een kinderkringloop winkeltje beginnen
donderdag 5 januari 2012 om 13:46
Al jaren loop ik met een plan in mijn hoofd, heb het jaren in mijn hoofd laten zitten en heb er verder niet over gesproken, druk met de kinderen en vele andere dingen. Maar 2 januari kreeg ik opeens een ingeving, ik laat het idee vrij en ga eens kijken wat ik er mee kan. Ben nu met diverse mensen aan het brainstormen over de mogelijkheden. Ik wil nl. een kinderkringloopwinkeltje beginnen waar mensen spullen in kunnen brengen en een deel van de opbrengst krijgen. Ik ken diverse van deze winkeltjes maar bij ons in de buurt is er geen een. Nu ik het er met mensen over heb merk ik dat mensen heel enthousiast zijn over dit idee. Het is een welkom idee in deze dure tijd, zo krijg je nog wat voor je goede tweedehandskleding en speelgoed en kinderspullen. En maak je anderen weer blij. Ik ken veel mensen waaronder mijzelf die veel naar de kringloop winkel brengen maar het valt mij op dat er in deze winkels hoge bedragen voor worden gevraagd en dat vind ik wel eens jammer. Ik wil geen hoge bedragen vragen zodat ook mensen met minder geld iets kunnen kopen. Misschien ben ik wel te idealistisch hoor maar ik zou het gewoon mooi vinden als spullen meer hergebruikt werden en andere mensen er nog wat mee kunnen. Ik hoef hier overigens niet van te kunnen leven, ik wil het op vrijwillige basis doen samen met anderen, het winkeltje zal klein worden en maar enkele dagen geopend. Ben nu met de gemeente in overleg en ben benieuwd. Heb gehoord dat ik zelfs een subsidie kan aanvragen. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit idee of mensen die het al uitgevoerd hebben of aan het uitvoeren zijn.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
dan moet het maar zoals het kan !
vrijdag 6 januari 2012 om 13:47
Wat een leuk idee, trietrie.
Als ik je een tipje mag geven: ik zou me juist niet alleen op baby-peuter dingen richten. Wat mij is opgevallen sinds ik een kind heb is dat je babymeuk overal en nergens vandaan kan krijgen, maar dat juist speelgoed en kleding voor oudere kinderen er weinig is. En dat is nieuw vele malen duurder dan babyspullen, en oudere kinderen willen ook gewoon meer hebben.
Denk bijvoorbeeld aan dingen als kinderfietsen, rolschaatsen, wakeboards, schaatsen, playmobil, lego, gezelschapsspellen, boeken en dergelijke, dat kost klauwen met geld in de winkel en dat zijn dingen die ik graag in zou brengen maar ook tweedehands zou kopen.
Als jij zo'n winkeltje zou hebben en juist dingen voor de doelgroep 5-11 jaar zou hebben, dan had je aan mij een goede klant.
Als ik je een tipje mag geven: ik zou me juist niet alleen op baby-peuter dingen richten. Wat mij is opgevallen sinds ik een kind heb is dat je babymeuk overal en nergens vandaan kan krijgen, maar dat juist speelgoed en kleding voor oudere kinderen er weinig is. En dat is nieuw vele malen duurder dan babyspullen, en oudere kinderen willen ook gewoon meer hebben.
Denk bijvoorbeeld aan dingen als kinderfietsen, rolschaatsen, wakeboards, schaatsen, playmobil, lego, gezelschapsspellen, boeken en dergelijke, dat kost klauwen met geld in de winkel en dat zijn dingen die ik graag in zou brengen maar ook tweedehands zou kopen.
Als jij zo'n winkeltje zou hebben en juist dingen voor de doelgroep 5-11 jaar zou hebben, dan had je aan mij een goede klant.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 6 januari 2012 om 19:26
zaterdag 7 januari 2012 om 12:40
zaterdag 7 januari 2012 om 18:46
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien een dubbele tip: hier zijn kinderkledingbeurzen, twee keer per jaar kan je kleding en speelgoed inbrengen, dat wordt dan verkocht op een zaterdagmorgen ofzo. Deel van de opbrengst is voor de schenker van de kleding (prijs wordt in overleg bepasld, altijd laag!) en een deel van de opbrengst is voor dekking kosten en een goed doel.
Nadeel: het is maar twee keer per jaar.
Voordeel: als je winkeltje om wat voor reden niet gaat lukken heb je toch iets.
Ik vind jouw idee in ieder geval ontzettend leuk en ik hoop voor je dat het gaat lukken!
Nadeel: het is maar twee keer per jaar.
Voordeel: als je winkeltje om wat voor reden niet gaat lukken heb je toch iets.
Ik vind jouw idee in ieder geval ontzettend leuk en ik hoop voor je dat het gaat lukken!