Hoe overleef ik de kerst
zaterdag 24 december 2011 om 15:13
Morgen is het dan weer zover, kerst....
Vanavond kerstavond en All You Need is Love op de buis waar ik altijd elk jaar heerlijk mee zat te snotteren..
Maar nu zit ik depressief thuis met een gebroken hart en nog een lange, lange weg te gaan...
Oh kon ik dit jaar de kerst maar overslaan!!
Ik heb echt een lieve familie waar ik naar toe ga maar vind het gewoon zo confronterend, om alleen te zijn en niet gelukkig...
Meer mensen die dit zo voelen??
Vanavond kerstavond en All You Need is Love op de buis waar ik altijd elk jaar heerlijk mee zat te snotteren..
Maar nu zit ik depressief thuis met een gebroken hart en nog een lange, lange weg te gaan...
Ik heb echt een lieve familie waar ik naar toe ga maar vind het gewoon zo confronterend, om alleen te zijn en niet gelukkig...
Meer mensen die dit zo voelen??
zaterdag 24 december 2011 om 15:15
forummen er zijn genoeg mensen die zich zo voelen!!!
Geen vrienden in de buurt?
Ik ben zelf vanavond en morgenavond met mijn moeder, haar vriend en hun vrienden! maar toch een beetje eenzaam want lief zit in het buitenland. Een goede vriend van me heeft vorige week zijn relatie verbroken en zit in de put dus gaan we maandag bankhangen met eten en sangrija.
Misschien heb je ook nog een vrijgezelle vriend(in) met wie je nog ff ongegeneerd kunt klagen over hoe kut het gaat? Vind ik zelf best fijn!
Geen vrienden in de buurt?
Ik ben zelf vanavond en morgenavond met mijn moeder, haar vriend en hun vrienden! maar toch een beetje eenzaam want lief zit in het buitenland. Een goede vriend van me heeft vorige week zijn relatie verbroken en zit in de put dus gaan we maandag bankhangen met eten en sangrija.
Misschien heb je ook nog een vrijgezelle vriend(in) met wie je nog ff ongegeneerd kunt klagen over hoe kut het gaat? Vind ik zelf best fijn!
zaterdag 24 december 2011 om 15:16
Heb er tot gisteravond enorm mee gezeten, maar ben toen met een vriendin naar de kroeg gegaan, heb er een goed gesprek over gehad en geconcludeerd dat het vervelend is maar het is niet anders. Heb mezelf even streng toegesproken; mag best effe sippen, maar uiteindelijk verandert het niets en maakt het alles alleen maar moeilijker...
Ik ga zo naar mijn ouders, morgen ben ik daar ook en 2e kerstdag ga ik weer naar huis om met vriendinnen bij te kletsen... ach je kunt ook naar je vervelende schoonfamilie moeten met een vriend die een gruwelijke hekel heeft aan kerst en niet te genieten is... elk voordel hep z'n nadeel!
Dus bel een vriendin, ga lekker wandelen in het bos, NOKKEN met All you need is love! Ga gewoon iets anders kijken wat minder confronterend is...Succes!
Ik ga zo naar mijn ouders, morgen ben ik daar ook en 2e kerstdag ga ik weer naar huis om met vriendinnen bij te kletsen... ach je kunt ook naar je vervelende schoonfamilie moeten met een vriend die een gruwelijke hekel heeft aan kerst en niet te genieten is... elk voordel hep z'n nadeel!
Dus bel een vriendin, ga lekker wandelen in het bos, NOKKEN met All you need is love! Ga gewoon iets anders kijken wat minder confronterend is...Succes!
zaterdag 24 december 2011 om 15:19
Wat vervelend dat je je zo voelt!
Ik ben nu samen met mijn vriend, maar heb vele kersts en oud en nieuws zo doorgebracht. Wat ik altijd deed, mensen bellen die ook alleen zijn om te komen. Als die er niet zijn, niet getreurd. Lekker eten inslaan en een leuke film (geen romantische enz) huren en die lekker opzetten. Lekker onder een dekentje gaan zitten en vooral niet all you need is love gaan kijken.
Open een topic en ga daar lekker kletsen, je bent niet de enige!
Of plaats een oproepje voor mensen die alleen zijn met de kerst en ga bij een van jullie met zijn allen kerst vieren! Zo ontmoet je nog eens leuke mensen!
Koop een cadeau voor jezelf, laat dat mooi inpakken en pak dat lekker uit met de kerst! Ga lekker in bad liggen met extra veel schuim, een goed boek en een lekker glas wijn!
2012 wordt jouw jaar!
Ik ben nu samen met mijn vriend, maar heb vele kersts en oud en nieuws zo doorgebracht. Wat ik altijd deed, mensen bellen die ook alleen zijn om te komen. Als die er niet zijn, niet getreurd. Lekker eten inslaan en een leuke film (geen romantische enz) huren en die lekker opzetten. Lekker onder een dekentje gaan zitten en vooral niet all you need is love gaan kijken.
Open een topic en ga daar lekker kletsen, je bent niet de enige!
Of plaats een oproepje voor mensen die alleen zijn met de kerst en ga bij een van jullie met zijn allen kerst vieren! Zo ontmoet je nog eens leuke mensen!
Koop een cadeau voor jezelf, laat dat mooi inpakken en pak dat lekker uit met de kerst! Ga lekker in bad liggen met extra veel schuim, een goed boek en een lekker glas wijn!
2012 wordt jouw jaar!
zaterdag 24 december 2011 om 15:21
Ach Ruby Ann toch, dat is niet een fijn vooruitzicht. Ik heb ook wel in die situatie gezeten en werd trouwens niet blijer van krampachtig proberen mijn best te doen tussen familie of lieve vrienden. Misschien moet je het maar accepteren dat het deze kerst rot is , er komen heus en zeker weten betere kersten.
Wat Ruza zegt kan goed zijn: lekker klagen is goed hoor!
Er zijn vast meer mensen die kerst wel kunnen schieten.
Wat Ruza zegt kan goed zijn: lekker klagen is goed hoor!
Er zijn vast meer mensen die kerst wel kunnen schieten.
zaterdag 24 december 2011 om 15:24
quote:Ruza schreef op 24 december 2011 @ 15:17:
Precies. Alleen en zielig met kerst is nog altijd beter dan bij schoonfamilie en zielig met kerst
Dat is de spirit
Er zijn wel al veel soortgelijke onderwerpen op dit forum, dus er zijn blijkbaar veel mensen die er mee zitten, of opzien tegen de kerstdagen.
Mijn relatie is gisteren uitgegaan. Heel rot en een slechte timing.
Maar eerlijk gezegd heb ik me met kerst wel eens rotter gevoeld. Vorig jaar was het absolute dieptepunt, een en al ellende en was ik zelfs tijdelijk dakloos met de kerst. Ik leek wel een ubersneu personage uit een roman van Dickens. Dus dit jaar is al beter dan het vorige.
Dit jaar ga ik morgen lekker samen met mijn kinderen eten. Verder geen plannen, ook wel lekker veel vrije tijd en geen geren en gedraaf en gestress.
Tja, ik maak er maar het beste van.
Precies. Alleen en zielig met kerst is nog altijd beter dan bij schoonfamilie en zielig met kerst
Dat is de spirit
Er zijn wel al veel soortgelijke onderwerpen op dit forum, dus er zijn blijkbaar veel mensen die er mee zitten, of opzien tegen de kerstdagen.
Maar eerlijk gezegd heb ik me met kerst wel eens rotter gevoeld. Vorig jaar was het absolute dieptepunt, een en al ellende en was ik zelfs tijdelijk dakloos met de kerst. Ik leek wel een ubersneu personage uit een roman van Dickens. Dus dit jaar is al beter dan het vorige.
Dit jaar ga ik morgen lekker samen met mijn kinderen eten. Verder geen plannen, ook wel lekker veel vrije tijd en geen geren en gedraaf en gestress.
zaterdag 24 december 2011 om 15:29
hierook soort van alleen met kerst, wel even wat eten met een bevriend stel en mijn vader, maar geen grote gezelligheid en al helemaal geen lieve partner om mee te kroelen.. en waarschijnlijk heeft mijn ex het beter naar zijn zin dan ik. en normaal gesproken voel ik dat niet zo maar nu heb ik er ineens de balen van..pff..
was 2012 maar vast begonnen volgend jaar ga ik met de kerst op vakantie ofzo, maar ze schijnen het over de hele wereld te vieren? en neeeee ik ga geen all you need.. kijken.. ik voel me al rot als ik eraan denk dramaaaaa
was 2012 maar vast begonnen volgend jaar ga ik met de kerst op vakantie ofzo, maar ze schijnen het over de hele wereld te vieren? en neeeee ik ga geen all you need.. kijken.. ik voel me al rot als ik eraan denk dramaaaaa
..popcorn?
zaterdag 24 december 2011 om 15:35
Wat rot Ruby-Ann, dat je je zo voelt.
Gelukkig ben je niet de enige.
Hier ook alleen, met een verschrikkelijk jaar achter de rug.
Als ik dat op zou noemen, niet te filmen.
Maar ik maak er wat van.
Hoop dat jij dat ook een beetje kunt.
Dikke knuffel.
Gelukkig ben je niet de enige.
Hier ook alleen, met een verschrikkelijk jaar achter de rug.
Als ik dat op zou noemen, niet te filmen.
Maar ik maak er wat van.
Hoop dat jij dat ook een beetje kunt.
Dikke knuffel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 24 december 2011 om 15:44
quote:mirabile schreef op 24 december 2011 @ 15:24:
[...]
Dat is de spirit
Ik stel voor dat we hier vanavond lekker gaan zitten kletsen met zn allen lekker samen uitbuiken van het ouderlijke kerstdiner.
[...]
Dat is de spirit
Ik stel voor dat we hier vanavond lekker gaan zitten kletsen met zn allen lekker samen uitbuiken van het ouderlijke kerstdiner.
zaterdag 24 december 2011 om 15:44
Herkenbaar TO, ook al is mijn gebroken hart niet gebroken meer maar wel single, geen vervelend jaar achter de rug maar had het wel leuk gevonden om nu samen met leuke partner de kerst & oud en nieuw te vieren maar het is nu eenmaal niet zo, dus ik probeer er maar wat van te maken.
Sterkte! en wens je alvast een goed en leuker 2012 toe
Sterkte! en wens je alvast een goed en leuker 2012 toe
zaterdag 24 december 2011 om 15:50
Ben jij mij of zo? Erg herkenbaar. Ik zit voor de eerste keer in mijn leven met kerst alleen, zonder vent. Ook met een gebroken hart.
Maar ik weet al een tijdje dat deze dagen er aan zitten te komen (duh) en heb me er geestelijk een beetje op voorbereid. Zo heb ik allerlei lekkers ingeslagen, leuke (hoop ik) films gedownload en ga inderdaad zeker NIET naar All you need is love kijken.
Morgen ga ik, behalve de hond uitlaten, de deur niet uit. En ik heb me al voorgenomen om het huis flink te soppen
. En als ik daar geen zin in heb, dan ga ik inderdaad lekker forummen.
En ach, ook deze dagen gaan vanzelf weer voorbij. Ik verheug me erg op 2012; het kan niet anders dan dat wordt een beter jaar dan 2011.
Maar ik weet al een tijdje dat deze dagen er aan zitten te komen (duh) en heb me er geestelijk een beetje op voorbereid. Zo heb ik allerlei lekkers ingeslagen, leuke (hoop ik) films gedownload en ga inderdaad zeker NIET naar All you need is love kijken.
Morgen ga ik, behalve de hond uitlaten, de deur niet uit. En ik heb me al voorgenomen om het huis flink te soppen
En ach, ook deze dagen gaan vanzelf weer voorbij. Ik verheug me erg op 2012; het kan niet anders dan dat wordt een beter jaar dan 2011.
zaterdag 24 december 2011 om 15:57
quote:Ruza schreef op 24 december 2011 @ 15:44:
[...]
Goed idee, Ruza.
Ik heb nog wel wat hilarisch trieste verhalen over mijn kerst vorig jaar. Dat was zoals Eindeloos het zo mooi uitdrukt "niet te filmen".
Klinkt misschien een beetje raar, maar kon er toen ook niet eens meer om huilen. Moest er bijna om lachen (als een boer met kiespijn), zo bizar voelde ik me soms.
[...]
Goed idee, Ruza.
Ik heb nog wel wat hilarisch trieste verhalen over mijn kerst vorig jaar. Dat was zoals Eindeloos het zo mooi uitdrukt "niet te filmen".
Klinkt misschien een beetje raar, maar kon er toen ook niet eens meer om huilen. Moest er bijna om lachen (als een boer met kiespijn), zo bizar voelde ik me soms.
zaterdag 24 december 2011 om 16:04
zaterdag 24 december 2011 om 16:06
quote:Ruby-Ann schreef op 24 december 2011 @ 15:13:
Misschien een domme vraag, maar waarom doe je dat niet?
Je haalt in huis:
* wijn
* sterke drank
* chips
* chocolade
* toast
* stokbrood
* smeersels voor op de toast en het stokbrood
* pizza
* ander eten wat je lekker vindt
* huurt of download: Black Hawk Down, Full Metal Jacket
* en, Kill Bill, Ocean 11, 12, en 13
* en dan ook nog, Mission Impossible deel 1 tot en met 8 (of zo)
* gordijnen dicht
* jogging broek en slobbertrui
TOT DINSDAG kom je dan de Kerst wel door!
Opgelost!
En ja, zo werkt het, zo heb ik jaren de Kerst doorgebracht...
Misschien een domme vraag, maar waarom doe je dat niet?
Je haalt in huis:
* wijn
* sterke drank
* chips
* chocolade
* toast
* stokbrood
* smeersels voor op de toast en het stokbrood
* pizza
* ander eten wat je lekker vindt
* huurt of download: Black Hawk Down, Full Metal Jacket
* en, Kill Bill, Ocean 11, 12, en 13
* en dan ook nog, Mission Impossible deel 1 tot en met 8 (of zo)
* gordijnen dicht
* jogging broek en slobbertrui
TOT DINSDAG kom je dan de Kerst wel door!
Opgelost!
En ja, zo werkt het, zo heb ik jaren de Kerst doorgebracht...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 24 december 2011 om 16:08
zaterdag 24 december 2011 om 16:10
quote:nola schreef op 24 december 2011 @ 16:08:
oh handig als je een hond hebt, heb je een reden om buiten te gaan wandelen!
Ik snoep vanaond ook een lekker stokbroodje met wat wijn, en een gedownload filmpje naar keuze.. deed het idee net op toen ik het hier zag staan.
en ga ook niet zitten facebooken.welke wordt het?
oh handig als je een hond hebt, heb je een reden om buiten te gaan wandelen!
Ik snoep vanaond ook een lekker stokbroodje met wat wijn, en een gedownload filmpje naar keuze.. deed het idee net op toen ik het hier zag staan.
en ga ook niet zitten facebooken.welke wordt het?
zaterdag 24 december 2011 om 16:15
IK heb zowaar een druk Kerstprogramma (voor het eerst in jaren)
Vanavond de kroeg is dus kater morgen overdag, dan smiddags naar een vriendin om daar lekker mezelf vol te proppen met allemaal vreselijk ongezonde dingen
En overmorgen eten bij mijn ouders.
Weet nu alweer, volgend jaar komt er ECHT weer een Summer Kerstdag tussen!
Ik kijk dat bij voorkeur echt een anti anti anti Kerstfilm
Dus met veel bloed, moord, en misdaad!
Horror is een leuke tweede
Vanavond de kroeg is dus kater morgen overdag, dan smiddags naar een vriendin om daar lekker mezelf vol te proppen met allemaal vreselijk ongezonde dingen
En overmorgen eten bij mijn ouders.
Weet nu alweer, volgend jaar komt er ECHT weer een Summer Kerstdag tussen!
Ik kijk dat bij voorkeur echt een anti anti anti Kerstfilm
Dus met veel bloed, moord, en misdaad!
Horror is een leuke tweede
zaterdag 24 december 2011 om 16:16
Ook hier een single die 'alleen' is met de kerst. Vanavond bij vriendinnetje eten en misschien nog uit. Heb alleen totaal nog geen zin, dus misschien moet ik ook maar gewoon lekker naar huis gaan na het eten.
Morgen bij familie en mijn ouders. Tweede kerstdag home alone en ik zie er best wel tegenop, maar ja het is niet anders helaas...
Morgen bij familie en mijn ouders. Tweede kerstdag home alone en ik zie er best wel tegenop, maar ja het is niet anders helaas...