Hoe doe ik dit in excel?
maandag 2 januari 2012 om 20:12
Hoe zorg ik dat tekst in excel in 1 hokje netjes onder elkaar staat? Wanneer ik typ, loopt de tekst door. Wanneer ik (zoals in word) op enter klik, gaat hij naar het volgende hokje, en dat is niet de bedoeling.
Normaal gesproken is google my friend, maar ik weet niet hoe ik dit kort moet omschrijven.
Normaal gesproken is google my friend, maar ik weet niet hoe ik dit kort moet omschrijven.
maandag 2 januari 2012 om 20:19
In de cel gaan staan, via de rechtermuisknop naar celeigenschappen, dan de tab voor lay-out/uitlijnen/of hoe het ook heet (ik werk alleen met de UK versie) en dan daar aangeven dat je de text (verticaal) wilt centreren boven in het vakje, (horizontaal) vanuit de linker kant, en dan onderaan het bovenste vakje aankruisen (in het Engels heet dat 'wrap-up').
maandag 2 januari 2012 om 20:20
maandag 2 januari 2012 om 20:22
quote:krokusje schreef op 02 januari 2012 @ 20:20:
dank je! Dat is een mooie start want het werkt.
Ik weet echter dat er een instelling is, waarbij je gewoon tot de rand van het hokje werkt en dat daarna gelijk een regel eronder verdergaat. (hm, beetje vaag omschreven). Hoef je dus niet iedere keer alt enter te doen.
Weet iemand hoe ik dat instel?
Ja dat kun je doen door de celeigenschap te veranderen zoals ik eerder aangaf. Dan typ je door tot de rand zeg maar en gaat ie automatisch een regel verder.
Oh en als je dat voor het hele bestand gelijk wilt doen met je CTRL A doen en dan rechtermuis en celeigenschappen - uitlijning - tekstterugloop.
dank je! Dat is een mooie start want het werkt.
Ik weet echter dat er een instelling is, waarbij je gewoon tot de rand van het hokje werkt en dat daarna gelijk een regel eronder verdergaat. (hm, beetje vaag omschreven). Hoef je dus niet iedere keer alt enter te doen.
Weet iemand hoe ik dat instel?
Ja dat kun je doen door de celeigenschap te veranderen zoals ik eerder aangaf. Dan typ je door tot de rand zeg maar en gaat ie automatisch een regel verder.
Oh en als je dat voor het hele bestand gelijk wilt doen met je CTRL A doen en dan rechtermuis en celeigenschappen - uitlijning - tekstterugloop.
maandag 2 januari 2012 om 20:23