de intervallen gemakkelijk te snel gaat lopen.
Hallo,

Bedankt voor de reacties die ik heb gekregen, hier kan ik wel iets mee! Heb gekeken op het aangegeven hardloopschema, en kan deze helaas niet gratis downloaden.

Maar er staan ook nog genoeg andere schema's op het Internet.

En ja, ik denk ook wel dat jullie Fiekes en baukje gelijk hebben, misschien eerst maar eens gaan voor de 15Km. Ik was het weekend euforisch over de tijd die ik had gelopen, dat gevoel is jullie wel bekend denk ik.

Ik moet ook wel mijn kop erbij houden natuurlijk, haha en beseffen dat een halve Marathon ook echt wel een afstand is zeg!

Ja, misschien toch nog maar eens naar de vereniging hier in het dorp, ook dat advies wil ik aannemen, ik denk ook wel dat daar nog veel te leren valt voor mij, (en menig ander).

Moet eens kijken wat dit kost, en wanneer ik dan eventueel kan instappen?

Fiekes: wat een snelheid zeg, Gefeliciteerd, wat een een Top prestatie van jou.

Bedankt voor de uitnodiging om hier mee te blijven schrijven, vinden de anderen dat ook okè?

Ik ben natuurlijk niet een loper van jullie formaat!

Maar ik vind het wel leuk om met jullie mee te schrijven, en bovenal om te lezen wat jullie zoal presteren, en ja ik lees al lange tijd met jullie mee.

Dus ik maak graag gebruik van jullie ervaringen op het gebied van lopen.

Ik ga zo lekker mijn renspullen aantrekken en dan heerlijk een interval training doen.

Fijne dag vandaag allemaal, en voor de mensen die ook gaan lopen, Succes!
@Tineke welkom. Ik ben ook pas een paar maandjes hier te vinden. Als ik meedoe tijdens een prestatieloopje dan eindig ik steevast in de middenmoot / achterhoede dus mijn hardloopprestaties zijn ook niet van het formaat van een topper.

Het gaat er maar om dat je plezier beleefd tijdens het hardlopen. Dat en een eventuele verbetering van je prestaties zin volgens mij de motivator om geregeld de hardloopschoenen aan te trekken.

@Baukje, bedankt voor je reactie. Ik ben voornemens om vanavond een paar tempoblokjes te lopen. Die ga ik eens proberen op 13 km/h
@ Keesokp.. voor het doen van tempowisselingen in je training moet je niet bang zijn om echt verschil te maken. Langzaam mag dus ook echt langzaam en hard ook echt wat harder (niet sprinten maar het mag best iets boven wedstrijdtempo zijn)

Opzich is het niet zo dat de rek eindeloos is door dit soort trainingen maar als je nog nooit snelheidstraining gedaan hebt, kun je hier wel een mooie sprong mee maken.. Ik ging zelf van 12km/u naar de 15 en mijn vriend van 16 naar 18. Natuurlijk kun je hier weinig van zeggen maar het heeft zeker zin!

En het hebben van een wedstrijdlicentie zegt niet veel over je tijden hoor. Ik heb er wel een gehad maar heb hem weer opgezegd omdat ik toch niet veel atletiek unie wedstrijden doe. Het voordeel is wel dat je vaak verder vooraan kunt starten. Nu was ik eerst heel veel aan het inhalen. Nu kun je in een startvak natuurlijk wel wat naar voren lopen, maar dat valt niet altijd mee! ('nee meisje, had je maar eerder moeten komen, ik laat je er niet voorbij! maar meneer, ik loop 10 minuten sneller dan u.. Jammer meisje) Mijn vriend laten ze er meerstal wel door trouwens

@ Tineke.. niet iedereen loopt hier heel hard hoor! Mijn tijd van dit weekend op mijn eerste halve was prima, maar echt niet fantastisch ofzo.. ik weet dus wel zeker dat iedereen het wel leuk vind als je mee komt schrijven!

En de overstap van 10 naar een halve moet kunnen. Het is niet zo dat een halve 2x een 10 is, maar het moet prima kunnen in de tijd die jij er voor gepland hebt. Maar een 15 is natuurlijk een mooi tussenstapje. Ik hoor van veel mensen dat de stap van 10 nar 15 groter voelt dan van 15 naar 21 (maar dat weet ik zelf niet want ik heb nooit een losse 15 gelopen in een wedstrijd) Ik weet niet of iemand hier dat kan bevestigen?

@ Baukje.. ik zag de lijst ja! Grappig, ik zag mijn vriend in die van 2009 ook staan

Ik ga straks ook even lopen in de zon. Heb vanavond andere verplichtingen ipv de looptraining dus het wordt een lekker rondje in het zonnetje!
Tineke juist gezellig dat je mee komt schrijven. Dit topic was juist voor iedereen bedoelt die op welk niveau dan ook met hardlopen bezig is. Bovendien moet je jezelf niet onderschatten , je bent al jaren bezig met hardlopen dus al veel ervaring. en ik twijfel er ook niet aan dat je die halve marathon aan zult kunnen hoor. Ik bedoelde alleen maar dat als je het tussenstapje van 15km/10EM eerst zou doen je dan meer snelheid mee neemt dat je gelijk helemaal op de duur van een halve marathon te stoppen.

Persoonlijk vond ik de stap van 15km naar halve marathon ook heel klein. De stap van een halve naar een hele marathon is dan weer eentje van een heel andere proportie. Maar dan met name wat betreft trainingsbelasting.

Ook leuk dat er nu een leeftijdsgenoot meeschrijft, volgens mij is de rest allemaal een stuk(je) jonger.

Fiekes als je op de marathon lijst komt dan mag je een aantal marathons het jaar daarop gratis meedoen. Heb er overigens de afgelopen jaren geen gebruik van gemaakt want er zijn toch wel zwaarder wegende factoren dan het inschrijfgeld die de keuze van de marathon bepalen.

Ik kreeg gisteren ook bericht dat de inschrijving voor de kustmarathon definitief is. Terwijl de inschrijving pas 1 januari geopend is. Heb hem ook niet in de planning maar kreeg hem gratis aangeboden van de organisatie. Dus ik had zo iets van ik neem hem toch maar aan, je weet maar nooit.

Voor de competitie wedstrijd (crosscompetities, clubcompetities is een wedstrijd licentie verplicht) dus het geeft wel meer mogelijkheden. Hier zijn de corss wedstrijden ook gescheiden. Trimlopers lopen apart van de wedstrijdlopers. Vaak ook andere parcours.

Hier geen zonnetje fiekes. Het is hier grijs en grauw. Ik ga zo even kracht training doen in de vorm van varkensstal uitmesten.

Verder ga ik echt met sprongen vooruit merk ik. De oefeningen lijken veel goed te doen. De zenuwpijnen zijn echt helemaal verdwenen.
Hoi allemaal,

Vanavond heb ik een intervaltraining gedaan. Eerst 10 minuten inlopen en daarna vijf keer 800 meter met iedere keer 3 minuten wandelen tussendoor. Ik heb geprobeerd om 13 km/h aan te houden maar het is iets sneller geworden, gemiddeld 13.4 km/h per 800 meter. Het eerste begin is er.
Even snel: gisteren een heerlijk loopje gedaan, interval gelopen. Zo'n drie kwartier. Vandaag veel te lang gewerkt, en morgen weer vroeg op.

Ga zaterdag weer lopen, ga voor een duurloop.
Lekker bezig kees en tineke. Ik kom vandaag niet verder dan fietsen.

Eind van de middag weer naar de fysio. Kijken of die me kan opvrolijken. Zelf ben ik wel tevreden over hoe het herstel verloopt nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven