Werk & Studie alle pijlers

een kinderkringloop winkeltje beginnen

05-01-2012 13:46 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren loop ik met een plan in mijn hoofd, heb het jaren in mijn hoofd laten zitten en heb er verder niet over gesproken, druk met de kinderen en vele andere dingen. Maar 2 januari kreeg ik opeens een ingeving, ik laat het idee vrij en ga eens kijken wat ik er mee kan. Ben nu met diverse mensen aan het brainstormen over de mogelijkheden. Ik wil nl. een kinderkringloopwinkeltje beginnen waar mensen spullen in kunnen brengen en een deel van de opbrengst krijgen. Ik ken diverse van deze winkeltjes maar bij ons in de buurt is er geen een. Nu ik het er met mensen over heb merk ik dat mensen heel enthousiast zijn over dit idee. Het is een welkom idee in deze dure tijd, zo krijg je nog wat voor je goede tweedehandskleding en speelgoed en kinderspullen. En maak je anderen weer blij. Ik ken veel mensen waaronder mijzelf die veel naar de kringloop winkel brengen maar het valt mij op dat er in deze winkels hoge bedragen voor worden gevraagd en dat vind ik wel eens jammer. Ik wil geen hoge bedragen vragen zodat ook mensen met minder geld iets kunnen kopen. Misschien ben ik wel te idealistisch hoor maar ik zou het gewoon mooi vinden als spullen meer hergebruikt werden en andere mensen er nog wat mee kunnen. Ik hoef hier overigens niet van te kunnen leven, ik wil het op vrijwillige basis doen samen met anderen, het winkeltje zal klein worden en maar enkele dagen geopend. Ben nu met de gemeente in overleg en ben benieuwd. Heb gehoord dat ik zelfs een subsidie kan aanvragen. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit idee of mensen die het al uitgevoerd hebben of aan het uitvoeren zijn.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Ik heb net even op MP gekeken, in de categorie baby's/kinderen, staan er ruim een millioen items.

TO, je zal maar een paar procentjes pakken.

Top!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:molly74 schreef op 05 januari 2012 @ 14:22:

[...]

Zien ze er nog goed uit? Goede staat e.d.? Ruiken ze niet muf? Want dan heb ik misschien wel interesse. Maar... ik wil dan wel graag de garantie dat ik ze bij defecten e.d. terug kan brengen.Molly
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
mevrouw 75, helaas struikel je er hier niet over, is bijna niet te vinden. Althans niet de betaalbare versie, ik ken een winkeltje waar ze echt bijna nieuwprijzen vragen, dat is niet mijn insteek.

Ik zou er ook wel positiekleding bij willen doen, maar het hangt natuurlijk af van de ruimte die je hebt.

Sylphide 75 informeer eens bij je gemeente hoe ze daar mee omgaan, ik weet dat het in veel gevallen niet mag, je kunt er een vergunning voor aanvragen maar dan zit je er denk wel mee dat het allemaal officieel moet en dan zit je weer met belastingafdracht etc.
eindeloos jouw opmerking maakt mijn kriebel des te groter !!!! Er staan zoveel dingen op MP ook hier in de buurt, allemaal mensen die nog wat voor hun kleding ed. proberen te krijgen. Ik denk dat ik wel goed zit met dit plan en het maakt me heel blij alleen nu even het hoofd koel houden en alles stap voor stap bekijken !
quote:Sylphide75 schreef op 05 januari 2012 @ 14:24:

[...]

Mevrouw75, mag ik wat vragen?Ik speel zelf ook al een tijd met het idee een tweedehands winkeltje te beginnen aan huis. Maar welke kosten heb je dan? En mag dat zomaar? Ik heb een ongebruikte ruimte aan huis die als winkel dienst zou kunnen doen. Maar een woonhuis heeft toch geen winkelfunctie? Kun je iets meer vertellen over hoe jouw moeder dit aanpakte?

volgens mij was het hartstikke zwart allemaal, en dus niet volgens de regels. Ze deed het gewoon en ze had een paar vaste klanten die elke open middag langs kwamen en dan wat kochten. Ze deed het voor de leuk, en volgens mij gewoon begonnen om van de spullen van haar uit de hand gelopen hobby af te komen. Ze verdiende er volgens eigen zeggen toch best wat aan, door die paar klanten.

Het was in een nieuwbouwwijk begin jaren 80, met natuurlijk allemaal jonge moeders en dus een goede wijk om zoiets te doen.
Wat linkjes van winkels.

Deze is pas drie maanden open, dus ook nog vers. Het zijn moeder en dochter die het vanuit huis doen (in garage o.i.d.):

http://nl-nl.facebook.com/pages/Le-Boud ... 4007924767

Deze is met voornamelijk merkkleding:

http://www.maudys.nl/
Nu ik die laatste posting van Mevrouw75 zie: in een ander dorp in de regio staan ze 1x per maand ook in het buurthuis/dorpshuis met kraampjes. Opbrengst is voor de verkoopsters zelf geloof ik.

Ik kan zo gauw enkel een Hyves-pagina vinden:

http://klerenbeurs.hyves.nl/?pageid=83B ... _state__=2
Pff ik sta wel voor een dilemma ik zou het in samenwerking met een stichting kunnen doen maar dan moet ik veel van mijn eigen ideeën laten varen maar kan het plan wel uitgevoerd worden. Alleen vraag ik mij af of hun ideeën mijn ideeën wel zijn, ik heb jaren dit werk gedaan voor anderen en ik merktte toen al dat ik liever mijn eigen dingen uitvoer. Ik denk dat ik dit aanbod niet aanneem en verder ga kijken naar het uitvoeren van mijn plannen op mijn manier.
Dat is bij ons ook geweest molly 74 in hetbuurthuis, helaas zijn alle buurthuizen gereorganiseerd en is dat er niet meer. Vond ik ook erg leuk, heb al met een buurthuis gepraat maar ze willen het niet meer opstarten vanwege alle rompslomp, wel erg jammer vond ik ook erg leuk.
Stel ze anders eens voor dat jij die 'rompslomp' in beheer neemt. En dan wel met de voorwaarde: jij de zorgen, maar dan ook jóuw ideeën.

Snap je enthousiasme wel hoor, ik krijg er zelf ook de kriebels van om zoiets te gaan doen.
Ik keek even naar de links, ik wil overigens niet alleen merkkleding verkopen maar ook andere goede kleding. Ik weet overigens dat die merkkleding winkeltjes goed lopen maar ik denk dat ik in een verkeerd stadsdeel zit, er zijn hier mensen die nu al geen geld voor kleding hebben laat staan merkkleding.
woon je niet in de buurt molly 74?

heb dat al voorgesteld maar dan moet ik enorme hoge huur gaan betalen en dan wordt de tafelhuur veel te hoog.
Die ene link is inderdaad voornamelijk merkkleding. Maar Le Boudoir neemt vanalles aan, zolang het er maar goed uitziet. En de prijzen zijn daar ook schappelijk, voor zowel de verkoper (die de kleding inbrengt) als voor de koper als voor de winkelverkoopster.

Ik woon in de buurt van *poef*.
Oh dat is nou jammer ! Ik heb net een mail gestuurd naar een buurthuis om nog eens te kijken of er niet iets mogelijk is.
Hou ons op de hoogte!
ga ik zeker doen !
Ik ga graag naar de inbrengwinkels in Groningem, aan de Nieuweweg zitten twee leuke naast elkaar. Regelmatig scoor ik Gapkids, Lacoste, Gaastra, Ralph Lauren etc.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nog maar een paar dagen nadat ik het idee uit mijn hoofd vrij heb gelaten is de eerste afspraak met de gemeente en een andere instelling er! Het lijkt of het echt van de grond gaat komen, iedereen ontvangt mijn idee met open armen !
Ik zeg doen!

Top zeg, dat dat zo snel gaat!
Heel erg leuk, als je bij mij in de buurt zou wonen zou je een goede klant aan mij hebben.

Misschien is deze tip al voorbij gekomen, maar ik zou een kinderkringloop beginnen met alle facetten van een baby/kind.

Dus kleding, uitzet voor de baby, speelgoed, meubeltjes.

Moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben natuurlijk.
Wij hebben in het dorp ook zo'n winkeltje, loopt al 20 jaar en het gaat alleen maar beter! Ik breng zelf in en ik koop er regelmatig iets. Zij bepalen wat je mag brengen en wat de prijs wordt. Van de verkochte spullen gaat 50% naar de inbrenger, 50% naar de winkel. Spullen die na de verkoopperiode van drie maanden overblijven mag je weer ophalen of het wordt gedoneerd aan het goede doel. We hebben een dergelijke winkel ook voor volwassenen, ook erg leuk!
Leuk! Houd er wel rekening mee dat veel "kinderdingen" groot zijn en dus veel plek innemen. Commode, wiegjes, bedjes etc. maar ook veel speelgoed is groot (als ik zie wat hier in de kamer staat tenminste ). Je zal dus denk ik best veel ruimte nodig zijn.
50 procent is veel wat je krijgt! Ik breng ook in bij een winkel in friesland en krijg 25 procent.

Ik zou de inbreng van kinderdingen beperkt willen houden ivm. de ruimte maar dat hangt er natuurlijk van af wat voor ruimte er mogelijk is. Maar we wachten even af!
Dat is ook wat ik wil lelytje van dalen, een kinderkringloopwinkel in de breedste zin van het woord maar ja is inderdaad erg afhankelijk van de ruimte!
Weet iemand een naam waar geen winkel in zit?

ik dacht zelf aan kinderspulleninbrengpunt maar ben er nog niet heel blij mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven