Wastafel verstopt..

14-01-2012 15:08 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door mijn smetvrees was ik vaak mijn handen met veel zeep. Helaas heb ik gemerkt dat dit natuurlijk ook niet ten goede komt aan mijn wastafel en is mijn wastafeltje dus vestopt. Het water loopt op zich nog gewoon weg maar de zeepresten blijven er gewoon in. Op het einde van de dag heb ik alweer zovaak mijn handen gewassen en zit het schuim alweer bijna tot aan de rand, wat natuurlijk ook niet fris is.

Daarnaast zit er een rond gaatje in de wastafel en ook hierdoor komt het sop weer gewoon terug de wastafel in.

Ik vermoed dat ik dus gewoon veeeeeel te veel sop heb gebruik dat weet ik gewoon zeker en hierdoor is het waarschijnlijk gaat verstoppen.

Nu haal ik vaak de schuim er maar gewoon uit en gooi die in de douchebak waar het wel gewoon doorstroomt. S ochtends is alles weer prima maar zodra ik de kraan open doen en me handen was gaat het schuim weer omhoog.

Iemand tips (behalve natuurlijk minder wassen en iets aan mijn smetvrees doen) hoe ik dit weer een beetje normaal krijg...?
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het vies?

Zeep is schoon.

Stoppen met zo vaak je handen wassen, je wastafel ontstoppen met spul van HG en maandag naar je HA voor je smetvrees.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
ontstoppen: openschroeven en schoonmaken met ammoniak. heb ik net ook gedaan. wel opletten voor spetters en lekken.
Alle reacties Link kopieren
Fles (Muscle) ontstopper kopen. Probleem zo opgelost!
Alle reacties Link kopieren
quote:maaique schreef op 14 januari 2012 @ 15:09:

Waarom is het vies?

Zeep is schoon.

Stoppen met zo vaak je handen wassen, je wastafel ontstoppen met spul van HG en maandag naar je HA voor je smetvrees.



Naja ik was me handen omdat ze 'vies' zijn dus dan is het zeep ook niet echt heel fris lijkt me want daar spoel ik het mee af.

En wat er dan door dat gaatje weer de zeepbak binnenkomt kunnen ook allerlei gore dingen bij zitten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
En af en toe ketel heet water er door spoelen met soda. (Niet de ketel natuurlijk....)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:maaique schreef op 14 januari 2012 @ 15:09:

Waarom is het vies?

Zeep is schoon.

Stoppen met zo vaak je handen wassen, je wastafel ontstoppen met spul van HG en maandag naar je HA voor je smetvrees.En dit. Ook niet zo best voor je huid.
Alle reacties Link kopieren
Werkt Soda met kokend water misschien ook? dat heb ik namelijk nog in de kastjes staan en is ook niet zo agressief spul
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 14 januari 2012 @ 15:12:

En af en toe ketel heet water er door spoelen met soda. (Niet de ketel natuurlijk....)Sorry, ik was nét wat later bedacht het me net ook. dat ga ik eerst proberen.
Alle reacties Link kopieren
Zeep is vet en vet koekt aan. Onder je wastafel zit een zogenaamde zwanenhals, de afvoer daarvan kun je makkelijk losdraaien, emmertje eronder. Die dop die je eraf draait zit waarschijnlijk vol met viezigheid, net als de afvoer die er naartoe loopt, daar ga je met je vingers of een theelepeltje in om de aanslag eruit te halen, fluitje van een cent.
verba volant, scripta manent.
In plaats van handen wassen kun je ook zo´n fles(je) dinges kopen. Verdorie, ik kom niet op de naam. Handen wassen zonder water. Ontsmet je handen en flesje(s) kun je overal neerzetten en ook in je handtas doen. Dan spaar je in elk geval het milieu een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)

Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:exces schreef op 14 januari 2012 @ 15:20:

In plaats van handen wassen kun je ook zo´n fles(je) dinges kopen. Verdorie, ik kom niet op de naam. Handen wassen zonder water. Ontsmet je handen en flesje(s) kun je overal neerzetten en ook in je handtas doen. Dan spaar je in elk geval het milieu een beetje.Klopt, maar dat vind ik toch altijd een beetje apart spul ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 14 januari 2012 @ 15:19:

Zeep is vet en vet koekt aan. Onder je wastafel zit een zogenaamde zwanenhals, de afvoer daarvan kun je makkelijk losdraaien, emmertje eronder. Die dop die je eraf draait zit waarschijnlijk vol met viezigheid, net als de afvoer die er naartoe loopt, daar ga je met je vingers of een theelepeltje in om de aanslag eruit te halen, fluitje van een cent.Ik denk niet dat ze dat overleeft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:karlijn78 schreef op 14 januari 2012 @ 15:20:

Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)

Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt. Lieve TO, ik denk echt dat jij een probleempje hebt hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:BrightEyes80 schreef op 14 januari 2012 @ 15:25:

[...]



Lieve TO, ik denk echt dat jij een probleempje hebt hoor...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:BrightEyes80 schreef op 14 januari 2012 @ 15:25:

[...]



Lieve TO, ik denk echt dat jij een probleempje hebt hoor...ja... beetje gek he? Ik gooi er gewoon kokend water en soda in en als dat niet helpt koop ik alsnog zo'n fles muscle.
Alle reacties Link kopieren
Ah, loepje maakt alles duidelijk, zie ik nu.

Probleem inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 14 januari 2012 @ 15:21:

[...]





Ik denk niet dat ze dat overleeft.Daar ben ik ook bang voor.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Muizen komen niet door een afvoer, er kan hooguit een rat door het riool in je toiletpot terechtkomen, gewoon weer doorspoelen, ratten kunnen heel goed zwemmen dus je hoeft niet bang te zijn dat het beestje verdrinkt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven al gezegd is: kokend water met soda erdoorheen gieten. Wellicht is het al erger en heeft die soda niet al te veel zin meer. Dan wordt het toch agressiever spul zoals muscle of HG.

Gewoon doen en dan is het zometeen weer verholpen.

En dan dus niet elke keer weer je handen zovaak wassen want dan heb je een grote kans dat je binnen de korste keren weer met een verstopte wasbak zit.



Ohja, voor muizen of ratten hoef je niet bang te zijn, die zitten niet zomaar onder je wasbak of de afvoer hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:karlijn78 schreef op 14 januari 2012 @ 15:20:

Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)

Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt.Giet kokend water door de afvoer. Evt. muizen (die er NIET zitten) gaan dan ook dood. En ga zsm naar een dokter/psychiater!
Alle reacties Link kopieren
Karlijn, ik ga er voor de goede orde maar even van uit dat al je topics echt zijn...

Je hebt echt een probleem en op dit forum kan niemand je daar bij helpen. Ga ajb naar de huisarts, in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
AAAAAAARARRRRRRRRGGGGHHHHHHH! Sorry.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Alles ok, Fame..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven