Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:san77 schreef op 26 februari 2008 @ 13:27:

Heb net geprobeerd een foto van ons meisje op hangmoe

ders te zetten, maar het is niet gelukt.

Wie kan daar zien wat ik fout heb gedaan?

ik heb hem voor je aangepast

nu weer snel naar zoonlief die de tent afbreekt ...
Hallo allemaal,

Ten eerste van harte gefeliciteerd allemaal!!!! Ik heb heel in het begin een paar keer meegeschreven hier, maar omdat wij, meimoeders 2006, nog op een ander forum verder schrijven schoot dit er een beetje bij in. Maar ik was benieuwd hoe het iedereen vergaat, dus vandaar dat ik even een kijkje kwam nemen. Inmiddels ben ik ook bevallen van een zoon, 6 februari. En alles gaat goed.

Ik wens ook iedereen een hele fijne tijd en geniet met volle teugen van de kleintjes!!!! Ik heb er al eentje rondlopen van 21 maanden, dus ik weet nu hoe snel ze groot worden.

Groetjes Ave
Hoi allemaal,

Wat een rust hier......allemaal druk....ik ken het!!

Thijmen en ik zijn aan het wennen op de flesvoeding,gister een vreselijke stuwingsdag gehad en thijmen kwam om de 2,5uur om te eten....vannacht om de 3,5 uur maar toch! Met de bv deed hij het toch beter maar ja,mijn borsten gaven niet meer....dus we zijn alle twee een beetje van slag! Nou hij huilt alweer dus ga weer troosten....
Hoi, ik meld me ook weer even! Deze week is vriend voor het eerst weer voltijds aan het werk, dus ik heb mijn vuurdoop met 3 kinderen thuis. Heb het overleefd , al is het wel druk zo'n dagje, vooral omdat de oudste 2 de nodige aandacht willen (nadat ik in de afgelopen weken wat minder met hen bezig was).

Met minimeis gaat het goed, alleen is ze nog steeds niet op haar geboortegewicht. Officieel wordt ze pas over 2 weken weer gewogen, maar ik heb haar gisteren even met kleding aan op de keukenweegschaal gelegd. Weet alleen natuurlijk niet hoe nauwkeurig zo'n ding is. Nou, ze poept,plast en drinkt goed, dus het zal wel loslopen denken we dan maar.

Ciao ciao, dat veel willen drinken is wel een bekend fenomeen hoor. Clusteren noemen ze dat. Gewoon maar aan toegeven en melk in de borsten wordt direct aangemaakt, dus daar is niet snel een tekort aan. En vaak aanleggen zorgt ook weer voor een grotere productie.

Cin74, hopenlijk keert de rust bij jullie ook snel weer terug. Die eerste weken blijft het toch altijd wat aantobben met die kleintjes die nog niet echt een ritme hebben. Gelukkig wordt dat meestal snel beter.

Ave, gefeliciteerd met je zoon! 6 februari is een hele mooie datum (mijn zoon is 6 februari 2 jaar geworden ).

Ik ben ondertussen heel benieuwd hoe het met Mandy en Scott is. Vind het zo'n naar idee dat Scott daar nog steeds in het ziekenhuis ligt ...:-( .Krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik er aan denk....

En ik ben benieuwd hoe het met Petrol is. Zou ze al thuis zijn ondertussen?

Ukse, ik kan me voorstellen dat je even in de stress schiet van dat vloeien, vooral na die currettage. Gelukkig dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen.

Hier een meisje dat begint te protesteren in de box, dus ik ga maar even troosten. Ze begint nu duidelijk meer wakker te zijn, vooral 's morgens is ze echt een lange tijd wakker (om dan 's middags gewoon 4 uur achter elkaar te slapen). De nachten gaan nog steeds super: voeden om de 4 uur en na een voeding gaat ze meteen weer slapen. Keurig opgevoed kind dus . Ik ben ook weer helemaal verliefd. Wat een wonder is dat weer, zo'n klein babietje in huis.
Phoenix, bedankt voor het aanpassen van de foto! Ik had eerst wel kleine letters staan, maar toen deed ie het ook niet... Nou ja, nu kunnen jullie ons meisje (in haar zeer geliefde shirtje ) ook eens bewonderen.

Ave, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!

Anky, petje af voor je hoor met drie kinderen. (en voor iedereen trouwens met al meer dan 1 zo'n wondertje) Ik heb mijn handen al vol aan 1 en vraag me echt af hoe mensen dat toch doen met meer kinderen...

Je moet me trouwens dat opvoedgeheim van jou maar eens verklappen

Cin, om de 2 1/2 uur is heftig he? Ik ken het! Die kleine van ons heeft ook zo'n beetje dat ritme. Ik hoop voor je dat Thijmen snel aan zijn flesje went en het bij jullie weer rustiger wordt.

Vannacht was hier ook weer heftig. Na de voeding van half 10 besloot ze wakker te blijven tot half 2. En niet lief, schattig en stil, maar de hele tijd huilen. Ik heb haar nog extra aangelegd, maar ook dat hielp niet. Ze was te boos en ongeduldig om te kunnen drinken. Uiteindelijk heeft ze wel van half 2 tot half 5 geslapen en vervolgens tot 8 uur.

Nu is ze gelukkig weer helemaal in dromenland, ik ga ook maar eens proberen om nog wat extra te slaap te krijgen.

Welterusten, san
Ik ken het vaak-voed-gevoel...

Overdag komt Eline vaak om de 2 uur. Ze slaapt dan amper tussendoor. Ze valt meestal aan/na de borst tegen me aan in slaap, maar als ik haar dan wil wegleggen in bed/box/kinderwagen dan wordt ze weer wakker en is niet blij...

Nu ligt ze toevallig wel al meer dan 2 uur te slapen na haar laatste voeding en heb ik eindelijk tijd om even wat te typen. Dit is ook de eerste dag zonder bezoek, heerlijk! Ik heb ook haar website weer een beetje kunnen bijwerken. Alleen nog weer wat foto's uitzoeken nu.

Ik vind het moeder zijn wel geweldig tot nu toe! Vermoeiend weliswaar, maar wel erg mooi. Toevallig hebben wij wel het mooiste en liefste kindje van de wereld dus dat is makkelijk

De borstvoeding loopt goed, alleen heeft ze soms wat moeite met aanhappen. De ene keer heeft ze hem in één keer, de andere keer zijn we een kwartier bezig voor ze goed te pakken heeft. Als ze dan eenmaal drinkt, dan houdt ze ook makkelijk een kwartier per borst vast om daarna voldaan in slaap te vallen

's Nachts gaat het meestal goed. Behalve afgelopen nacht toen ze na de voeding om 5 uur niet meer wilde gaan slapen in haar wandelwagenbak. Ik vind het eng om haar bij ons in bed te laten liggen maar dat heeft duidelijk wel haar voorkeur... De andere nachten maakte ze meestal wel minimaal 1 ruk van 5 a 6 uur maar is dan ergens tussen 3 en 6 wel minimaal anderhalf uur wakker. Nu we niet meer op hoeven te staan voor de kraamhulp om 8 uur is het prima te doen

YESSSS, kan weer schrijven hier.

We hebben een nieuwe pc en ik wist mijn wachtwoord niet meer.

Bij de oude pc ging het allemaal automatisch..

Maar ben er weer..

Natuurlijk ten eerste van harte gefeliciteerd voor alle nieuwe mama's!

Wat een verhaal zeg van Mandy met Scot.

Inderdaad bij mij stonden de tranen ook in mijn ogen toen ik het las.

Maar ik vind toch wel dat het allemaal best wel snel gegaan is hier met de februari mama's en ook onverwachte dingen allemaal (zoals keizersnede enzo)

Mandy ik hoop dat je hier snel weer schrijft met de mededeling dat alles goed is met jullie kleine mannetje!

Hier gaat alles goed.

Lekker een paar dagen bij mijn oudens en zus geweest.

Kim is weer behoorlijk verwend en ik ook.

Mijn moeder heeft de nachtvoedingen op haar genomen toen ik er was.

Heerlijk 2 nachten doorslapen na 5 weken..

Kim had behoorlijk last van krampjes maar sinds ik sapsymplex gebruik gaat het heel goed!

Het ritme heb ik nog steeds niet echt gevonden.

Het is nu vakantie en zoonlief is logeren bij mijn zus en de dochter van mijn zus (ze is 10) is hier om samen met mij voor Kim te zorgen.
@ babbelbaby: wat is sapsymplex en waar haal ik dat????? Ik heb vandaag thijmen op zijn buik neergelegd en hij ligt heerlijk ontspannen te slapen!! Wat is wijsheid???

Heerlijk zeg dat je moeder de nachtvoedingen gedaan heeft......2 nachten doorslapen.daar wordt ik nou jaloers van!!
Cin, ik antwoord maar even voor Babbelbaby: Sab Simplex is een middel tegen kramjes, dat alleen hier in Duitsland te koop is. Oudste hier had extreem veel last van krampjes (uren huilen na elke voeding) en bij haar hielp het erg goed; het verwijdert de lucht uit de darmen.

Hier is het even wat minder, want ik heb 2 zieke kinderen thuis en zelf voel ik me ook beroerd. Helaas ben ik vandaag alleen thuis, morgen heeft vriend zijn vaste vrije dag, dus ik moet vandaag maar even zien door te komen...

Minimeis was gisteren ook niet in vorm: ze wou niet slapen en heeft van 10 uur tot 22 uur amper 2 uur geslapen, niet al te veel dus. Gelukkig was de nacht weer ouderwets goed met alleen maar voedingen om 23 uur, 3 uur en 6.30 uur. Ik ben erg opgelucht dat de nachten zo super gaan bij haar, dat was bij de oudste 2 wel anders.
Dank je anky! Dan ga ik maar even naar duitsland.....grapje...;)

Vervelend 2 zieke kindjes en zelf ook niet top! Dan breekt de vermoeidheid wel op denk ik! tenminste ik vind het nu met maar 1 babietje al heel druk en vermoeiend!!

Ik moet zo naar de huisarts,het is van onder bij de knip,litteken,hechting aan het ontsteken geslagen....Het voelde al een paar dagen steeds slechter maar ja ik weet niet wat je voelen moet,het voelt daar sinds de bevalling al niet lekker dus dacht moet even doorbijten...Dus ben benieuwd wat ze gaan doen....heb gewoon geen zin meer in pijn in dat gebied,geen polonaise meer daar,het moet maar eens beter worden zodat ik me ook weer eens vrouw kan gaan voelen! De zin in sex begint weer te komen gelukkig maar door de gevoeligheid durf ik het nog niet!! Oke merk dat ik nu hier wel erg persoonlijk ga worden....hoe bedoel je al te lang binnenshuis zijn.....:(
Oke geweest.....Er zat nog een knoop van een hechting......die heeft ze verwijderd en nu maar hopen dat het de goede kant uit gaat! Kan ik ook weer eens te shoppen of in ieder geval wat langer dan 10 min lopen....
Cin74:Hopen dat dat het inderdaad is Cin dat knoopje dat er nog zat.

Kan me goed voorstellen dat het geen fijn gevoel is..

De zin in sex haha wordt dat ons volgend onderwerp.

"Zin in sex na bevalling"

Weet wat het is hoor heb het zelf ook...maar moet dan met van die "rot" condooms....nou ja moeten.....ehhhhhhhhhhhh ja eigenlijk wel..

Maar goed zit alweer in mezelf te praten.....

Sorry dat ik niet gelijk terug schrijf maar ja vakantietijd he......

Dat klopt ik heb het in Duitsland gekocht.

Als je het wil proberen dan wil ik het je best opsturen hoor geen probleem.

Weet wat het is als ze krampjes hebben.

Net zo zielig en je staat zo machteloos.

Ik ga flesje maken voor Kim.

Fijne dag allemaal nog!!
Jaaa, daar is Petrol ook weer! Sorry dat het even duurde, maar onze zoon Sven is het mooiste manneke van de wereld! Sven weegt 3290 gram en is 50cm lang.

Het gaat met ons beide hartstikke goed, zijn dinsdag terug gekomen uit het ziekenhuis. Moet het nog rustig aan doen en zit nu ook illegaal achter de computer (ben even alleen met de kleine man...!). We zijn ontzettend gelukkig.

Ben niet bijgelezen, maar begrijp uit jullie reacties dat Mandy het zwaar heeft op dit moment, sterkte gewenst! Alle andere, ik hoop dat ik snel weer een beetje achter de computer kan om alles bij te lezen.

liefs Petrol!
Petrol, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Sven. Niet te veel illegaal achter de pc duiken hoor, maar wel erg fijn dat je ons even op de hoogte brengt! Ga jij maar lekker uitrusten en genieten van jullie ventje!

Krampjes, daar heeft ons meisje ook vaak last van. Vooral als ik iets anders heb gegeten dan het degelijke bord aardappelen, groente en vlees. Als er ook maar iets van kruiden of uien in zit ( en dat zit in veel dingen verwerkt...) is het 's avonds een ramp na de voeding van 23.00 uur. Tijdens mijn zwangerschap heb ik dergelijke dingen gewoon gegeten en ik hou nogal van pittig en gekruid! Toen had ik wel veel last van maagzuur, maar dat kreeg ik bij wijze van spreken al van een glas water. Nu toch maar goed opletten wat ik eet, want anders is het zo sneu voor Merel.
Hallo allemaal,

Ik wil jullie even feliciteren met de geboorte van jullie beebs. Was zelf ook een februari 2008 moeder (uiteindelijk is dochter op 24 januari geboren) en heb erg regelmatig met jullie mee gelezen. Helaas heb ik me "officieel" nooit bij jullie aangesloten.

Ik hoop dat alles goed gaat voor iedereen met zowel de moeders als de rest van het gezin en wil degene bij wie het momenteel nog niet zo goed gaat, heel veel sterkte wensen.

Groetjes,

Visje
Hallo meiden,

hier ook een moeder die eindelijk eens tijd heeft om achter de computer te kruipen! Petrol van harte gefeliciteerd met jullie zoon Sven, fijn dat alles goed gaat. Hier gaat alles ook prima, Chris heeft ook last van krampen helaas, ik heb net via google dat sabs symplex opgezocht en je kunt het gewoon via internet bestellen hoor. Ben benieuwd wanneer ik het in huis heb en of het gaat werken, ik hou jullie op de hoogte. Voor de rest gaat het hier goed, deze week is man nog thuis, moet eerlijk bekennen dat ik er wel een beetje tegen op zie om volgende week met twee kids alleen te zijn maar goed, dat zal ook wel weer wennen.

Mandy, ik heb je verhaal niet gelezen (ik kan niet op hangmoeders) maar aan de andere meiden te lezen heb je het niet gemakkelijk. Ik wens jou en je gezin alle sterkte van de wereld.

dikke kussen Kim
Petrol: gefeliciteerd met Sven! Hoera, we zijn compleet!

Visje en Ave: jullie ook gefeliciteerd! Enne, als jullie zin hebben om mee te schrijven... ga je gang.

Hier ook last van krampen. Heb niet het idee dat het aan m'n voeding ligt, maarja, je weet het natuurlijk nooit. Maar sneu is het wel. Het begint vaak eind vd middag tot s avonds laat. Ben benieuwd naar de ervaringen met dat sab simplex. Ik las ook wat over ABC....-spul, ben de naam even kwijt. We hebben wel cinababy, en tja, of dat nu helpt? Ik ben ook al massaal aan de venkelthee geslagen, baat het niet, dan schaadt het niet..

Verder gaat alles goed hier. Gister was de kraam voor het laatst. Het was heerlijk, maar ook prima zo. Gelukkig is vriend deze week nog thuis, maar net als Belletje heb ik vgl week 2 koters. Zie ik soms ook wel tegenop. Aan de andere kant: er kan weinig misgaan, ik ben hoogstens geheel gevloerd s avonds. We zullen het wel zien.

Mijn herstel gaat wel goed. Ik heb nog steeds wel snel last van m'n rug, maar volgens de VK hoort het er allemaal bij en heeft het z'n tijd nodig. Vooral trap lopen, tillen en bukken zoveel mogelijk vermijden. En ik ben bij tijd en wijlen nog wel erg moe en soms komen de (kraam)tranen dan wel (aan het eind vd dag na een hele tijd met Jasper bezig te zijn geweest ivm krampen enzo).

Verder vind ik het hebben van een 2e toch echt een stuk minder ingrijpend dan de 1e. Jasper gaat al vrij snel mee in ons dagelijks leven zegmaar. En ik vind het echt superleuk, 2 kinderen, ook om ze met elkaar te zien!

De borstvoeding gaat ook prima, gelukkig nog geen last van kloven of ontstekingen ofzo. Ik ga denk ik volgende week maar eens beginnen met kolven en een flesje. Volgens onze kraam kon dat met 2 weken al wel en dat hebben we dacht ik met dochter ook gedaan en dat ging prima. Lijkt me wel lekker om de late avondvoeding (is nog zeer variabel wanneer dat is qua tijd) uit te besteden aan vriend of gewoon weer eens lekker de stad in te lopen zonder op de tijd te hoeven letten omdat er toch wel melk in de koelkast staat.

Nou, ik duik maar eens vroeg m'n nest in, want de nachten zijn nog niet je van het en dat breekt soms best wel op en door vroeg naar bed te gaan voel ik me wel wat beter.

Nou, ik hoop dat verder met iedereen goed gaat, in het speciaal met Mandy. Maar zo te lezen is iedereen druk met de baby, want het is vrij rustig...

Oja, hoe gaat het met jullie met de overtollige kilo's? Ik ben vandaag eens op de weegschaal gaan staan...slik, nog 14 kilo teveel....Dat wordt dus weer een strijd waar ik helemaal geen zin in heb...Nouja, komt wel.
Petrol, gefeliciteerd met Sven! Geniet van elkaar

Dextro, ik moet ook nog 15 kilo eraf, en ik wilde eigenlijk nog 5 kilo afvallen toen ik zwanger werd dus in totaal zou ik graag nog zo'n 20 kilo afvallen. Hopelijk gaat het een beetje lukken en werkt de borstvoeding eraan mee...

Ave en visje, ook gefeliciteerd en jullie zijn altijd welkom om mee te schrijven hoor!

Hier lijkt het meisje ook last te hebben van krampjes. Zielig hoor!

Ik moet weer even na haar toe dus houd het kort!
Petrol, welkom terug en gefeliciteerd met de geboorte van SVEN!

Hier ook nog minimaal 10 kilo te veel. Maar ja, ik barst van de honger door de borstvoeding momenteel, dus dat schiet niet op.

Hehe, net Minimeis op bed gelegd en dan heb ik vandaag weer overleefd. Vriend was gelukkig nog even tussen 18 en 19 uur thuis om de oudste 2 in bad te doen. Kwam goed uit, want Minimeis wil meestal dan net drinken. Zoon en dochter waren koortsig vandaag en danig uit hun humeur, dus het was wel even aanpoten met 2 zieke kinderen en een baby die niet wou slapen. Gelukkig heb ik het weer gered en morgen is de vaste vrije dag van mijn vriend.

Hier nog geen krampjes gelukkig. Blij toe, want dochter krijste soms wel een halfuur onafgebroken na een voeding en dat vond ik zo zielig.

Oh, Minimeis is toch niet gaan slapen. Ga even troosten en daarna maar eens douchen.
Hallo allemaal!

Gefeliciteerd nog voor de laatsten die ook bevallen zijn. Ja erg hè, zo lang heb ik eigenlijk al niet geschreven. ik kom me hier dus ook maar afmelden. Ben erg druk met mijn kinders, en kom er gewoon niet aan toe hier ook mee te schrijven. Dus bij deze nu voor het echie (heb het volgens mij al eerder gedaan ook) Zal nog wel meelezen en af en toe misschien wat schrijven, maar Phoenix wil je me uit de tabel halen hier?

Verder gaat alles goed hoor. Fieke is een mooi, wijs kindje en Ties vindt het ook steeds leuker worden. Wij zijn erg vermoeid maar gelukkig dus dat is mooi! Succes allemaal!
Petrol en man, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Sven. Lekker dat jullie nu thuis zijn.

Ik ben hier een paar dagen niet geweest, maar eerst was mijn vriend een halve week geveld door de griep. Daardoor deed ik alles; zorgen voor Nina, dieren, boodschappen, huishouden, oh ja, en mezelf... Vervolgens was ik vanaf zaterdagmiddag de dupe. Nu begint het pas een beetje beter te gaan. Gelukkig lijkt Nina het bespaard te blijven. Misschien krijgt ze toch antistoffen binnen via mijn BV. Ze is wel een beetje verkouden, maar heeft geen koorts.

Ze doet het zowiezo hardstikke goed. Ze trekt nu de nachten zo'n 7 a 8 uur door. Dat is heerlijk. Overdag haalt ze dat weer in door vaak om de 2 uur te komen voor voeding, maar dat vind ik niet erg. Beter zo, dan 's-nachts. Voel me er een stuk uitgeruster door.

We willen graag een camcorder kopen, heeft iemand daar verstand van? Weet niet wat ik moet hebben. Er is een giga prijsverschil tussen die dingen of ze nu wel of niet HD hebben. Vraag me af hoe belangrijk dat HD is dan...? Is er iemand van jullie die hier iets van af weet?

Moet me nog douchen, ga dat ook maar snel doen. Eén van de honden was net heel stout. Zit ik te kolven, heeft ze naast me, in de keuken, een paar drollen gedraaid. Had het niet eens in de gaten want ik ruik niets door mijn verstopte neus. (en ik maar trots zijn dat ik zoveel gekolfd heb, haha) In de bijkeuken had ze geplast én overgegeven in haar mandje. Of dat nu een baldadige aktie is geweest van haar..... Lijkt me wel, zo'n typje is ze wel. Ben wel een half uur aan het opruimen geweest. Bah, vies beest.

Ik reageer snel op iedereen. Nu wil ik effe douchen voordat de kleine meid zich weer meldt voor drinken.
Petrol en man gefeliciteerd met Sven. Fijn dat het goed met jullie gaat!

Hier moet er nog een buik af, heb ik bij alle zwangerschappen last van gehad. Er wordt nu nog gevraagd wanneer ik moet bevallen. Maar als je mijn buik voor de bevalling gezien hebt stel je die vraag niet meer..... Ik kan op het moment toch geen gewone broeken op mijn buik verdragen nav curretage.

Hier heeft manlief nog tot dinsdag vrij en dan gaat het gewone leven ook weer z'n gang, alleen dan met 3 kinderen. Gelukkig slapen de twee jongste kinders een slaap tegelijk en kan ik zelf ook even plat. En dan is het alweer tijd om de oudste van school te halen.

Waarschijnlijk ben ik de eerste die de pineut is met ongesteld zijn. Ik ben dan ook maar weer met de pil begonnen (hoef ik niet na te denken over condooms (anders kan ik me voor het november/december 2008 forum aanmelden) zijn we niet zo goed in ). De bv is deze keer zo'n drama geweest dat we na een nacht al overgegaan zijn op fv.

Voor de rest genieten we nog even van deze week en een rustig weekend (zonder bezoek)
even snel hoor

f5 voor nieuwe tabel

Petrol van harte gefeliciteerd met Sven! Welkom terug!

Nu zijn we compleet!
Petrol, gefeliciteerd met de geboorte van Sven! Fijn dat alles zo goed gaat.

We zijn compleet, geweldig.

Ave en Visje ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie babies.

Sorry, verder nu even geen tijd om te reageren. Spring gauw even onder de douche. Groetjes!
ahahah you didn't say the magic word
Wauw, leuk hoor, zo'n complete tabel. Hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen voordat het maart is.

Hier ook even kort, want zoon heeft wéér hoge koorts (maar is verder niet echt ziek, raar ventje) en Minimeis is net huilend wakker geworden. Dochter is haar nu heel lief aan het troosten, maar dat lukt niet helemaal (ze geeft minimeis heel lief haar eigen speelgoed).

Verder alles goed, wel druk zo met zieke kinderen thuis, maar ik red het nog wel. Morgen zouden de oudste 2 bij oma en opa gaan spelen, dus ik hoop maar dat zoon dan weer koortsvrij is. Anders is het zo sneu als hij niet mee kan, maar ja, met 39.5 graden koorts wil ik hem ook niet wegsturen.

Nu snel minimeis troosten. Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven