Inloop douche
maandag 9 januari 2012 om 09:40
Hallo,
Ik wil even weten wat jullie ervaringen zijn met een inloopdouche?
Wij hebben pas een inloopdouche laten plaatsen maar we zijn er niet tevreden mee. Het water loopt uit de inloopdouche en het wordt alleen maar erger als we er zelf ook onder staan. We hebben er eentje met een zijkantje eraan van glas. De tegels zijn al wat schuiner geplaatst waardoor het water iets beter weer terug de douche inloopt, maar toch hebben we nog een grote plas liggen buiten de douche. Niet zo heel fijn vind ik zelf. Of hebben meer mensen hier last van en hoort het zo? De aannemer kan er niets meer aan doen zegt hij..
Groetjes Shanna
Ik wil even weten wat jullie ervaringen zijn met een inloopdouche?
Wij hebben pas een inloopdouche laten plaatsen maar we zijn er niet tevreden mee. Het water loopt uit de inloopdouche en het wordt alleen maar erger als we er zelf ook onder staan. We hebben er eentje met een zijkantje eraan van glas. De tegels zijn al wat schuiner geplaatst waardoor het water iets beter weer terug de douche inloopt, maar toch hebben we nog een grote plas liggen buiten de douche. Niet zo heel fijn vind ik zelf. Of hebben meer mensen hier last van en hoort het zo? De aannemer kan er niets meer aan doen zegt hij..
Groetjes Shanna
maandag 9 januari 2012 om 09:48
Hoe hebben jullie de douchekop zitten in verhouding tot de wand?
Wij hebben ook een inloopdouche en de douchekop zit recht tegenover de wand...wij hebben bijna geen last van water wat buiten de doucheruimte komt.
Vrienden van ons hebben de douchekop met alleen aan de zijkanten 2 wanden...het water spetterd dus het open gat in. Zij hebben erg veel last van een natte vloer.
Wij hebben ook een inloopdouche en de douchekop zit recht tegenover de wand...wij hebben bijna geen last van water wat buiten de doucheruimte komt.
Vrienden van ons hebben de douchekop met alleen aan de zijkanten 2 wanden...het water spetterd dus het open gat in. Zij hebben erg veel last van een natte vloer.
maandag 9 januari 2012 om 09:48
maandag 9 januari 2012 om 09:56
Nee ik heb geen drain ( zo'n langwerpig rooster) bij de ingang maar onder de douche kop is die geplaatst.
De douchekop zit recht tegenover de glasplaat. Naast de douchekop is de ingang. Dan hebben we nog een zij kantje eraan en een klein stukje open.
Vorig was ik ergens waar ze een inloop douche hadden op het appartement. We vonden dat zo mooi dat we dat ook wilde. Maar daar stroomde het water er niet uit zoals bij ons. Wat spetters meer ook niet. Heb spijt van de inloopdouche.
De douchekop zit recht tegenover de glasplaat. Naast de douchekop is de ingang. Dan hebben we nog een zij kantje eraan en een klein stukje open.
Vorig was ik ergens waar ze een inloop douche hadden op het appartement. We vonden dat zo mooi dat we dat ook wilde. Maar daar stroomde het water er niet uit zoals bij ons. Wat spetters meer ook niet. Heb spijt van de inloopdouche.
maandag 9 januari 2012 om 10:05
Ja misschien was dat wel beter geweest als ik er nu aan denk. Maar goed je gaat af op het advies van zo'n aannemer. Wij hebben er geen verstand van. En nu krijg je toch wel spijt dat je het hebt laten plaatsen.
We hebben 5 jaar garantie maar om nou te zeggen plaats het rooster maar bij de ingang kan denk ik niet. Ze zijn vandaag geweest om nog een keer te kijken wat ze eraan kunnen doen. Twee weken geleden hebben ze al een paar tegels eruit gehaald. Nu komt er binnenkort iemand anders kijken die de aannemer laat komen.
We hebben 5 jaar garantie maar om nou te zeggen plaats het rooster maar bij de ingang kan denk ik niet. Ze zijn vandaag geweest om nog een keer te kijken wat ze eraan kunnen doen. Twee weken geleden hebben ze al een paar tegels eruit gehaald. Nu komt er binnenkort iemand anders kijken die de aannemer laat komen.
maandag 9 januari 2012 om 10:06
Het klinkt als; de afvoer kan de hoeveelheid water niet aan.
Is de afvoer helemaal open? Probeer eens anders met wat ontstopper. Misschien zitten er restjes in. Of nog wat "bouwpuin"
Misschien is de oppervlakte van de vloer te klein en krijgt het water niet "genoeg tijd om weg te lopen"
Je kan proberen de kraan wat zachter te zetten.
Je zit dus nu met een probleem. Openbreken is geen optie. Bak plaatsen is ook geen optie.
Ga anders eens naar een graniet/marmer leverancier ofzo en kijk eens of zij een dorpel kunnen maken, er is zoveel materiaal, er past vast iets bij je tegels enzo.
Die dorpel kun je vastplakken en afkitten.
Ik persoonlijk denk dat dit de minst ingrijpende en minst dure oplossing is..
Maar goed, ik lees ns mee.... Kijken welke opties er nog zijn
Is de afvoer helemaal open? Probeer eens anders met wat ontstopper. Misschien zitten er restjes in. Of nog wat "bouwpuin"
Misschien is de oppervlakte van de vloer te klein en krijgt het water niet "genoeg tijd om weg te lopen"
Je kan proberen de kraan wat zachter te zetten.
Je zit dus nu met een probleem. Openbreken is geen optie. Bak plaatsen is ook geen optie.
Ga anders eens naar een graniet/marmer leverancier ofzo en kijk eens of zij een dorpel kunnen maken, er is zoveel materiaal, er past vast iets bij je tegels enzo.
Die dorpel kun je vastplakken en afkitten.
Ik persoonlijk denk dat dit de minst ingrijpende en minst dure oplossing is..
Maar goed, ik lees ns mee.... Kijken welke opties er nog zijn
maandag 9 januari 2012 om 10:13
Ja secondhandsuus daar dachten wij ook aan. In zo'n rooster zit een dingetje voor de stand. Ik weet niet hoe het heet en dat kan er uit halen. Toen liep het water iets beter en sneller weg. maar volgens de aannemer is dat niet het probleem. Maar het probleem is het huis. De grond is scheef..
Ja een dorpel dat zou kunnen, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Als het echt niet anders kan moeten we daar maar over na gaan denken. We wachten maar af wat te aannemer nog voor oplossing heeft..
Ja een dorpel dat zou kunnen, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Als het echt niet anders kan moeten we daar maar over na gaan denken. We wachten maar af wat te aannemer nog voor oplossing heeft..
maandag 9 januari 2012 om 10:16
Ik heb mijn badkamer betegeld met mozaiktegeltjes (doe ik nooooit meer! Wat n gepiel!) en heb met y-tong blokken een muurtje opgemetseld.(niet helemaal tot plafond, vrijstaand muurtje eigenlijk) Met kwartronde y-tongblokken heb ik dus de "ronde hoek" gemetseld. De dorpel heb ik zo gemaakt dat hij 2 mozaik tegeltjes hoog is en 3 breed.
Hij gaat op in het geheel eigenlijk. Ik heb alles witte tegeltjes, behalve de "douchewand" die is gekleurde mozaik.
Dus ik vind dat het niet opvalt, of stoort.
Ik neem aan dat jij een lichte (beige-ig) muur hebt en grijze vloertegels. (glazen bol)
Vraag dan voor belgisch hardsteen... Is erg mooi, gaat in het geheel op...
Hij gaat op in het geheel eigenlijk. Ik heb alles witte tegeltjes, behalve de "douchewand" die is gekleurde mozaik.
Dus ik vind dat het niet opvalt, of stoort.
Ik neem aan dat jij een lichte (beige-ig) muur hebt en grijze vloertegels. (glazen bol)
Vraag dan voor belgisch hardsteen... Is erg mooi, gaat in het geheel op...
maandag 9 januari 2012 om 10:21
Het probleem is denk ik de aannemer... Wat een loser zeg... Het is de grond...tssss... Dat had hij toch van te voren moeten weten? Daar heb je n waterpas voor...
Larie wat ie verkondigd!
Als je een badkamer vanaf de stuc opbouwd moet je rekening houden met het verloop van de vloer. Dat heeft meneer de aannemer dus niet gedaan en nu hij voor het voldongen feit staat gaat ie n beetje het huis de schuld geven... Erg vreemd...
Larie wat ie verkondigd!
Als je een badkamer vanaf de stuc opbouwd moet je rekening houden met het verloop van de vloer. Dat heeft meneer de aannemer dus niet gedaan en nu hij voor het voldongen feit staat gaat ie n beetje het huis de schuld geven... Erg vreemd...