Hoe overleef ik de kerst

24-12-2011 15:13 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het dan weer zover, kerst....

Vanavond kerstavond en All You Need is Love op de buis waar ik altijd elk jaar heerlijk mee zat te snotteren..

Maar nu zit ik depressief thuis met een gebroken hart en nog een lange, lange weg te gaan...

Oh kon ik dit jaar de kerst maar overslaan!!

Ik heb echt een lieve familie waar ik naar toe ga maar vind het gewoon zo confronterend, om alleen te zijn en niet gelukkig...

Meer mensen die dit zo voelen??
Ruza en Eindeloos

Poppeding, dat lijkt me heel moeilijk, vooral als je alles graag zelf doet en onder controle houdt. Je krijgt nu ineens wel heel gedwongen een lesje loslaten en relativeren op je bordje.

Sterkte! Hoop dat je toch een beetje kan genieten van de friet en de kerst.
Zo wat een reactie's allemaal!

Het klinkt bijna gemeen om te zeggen dat ik blij ben te lezen dat er meer mensen zijn die zich zo voelen..

Ik mag ook zeker niet klagen met een fijne familie en mensen om me heen die van me houden, dat even voorop..

Dus nee, ik ben niet zielig of eenzaam maar wel heel erg teleurgesteld in anderen (en ook in mezelf) dus dat drukt zwaar op mij..

En met dit soort dagen vind ik het gewoon confronterend, zie mezelf dan zitten, ongelukkig en verdrietig...

Maar ik heb veel goede herinneringen aan voorgaande jaren hoor, met vrienden en (schoon)familie's etc maar ik was altijd met een partner eigenlijk..

Vorig jaar was mijn eerste kerst als single en toen had ik er ook moeite mee, wat overigens niet wil zeggen dat ik niet compleet ben zonder partner maar goed... Het is gewoon wel leuker!

Ik heb juist geen zin om me onder de mensen te begeven (hoe lief ook) maar om idd alleen op de bank te hangen en filmpje te kijken of zoiets...

Juist omdat ik dan niet geconfronteerd word met mijn verdriet denk ik..

EN nu ga ik friet in de oven gooien, kan mij het schelen, heb ik zin in.
Mirabile, thanks! jij ook een dikke en ik wens jou ook een goede kerst, ondanks alles
Oh ja, voor jullie allemaal natuurlijk een heule dikke terug van mij en toch een fijne kerst, hoe het ook gevierd wordt (of niet)!
Ruby-ann, geniet van je friet, je film, je bank en jezelf, fijne kerst
[quote]Buzzie schreef op 24 december 2011 @ 17:15:

Hier ook! Ik snap er niets van maar ik ben uit balans.. Ik was juist zo goed op weg en dacht deze kerst wel gewoon goed te kunnen doorstaan alleen. Maar ik betrap mezelf erop dat ik erg uit balas ben geraakt door al die beelden op tv en de verhalen van anderen die allemaal leuke dingen gaan doen. Hoe streng ik mezelf ook toespreek, ik zie het even niet. Ik baal dat ik alleen ben deze kerst (ook al ben ik morgen met mijn familie) het lijkt even of ik er even niet toe doe.. Maf he!? De gedachten zijn een raar iets! Ik lees mee fijn dat ik niet de enige ben die zich zo voelt..[/quote]

Ik herken het helemaal Buzzie, voel met je mee!
quote:poppeding schreef op 24 december 2011 @ 17:28:

Ruby-ann, geniet van je friet, je film, je bank en jezelf, fijne kerstThanks Poppeding, voor jou ook hetzelfde gewenst en... 2012 moet wel beter worden dan dit beroerde jaar!
quote:Eindeloos schreef op 24 december 2011 @ 16:47:

[...]

Goeie tips Sum.

Ik ga voor Dexter (2e keer). haha.Die hoort er natuurlijk bij!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 24 december 2011 @ 16:06:

[...]

Misschien een domme vraag, maar waarom doe je dat niet?

Je haalt in huis:

* wijn

* sterke drank

* chips

* chocolade

* toast

* stokbrood

* smeersels voor op de toast en het stokbrood

* pizza

* ander eten wat je lekker vindt

* huurt of download: Black Hawk Down, Full Metal Jacket

* en, Kill Bill, Ocean 11, 12, en 13

* en dan ook nog, Mission Impossible deel 1 tot en met 8 (of zo)

* gordijnen dicht

* jogging broek en slobbertrui

TOT DINSDAG kom je dan de Kerst wel door!

Opgelost!

En ja, zo werkt het, zo heb ik jaren de Kerst doorgebracht...Goede ideeen Summerdance maarre.. ik zit al 2 weken thuis in mijn joggingbroek en de gordijnen dicht, haha...

En ach, daar kan de kerst ook nog wel bij...
Ruby-Ann,

Heel begrijpelijk hoor dat je kerst met partner gewoon leuker vond. Dat heb ik ook en dat hoeft niets te maken te hebben met niet alleen kunnen zijn, of je niet compleet voelen. Toen mijn laatste lange relatie uitging, was ik daar nog heel lang behoorlijk kapot van. Juist omdat het zo'n leuke relatie was en ik me jarenlang heel gelukkig en gezellig samen met hem heb gevoeld (zou bijna willen zeggen, het was de liefde van mijn leven, maar dat klinkt zo dramatisch).

Vorig jaar met kerst was mijn eerste zonder hem en dat maakte het voor mij, buiten alle andere ellende toen, extra zwaar en eenzaam.

Dit jaar gaat het al beter. Al is mijn nieuwe relatie gister uitgegaan, maar die duurde nog niet zo lang (8 maanden), en ik weet dat het met hem niet gaat werken. Dat scheelt. Toch blijft het naar, maar ik kan het een stuk beter handelen.

Jij hebt nu een gebroken hart zoals je in je OT schrijft en dat is nu extra confronterend. En het is wennen als je jarenlang samen bent geweest al die eerste keren zonder hem. Zoals nu de eerste keer kerst.

Volgend jaar is alles hopelijk een stuk lichter voor je.

Dit is trouwens een heel mooi en leuk topic aan het worden. Ik ga ook even wat eten maken voor zoon en mezelf.

Misschien kom ik vanavond nog even schrijven hoe ik vorig jaar een paar weken voor kerst dakloos werd en eenzaam en alleen in het koude (ja echt cv viel steeds uit), stinkende huis van mijn alcoholistische vader de kerst heb overleefd.
quote:poppeding schreef op 24 december 2011 @ 17:21:

Eindeloos: ben je wel goed hersteld? en ja die afhankelijkheid is echt vreselijk.

Ik wens jou ook een hele goede kerst! .

.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja, ik skip All You Need voor het eerst in jaren! Ik ga voor Pau!l.

En verder zijn het gewoon dagen die ook weer voorbij gaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 24 december 2011 @ 17:47:

Ja, ik skip All You Need voor het eerst in jaren! Ik ga voor Pau!l.

En verder zijn het gewoon dagen die ook weer voorbij gaan.

Zeker te weten Fame, het wordt vanzelf 2 Januari.

Hoeven we niks voor te doen!

Jij , natuurlijk Fijne Feestdagen gewenst.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Ruby-Ann schreef op 24 december 2011 @ 17:36:

[...]

Goede ideeen Summerdance maarre.. ik zit al 2 weken thuis in mijn joggingbroek en de gordijnen dicht, haha...

En ach, daar kan de kerst ook nog wel bij...Geen betere broek dan een jogging broek Ruby-Ann.
Oh, mirabile

Nog maar 1 meis, je verdient het zo!
Nou ik heb me omgekleed en mn muffins zijn klaar. Ik ga zo richting moeders en spreek jullie later!
Veel plezier Ruza, heb je je post nog weggehaald?
quote:Eindeloos schreef op 24 december 2011 @ 17:56:

Veel plezier Ruza, heb je je post nog weggehaald?Ja
quote:mirabile schreef op 24 december 2011 @ 17:45:

Ruby-Ann,

Heel begrijpelijk hoor dat je kerst met partner gewoon leuker vond. Dat heb ik ook en dat hoeft niets te maken te hebben met niet alleen kunnen zijn, of je niet compleet voelen. Toen mijn laatste lange relatie uitging, was ik daar nog heel lang behoorlijk kapot van. Juist omdat het zo'n leuke relatie was en ik me jarenlang heel gelukkig en gezellig samen met hem heb gevoeld (zou bijna willen zeggen, het was de liefde van mijn leven, maar dat klinkt zo dramatisch).

Oh ik herken het, klinkt mij niet dramatisch in de oren hoor..

Vorig jaar met kerst was mijn eerste zonder hem en dat maakte het voor mij, buiten alle andere ellende toen, extra zwaar en eenzaam.

Dit jaar gaat het al beter. Al is mijn nieuwe relatie gister uitgegaan, maar die duurde nog niet zo lang (8 maanden), en ik weet dat het met hem niet gaat werken. Dat scheelt. Toch blijft het naar, maar ik kan het een stuk beter handelen.

Jij hebt nu een gebroken hart zoals je in je OT schrijft en dat is nu extra confronterend. En het is wennen als je jarenlang samen bent geweest al die eerste keren zonder hem. Zoals nu de eerste keer kerst.

Volgend jaar is alles hopelijk een stuk lichter voor je.

Thanks.. ik had trouwens niet eens een lange relatie deze keer maar de pijn is veel erger dan mijn eerdere lange relatie!

Dit is trouwens een heel mooi en leuk topic aan het worden. Ik ga ook even wat eten maken voor zoon en mezelf.

Misschien kom ik vanavond nog even schrijven hoe ik vorig jaar een paar weken voor kerst dakloos werd en eenzaam en alleen in het koude (ja echt cv viel steeds uit), stinkende huis van mijn alcoholistische vader de kerst heb overleefd. Jeetje, klinkt heftig! Dus er zijn altijd ergere dingen zullen we maar zeggen dan..

Eet smakelijk!
quote:Ruza schreef op 24 december 2011 @ 17:55:

Nou ik heb me omgekleed en mn muffins zijn klaar. Ik ga zo richting moeders en spreek jullie later!Mmmmmm heerlijk muffins! Fijne avond bij moeders Ruza!
quote:Summerdance schreef op 24 december 2011 @ 17:33:

[...]

Die hoort er natuurlijk bij! That's the spirit!
Als ik wat rondlees hier op het forum lijken er eigenlijk meer mensen op te zien tegen kerst dan mensen die er heel veel zin in hebben, alhoewel de laatste groep misschien minder snel het daarover heeft.

Ik vond het vroeger vooral leuk als kind, later vooral met mijn toen kleiene kinderen, maar sinds hun vader is overleden, hangt er eigenlijk altijd een schaduw over. Maar als ik heel eerlijk ben, idealiseer ik waarschijnlijk ook hoe het vroeger was, allerlei verschillende familieleden bij elkaar kan heel gezellig zijn, maar levert vaak ook spanningen op en ik (zei de gek) probeerde altijd alles in goede banen te leiden, iedereen tevreden te stellen etc etc. en dat mis ik helemaal niet In ieder geval iedereen die zich alleen voelt, sterkte en een knuffel.
Stiekum wil ik eigenlijk het liefst All You Need kijken, omdat het bij mij altijd HET kerstgevoel bracht.....

Ook al is het voorspelbaar, zoetsappig en te romantisch...

Maar ik ga mezelf niet kwellen, oh nee!!!
Dankjewel.

Lieve post Zonnetje.

Voor jou ook mooie dagen en de allerbeste wensen!
quote:Eindeloos schreef op 24 december 2011 @ 17:52:

[...]

Geen betere broek dan een jogging broek Ruby-Ann.Eensch.. Ik denk zelfs dat ik morgen gewoon in m'n joggingbroek naar kerstdiner bij m'n familie ga, ken mij ut schele..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven