Zeikende buren

07-01-2012 19:56 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na al een tijdje te hebben mee gelezen, toch ook maar besloten mijn verhaal neer te zetten. Zijn vast al honderden topics over, maar kon er effe zo snel geen 1 vinden.

Zal het proberen kort te houden. Ik woon nu sinds 2 jaar met mijn dochtertje van 4 in een tussenwoning.

Nou heb ik van het begin af aan al gezeur met de buren, omdat mijn hond teveel blafte( dat deed hij in me vorige woning niet). Ik zei waarschijnlijk moet hij even wennen aan ze nieuwe huis, dus als hij het blijft doen geef het dan even aan, nou elke keer als ik ook maar even de deur uit was voor boodschappen kwamen ze weer aan zetten als ik terug kwam dat hij blafte.

Ik heb toen van alles gedaan met me hond, ben naar cursus geweest, heb zo een blafband geprobeerd, maar niks hielp. Toen bood mijn vader aan de hond te nemen, dus tot mijn grote spijt heb ik dat gedaan, nadat de buren zelfs de politie hebben gebeld.

Nou je zou denken het gezeur is klaar, maar niks is minder waar. Krijg nu bijna elke week een briefje in de bus dat ze nog steeds geluidsoverlast hebben van mijn muziek(wat ik bijna nooit aan heb en zeker niet hard), dat ik feestjes geef(heb alleen mijn kind ze verjaardag gevierd overdag, verder geen feestjes) en nu dus weer een briefje dat het is op moet houden met dat gestamp. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik loop namelijk al de hele tijd op me tenen voor hun, maar ze blijven zeuren over van alles. Sorry voor het lange verhaal en het is trouwens een huurhuis.
Proberen te negeren, sommige buren hebben altijd wat te zeuren om te zeuren.
Met van die briefjes op en neer wordt niemand gelukkig. Ga gewoon eens met ze praten. Misschien kun je eens bij hen gaan horen wat zij van jou precies horen? Het kan bijv zijn dat je een heel gehorige vloer hebt of dat de TV erg doorklinkt in hun woning. En mogelijk is dat met wat kleine aanpassingen best goed te verhelpen (bijv in huis op sokken lopen ipv hoge hakken, een kleed neerleggen of de TV of boxen een stukje van de muur afhalen). Ik denk dat het al erg veel verschil kan maken als er een gesprek op gang kan komen waarbij beide partijen goede wil tonen.
Probeer nog een keer in gesprek te gaan met ze. Als dat niet lukt kun je kijken of er een persoon in de wijk is die mee kan bemiddelen. Als laatste redmiddel kan je de woningcorporatie inschakelen om samen tot een oplossing te komen.
Hey glittergirl,

Zo te lezen loopt dit nogal uit de hand. Die buren ervaren overlast en jij vind hen maar lastig. Heel vervelend lijkt mij!

In veel gemeenten is er een organisatie die doet aan buurtbemiddeling. Dit zijn vrijwilligers die een speciale opleiding gehad hebben om in dit soort conflicten te bemiddelen.

Dat zou misschien in jouw situatie heel goed kunnen werken.

Een ander idee is misschien om eens zelf contact op te nemen met de woningbouwvereniging (als je daar van huurt). Ook zij hebben speciale consulenten die kunnen bemiddelen.

Anders kun je natuurlijk ook John Williams eens bellen.....
Bedankt voor het snelle reageren. Dat probeer ik dus ook de hele tijd, maar wordt steeds moeilijker. Ik wil echt geen problemen, probeer de hele tijd rekening te houden met hun, maar het lijkt wel of ze geen rekening met mij houden.
Dit zijn beroepszeikerds, dit soort mensen blijft doorgaan, totdat jij jouw grens trekt.
Google anders eens op "buurtbemiddeling" en dan jouw gemeente er achter.
Waarom nog in gesprek gaan, als ze geen feestjes geeft, maar er wordt wel over geklaagd, als ze muziek draait, wat ze haast nooit doet en zeker niet hard.

Leefgeluiden maakt iedereen, dus daar hebben de buren mee leren te leven.
Weet je zeker dat je hond wel echt blafte? Kennis van me heeft ook zoiets aan de hand gehad. Die hond was helemaal geen blaffer, en dat hebben ze ook opgenomen want de buren bleven maar klagen. En met die opnames zijn ze naar de politie gegaan, want die hond deed dus helemaal niks. Gevalletje gestoorde buren die met alles en iedereen ruzie hebben...
Als mensen eenmaal overlast ervaren, dan worden ze er ook vaak overgevoeliger voor en ergeren zij zich op het laatst aan de kleinste dingen en doet elk druppeltje de emmer alweer overlopen. Door in gesprek te blijven en duidelijk aan te geven dat jij het ook heel vervelend vindt, de problemen graag op wilt lossen maar dat je inmiddels echt op eieren loopt, kan er wellicht van beide kanten wat meer begrip voor elkaar gecreeerd worden. En wat ik al zei, soms kunnen hele kleine aanpassingen al een heel verschil maken.
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar bemiddeling. Op dit moment wordt je woonplezier flink vergald en dat is natuurlijk zonde. Zo te lezen zijn de verhoudingen al flink verziekt dus ik weet niet hoeveel het nog gaat helpen als je er nu weer op eigen houtje naartoe gaat...
@ nummer zoveel ik ben ook met hun gaan praten een paar keer, maar helpt niet. En ik loop binnen nooit op schoenen doe ze altijd gelijk uit en heb me tv al aan de andere kant gezet. Ze hebben ook altijd gezeur gehad met de vorige buren, dus hebben ze een extra isolatiewand er tussen gezet. Ik ben toen ook bij hun binnen geweest en ik vond het wel meevallen, maar ik ben dan ook niet zo moeillijk. Ze kijken ook nooit tv, of luisteren geen radio, dus ik zei al tegen hun dat is jullie goed recht, maar jullie kunnen niet van mij verwachten dat ik dan ook maar zo moet gaan leven en wij maken echt niet overdreven herrie naar mij gevoel.
Oja en me buurvrouw aan de andere kant heeft nooit last van me en over me hond, zei ze dat ze hem wel is hoorde maar niet storend.
Ze zijn allergisch geworden voor je geluiden, na het gedoe met die hond.
Ze waren al allergisch voor de hond er was, Bahco, want hiervoor ook al last van de vorige bewoners en een isolatiewand.
Wijkagent inschakelen?

Off-topic" ongesteldekut, 25 minuten geleden"Wat voor nick is dat zeg
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen nieuw trauma kunnen hebben opgelopen door nieuw overlast. Tenminste, zoals zij dat ervaren.
Als je eenmaal gefixeerd bent op geluiden dan kan het beste een van de twee verhuizen, en dat zou dan een taak worden voor de eigenaar om voor een ander huis te zorgen. Misschien kan je je alvast inschrijven?
quote:ongesteldekut schreef op 07 januari 2012 @ 20:00:

Proberen te negeren, sommige buren hebben altijd wat te zeuren om te zeuren.

Even off topic:

Je hebt nog geen motto. Wat dacht je van: "have a happy period" ?
Wat zegt de woningbouw, kunnen zij niet bemiddelen bij dit conflict?
Ik heb me al ingeschreven, maar ben bang dat het nog even gaat duren. Terwijl ik verder wel erg blij ben met me huis.
@borderwalk, de woningbouw doet er op dit moment weinig aan, maar ga maandag weer bellen.
m'n
quote:SeptemberGirl schreef op 07 januari 2012 @ 20:47:

m'n

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven