een kinderkringloop winkeltje beginnen
donderdag 5 januari 2012 om 13:46
Al jaren loop ik met een plan in mijn hoofd, heb het jaren in mijn hoofd laten zitten en heb er verder niet over gesproken, druk met de kinderen en vele andere dingen. Maar 2 januari kreeg ik opeens een ingeving, ik laat het idee vrij en ga eens kijken wat ik er mee kan. Ben nu met diverse mensen aan het brainstormen over de mogelijkheden. Ik wil nl. een kinderkringloopwinkeltje beginnen waar mensen spullen in kunnen brengen en een deel van de opbrengst krijgen. Ik ken diverse van deze winkeltjes maar bij ons in de buurt is er geen een. Nu ik het er met mensen over heb merk ik dat mensen heel enthousiast zijn over dit idee. Het is een welkom idee in deze dure tijd, zo krijg je nog wat voor je goede tweedehandskleding en speelgoed en kinderspullen. En maak je anderen weer blij. Ik ken veel mensen waaronder mijzelf die veel naar de kringloop winkel brengen maar het valt mij op dat er in deze winkels hoge bedragen voor worden gevraagd en dat vind ik wel eens jammer. Ik wil geen hoge bedragen vragen zodat ook mensen met minder geld iets kunnen kopen. Misschien ben ik wel te idealistisch hoor maar ik zou het gewoon mooi vinden als spullen meer hergebruikt werden en andere mensen er nog wat mee kunnen. Ik hoef hier overigens niet van te kunnen leven, ik wil het op vrijwillige basis doen samen met anderen, het winkeltje zal klein worden en maar enkele dagen geopend. Ben nu met de gemeente in overleg en ben benieuwd. Heb gehoord dat ik zelfs een subsidie kan aanvragen. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit idee of mensen die het al uitgevoerd hebben of aan het uitvoeren zijn.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
donderdag 5 januari 2012 om 13:52
Half jaartje geleden is er één hier in de buurt geopend. Geen oude meuk, maar echt leuke kleding. Ik ben er niet geweest nog, maar ik denk dat ik binnenkort wel eens binnen loop, ik koop soms namelijk ook op Marktplaats. In ieder geval, gaat het bovengemiddeld goed want ze gaan uitbreiden en zitten straks in een veel groter pand en op een A locatie.
donderdag 5 januari 2012 om 13:57
wat ik wil beginnen is niet zomaar een tweedehandswinkeltje, ik wil iets op vrijwillige basis gaan doen met weinig winstoogmerk. Heb jaren zo een winkeltje gerund en dat vond ik geweldig moest er toen helaas mee stoppen vanwege omstandigheden, de kriebel om zelf zoiets op te starten is altijd gebleven. Ik wil een winkeltje met mooie bruikbare kinderspullen. Het gekke is waar ik woon is niet zoiets, ik zie het op zoveel plekken maar hier is het niet. Nu is het zoeken naar een goedkope plek om het te starten.
donderdag 5 januari 2012 om 13:57
Personele kosten. Indien vrijwilligers de nodige verzekeringen. Belasting, want de kringloop dient wel degelijk btw af te dragen En dat is 19%! . Dus de nodige administratie. Je begint al verkeerd door het een winkeltje te noemen. Iedere kringloop, commercieel of goed doel heeft met de normale ondernemerszaken te maken. Winkeltje spelen doe je met speelgoed. Verkijk je niet op eventuele subsidie, want dat is een druppel op een gloeiende plaat.
Verder, wat voor vennootschap gaat het worden? Indien BV dan mag je ook jaarlijks vennootschapsbelasting in het vooruit betalen. Heb je een financiele buffer om een bedrijf te starten?
Verder, wat voor vennootschap gaat het worden? Indien BV dan mag je ook jaarlijks vennootschapsbelasting in het vooruit betalen. Heb je een financiele buffer om een bedrijf te starten?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 5 januari 2012 om 13:59
donderdag 5 januari 2012 om 13:59
TO, leuk! Doen!
Tweedehandskledingwinkels (leuk scrabblewoord) zijn er volop, zelfs in de kleine dorpjes hier in de regio. Zowel voor volwassenen als met kinderkleding. Maar met dat speelgoed erbij heb je een extra dimensie. Dat zal vast goed gaan!
Wat spullen duur maakt in zo'n zaak, is de huur die de verkoper betaalt voor het pand. Dat hoorde ik vorige week van een verkoopster van tweedehands dameskleding, zij runt haar zaak sinds kort vanuit haar huis, haar garage die omgetoverd is tot winkel. Dan zijn de vraagprijzen laag en is het veel interessanter om te kopen. Want waarom zou iemand tweedehands iets kopen wat veel geld kost, als je een zelfde soort artikel ook nieuw voor die prijs kunt krijgen?
Ze kreeg zelfs mensen uit België en Zuid-Holland (hier is het regio Den Bosch zeg maar), omdat ze in die andere regio's teveel moesten betalen voor merken die tweedehands te koop worden aangeboden.
Ik wens je er veel succes mee en hoop van harte dat je zult slagen!
Tweedehandskledingwinkels (leuk scrabblewoord) zijn er volop, zelfs in de kleine dorpjes hier in de regio. Zowel voor volwassenen als met kinderkleding. Maar met dat speelgoed erbij heb je een extra dimensie. Dat zal vast goed gaan!
Wat spullen duur maakt in zo'n zaak, is de huur die de verkoper betaalt voor het pand. Dat hoorde ik vorige week van een verkoopster van tweedehands dameskleding, zij runt haar zaak sinds kort vanuit haar huis, haar garage die omgetoverd is tot winkel. Dan zijn de vraagprijzen laag en is het veel interessanter om te kopen. Want waarom zou iemand tweedehands iets kopen wat veel geld kost, als je een zelfde soort artikel ook nieuw voor die prijs kunt krijgen?
Ze kreeg zelfs mensen uit België en Zuid-Holland (hier is het regio Den Bosch zeg maar), omdat ze in die andere regio's teveel moesten betalen voor merken die tweedehands te koop worden aangeboden.
Ik wens je er veel succes mee en hoop van harte dat je zult slagen!
donderdag 5 januari 2012 om 14:02
Allemaal goede vragen fame, zeker over nagedacht en ook antwoorden op maar die hou ik nog even voor me omdat ik er nog verder naar moet kijken. Ik noem het winkeltje maar dat wordt het niet echt maar ja hoe noem je het dan, het wordt meer een soort voorziening. Ben bezig met een stichting om hier samen mee te werken, de kleine winst die gemaakt wordt wordt dan in de stichting gestoken en dan gelden er weer andere regels. De subsidie die we zouden krijgen kunnen we gebruiken voor aanschaf van wat zaken zoals winkelinventaris maar daar kan ik via iemand zeer goedkoop aankomen. We zoeken alleen nog een goedkope plek, nou ben ik net gebeld en ook daar is zicht op, bij ons staan er een aantal panden vrij die over een aantal jaar gesloopt worden waar ze goede invulling voor zoeken, die worden tegen een symbolisch bedrag verhuurd, ik hoor nog wat dat bedrag gaat worden daar is de gemeente mee bezig.
donderdag 5 januari 2012 om 14:05
Precies mijn punt de kosten moeten zo laag mogelijk zijn omdat ik vooral aan minima wil verkopen, vind de prijzen in de zgn. kringloopwinkels veel en veel te hoog! Ik woon in Amsterdam zo. en hier wonen veel mensen met kinderen die van weinig geld moeten rondkomen en ik weet dat een voorziening als deze welkom zou zijn mede omdat ze dan ook nog voor hun spullen iets ontvangen, het zal niet veel zijn maar voor dat geld kunnen ze eventueel weer iets anders kopen. Ben nu in contact met iemand die al 8 jaar zo'n winkeltje runt in friesland en hier heel veel mensen zeer blij mee maakt, ze is anderhalve dag in de week open.
Bedankt voor de leuke reacties !!!!!
Bedankt voor de leuke reacties !!!!!
donderdag 5 januari 2012 om 14:05
quote:molly74 schreef op 05 januari 2012 @ 13:59:
TO, leuk! Doen!
Ik wens je er veel succes mee en hoop van harte dat je zult slagen! mijn moeder heeft ook jaren vanuit huis verkocht en dat was, naast de lage kosten, vooral de charme van haar winkeltje. (het was een klein hoekje in huis en ze was 2 middagen pw open, dan mag ik heus wel winkeltje zeggen).
TO, leuk! Doen!
Ik wens je er veel succes mee en hoop van harte dat je zult slagen! mijn moeder heeft ook jaren vanuit huis verkocht en dat was, naast de lage kosten, vooral de charme van haar winkeltje. (het was een klein hoekje in huis en ze was 2 middagen pw open, dan mag ik heus wel winkeltje zeggen).
donderdag 5 januari 2012 om 14:08
precies september girl! dat was dus ook mijn punt, zit je niet met verzendkosten ed. en krijg je toch nog wat voor je oude spullen!
Mijn idee is dus kinderkleding , speelgoed, en ook kleine meubelen en babyspullen. IK wil echt dat het lage prijzen worden, want als het te duur wordt dan is het niet geschikt voor mensen die weinig geld hebben. Ik kom wel eens bij een kringloop waar je tweedehands bijna meer betaald dan nieuw bij zeeman oid. en dat vind ik dus jammer.
Mijn idee is dus kinderkleding , speelgoed, en ook kleine meubelen en babyspullen. IK wil echt dat het lage prijzen worden, want als het te duur wordt dan is het niet geschikt voor mensen die weinig geld hebben. Ik kom wel eens bij een kringloop waar je tweedehands bijna meer betaald dan nieuw bij zeeman oid. en dat vind ik dus jammer.
donderdag 5 januari 2012 om 14:11
ff serieus, ik vind het een leuk idee.
Het is geen nieuw idee maar wel leuk. In Landsmeer zit ook zoietsdergelijks. Je kunt er kleding inbrengen en je krijgt er zelf wat van terug.
Maar pak het serieus aan, voor je het weet zit jij tot je nek in de rompslomp en de kosten en ben jij de enige die er niets aan verdiend. Mensen hebben heus wel iets over voor een (merk)kledingstuk dat er echt nog goed uit is en op een aantrekkelijke manier wordt gepresenteerd.
Het is geen nieuw idee maar wel leuk. In Landsmeer zit ook zoietsdergelijks. Je kunt er kleding inbrengen en je krijgt er zelf wat van terug.
Maar pak het serieus aan, voor je het weet zit jij tot je nek in de rompslomp en de kosten en ben jij de enige die er niets aan verdiend. Mensen hebben heus wel iets over voor een (merk)kledingstuk dat er echt nog goed uit is en op een aantrekkelijke manier wordt gepresenteerd.
donderdag 5 januari 2012 om 14:14
Leuk initiatief.
Ik wilde inderdaad zeggen, start de winkel in de vorm van een stichting. Of je dit bij een andere stichting moet onderbrengen kun je het best zelf bepalen.
Bekijk of het bestemmingsplan van de aangeboden ruimte voldoet. Nu biedt de gemeente dit aan, dus zal het wel oké zijn. Maar in het geval van de hier genoemde omgebouwde garage, dit kan niet zomaar. Als het bestemmingsplan niet voldoet mag je niet zomaar een winkel beginnen aan huis. Het pand dient wel de bestemming detailhandel te hebben.
Ik wilde inderdaad zeggen, start de winkel in de vorm van een stichting. Of je dit bij een andere stichting moet onderbrengen kun je het best zelf bepalen.
Bekijk of het bestemmingsplan van de aangeboden ruimte voldoet. Nu biedt de gemeente dit aan, dus zal het wel oké zijn. Maar in het geval van de hier genoemde omgebouwde garage, dit kan niet zomaar. Als het bestemmingsplan niet voldoet mag je niet zomaar een winkel beginnen aan huis. Het pand dient wel de bestemming detailhandel te hebben.
donderdag 5 januari 2012 om 14:18
donderdag 5 januari 2012 om 14:19
Leuk idee!! Heb er zelf ook wel eens aan zitten denken. Het viel mij op dat er op baby/kindergebied vrij weinig 2e hands was te krijgen. Ja wel op mp natuurlijk, maar dan zit je ook weer met verzenden, dingen die tegenvallen omdat het er op foto beter uit ziet, en voor een hele baby-uitzet moet je misschien wel met 10-15 verschillende mensen contact hebben. Leek me handig als je alles gewoon in het echt kunt bekijken, meteen mee kunt nemen enz.
Had er zelf ook iets met positiemode bij willen doen. Zelfde verhaal eigenlijk.
Lijkt me ook erg leuk om evt. dingen nog een klein beetje op te knappen, leuk uit te stallen, combineren...
Voor zover ik weet zat er bij mij in de stad toen helemaal niets in die richting. Wel kringloop, maar dan weer heel beperkt aanbod op gebied van kinderen/baby's/zwangerschap.
Lijkt me ook erg leuk om evt. dingen nog een klein beetje op te knappen, leuk uit te stallen, combineren...
Voor zover ik weet zat er bij mij in de stad toen helemaal niets in die richting. Wel kringloop, maar dan weer heel beperkt aanbod op gebied van kinderen/baby's/zwangerschap.
donderdag 5 januari 2012 om 14:21
quote:19juni schreef op 05 januari 2012 @ 14:19:
Leuk idee!! Heb er zelf ook wel eens aan zitten denken. Het viel mij op dat er op baby/kindergebied vrij weinig 2e hands was te krijgen. Ja wel op mp natuurlijk, maar dan zit je ook weer met verzenden, dingen die tegenvallen omdat het er op foto beter uit ziet, en voor een hele baby-uitzet moet je misschien wel met 10-15 verschillende mensen contact hebben. Leek me handig als je alles gewoon in het echt kunt bekijken, meteen mee kunt nemen enz.
Voor zover ik weet zat er bij mij in de stad toen helemaal niets in die richting. Wel kringloop, maar dan weer heel beperkt aanbod op gebied van kinderen/baby's/zwangerschap.goh, in mijn beleving struikel je over de 2ehands kinder/moeder kledingwinkels. Kleding dan iig, met wat kinderdingetjes erbij dan. Maar ik zal te vaak door mijn moeder meegesleurd zijn denk ik.
Voor zover ik weet zat er bij mij in de stad toen helemaal niets in die richting. Wel kringloop, maar dan weer heel beperkt aanbod op gebied van kinderen/baby's/zwangerschap.goh, in mijn beleving struikel je over de 2ehands kinder/moeder kledingwinkels. Kleding dan iig, met wat kinderdingetjes erbij dan. Maar ik zal te vaak door mijn moeder meegesleurd zijn denk ik.
donderdag 5 januari 2012 om 14:22
donderdag 5 januari 2012 om 14:24
donderdag 5 januari 2012 om 14:25
@19 juni, dat is inderdaad ook mijn idee dat er niet heel veel aanbod is, wel op MP inderdaad maar met kleding vind ik dat vaak lastig ivm past het is het mooi etc, en dan nog de verzendkosten. Ik ken zelf ook meerdere van deze winkeltjes en bezoek deze ook degene in landsmeer is ook bekend. Maar waar je toch vaak mee zit is dat minima geen auto hebben en met ov. is vaak duur. Daarom wil ik graag iets in mijn eigen buurt. Ik weet dat het idee niet nieuw is maar dat hoeft toch ook niet? En als is het idee niet nieuw, uitgevoerd is het hier ook niet echt. Maar misschien heeft dat wel te maken met iets en dat ben ik nu aan het uitzoeken of het ook haalbaar is. Je mag inderdaad niet zomaar een winkel beginnen ergens in ,zou ook niet in mijn huis mogen (eigen huis) omdat dat in de regels van de vve staat, en daar wordt ook geen toestemming voor gegeven is mij al verteld. Maar zou het ook niet in eigen huis willen.
donderdag 5 januari 2012 om 14:25
Inderdaad doen!!! hier zit er ook in in de buurt..die doen ook echt alles. speelgoed,kinderwagens, hele kamers kleding en alle verdere benodigheden....bugaboos voor weinig staan er zelfs. maar ook veel speelgoed vtech enz waar ze in e winkel de hoofdprijs voor vragen voor erg weinig..mijn schoonouders halen daar de loopwagentjes vandaag voor de kids (vinden ze leuk om zelf te hebben) de box hebben ze daarvan. Kinderfietsen zijn daar nog in goede staat en voor weinig .echt superleuk...
wat ik er alleen niet zo snel weg zal halen zijn schoenen en matrassen..maar dat is dan mijn ding waar is iets mee heb. rest maakt mij niet uit..(oja rompertjes ook niet,maar dat is mss het idee)
maar gewoon doen. en anders eens bellen met een winkel aan de andere kant van nederland (dus geen concurentie) ,mss dat die wat tips kunnen geven.
wat ik er alleen niet zo snel weg zal halen zijn schoenen en matrassen..maar dat is dan mijn ding waar is iets mee heb. rest maakt mij niet uit..(oja rompertjes ook niet,maar dat is mss het idee)
maar gewoon doen. en anders eens bellen met een winkel aan de andere kant van nederland (dus geen concurentie) ,mss dat die wat tips kunnen geven.
Puck
donderdag 5 januari 2012 om 14:26
quote:Dahlia74 schreef op 05 januari 2012 @ 14:14:
Leuk initiatief.
Bekijk of het bestemmingsplan van de aangeboden ruimte voldoet. Nu biedt de gemeente dit aan, dus zal het wel oké zijn. Maar in het geval van de hier genoemde omgebouwde garage, dit kan niet zomaar. Als het bestemmingsplan niet voldoet mag je niet zomaar een winkel beginnen aan huis. Het pand dient wel de bestemming detailhandel te hebben..
Leuk initiatief.
Bekijk of het bestemmingsplan van de aangeboden ruimte voldoet. Nu biedt de gemeente dit aan, dus zal het wel oké zijn. Maar in het geval van de hier genoemde omgebouwde garage, dit kan niet zomaar. Als het bestemmingsplan niet voldoet mag je niet zomaar een winkel beginnen aan huis. Het pand dient wel de bestemming detailhandel te hebben..