Koningin toont respect ?

08-01-2012 21:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html
Wat vind je er zelf van?
Wat vind jij ervan?
Bazinga!
Ben ik over na aan het denken.
Ik vind het weer een hoop gezeur om niks.
Wat een gezanik. Gaan we dit nu ook krijgen als de koningin haar schoenen uit doet in een tempel, geen varkensvlees serveert als een jood op staatsbezoek komt, en als WA een keppeltje opzet in een synagoge?
Zonnetje, heb jij nooit je schouders bedekt bij het bezoeken van een kerkje (in Frankrijk, Griekenland, enz) of je schoenen uitgedaan bij het bezoeken van een hindoestaanse tempel? Is dit anders?
Ik vind de reactie overtrokken en zou me er zelf niet aan gestoord hebben. Ik zou het niet eens als 'abnormaal' opgemerkt hebben als ik eerlijk ben....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je op deze manier respect toont voor de religie en cultuur. Als ik als toerist een moskee in Cairo inga moet ik ook mijn blote benen en armen bedekken.

En toen we een joodse begrafenis hadden droeg mijn man ook een keppeltje op de begraafplaats.

Die Wilders is niet helemaal lekker.

Maarre.. TO wat vind je zelf?
Vind ik ook aan de ene kant, want respect tonen voor gewoontes/gebruiken in het land waar je op bezoek bent, is niets mis mee. Maar er is ook een andere kant, nl. waar bedekkende kleding e.d. voor staat.
Terecht. Als ik in Griekenland een kerk in ga bedek ik mijn schouders ook/moet ik mijn schouders bedekken.
Als je naar het Vaticaan wil kom je er ook niet in in je korte broek hoor. Nog nooit iemand daarover horen zeuren.

Maxima schijnt er ook op te staan.
Ja die lange op rechts
Ik kan er niet mee zitten. Ze is in een moskee in Abu Dhabi. 's Lands wijs, 's lands eer.
Haha! Ik zou mezelf zeker helemaal bedekken als ik het vaticaan in zou moeten, al ben ik dan geen kind meer..
quote:Star schreef op 08 januari 2012 @ 21:12:

Ja die lange op rechts Ah, dank je.
quote:bibaatje schreef op 08 januari 2012 @ 21:10:

Ik vind het niet meer dan normaal dat je op deze manier respect toont voor de religie en cultuur. Als ik als toerist een moskee in Cairo inga moet ik ook mijn blote benen en armen bedekken.

En toen we een joodse begrafenis hadden droeg mijn man ook een keppeltje op de begraafplaats.

Die Wilders is niet helemaal lekker.

Maarre.. TO wat vind je zelf?Dat dus. Die Wilders weet ook niet meer wat voor onzin hij de wereld in moet slingeren!
Huts!
Lijkt mij niet meer dan normaal om je volgens de gewoonten en gebruiken van land (en religie) te kleden, zowel vrouwen als mannen!
Ik voel me zo moedellooos
Ben geen Wilders fan, maar zit wel na te denken over waar is de grens tussen respecteren/tolereren/accepteren,
Het is wat mij betreft heel erg simpel.

Als je naar een ander land gaat, met een andere cultuur, dan pas je je aan de gebruiken daar aan.

Dat heeft te maken met respect voor dat land en die cultuur.

Daarom begrijp ik het gezeik van Wilders hierover absoluut niet. Hij wil toch dat mensen die hier komen zich aanpassen? Dan geld dat natuurlijk naar twee kanten.

Daarbij, die Emiraten zijn zo'n beetje de rijkste landen ter wereld. Voor het Nederlandse bedrijfsleven lijkt het mij erg belangrijk om juist daar goede relaties te hebben. En Trix is een hele goede binnenkomer.
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:15:

Ben geen Wilders fan, maar zit wel na te denken over waar is de grens tussen respecteren/tolereren/accepteren,Ze is in een Islamitisch land.
quote:jo12345 schreef op 08 januari 2012 @ 21:16:

Het is wat mij betreft heel erg simpel.

Als je naar een ander land gaat, met een andere cultuur, dan pas je je aan de gebruiken daar aan.

.

Tot op bepaalde hoogte, ja.

Wat kleding/ eten betreft; ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven