Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Haha, arme oma
Uhh, bij oma geslapen dus
Hier ook gezellige dagen gehad! Lekker een paar dagen bij mijn lieve ouders vertoefd, met uitstapjes naar mijn oma en dagje schoonouders. Nu weer thuis, met twee kindjes die heel moe zijn. Zei ik vorige week nog dat zoonliefs gezondheid top ging, helaas gaan we morgen toch maar weer bellen voor een kuurtje. Manlief en kinderen vakantie, helaas ik deze week nog twee dagen werken en dan: vakantie!!! Ondanks werken leef ik ook in de vakantiestand, elke avond borrel en spelletjesafspraken deze week, heerlijk!

Ziss, hoe heeft T het opgepakt toen je vertelde over de juf? Logisch dat het je bezig houdt, het is ook niet niks. Kan je je voorstellen dat ik helemaal misselijk werd van je berichtje? Het blijft voor mij toch wel confronterend om me te realiseren hoe het ook af had kunnen lopen allemaal met ons gezinnetje destijds. We hebben echt geluk gehad, en hoewel manlief én ik nog dagelijks worden geconfronteerd met de restverschijnselen ervan, hij is er nog! Voor T denk ik alleen maar fijn dat hij er niet te veel mee bezig is, het zijn zulke onbevattelijke dingen, voor ons al, maar voor kinderen helemaal!
Ja balpen, het is ongelooflijk hoe snel zoiets kan toeslaan. Dat je zo snel zo ziek kunt worden is niet te bevatten. Maar daar weten. Jullie inderdaad alles van. T heeft het er niet over behalve eergister tegen mijn moeder. Toen zei hij dat hij eigenlijk twee juffen heeft maar nu nog maar 1. Toen mijn moeder vroeg of het een lieve juf was reageerde hij met een hele duidelijke " jaaah heeeel lief maar nu is ze dood" en hij ging weer verder spelen. Ik was een beetje aan het twijfelen over de begrafenis maar ze wordt in Suriname begraven. Kreeg dit weekend een mailtje op het kaartje wat ik naar de andere juf heb gestuurd, zo lief. Ik was helemaal in tranen. Balpen, op wat voor manier merken jullie daar nog de na weeen van?

Lekker dat je al een beetje in de vakantiestemming bent.
Ben er ook weer even! Ook wij hebben drukke, maar gezellige dagen gehad. De kinderen waren hierna helemaal gesloopt. Gelukkig konden we de afgelopen dagen weer een beetje in een normaal ritme komen en gaat het weer een stuk beter.

Ziss, fijn dat T het best goed oppakt van zijn juf. Ik kan me wel goed voorstellen dat je zelf wel erg van slag bent.

En dat van jouw man wist ik helemaal niet, Balpen. Wat erg en wat fijn dat hij er zo goed uitgekomen is. Maar welke naweeen merk je er nog van?
Wij ook een supergezellige tweede kerstdag gehad. Bij schoonouders, met schoonzus en kids. Wij gekookt, was heerlijk, kinderen heel leuk gespeeld met zijn allen, was echt jammer om weer naar huis te gaan (tegen half 11).

Daarna een dag met zieke j (denk iets verkeerd gevallen) dus wederom hele dag binnen, erg chaggie werd ik daarvan. Gisteren even gaan zwemmen en daarna oliebollenfeest bij vrienden. Was gezellig, was alleen erg pissed op vriend. Die was de hele dag (zijn vrije dag) al aan het bellen enzo en heel afwezig. Kan ik erg slecht tegen, als ie er is maar toch ook niet. Tijdens het feestje 's avonds was ie ineens gewoon een half uur of langer verdwenen. Niet te vinden. Was zelfs zover dat d egastheer hem wilde gaan zoeken. Telefoon ging wel over, maar hij nam niet op enzo. Kwam ie doodleuk weer boven water want hij moest 'even bellen'

Vind het zo onbeleefd en belachelijk ook dat ie daar dan helemaal voor moet verdwijnen. En vervolgens vond hij het stom dat ik daar boos over werd want het was werk en dat loopt gewoon door. En toen was (en ben) ik echt boos. Voelde me zo in de hoek gezet en dom blondje die dat allemaal niet begrijpt en die zijn werk niet serieus neemt. Werk gaat toch voor alles??

Die instelling van hem ga ik nooit veranderen, maar maakt me woest. Bah!

Nu rustige ochtend. De grote jongens zijn blijven slapen en ik zo maar eens douchen met de ukkies. (had ik al verteld trouwens dat g van het een op het andere moment plotseling zindelijk is! )

Balpen: ben ook even benieuwd naar welke dingen je nog merkt?

Ziss: wat een naar bericht van de juf. Heel akelig, zeker voor ouders. Kinderen staan daar toch anders in. Gelukkig maar denk ik..

Moet nu even een puzzel-ruzie beslechten. Tot later en fijne dag!
Hier ook een fijne Kerst achter de rug. Begon al op vrijdag toen we met de family uit eten gingen, omdat broertje weer (tijdelijk) terug was uit buitenland. Zaterdag naar ouders toe, daar kerstavond en 1e kerstdag gevierd met z'n allen. M'n vader was wel erg moe einde 1e kerstdag, zullen nog de naweeën van de operatie zijn en leeftijd en drukte etc. 2e kerstdag bij mij gevierd met wat familie en zoon uiteraard. Daarna wat relaxte dagen met zoon die vandaag weer voor 't eerst dagje naar kdv is (ook wel fijn ) en vanavond door ex wordt opgehaald om daar O&N te vieren. Ik ga lekker naar een feest toe met O&N in een hotel (van een vriend van zusje) waar we daarom ook allemaal kunnen blijven slapen, wel veel zin in!

Volgende week gaan we nog een paar dagen naar zee met familie en zoon, ook fijn.

Ziss, echt een naar verhaal van de juf. Fijn dat T er op het oog redelijk goed mee om kan gaan. Kinderen staan daar denk ik ook anders in dan volwassenen wat alleen maar goed is.

Balpen, ik dacht eigenlijk dat je zoon bedoelde wat ziekte betreft? Of zit ik er nu helemaal naast?

Miss, jammer dat vriend zo afwezig is tijdens deze 'familiedagen'. Ik had er ook iets van gezegd als ik jou was, dus je moet je niet in een hoek laten drukken hoor! Hij op z'n minst even kunnen zeggen dat hij echt even moest bellen, zodat je wist waar hij was
Bah Miss, dat klinkt inderdaad niet leuk, zoals vriend deed en daar zou ik ook wat van zeggen en kwaad om worden. Dat je even een keer iets op je vrije dag moet doen, ok, maar de hele dag door en zomaar verdwijnen, zou ik ook niet pikken. Ligt absoluut niet aan jou. Jammer, na zulke leuke en gezellige dagen.

Wat knap trouwens van G, dat hij zomaar opeens zindelijk is!

Gaudi, jouw dagen klinken ook super en de vooruitzichten ook. Wat heerlijk allemaal!
Balpen, het was mij ook niet helemaal duidelijk of je zoon of man bedoelt, maar beide is natuurlijk erg vervelend. En toch fijn dat het uiteindelijk nog redelijk goed is gekomen.

Gaudi, dat klinkt allemaal erg lekker die dagen van jou. Heb je nu twee weken vrij? Ook nog naar zee, super, geniet ervan. En een leuke O&N zo te horen.

Miss, knappe G hoor! Op zoiets hoop ik ook bij zoon, want hij is er niet meer mee bezig. En wat irritant van vriend. Ik herken het wel een beetje, hoewel vriend niet opeens verdwijnt en aan het bellen is. Ik baal ervan dat wij weekend weg gaan met vrienden en dat vriend dan zowel zaterdag als zondag op en neer naar werk moet (2 uur enkele reis). Het is een project waar hij al hele jaar mee bezig is en de afwikkeling moet precies op oudejaarsdag, met het vervolg in het nieuwe jaar. Begrijpelijk dat het echt niet anders kan, maar wel erg irritant. Hij is er dan dus amper bij. Gelukkig kunnen we wel al morgenmiddag weg.

CD, zijn de kids wel naar kdv en ben jij aan het werk? Wij hebben dagje geruild. Vandaag konden de kids terecht en morgen gaan we dus weg. Dus vandaag even puinruimen, met vriendin lunchen en alvast wat inpakken.
Nu ben ik ook in verwarring over bericht van Balpen :-)

Klinkt ook niet leuk, LB, dat jouw vriend steeds op en neer moet in jullie weekendje weg. Dan is hij er inderdaad meer niet dan wel, zo lijkt het. Uk is trouwens ook helemaal niet bezig met zindelijk worden. Ze wil af en toe wel op de wc, maar zit 2 seconden, maakt een pssst geluid en is dan klaar :-) Duurt hier nog wel even dus, vermoed ik....

De kids zijn trouwens gewoon thuis vandaag, samen met manlief, want die is wel vrij. Ik moest deze week 1 dag werken en ben voor de rest ook vrij. Wat ben ik hard aan het werk he? :-)
G is bijna 4 dus met s heb ik nog geen haast

Die riep ook steeds dat hij 'morgen' of 'over een paar dagen' wel op het potje zou plassen.

En toen ineens ging ie zelf naar de wc, gaat er zelf opzitten en het gaat ook niet meer mis. Gweldig! Hij wil ook ineens zelf aankleden. Grappig hoe die sprongen gaan..

Werkse CD!
Ben inderdaad 2 wkn vrij LB, expres zo gedaan, omdat het de laatste maanden (na de zomervakantie eigenlijk) zo idioot druk was op 't werk dat ik die 2 weken vrij goed kan gebruiken om me weer op te laden. En dat lukt tot nu toe aardig.

Zoon is er op zich wel mee bezig met zindelijk worden, d.w.z. hij zegt wanneer hij 'n grote boodschap heeft gedaan of moet doen en hij vertelt me wat er in de luier zit. Maar als ik dan voorstel om op de wc te gaan zitten of potje zegt hij dat hij daar (letterlijk) geen zin in heeft..bijzonder toch? Hij heeft ook al 2 keer gezegd dat hij niet in de wc wilt vallen, misschien is hij daar bang voor. Dat heb ik vaker gehoord nl. van andere moeders.

Miss, knap van G! We houden hoop dus, haha..
quote:gaudi schreef op 29 december 2011 @ 14:32:

Maar als ik dan voorstel om op de wc te gaan zitten of potje zegt hij dat hij daar (letterlijk) geen zin in heeft..bijzonder toch? Hij heeft ook al 2 keer gezegd dat hij niet in de wc wilt vallen, misschien is hij daar bang voor. Dat heb ik vaker gehoord nl. van andere moeders.

Misschien moet je dan zo'n wc-bril verkleiner kopen. Wie weet dat hij dan wel durft!

Uk heeft ook een hele tijd precies aangegeven wanneer ze gepoept had of dit zou gaan doen. Totdat ze een periode kapotte billen had (wegens een doorkomende kies) en het te pijnlijk vond als ze verschoond werd. Sindsdien zegt ze niets meer.....
Zo wel rustig hier op het forum.

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel nieuws. Zoals het er nu uitziet wordt het een rustige oud en nieuw. We zijn dit jaar met z'n tweeen (drieen). Vorig jaar ook al maar toen hadden we afgesproken met de buren na 12 uur en is het nog heel vroeg geworden. Dit jaar zijn de buren er bijna allemaal niet, dus rustig. Nou ja is ook wel prima kan toch niet aan de alcohol en ik moet zeggen dat ik wel merk dat ik zwanger ben (en dus ook wat minder mobiel en moe).

Ik ben benieuwd of mini ook wakker gaat worden vannacht. Vorig jaar sliep ze door alle lawaai heen.

Als ik jullie niet meer "spreek" alvast een goed oud en nieuw en een geweldig 2012!!!
Allemaal een goed en gezond 2012 gewenst! Hier ligt Blogster momenteel door alle knallen heen te slapen. Hopelijk doet ze dat vanavond ook.
Heel rustig ja!

Ben even druk geweest met alle was en bedden en boodschappen enzo. Ga nu iig schoon 2012 in.

Wicki: ik herken dat wel ja, zwanger en heftige feesten gaan niet zo goed samen. Ik ben sowieso geen nachtbraker, dus hooop maar dat ik het ga redden allemaal

Wij krijgen vrienden op bezoek, wordt wel gezellig denk ik. Oudste is helemaal hyper van alle vuurwerk en of j het gaat redden om wakker te blijven is ieder jaar de vraag. Is nog nooit gelukt, steeds valt ie om een uur of 11 als een blok in slaap en isie met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen (en de volgende dag wel gepikeerd dat ie nu weer geen vuurwerkheeft gezien)

Kleintjes gaan gewoon naar bed, als ze wakker worden komen ze er gezellig bij (slapen ze ook wat langer uit misschien). We zien het wel.

Wens jullie alvast een geweldig en fantastisch 2012 en ik hoop dat al jullie dromen uitkomen!
Kom even snel langswaaien om iedereen een fijne jaarwisseling te wensen!

Hele dag druk geweest met wassen, boodschapjes en cupcakes maken. Straks even lekker douchen en dan gaan we richting opa en oma waar we vannacht blijven. Zoon wil graag wakker gemaakt worden voor het vuurwerk dus dat gaan we maar proberen. Dochter zien we wel, die slaapt redelijk licht maar vorig jaar is ze er wel gewoon doorheen geslapen.
Gelukkig nieuwjaar!!! Ik wens ons allemaal een mooi jaar toe met weer een paar nieuwe,lieve en gezonde wereldburgers erbij.

Hier een super avond gehad! We waren bij vrienden en daar was nog een vriendenstel. We hebben met z'n allen heerlijk gekookt en waren pas rond 23.30 uur klaar met het toetje. Na twaalven even flink gedanst en afgesloten met een spelletje.

T. wilde graag wakker worden gemaakt maar bij het kindervuurwerk eerder op de avond was hij toch wel bang en heb ik hem laten liggen. Ze hebben er allebei doorheen geslapen. Rond half vier naar huis en vanmorgen heerlijk uitgeslapen. T was om tien uur wakker, N nog een uur later. Goed begin dus.

Wicki, kan me helemaal voorstellen dat je je zwangerschap gaat merken! Dan is zo'n avond best een zit. Maar het is toch ook juist heerlijk om dan lekker met z'n tweeën te zijn? En een beetje op tijd naar bed te kunnen. Heb zelf een paar keer oud en nieuw alleen gevierd en ik heb daar helemaal geen problemen mee, in tegenstelling tot mijn omgeving.

Vanmiddag nog even oliebollen eten bij mijn moeder en voor de rest een rustig dagje.
Iedereen een heel gelukkig 2012.

Hier was oudjaar een beetje suffig. We zijn aan het begin van de avond bij de buren geweest en verder de hele avond thuis met z'n 2tjes op de bank. J lag lekker te slapen en is ook niet wakker geweest. Voor ons een doodnormale avond eigenlijk, met wat vuurwerk buiten.

Straks gaan we naar mijn moeder om daar een hapje te eten.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik lees dat we niet de enigen zijn die het nieuwe jaar een beetje suf zijn begonnen :-). Wij hebben oud en nieuw ook grotendeels met z'n tweeen doorgebracht. Ik ben altijd al blij is ik tot 2400 wakker kan blijven. Ach, ik vond het prima zo.

Miss, Is het j nog gelukt wakker te blijven? Waarom doe je hem de volgende keer ander niet op tijd naar bed en haal je hem eruit voor het vuurwerk? Of pikt hij dat niet?
Zoo, iedereen nogmaals de beste wensen!

Oud en nieuw was gezellig. Geen wilde taferelen, maar heerlijk en gezellig gegeten. Beetje tv gekeken, spelletje gedaan en J heeft het volgehouden dit keer! Met wat kleine moeilijke momenten, maar het is m gelukt. De mannen lekker vuurwerrk afgestoken, l vond het fantastisch! Kleintjes zijn overal doorheen geslapen (verbaas ik me ieder jaar weer over). Vanmorgen uitgebreid (Engels) ontbijt en nu beetje bankhangen met de laatste oliebollen.

Vanmorgen kwam g als eerste om kwart voor 9. Ook nog beetje kunnen uitslapen dus, maar lag er pas om half 4 in (echt een unicum voor mij, is in geen 10 jaar gebeurt denk ik). Ben beetje brak nu. Ach ja..
Nou, dan moet ik maar even tegenwicht bieden Hier onwijs leuke O&N party gehad met pubquiz, karaoke en veel dansen! Lag er om 5 uur in en om 10 uur weer eruit. Vandaag niets gedaan behalve filmpje gekeken en op de bank gelegen. Straks komt zoon thuis, even een knuffelsessie.

Iedereen een heel mooi en fijn 2012 toegewenst!
Iedereen een heel bijzonder mooi 2012 gewenst met de kindjes.

Ik ben weer terug van een erg geslaagd weekendje weg met vrienden en kids. Echt superhuis, lekker ruim met twee woonkamers waarvan een met bar, twee keukens en tig slaapkamers. Vrijdag al een erg gezellige avond gehad en met Oud en Nieuw lekker gegeten en spelletjes gedaan. Om 19 uur vuurwerk met de kindjes, de Generale. Haha, lekker ongedwongen elkaar gelukkig nieuwjaar wensen. Alleen werden vier van de vijf kids om 12 uur ook weer wakker. Dochter sliep door als een blok, zoon vond het machtig mooi allemaal en keek zijn ogen door. En wat heb ik zelf staan genieten met onze prachtzoon en vriend voor het raam al kijkend naar dat vuurwerk, samen met mijn twee beste vriendinnen en wat andere vrienden. Dochter lijkt het doorslapen ook te pakken te krijgen, dus ons nieuwe jaar is super begonnen!
Allemaal de beste wensen voor 2012!!!!!!!!!!

Hier ook een geslaagd O&N-feest gehad. Genieten! Blogster sliep overal doorheen. Ook helemaal fijn!
Allemaal een super 2012 gewenst!

Hier ook leuke O&N, waren bij opa en oma en broertje met vrouw waren er ook. Beetje de standaard dingen gedaan TV gekeken, poging tot spelletje en om kwart voor 12 K met moeite wakker gemaakt. Toen werd N. ook wakker dus samen met hun voor het raam vuurwerk gekeken. K. genoot ook heel erg van het 0.00 uur moment, het aftellen, proosten en gelukwensen was zo te zien een bijzondere ervaring voor hem. Mooi om ze zo te zien genieten. N. wou om 0.30 weer slapen maar bleek om 13.00 nog gewoon stil in bed te liggen luisteren naar het vuurwerk.

Vanmiddag even naar mijn opa en oma en andere oma geweest en vanavond buren nog op visite gehad. Was gezellig en morgen weer een beetje het normale ritme oppakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven