Geld & Recht alle pijlers

Vrijgave spaarloon, wat er mee te doen?

07-10-2011 21:46 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week hoorde ik dat vanaf 1 januari 2012 je de gehele spaarloon op kan nemen omdat het ophoudt te bestaan en nu zit ik dus te bedenken wat ik er mee zal doen....

Tuurlijk kan ik het op de vrijgaverekening laten staan, maar dat levert maar weinig rente op.

Ik kan het opnemen en het spenderen aan vakantie, bouwklussen en andere leuke dingen, maar eigenlijk wil ik het bedrag houden voor als appeltje voor de dorst. Voor de financieel wat lastigere tijden zeg maar. Ik kan het op dit moment missen. Heb het niet direct nodig.

Ik zit er dus aan te denken om het op een deposito rekening te zetten, maar waar moet ik daarbij opletten? Of is er een ander beter idee?
Janna, je bent goed bezig

Ik vind alleen sommige banken wel raar bezig zoals Rabo: Vrijboeking vindt plaats vanaf 5 januari 2012, waarom niet gewoon vanaf maandag 2 januari.

Ach, ik zal het werk wat nodig is, wel onderschatten.
ABN doet ook 5 werkdagen vanaf 1 januari, dus dat is ook pas 6 januari op z'n vroegst...
Bij ING kon ik gewoon via hun site een formulier invullen en dan zou dat binnen 3 (!) weken verwerkt zijn. Daarmee zou de rekening ook direct worden opgeheven.

Dan heb je wel je spaarloonrekeningnummer nodig.

Misschien even kijken op de site van de ABN? Ik weet niet hoe dat bij die bank geregeld is.
Bedankt voor de link !

Ik ga gewoon ter plaatse een papiertje invullen, aangezien we ook niet aan internetbankieren e.d. wensen te doen.

Getuige het programma TrosRadar zijn we echt niet stom om soms nog ouderwets te zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij centraal beheer heb ik er niets voor hoeven doen. Was gisteren al overgeboekt naar de gekoppelde rente rekening.

Dat heb ik gisteren overgeboekt narr de rabobank en dat stond er vandaag op.
quote:snoesje666 schreef op 03 januari 2012 @ 16:09:

Bedankt voor de link !

Ik ga gewoon ter plaatse een papiertje invullen, aangezien we ook niet aan internetbankieren e.d. wensen te doen.Volgens mij heb je geen internetbankieren nodig om dat formulier in te vullen hoor.
Ik vul mijn rekeningnummer nooit in op websites.

Beetje paranoïde, maar ik ben er gelukkig mee.
quote:Elmootje schreef op 03 januari 2012 @ 16:29:

Bij centraal beheer heb ik er niets voor hoeven doen. Was gisteren al overgeboekt naar de gekoppelde rente rekening.

Dat heb ik gisteren overgeboekt narr de rabobank en dat stond er vandaag op.mijn spaarloon stond ook bij centraal beheer achmea maar ik moest wel een formulier invullen om het vrij te laten komen in de eerste week van januari. als ik dat niet deed zou het blijven staan op die rekening (wel vrij opneembaar) Ik heb het echter nog niet ontvangen (moet naar ING). vreemd....
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Bij mij dus precies hetzelfde als bij jou Adios. Gelukkig is de eerste week nog niet om, dus het zal wel snel komen.
Bij is het nu wel binnen (Centraal Beheer dus).
Begin december heb ik een aanvraag formulier ingevuld op de site van ABN Amro, zou idd de 1e week van januari worden gestort, maar nog niets gezien.

Denk op zijn vroegst vrijdag, kunnen ze lekker nog de hele week rente trekken
Mijne is ook binnen (centraal beheer --> ING) jeej!!! meteen overgeschreven naar mijn spaarrekening!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Adios, ik weet niet hoe het bij jou was, maar bij mij is de rente opgebouwd in 2011gisteren nog niet uitgekeerd. Heb het even nagevraagd bij Centraal Beheer en zij gaven aan dat dat volgende week nog komt
Ohh dat was me nog niet opgevallen! Geen idee dus, maar als het bij jou nog moet komen zal het bij mij ook wel nakomen, ik wacht af!

Had in november (dacht ik) ook al een gedeelte gehad (iets meer dan 500 euro) waarom, geen idee. Het stond nog geen 4 jaar vast (ik deed nu precies 3 jaar mee).

Ik wacht volgende week af!
quote:snoopy1969 schreef op 04 januari 2012 @ 16:35:

Begin december heb ik een aanvraag formulier ingevuld op de site van ABN Amro, zou idd de 1e week van januari worden gestort, maar nog niets gezien.

Denk op zijn vroegst vrijdag, kunnen ze lekker nog de hele week rente trekken En? Heb je het al binnen?
De Rabobank is in ieder geval supersnel via het formuliertje op de website. Had het na een dag al op de rekening staan. De laatste rente ontving ik trouwens apart.
quote:Nikkie79 schreef op 06 januari 2012 @ 11:45:

De Rabobank is in ieder geval supersnel via het formuliertje op de website. Had het na een dag al op de rekening staan. De laatste rente ontving ik trouwens apart.

Hier helaas niet zo snel. Heb het formulier op 6 december ingevuld (de eerste dag dat dat kon) en dan zou het geld vrijgeboekt worden vanaf begin januari. Op de site las ik dat dat vanaf gisteren zou gebeuren en dat je het binnen twee weken op de rekening zou moeten hebben staan.

Probleem is alleen dat ik geen bevestiging heb ontvangen na het invullen van het formulier, maar volgens een medewerkster was dat een storing. Heb het nu maar opnieuw weer via de site opgevraagd, want mijn rekening is nog steeds angstvallig leeg...
quote:Bbwtje schreef op 06 januari 2012 @ 12:06:

[...]

Hier helaas niet zo snel. Heb het formulier op 6 december ingevuld (de eerste dag dat dat kon) en dan zou het geld vrijgeboekt worden vanaf begin januari. Op de site las ik dat dat vanaf gisteren zou gebeuren en dat je het binnen twee weken op de rekening zou moeten hebben staan.

Probleem is alleen dat ik geen bevestiging heb ontvangen na het invullen van het formulier, maar volgens een medewerkster was dat een storing. Heb het nu maar opnieuw weer via de site opgevraagd, want mijn rekening is nog steeds angstvallig leeg...

Dat is balen zeg.

Ik heb trouwens ook geen bevestiging per mail ontvangen, kreeg alleen een bericht na het invullen van het formulier dat het binnen een week gestort zou worden.
quote:Nikkie79 schreef op 06 januari 2012 @ 12:19:

[...]

Dat is balen zeg.

Ik heb trouwens ook geen bevestiging per mail ontvangen, kreeg alleen een bericht na het invullen van het formulier dat het binnen een week gestort zou worden.

En wanneer heb je het aangevraagd? Meteen al in december of wat later?

Mijn tegenrekening is een ING rekening, het kan natuurlijk zijn dat het daarom iets langer duurt. Moet maar gewoon geduldig zijn
quote:Bbwtje schreef op 06 januari 2012 @ 12:21:

[...]

En wanneer heb je het aangevraagd? Meteen al in december of wat later?

Mijn tegenrekening is een ING rekening, het kan natuurlijk zijn dat het daarom iets langer duurt. Moet maar gewoon geduldig zijn Ehhh, afgelopen woensdagavond om 23 uur en vanmorgen had ik een sms dat het gestort was. Mijn tegenrekening is ook bij de Rabo, misschien is dat het.
quote:Nikkie79 schreef op 06 januari 2012 @ 12:42:

[...]

Ehhh, afgelopen woensdagavond om 23 uur en vanmorgen had ik een sms dat het gestort was. Mijn tegenrekening is ook bij de Rabo, misschien is dat het.

Ah dat zal het zijn dan inderdaad. Vind het wel geruststellend dat jij ook geen bevestiging op mail hebt gehad. Heb het vandaag opnieuw aangevraagd, maar ook nog geen bevestiging per mail gehad. Vreemd wel. Maar ach.

Ik ga gewoon heel hard hopen dat ik het ergens vandaag nog ontvang...
Tsjongejongejonge.....

Wát een sulletje bij de abnamro.

Als het goed is heb ik het geld volgende week op mijn raborekening staan en ben ik helemaal van dat zooitje af.
quote:Janna_ schreef op 06 januari 2012 @ 11:42:

[...]

En? Heb je het al binnen?

Nee hoor, niet binnen :(

Moet van ABN naar Rabo. Wellicht scheelt dat.

Maar vorige keer was ABN ook al 1 van de traagste met uitkeren.

Ben blij dat ik daar niets anders heb dan deze spaarloonrekening.
Ik heb het ook binnen. Van de Rabobank.

Zondagavond geregeld en gisteren stond het op de rekening (en nu op de spaarrekening)

Ik ga er igg een tv voor op de slaapkamer kopen en de rest laten staan.
quote:snoopy1969 schreef op 06 januari 2012 @ 21:19:

Nee hoor, niet binnen :(

Moet van ABN naar Rabo. Wellicht scheelt dat.

Maar vorige keer was ABN ook al 1 van de traagste met uitkeren.

Ben blij dat ik daar niets anders heb dan deze spaarloonrekening.Hier ook nog niets...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven