Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
nou ja het ging niet helemaal goed.

de eerste 20/30 minuten gingen goed.

totdat ik de snelweg op moest en wat fouten begon te maken.

mijns inziens waren dat niet hele grote fouten en ik ben dan ook van mening dat hij erg overdreef. hij zei bijvoorbeeld dat ik de hele tijd met de versnellingspook zat te klooien.

erg overdreven allemaal.

misschien beetje naief maar ik had het niet verwacht.

maar eerlijk gezegd motiveerd het feit dat ik een k*texaminator had me alleen maar om het nog een x te proberen

(dan wel een faalangstexamen by the way)
Hoe lang duurt zo'n examen eigenlijk? Een uur? Mn vriend heeft het steeds over een half uur, en dat vind ik eerlijk gezegd al wel lang genoeg... *schiet alvast in de stress*
ja ongeveer een half uur.

langer als je zoals ik een examinator hebt die ruzie met zn vrouw heeft, een maand niet heeft kunnen ruften (poepen) of geen zin heeft om te bezuinigingen en je daarom expres wil laten zakken
quote:Missphoebe schreef op 08 december 2011 @ 15:09:

ja ongeveer een half uur.

langer als je zoals ik een examinator hebt die ruzie met zn vrouw heeft, een maand niet heeft kunnen ruften (poepen) of geen zin heeft om te bezuinigingen en je daarom expres wil laten zakken

Wat is er nou precies gebeurd op je examen?

piekelientje, een half uurtje rijden is idd gebruikelijk. Samen met voorbespreken, nabespreken, controle bij de auto etc. ga maar uit van 45 min tot 1 uur.
Vandaag alweer de zevende dag op rij dat ik de weg op ben gegaan als zelfstandig bestuurder! Krijg veel complimenten dat ik zo goed rij voor zo kort mn rijbewijs. Dat bevestigt mij wel dat ik er goed aan heb gedaan om door te zetten, en dat ik toch genoeg ervaring heb opgedaan tijdens mn rijles. Ikblijf de komende tijd lekker veel rijden om het goed bij te houden

@Ruza: hihi had nog helemaal niet gezien dat ik drie blije poppetjes heb gekregen :D. Maaar dat is het ook wel waard!

@Piekelientje: ik zou als je financieel krap zit, geen TTT doen. De toegevoegde waarde is niet zo super groot imo. Natuurlijk is het prettig dat je ervaring kan opdoen, en dat je weet hoe het ervoor staat met je rijlessen. Maar in principekan je ook gewoon opgaan als je rijinstructeur denkt dat je er klaar voor bent! Je moet dan gewoon vertrouwen in jezelf hebben .

En het examen duurt meestal tussen de 25-40 minuten, soms rijden ze wat verder, afhankelijk van de route. Soms rijden ze heel kort, als ze tevreden zijn :P, Maar als je langer wegblijft wil het niet zeggen dat je slecht rijdt hoor!

@missphoeby: balen dat je gezakt bent! Maar wees ajb eerlijk tegen jezelf: was het écht niet jouw fout dat je gezakt bent? Had die examinator met de punten die genoemd zijn niet enigsinds gelijk? Zou de volgende les samen met je instructeur is even alles doorlopen en daaraan gaan werken.

En sowieso doorgaan hoor!!
ruza, dat had ik verteld in 1 van mn vorige berichten. geen zin om nog een x te zeggen dus lees maar terug.

madame natuurlijk lag het niet alleen aan hem. ik heb wel fouten gemaakt, ik vond echter dat hij erg overdreef.

de 1e 20/30 minuten ging het volgens mij wel goed maar hij maakte het examen opvallend genoeg veel langer dan normaal.

toen ik de snelweg opging heb ik fouten gemaakt.

ik had het idee dat ik niet erg nerveus was. echter ik heb nogal faalangst en ik denk dat ongemerkt dat er vanaf dat ik een fout dat er weer is ingeslopen is.

natuurlijk ga ik door! dat het niet lukt en dat de examinator niet erg aardig was motiveerd mij juist ontzettend.
quote:Atelier_madame schreef op 30 november 2011 @ 11:40:

thanks ladies! Eerste rit is gemaakt, nr de IKEA. Wel gelijk twee keer de afslag gemist maar het voelt echt heel goed :D zo fijn om m eindelijk te hebben.

2 keer maar, ik heb ooit 100km over een retour ritje naar de ikea gedaan wat ook in 40 km kon

Gefeliciteerd (lees nog steeds af en toe mee)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:neweve schreef op 08 december 2011 @ 18:02:

[...]

2 keer maar, ik heb ooit 100km over een retour ritje naar de ikea gedaan wat ook in 40 km kon

Gefeliciteerd (lees nog steeds af en toe mee)

Oooh alweer drie weken geleden dat ik hem heb gehaald! En het rijdt nog steeds zo fijn :D

@Missphoebe: heb je je schakeldiploma gehaald?
Hoi allemaal, ik kom even om het hoekje kijken... Wat is het hier rustig. Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb sinds vorige week zaterdag een eigen auto! Ben er zo blij mee en heb al heel veel gereden, heerlijk! Ik merk dat ik al lekker lui word en de auto ff snel pak om naar iemand te gaan terwijl ik voorheen altijd de fiets pakte...

Fijne dagen allemaal!
Nee Missphoebe, je hebt niet specifiek verteld welke fouten je gemaakt hebt. Wat voor jou een klein foutje kan lijken kan namelijk ook zomaar het verschil zijn tussen jezelf in het ziekenhuis rijden of niet.
Ik heb ondertussen ook alweer in 4 verschillende auto's gereden en heb sinds gisteren weer een vaste auto! Ik ga hard, ik ga lekker
autorijden is zo leuk! Aankomende donderdag alweer een maand, men wat gaat de tijd snel!
Oooh, ik breek even in hier hoor!

Ik moet morgenvroeg afrijden en ik ben ZO zenuwachtig! Laatste lessen gingen al niet zo goed, en nu is gisteren mijn lesauto ook nog eens stukgegaan waardoor ik morgen ineens in een benzine moet afrijden ipv een diesel..

Vandaag tijdens laatste les sloeg ie de hele tijd af!

Iemand tips om me weer wat zelfverzekerder te voelen voor morgen?
Geen tips, maar wel een knuffel! Heel veel sterkte morgen!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Aaaah spannen Anaiis!! Hoe is het gegaan? Hopelijk heb je het papiertje!!
Lekker, lekker, Ruza!! Wat voor auto heb je?

Anaiis, spannend en beetje vervelend een andere auto voor je examen. Heb je wel eerst even voor kunnen rijden? Hoe is het gegaan vandaag?

Atelier, fijn dat je er zo van geniet!

Pimpelpaars, ook al een eigen auto, leuk! Wat voor auto heb jij?
Bedankt voor alle lieve succeswensen!

Ze hebben gelukkig geholpen, want ik ben geslaagd!

Wel twee keer de auto laten afslaan, maar de examinator zei gelukkig dat hij goed snapte dat diesel naar benzine vaak iets langer wennen is dan een les.. Dus jeej!

Denk er nu over om op zoek te gaan naar een eigen autootje, maar ben nog student dus weet niet of ik iets binnen mijn budget kan vinden;)
Hallo daar ben ik ook weer even!

Ruza en pimpel, wat voor auto hebben jullie? Een vette stoere bak?

Anaiis, gefeliciteerd!! Nu lekker veel gaan rijden, is nog goed weer!

Mijn vriend ging voor sinterklaas een sjaal voor mij halen die je onder je helm kan dragen, en komt thuis met een motor

De motor die we hadden had een kapotte uitlaat, dashboard was stuk, banden moesten binnenkort vervangen worden etc. Dat werd beetje duur, en toen stond er in de showroom DE motor die we eigenlijk al wilden maar 2 jaar geleden buiten budget was. En ni voor maar een paar 100 euro meer dan al die reparaties bij elkaar!

En hij rijdt goed! Zo soepel, snel, wendbaar... Ik vond die vorige al fijn, maar vergeleken met deze is die oude een lomp log ding.

Het is alleen zo koud!! Bbbrrrrr!!! Maar dat weerhoudt me niet
Gefeliciteerd anaiis!! En dat het even wennen is in een benzine is heel normaal hoor!! Gewoon een beetje meer gas geven als je de koppeling op laat komen. Als je dat niet goed doseert gaat hij in het begin wel loeien(maar he, dat klinkt best stoer zo bij het stoplicht) maar dat is beter dan dat je hem af laat slaan en je hebt dan vaak ook heel snel door wat de juiste balans gas-koppeling is!

Atelier jij gaat ook lekker he? Ik heb m alweer 3.5 maand!! En ik ga als een speer, heb ook wel veel gereden dus geoefend en zo veel geleerd van mezelf!! Ik rij een mazda uit 1993(jawel people!!)

Maar dan in het grijs. Even wennen want geen stuurbekrachtiging dus sturen als de motherfucker als je moet parkeren Maar hij rijdt wel echt fijn. Hij heeft ook echt veel power! Zou je niet zeggen van zo'n klein, oud, gammel ding maar hij heeft bijna net zoveel power als de station waarin ik hiervoor reed.

En ik heb dus ook al een toyota yaris gereden(lesauto) een smart(waardeloos, leuk voor de stad en korte ritjes maar van mij hoeft het niet. doe mij maar mn oude maar krachtige mazdaa'tje) en een ford mondeo station(FAN-TAS-TISCH. Helaas ligt hij nu op de autobegraafplaats)

Aimee, vandaar dat ik geen cadeautje heb gehad. Sinterklaas blut door jouw motor. En bedankt
Haha of je bent gewoon stout geweest Ruza!

Pfff mijn auto verleden:

Corsa, golf en een peugeot 207 (lesauto's)

Een aygo (leuk ding voor in de stad, best pittig ook, maar verder beetje oncomfortabel), een renault clio (fijne auto), mijn eigen citroen saxo, heerlijk autootje!!

Bmw 320 (GEWELDIG!!!! Maar iets buiten budget helaas), chrysler voyager (heel comfortabel voor zo'n grote bak)

Mazda 323f, hele fijne auto en best stoer en pittig, alleen sturen als een idioot inderdaad...

Nu rij ik in een opel zafira, burgelijkheid zelve, maar het is een fijn ding. Heerlijk comfortabel alleen hele stugge vering... En zuipt als een alcoholist

Volgende auto wordt ook iets kleiner en zuiniger, elke keer voor 75 euro tanken is niet goed voor je portemonnee....

Goh, dat zijn er best veel

In de meeste auto's heb ik maar paar keer gereden hoor, de zafira is 2e auto...
Aimee, zou dat het zijn? Ja ik had me wel voorgenomen om extra stout te zijn dit jaar om te mogen overwinteren. Maar de sint was dus OF blut, OF ik moet dit jaar nog stouter zijn om mee te mogen naar de costa's....
Dat neem ik me ook al jaren voor... Maar Sint vindt mij schijnbaar wel lief want ik mag nooit mee!

Tijd voor een goed voornemen: stout zijn en een actieplan opzetten

Oeh, dit is wel errug offtopic he?
Wat een leuke auto Ruza, lijkt me heerlijk om rond te kunnen rijden wanneer je maar wilt.

Nu toevallig bij mijn ouders dus vandaag al wat rondgereden en wat is autorijden toch leuk! Had nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden, vandaar dat ik op mijn 22ste pas rijles heb genomen
Nou ik vind het autorijden nog steeds niet echt leuk.

Het begint wel te komen hoor, ik moet echt nog veel oefenen. Ik heb ook nog maar weinig gereden.

Ik heb geen eigen auto, dus ik moest rijden in de auto van mijn moeder. Sindskort heeft ze een Nissan X-Trail, iets grotere auto, kleine terrein-auto eigenlijk.

Maar daarvoor een bestelbusje. Groot en lomp, maar wel op diesel, dus dat scheelde wel iets. Reed ik wel steeds beter in en ik moest er ook wel in rijden van haar.

In haar nieuwe auto heb ik pas 2 keer gereden, maar aangezien in net weer uit huis ben kan ik er nu ook niet meer in rijden.

Nu rijd ik dus in de auto van mijn vriend, af en toe. Een Renault Espace. Ook al een vrij grote auto, op benzine, waar ik behoorlijk aan moest wennen. Koppeling gaat anders, schakelen gaat wat stroef, je moet een beetje kracht zetten.

De enige auto waarin ik rij waarbij de motor in het begin contstant afsloeg. Ben heel onzeker in die auto.

Ik rijd er af en toe wel eens alleen in, maar omdat ik nu in een stad woon waar ik de weg niet goed ken, ga ik ook niet zo snel de weg op.

Vanavond moest ik het donker rijden, behoorlijk wat regen, ik zag niets en ik wilde ergens tussenvoegen waar dat eigenlijk niet mocht. Ik gaf wel richting aan en er leek wel ruimte. Krijg ik een een boze toeterende auto naast me en eenmaal op de snelweg kwam hij gevaarlijk naast me rijden en me snijden.

Ik schrok natuurlijk wel heel erg, wist ik veel wat ik had kunnen veroorzaken...Ik hoop natuurlijk dat er achter me niks gebeurd is. Maar ik denk van niet...

Ik hoop dat ik het nog een beetje leuker ga vinden...
Ga vooral niet dingen niet doen omdat je de omgeving niet kent of omdat je het eng vindt. Dan kom je er nooit overheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven