Nieuwe vloer

10-01-2012 14:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik wonen in een vrij oud (stoffig) huis, waar op dit moment vloerbedekking en op sommige stukken zijl ligt. Nu gaan we het zijl al vervangen, dat is de moeite niet, maar van die vloerbedekking willen we graag af.

Nu zijn er een paar verschillende punten die het leggen van een nieuwe vloer ingewikkeld maken. Zo is de ondervloer niet egaal of geluids- en warmte isolerend.

Nu zat vriend te denken aan een houten vloer, en volgens hem was dat wel een optie. Alleen heb ik echt geen idee wat dat allemaal gaat inhouden (deuren afschuren bv.), wat dat ongeveer zou kosten of of er nog andere opties zijn..

Misschien hebben jullie ervaringen, tips of ideeën?
Ook onder een houten vloer moet je isolatiemateriaal leggen.
verba volant, scripta manent.
En het moet geëgaliseerd worden.
Ik zou gaan voor een pvc vloer. Die krijg je in zo ongeveer álle kleuren en vormen dus je kunt het er laten uitzien als een houten vloer. Dweilen met water, verder niks. Geen onderhoud, geen rommel. Pvc wordt geplakt. Eerst egalilseren, dan plakken. Eventueel, als je daar het geld voor hebt, kan er vloerverwarming onder.

Een vriendin van mij heeft dat spul en ik moet zeggen, supermooi. Alleen heeft de firma het verkeerd gelijmd en dat was te zien. Ach, zegt die man, als je van de andere kant kijkt zie je het niet.... Maar ze hebben de vloer toch maar vervangen. Bij deze dus de tip; laat hen ook egaliseren want áls het fout gaat ... Een andere vriendin heeft later dezelfde vloer aangeschaft en ook zij is er super tevreden over.
Als jullie laminaat kiezen..

Wij hebben in meerdere huizen (klik)laminaat gehad,maar je zit ten alle tijden aan een ondervloer vast,het leggen is kinderspel.

Een goeie ondervloer kost geld,maar de bovenvloer staat of valt met de kwaliteit van de ondervloer.

Is de bestaande vloer echt ongelijk dan moet je dat eerst oplossen.

Als je een goeie ondervloer koopt scheelt dit later ook weer geld doordat de isolerende kwaliteit hoger ligt dan bij een goedkopere ondervloer,in veel gevallen kunnen kleine omneffenheden door de ondervloer opgevangen worden.

Als je deuren echt minimale vrijloop hebben zal je deze idd iets moeten inkorten,bedenk ook dat een goeie laminaatvloer voor jaren en jaren ligt,slijten doet het nauwelijks waardoor je daar ook weer op bespaart en niet om de paar jaar nieuw tapijt hoeft te kopen.
Ik snap dat we sowieso een ondervloer moeten neerleggen, alleen 't punt is meer dat de vloer die we hebben nu vergelijkbaar is met het andesgebergte. Putten, deuken, heuvels, greppels, we hebben ze allemaal.. En ik probeer even te overzien hoeveel werk dat is, en of dat uberhoubt te doen is, of dat dat veel te duur is.

Die pvc vloeren vind ik een hele mooie optie, ga ik eens aan vriend voorleggen. Laminaat willen we allebei liever niet..
Je hebt wel egaliserende ondervloeren, zelfs bij de bouwmarkt. Als het echt de Andes is, zul je met grover geschut aan de slag moeten, maar als dat een poetische overdrijving was, kun je het prima oplossen met de gamma.
Bedoel je misschien ZEIL? Van zijl op de vloer heb ik nog nooit gehoord.
Wil je een goed resultaat, dat langer dan een maand meegaat, dan ga je moeten egaliseren. Anders gaat je nieuwe vloer gegarandeerd beschadigd raken.

Voor een zeer ongelijke vloer lijkt mij voltapijt nog de beste oplossing. Dat volgt het beste de structuur van de vloer.
Als het echt een gebergte is, overweeg 3mm triplexplaten als egalisatie,kost je niet de hoofdprijs maar omdat het triplex is ( drie lagen 1mm hout wat kruislings is verlijmd ) is het oersterk en toch enigsins buigzaam.. ligt hier ook onder de ondervloer op een oude houten vloer.
Misschien is een gietvloer iets??
Noem mij maar BOOM
quote:alia1 schreef op 10 januari 2012 @ 16:51:

Misschien is een gietvloer iets??Kan dat op hout dan?
quote:dunschiller schreef op 10 januari 2012 @ 15:04:

Als het echt een gebergte is, overweeg 3mm triplexplaten als egalisatie,kost je niet de hoofdprijs maar omdat het triplex is ( drie lagen 1mm hout wat kruislings is verlijmd ) is het oersterk en toch enigsins buigzaam.. ligt hier ook onder de ondervloer op een oude houten vloer.Dat kan de putten nog wel vullen, maar garandeert niet dat vloer ook waterpas komt te liggen.
quote:Tinks schreef op 10 januari 2012 @ 17:36:

[...]

Kan dat op hout dan?

Ik had het achteraf ook gewild ,maar heb nu plavuizen.

Het kan zo over hobbols en scheuren heen

Hier iets van een website, Gietvloernederland.nl

De poly-urethaan gietvloer/ UV

Deze gietvloer, ook wel 'pu-gietvloer' genoemd, is flexibel en voelt aangenaam zacht aan. De vloer werkt scheuroverbruggend en is dus bij uitstek geschikt om over houten vloeren te worden aangebracht en om te worden gebruikt in combinatie met vloerverwarming. De 'pu-gietvloer' wordt dan ook vooral in (nieuwbouw)huizen aangebracht.

De epoxy gietvloer

Deze gietvloer, ook wel genaamd 'ep-gietvloer', is vloeistofdicht en bestand tegen agressieve stoffen. De 'ep-gietvloer' oogt bijzonder strak, en vanwege haar extreme duurzaamheid en slijtvastheid is de deze vloer uitermate geschikt voor intensieve belasting. De 'ep-gietvloer' wordt dan ook veelal bedrijfsmatig toegepast.
Noem mij maar BOOM
ik zal de ondergrond goed laten egaliseren voor ¤15 per m2. daarna kan je alles doen. als jullie zelf kunnen leggen, na het egaliseren kopen jullie klik pvc van 4mm. dat zal ¤25 tot ¤30 kosten. In principe met ¤40/m2 kunnen jullie een mooie nieuwe vloer krijgen. Dit vind ik zelf de beste oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven