Bewust geen kinderen?

12-01-2012 18:33 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames

Ik weet mijn hele volwassen leven al ,en ik ben nu 42 ,dat ik geen kinderen wil.

Dit is best belangrijk om te communiceren als je een relatie wilt aangaan met een vrouw , om misverstanden ,ongelukjes of teleurstelling te voorkomen .

Nu mijn vraag , zijn er ook vrouwen die dat zo voelen ,en er al hun hele volwassen leven zo over denken?

En waarom wil je geen kinderen?

Ik stel deze vraag om een beeld te krijgen of er überhaupt vrouwen zijn die bewust geen kinderen willen krijgen.

En om nou te gaan daten en het eerst te vragen is ook niet echt de juiste openingen zin.

Tips ,reacties????
Noem mij maar BOOM
quote:Splinter02 schreef op 14 januari 2012 @ 13:01:

Volgens mij is het heel erg hormonaal en emotioneel bepaald en doe je daar niks tegen. Ik ken zoveel mensen die heel hard geroepen hebben dat ze echt echt echt geen kinderen willen, om dan vervolgens halverwege de 30 toch de kriebels te krijgen. Er zijn maar weinig vrienden over die geen kinderen hebben.

Dus, hoe vervelend iemand het ook vindt om te horen, ik moet het altijd nog zien als vrouwen roepen dat ze geen kinderen willen. Zeker als ze nog vruchtbare jaren voor zich hebben. Als de hormonen op gaan spelen, wordt het toch anders. Volgens mij kun je dat dan met je verstand niet weg redeneren.

Vind het echt heel erg moeilijk voor te stellen dat, ook al krijg je last van die hormonale bevlieging, dat je dan opeens vergeten zou zijn hoe irritant je kinderen vindt en hoeveel je aan je vrijheid hecht.

Ik denk ook wel 'ns had ik maar weer 'n paard, maar de kosten en de verplichtingen weerhouden me er toch echt van, terwijl ik paarden echt heel gaaf vindt en kleine kinderen alleen maar zwaar irritant.
Ja hoor, ik heb je bericht wel gelezen. Mijn ervaring is dat als het om voortplanting gaat, ratio het in de meeste gevallen toch moet afleggen tegen hormonen. Oergevoel ofzo. Maar misschien is dat voor jou anders.

Hoe oud ben je?
quote:elninjoo schreef op 14 januari 2012 @ 13:16:

[...]

Vind het echt heel erg moeilijk voor te stellen dat, ook al krijg je last van die hormonale bevlieging, dat je dan opeens vergeten zou zijn hoe irritant je kinderen vindt en hoeveel je aan je vrijheid hecht.

Ik denk ook wel 'ns had ik maar weer 'n paard, maar de kosten en de verplichtingen weerhouden me er toch echt van, terwijl ik paarden echt heel gaaf vindt en kleine kinderen alleen maar zwaar irritant.Ik ook. Maar als ik om me heen kijk, dan volgt toch 90% het standaard pad met kinderen krijgen. Uiteindelijk.
Ik geef liever niet mijn leeftijd in verband met privacy en herkenbaarheid. Maar ik ben niet de enige hoor. Ik ken veel mensen die ook net als ik rammelende eierstokken hebben (gehad) en toch bewust geen kinderen willen, zelfs al zijn ze getrouwd verdienen ze zat en zouden de ouders graag opa en oma willen worden.. Ik neem aan dat dat ook het hele punt van bewust is, dat je het bewust niet doet.

Ander voorbeeld, nu het zo slecht gaat met de economie worden er ook minder kinderen geboren. Dat is niet omdat men ten tijde van de crisis geen biologische klok of hormonen meer heeft, dit is een bewuste keuze.
quote:Splinter02 schreef op 14 januari 2012 @ 13:19:

[...]

Ik ook. Maar als ik om me heen kijk, dan volgt toch 90% het standaard pad met kinderen krijgen. Uiteindelijk.Ken gelukkig genoeg bewust kindvrije mensen die dat nog steeds zijn rond hun 40e. En dan is de deadline om voort te planten toch wel verstreken.
quote:Splinter02 schreef op 14 januari 2012 @ 13:01:

Volgens mij is het heel erg hormonaal en emotioneel bepaald en doe je daar niks tegen. Ik ken zoveel mensen die heel hard geroepen hebben dat ze echt echt echt geen kinderen willen, om dan vervolgens halverwege de 30 toch de kriebels te krijgen. Er zijn maar weinig vrienden over die geen kinderen hebben.

Dus, hoe vervelend iemand het ook vindt om te horen, ik moet het altijd nog zien als vrouwen roepen dat ze geen kinderen willen. Zeker als ze nog vruchtbare jaren voor zich hebben. Als de hormonen op gaan spelen, wordt het toch anders. Volgens mij kun je dat dan met je verstand niet weg redeneren.Haha, wat een goeie grap dit. Ik ben 35 en ik weet al 10 jaar zeker dat ik geen kinderen wil. Ik geloof niet dat er iets zal veranderen. M'n hormonen hebben daar niets mee te maken.

[...]

Ik ook. Maar als ik om me heen kijk, dan volgt toch 90% het standaard pad met kinderen krijgen. Uiteindelijk.Ik zie wel mannen om me heen voor de bijl gaan, maar dat komt omdat hun vrouw of vriendin graag kinderen wil. Zelfs een vriend van mij die altijd het hardst geroepen heeft dat hij die 'ellendige monsters' niet wil, is nu overstag. Jammer, dat gebrek aan ruggegraat.
quote:annelaure schreef op 14 januari 2012 @ 13:22:

Ik geef liever niet mijn leeftijd in verband met privacy en herkenbaarheid. Maar ik ben niet de enige hoor. Ik ken veel mensen die ook net als ik rammelende eierstokken hebben (gehad) en toch bewust geen kinderen willen, zelfs al zijn ze getrouwd verdienen ze zat en zouden de ouders graag opa en oma willen worden.. Ik neem aan dat dat ook het hele punt van bewust is, dat je het bewust niet doet.

Ander voorbeeld, nu het zo slecht gaat met de economie worden er ook minder kinderen geboren. Dat is niet omdat men ten tijde van de crisis geen biologische klok of hormonen meer heeft, dit is een bewuste keuze.Hoe veel je verdient en of je ouders opa en oma willen worden, doet niet ter zake in de afweging van wel/geen kinderen. De meeste bewust kindvrijen hebben hier andere redenen voor. Zij zijn bv. erg gesteld op hun vrijheid, willen de 24/7 zorg niet, vinden kinderen niet leuk of hebben simpelweg totaal geen moedergevoelens. Voor de meeste mensen die wél kinderen hebben, is dit niet voor te stellen, want zij kunnen zich geen leven meer zonder hun kinderen indenken.
Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk besloten ze toch niet te willen. Ik vind kinderen hartstikke leuk en ze kunnen mij echt vertederen maar dat houdt voor mij niet automatisch in dat ik ze zelf zou willen. Uiteraard irriteer ik mij ook wel eens mateloos aan ze (met name die onopgevoede prinsjes en prinsesjes waarvan alles wat ze doen door ouders als "schattig" of "pittig" wordt wegbeargumenteerd)

Zwanger worden, een kind baren, opvoeden....ik vind het nogal wat. Het meest natuurlijke proces ter wereld...zal allemaal best wel maar ik zie het niet (meer) zitten.

Voor argumenten als, spijt later, eenzaam op de je oude dag etc..ben ik niet gevoelig. Het leven biedt namelijk geen enkele garantie, of je nu wel of geen kinderen hebt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:elninjoo schreef op 14 januari 2012 @ 13:16:

[...]

Ik denk ook wel 'ns had ik maar weer 'n paard, maar de kosten en de verplichtingen weerhouden me er toch echt van, terwijl ik paarden echt heel gaaf vindt en kleine kinderen alleen maar zwaar irritant.

Denk toch dat hormonen best van invloed kunnen zijn hierop...denk ook aan verliefd worden en zijn.

Het zijn voor mij ook de verplichtingen, de kosten, de zorgen en alles daaromtrent wat mij tegenhoudt.

Ook krijg ik het benauwd van het idee voor de rest van mijn leven min of meer verantwoordelijk te zijn voor een "ander mens".
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 14 januari 2012 @ 14:08:

[...]

Denk toch dat hormonen best van invloed kunnen zijn hierop...denk ook aan verliefd worden en zijn.

Het zijn voor mij ook de verplichtingen, de kosten, de zorgen en alles daaromtrent wat mij tegenhoudt.

Ook krijg ik het benauwd van het idee voor de rest van mijn leven min of meer verantwoordelijk te zijn voor een "ander mens".Hoe verliefd ik ook was, heb ook nooit mijn huis voor 'n man willen opgeven. Denk dat dat toch wel net zoiets zal zijn. Je bent wel ziek in je hoofd als je verliefd bent, maar nog niet helemaal achterlijk.
quote:wereldmeid schreef op 14 januari 2012 @ 13:59:

[...]

Hoe veel je verdient en of je ouders opa en oma willen worden, doet niet ter zake in de afweging van wel/geen kinderen. De meeste bewust kindvrijen hebben hier andere redenen voor. Zij zijn bv. erg gesteld op hun vrijheid, willen de 24/7 zorg niet, vinden kinderen niet leuk of hebben simpelweg totaal geen moedergevoelens. Voor de meeste mensen die wél kinderen hebben, is dit niet voor te stellen, want zij kunnen zich geen leven meer zonder hun kinderen indenken.Ik bedoelde daar mee dat ze dus gewoon de mogelijkheid hebben om kinderen op te voeden mochten ze dat willen. Maar dat willen ze niet. Als bewust kindvrije weet ik dat er ook heel andere redenen zijn om geen kinderen te willen.
quote:elninjoo schreef op 14 januari 2012 @ 14:11:

[...]

Hoe verliefd ik ook was, heb ook nooit mijn huis voor 'n man willen opgeven. Denk dat dat toch wel net zoiets zal zijn. Je bent wel ziek in je hoofd als je verliefd bent, maar nog niet helemaal achterlijk.Helemaal mee eens, dat je verliefd ben betekent niet dat je niet meer kunt denken. Dat je hormonen hebt betekent niet dat je niet kunt bedenken dat je echt geen kinderen wil.

[...]

Ik ook. Maar als ik om me heen kijk, dan volgt toch 90% het standaard pad met kinderen krijgen. Uiteindelijk.Dan zitten ik en mijn vriendinnen dus bij die 10%? En ik heb niet alleen hier forum-vriendinnen die bewust kinderloos zijn maar ook een fiks aantal in real life.
quote:sprokkelientje schreef op 14 januari 2012 @ 14:05:

Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk besloten ze toch niet te willen. Ik vind kinderen hartstikke leuk en ze kunnen mij echt vertederen maar dat houdt voor mij niet automatisch in dat ik ze zelf zou willen. Uiteraard irriteer ik mij ook wel eens mateloos aan ze (met name die onopgevoede prinsjes en prinsesjes waarvan alles wat ze doen door ouders als "schattig" of "pittig" wordt wegbeargumenteerd)

Zwanger worden, een kind baren, opvoeden....ik vind het nogal wat. Het meest natuurlijke proces ter wereld...zal allemaal best wel maar ik zie het niet (meer) zitten.

Voor argumenten als, spijt later, eenzaam op de je oude dag etc..ben ik niet gevoelig. Het leven biedt namelijk geen enkele garantie, of je nu wel of geen kinderen hebt.Die zal ik onthouden. Voor als ik weer zo'n dooddoener aan moet horen.
quote:wereldmeid schreef op 14 januari 2012 @ 13:55:

[...]

Haha, wat een goeie grap dit. Ik ben 35 en ik weet al 10 jaar zeker dat ik geen kinderen wil. Ik geloof niet dat er iets zal veranderen. M'n hormonen hebben daar niets mee te maken.

Hormonen, oerdrang, moedergevoelens, hoe je het wilt noemen. Ik heb en wil ze ook niet. Maar al die mensen die het 10 jaar geleden zeker wisten en nu toch aan de kinderen zijn, die zie je waarschijnlijk niet in dit topic.

Ik spreek alleen uit mijn eigen ervaring. Ik ken gewoon geen mensen die vanuit hun principe kinderloos zijn, terwijl ze ze misschien best zouden willen. De kinderlozen om mij heen hebben gewoon niks met kinderen, houden er niet van, hoeven ze niet. Maar hee, misschien heb ik wel een niet-representatieve omgeving? Was me nooit opgevallen. In mijn vriendengroep is maar 1 stel bewust kindvrij. Bij mijn forumvriendinnen zijn dat er inderdaad meer.
Hallo allemaal, even een berichtje van mij, zo af en toe kom ik even kijken...

Maar ik ben ook van mening veranderd, hopelijk niet te laat.Ik ben nu 44!

Altijd "zeker geweten" dat ik geen kinderen wil, ik heb me 10 jaar geleden dan ook laten steriliseren.

Maar ben nu sinds een half jaar gescheiden en heb nu een nieuwe liefde en deze vrouw heeft mij voor het eerst in mijn hele leven doen twijfelen over het wel of niet willen van kinderen. Dus wat mij betreft: zeg nooit nooit...
En nu Nespasx? Ga je je laten ontknopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jawel Nespasx, ik zeg wel 'nooit' want ik ben nou eenmaal iets standvastiger dan jij.
Tja, verse nieuwe liefde, de hormonen maken je gek in je hoofd en je denkt alleen nog maar met je lul. Geen goeie basis om 'n drastische levenskeuze te gaan maken.
Nien
Ja, ik denk wel dat ik me ga laten ontknopen, maar ik hoef dit gelukkig niet vandaag te beslissen. Of om maar in de trend van het verhaal te blijven, deze knoop hoef ik vandaag of morgen nog niet door te hakken :-).

En @ elninjoo:Tja, verse nieuwe liefde, de hormonen maken je gek in je hoofd en je denkt alleen nog maar met je lul. Geen goeie basis om 'n drastische levenskeuze te gaan maken.

Ik vind je zielig, dit bericht geeft jou denk niveau aan, maar ik ben bang dat je hier niets aan kunt doen.
Tja, je bevestigt precies wat ik al schreef!
Nien drukt het misschien wel wat plastisch uit, maar het is wel zo. Hoe veel mensen denken ook dat een nieuwe liefde De Ware is, en Voor Altijd en daar willen ze Kinderen mee. Om na een half jaar te ontdekken dat de roze wolk toch ook best wel vaak grijs is.

Lees de pijler relaties maar.

En je zegt wel dat je dat niet vandaag hoeft te beslissen, maar het is ook niet zo maar gebeurd hoor, soms zijn meerdere hersteloperaties nodig, weet ik uit mijn omgeving. En dan is het nog geen garantie dat het goed komt.

Maar dat is dan natuurlijk wel de ultieme relatietest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:mieke1966 schreef op 12 januari 2012 @ 18:45:

Ik heb bewust geen kinderen.

Heb nooit gedacht dat het me leuk zou lijken om een kind te hebben. Wel altijd de mogelijkheid open gehouden dat ik dit "opeens" toch zou gaan vinden maar dat is nooit gebeurd.

Ben nu 45 31 dus denk ook niet dat ik hier nog spijt van zal gaan krijgen.

Om me heen natuurlijk allemaal vriendinnen met kinderen maar ook dat heeft bij mij nooit geresulteerd in de wens tot zelf een kind.

Geniet volop van mijn kinderloos bestaan, mijn parttime baan, mijn hobbys enz.

Ik heb dus niet geen kinderen omdat ik carriere wilde maken of een leven leidt waarin geen kinderen passen. Ze hadden prima gepast maar het lijkt mij gewoon niet zo'n leuk leven.

Gelukkig een man getrouwd die dit ook zo voelt dus zijn ze er nooit gekomen en daar ben ik erg tevreden en blij mee.

Scheelt mij typen... pas 31, nu single.

Wordt af en toe helemaal simpel van de "wacht maar, dat komt nog wel" opmerkingen. Nee ik wil ze niet, nu int, later niet, nooit niet.

Oke, zeg nooit nooit, misschien dat mijn baarmoeder (of eierstokken) toch nog gaan klapperen over een paar jaar. Maar dat is dan een gevoel, mijn verstand weet dat ik geen kinderen hoef.

Jammer dat ik alleen leuke single mannen tegenkom die dolgraag ooit nog papa willen worden... zucht

Maar fijn dat hier meerdere dames zijn die geen kinderen willen.

Heb gister "het anti-kindboek" op bol.com besteld haha

Kwam het tegen hier ergens op het forum.

Als heb ik geen hekel aan kinderen, ik hoef ze zelf gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven