Marrakesh?

09-01-2012 19:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij zitten een beeje te nijmeren over onze volgende vakantie en in de meivakantie zitten we te denken aan Marrakesh. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten en hoor ik graag tips en ideen over deze bestemming. Kun je er echt een week in verblijven, is het makkelijk aan te reizen in de stad, is het kindvriendelijk etc?
Prachtige stad met de mooiste riads, wat dat betreft dus een aanrader. Alleen denk ik dat een week wat lang is. Ik zou een paar dagen blijven en dan nog met een huurauto en de kids achterin (want ik neem dus aan dat je die hebt?) een paar dagen de bergen intrekken. Werkelijk sprookjesachtig en makkelijk te doen met de auto!
quote:Philein schreef op 09 januari 2012 @ 19:08:

Prachtige stad met de mooiste riads, wat dat betreft dus een aanrader. Alleen denk ik dat een week wat lang is. Ik zou een paar dagen blijven en dan nog met een huurauto en de kids achterin (want ik neem dus aan dat je die hebt?) een paar dagen de bergen intrekken. Werkelijk sprookjesachtig en makkelijk te doen met de auto!Weet je ook of er georganiseerde reisjes zijn naar de bergen of andere bezienswaardigheden? En kan je die gewoon boeken vanuit Marrakech?
Ja hoor, zat. Als je dan liever niet alleen gaat, ga dan gewoon met een leuk taxichauffeurtje en laat je naar bijzondere, niet toeristische plekken brengen. Vanuit je riad kun je vast betrouwbare namen krijgen van chauffeurs en het is een leuke kennismaking met de cultuur, zonder helemaal met het toerisme mee te gaan.
ps. Natuurlijk kun je het ook via bureautjes boeken, maar dan wordt het allemaal wat massaler (en duurder).
Zelf 2 jaar geleden geweest 8 dagen,. inderdaad voor alleen Marrakech is dat te lang maar zijn dag naar Essouiria en de bergen in geweest. Verder, vanwege de warmte, lekker rustig aan gedaan geslenterd door de Souk, museums bezocht enz. maar als je wil zou je nog een dag op excursie kunnen. super makkelijk te regelen vanuit Marrakech zelf.

Riad waar we verbleven is helaas gesloten dus daar geen tips.

Wanneer wil je gaan?
Hele leuke stad!! Met een nieuw gedeelte met veel Europese winkels en een sprookjesachtige oude stad, je want je in een andere wereld waar de tijd heeft stilgestaan! Maar idd is een week wat lang, ben er drie keer geweest en steeds een dag of 3.. Dat was eigenlijk precies goed. Tripjes naar gebieden buiten de stad zou dan idd leuk zijn.
quote:Philein schreef op 09 januari 2012 @ 19:32:

ps. Natuurlijk kun je het ook via bureautjes boeken, maar dan wordt het allemaal wat massaler (en duurder).Dank je! Als ik ga zijn we met 2 meiden en dan kijken we eerst even hoe het aanvoelt voordat we bv bij een taxi of bureautje boeken.
Ik heb nog wel een leuke tip van een mooie en betaalbare riad, in de binnenstad van Marrakesh. Beetje moeilijk vinden, maar lukt altijd wel
Weet nog niet wanneer jullie willen gaan maar hou er rekening mee dat de Ramadam dit jaar midden in de zomer valt. Geen idee vanaf wanneer maar volgens mij vanaf half juli tot half augustus.
Dat is een goede tip inderdaad! Ramadan begint ongeveer 20 juli, dus inderdaad niet handig om rond die tijd te gaan (sowieso niet trouwens, vanwege de hitte zou ik zeggen).
Dank jullie wel voor alle tips! Hmm..dus een week (zelfs 8 dagen) is eigenlijk lang voor Marrakesh? Maar klinkt wel echt heel erg leuk en moet bekennen dat het oud versus nieuw contrast mij heel erg aantrekt.

Ik ga even kijken of de kinderen ergens marge- of studiedagen hebben zodat we misschien een keer lang weekend kunnen. En anders of ik ze ergens onder kan brengen zodat man en ik een lang weekend eruit gaan
Marrakesh is super! Wij zijn er vorig jaar juni geweest, maar slechts een dag. Het is een indrukwekkende stad, super om geweest te zijn. Ook ik denk dat een week wat lang is, maar genoeg trips om te doen in de omgeving!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven