Hoe overleef ik de kerst

24-12-2011 15:13 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het dan weer zover, kerst....

Vanavond kerstavond en All You Need is Love op de buis waar ik altijd elk jaar heerlijk mee zat te snotteren..

Maar nu zit ik depressief thuis met een gebroken hart en nog een lange, lange weg te gaan...

Oh kon ik dit jaar de kerst maar overslaan!!

Ik heb echt een lieve familie waar ik naar toe ga maar vind het gewoon zo confronterend, om alleen te zijn en niet gelukkig...

Meer mensen die dit zo voelen??
Goede tips zijn hier te lezen om je verdriet wat dragelijker te maken, maar zoals Ruby-Ann zegt, gewoon doen waar je zin in hebt. Als je verdriet hebt, dan vind ik dat je er gewoon de tijd voor moet nemen om dit te verwerken. De ene zoekt afleiding, de andere zit urenlang op de bank tv te kijken en heeft nergens zin in. Wat heel jammer is, is dat de maatschappij van ons verwacht dat je na tegenslag gauw weer "flink" moet zijn, de draad van het leven weer oppakken, allerlei leuke dingen gaan doen, afleiding zoeken, niet meer zeuren, huilen en klagen. Dat lukt lang niet iedereen. Soms vlucht je in afleiding maar word je daarna weer keihard geconfronteerd met je verdriet. Het is heerlijk als je mensen om je heen hebt bij wie je niet de schijn hoeft op te houden en lekker bij hen kunt uithuilen. En als je dat gedaan hebt, dan pas krabbel je weer een beetje op. Wat ook helpt, is je verdriet van je afschrijven. In ieder geval Ruby-Ann wens ik je sterkte. Het is volgens mij wel een fijn gevoel dat je zoveel leuke en meelevende reacties krijgt.
quote:Ruby-Ann schreef op 24 december 2011 @ 19:10:

[...]

Zal ik niet doen lieverd, was idd een beetje too much...

Bridget Jones it is!!!

Ben ff weg nu, kom nog wel kijken hier tussendoor!

Goed meisje,

Take care!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Komt Bridget Jones op TV?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@ Caafje

Mooie post.

Ik zit hier dan wel quasi lollig te doen met mijn hilarisch treurige kerstverhalen, maar de waarheid is wel dat ik vorig jaar eind december een ernstige depressie heb gekregen door de vele verdrietige dingen die ik heb meegemaakt de jaren daarvoor. Nu bijna een jaar verder gaat het wel iets beter. Zeker als er heel veel nare dingen gebeuren op verschillende gebieden in je leven, stapelt al die ellende zich op. Dat is niet iets maar je zomaar even overheen bent, dat kost tijd. En een ander kan niet voor jou bepalen wanneer die rouw weer over moet zijn. Ik kom het ook tegen dat mensen vinden dat het nu maar 'over' moet zijn.

Maar ik kan het me ook voorstellen dat een ander niet op al mijn ellende zit te wachten, daarom praat ik er vaak niet over, zwak het af, of maak er een grapje over. Wil er vaak een ander niet mee lastig vallen.
Ik ga wel naar all you need is love kijken, puur zelfkwelling.
what the heck, ga ook kijken;-) geeft me wellicht weer hoop voor het nieuwe jaar
.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Tnx, Eindeloos. Ik heb je mailadres opgeschreven, denk dat ik je morgen even mail.
Pff kerst is zo hypocriet allemaal. Liefde, leuk en saamhorigheid zogenaamd. Wel lekker eten met familie eerste kerstdag maar ken geen kerstgevoel.
Wat is er hypocriet aan kerst enternamehere? snap wel dat je denkt omdat je single bent, daar ga ik even vanuit gezien je post,is kerst hypocriet omdat men alleen in deze tijd eventueel aan anderen denkt? Of denk je zo omdat je single bent en alles even negatief ziet?
Ik beken, ga lekker depressief All You Need kijken...

En ja, ik weet ook echt wat depressief betekent, ik zit er middenin...

Leeg en vreselijk gevoel..
quote:caafje0310 schreef op 24 december 2011 @ 19:11:

Goede tips zijn hier te lezen om je verdriet wat dragelijker te maken, maar zoals Ruby-Ann zegt, gewoon doen waar je zin in hebt. Als je verdriet hebt, dan vind ik dat je er gewoon de tijd voor moet nemen om dit te verwerken. De ene zoekt afleiding, de andere zit urenlang op de bank tv te kijken en heeft nergens zin in. Wat heel jammer is, is dat de maatschappij van ons verwacht dat je na tegenslag gauw weer "flink" moet zijn, de draad van het leven weer oppakken, allerlei leuke dingen gaan doen, afleiding zoeken, niet meer zeuren, huilen en klagen. Dat lukt lang niet iedereen. Soms vlucht je in afleiding maar word je daarna weer keihard geconfronteerd met je verdriet. Het is heerlijk als je mensen om je heen hebt bij wie je niet de schijn hoeft op te houden en lekker bij hen kunt uithuilen. En als je dat gedaan hebt, dan pas krabbel je weer een beetje op. Wat ook helpt, is je verdriet van je afschrijven. In ieder geval Ruby-Ann wens ik je sterkte. Het is volgens mij wel een fijn gevoel dat je zoveel leuke en meelevende reacties krijgt.Bedankt voor je mooie post, klopt helemaal zoals je het zegt..

Niemand begrijpt echt hoe je je voelt, dat weet je alleen zelf..

Net als in een depressie zitten, dat snapt ook niemand die het niet zelf heeft meegemaakt..
Het is begonnen.
quote:cappi schreef op 24 december 2011 @ 20:03:

Wat is er hypocriet aan kerst enternamehere? snap wel dat je denkt omdat je single bent, daar ga ik even vanuit gezien je post,is kerst hypocriet omdat men alleen in deze tijd eventueel aan anderen denkt? Of denk je zo omdat je single bent en alles even negatief ziet?Hihi misschien wel. Maar ik vind het ook wel raar dat die twee dagen alleen in deze tijd belangrijk lijkt om aan elkaar te denken. Vaak dan ook nog eens oude frustraties op elkaar uitleven om in nieuwe jaar weer op te bouwen tot volgende kerst.
Veel plezier (of zelfkwelling ) aan diegenen die AYNIL gaan kijken.

Ik kijk wel beter uit, en dat heeft niets te maken met depressie, of liefdesverdriet, maar kijk het nooit, vind het een vreselijk kwijl programma.
quote:mirabile schreef op 24 december 2011 @ 20:11:

Veel plezier (of zelfkwelling ) aan diegenen die AYNIL gaan kijken.

Ik kijk wel beter uit, en dat heeft niets te maken met depressie, of liefdesverdriet, maar kijk het nooit, vind het een vreselijk kwijl programma.Ik vind het dan wel leuk, wat echte liefde te zien al dan niet totaal commercieel uitgebuit
quote:mirabile schreef op 24 december 2011 @ 19:57:

Tnx, Eindeloos. Ik heb je mailadres opgeschreven, denk dat ik je morgen even mail.

Harstikke fijn, meidje. ik ben alleen èn thuis.

Wees welkom!
Pff mag ik ook ff? Ik haat kerst, vorig jaar viel ook mn kerst in t water. Dit jaar wilde ik t allemaal beter en positiever doen. Zeker omdat ik in blijde verwachting was. Flessen alcoholvrije Rose etc.

Gisteren bleek er geen hartslagje meer en moet ik deze dagen mn miskraam afwachten en als er met kerstmis niks gebeurd mag ik hopen dat ik voor oud dn nieuw nog gecurreteerd kan worden.

Kerstplannen gecanceld en zit ik joggingpak op de bank. Flessen drank gekocht en sta mezelf toe deze week dan weer te mogen roken als ik echt wil.

Kerst eten in de vriezer gegooid en ga voor mskkelijk. En marathon Criminal Minds. geen zin in sentimenteel geneuzel.

Merry fucking X mas!

Dikke knuffel voor jullie!
quote:Ruby-Ann schreef op 24 december 2011 @ 20:06:

[...]

Bedankt voor je mooie post, klopt helemaal zoals je het zegt..

Niemand begrijpt echt hoe je je voelt, dat weet je alleen zelf..

Net als in een depressie zitten, dat snapt ook niemand die het niet zelf heeft meegemaakt..

Helemaal waar,

Niet veel mensen snappen, hoe dat werkelijk zit.

Het is een hel!

Een living hel.
Dikke, dikke knuffel Isis.

Wat een vreselijke nachtmerrie moet dit zijn.
O, Isis, wat ontzettend verdrietig. kan me voorstellen dat die hele kerst je nu gestolen kan worden.

quote:Isis27 schreef op 24 december 2011 @ 20:16:

Pff mag ik ook ff? Ik haat kerst, vorig jaar viel ook mn kerst in t water. Dit jaar wilde ik t allemaal beter en positiever doen. Zeker omdat ik in blijde verwachting was. Flessen alcoholvrije Rose etc.

Gisteren bleek er geen hartslagje meer en moet ik deze dagen mn miskraam afwachten en als er met kerstmis niks gebeurd mag ik hopen dat ik voor oud dn nieuw nog gecurreteerd kan worden.

Kerstplannen gecanceld en zit ik joggingpak op de bank. Flessen drank gekocht en sta mezelf toe deze week dan weer te mogen roken als ik echt wil.

Kerst eten in de vriezer gegooid en ga voor mskkelijk. En marathon Criminal Minds. geen zin in sentimenteel geneuzel.

Merry fucking X mas!

Dikke knuffel voor jullie!Gadver We hebben allemaal zo ons kerstgevoel maar die van jou is wel erg. Ik zou me ook helemaal laveloos drinken. Sterkte.
Voor degene, die het interesseert.

Gisteren Pavlov gekeken

Ging over Mike Boddé.

En zijn depressie van 7 jaar.

Wat het doet, in de hersenen, het effect van medicijnen, therapie, slapeloosheid enz.

Erg interessant, en leerzaam.
quote:Isis27 schreef op 24 december 2011 @ 20:16:

Merry fucking X mas!

Dikke knuffel voor jullie!Ach lieve schat, wat vreselijk...

Heb er geen woorden voor, wel een hele dikke
quote:Eindeloos schreef op 24 december 2011 @ 20:29:

Voor degene, die het interesseert.

Gisteren Pavlov gekeken

Ging over Mike Boddé.

En zijn depressie van 7 jaar.

Wat het doet, in de hersenen, het effect van medicijnen, therapie, slapeloosheid enz.

Erg interessant, en leerzaam.Oh dat wil ik ook wel een keer zien dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven