Gezondheid alle pijlers

Fibromyalgie denk ik.

14-01-2012 23:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg mij af, eigelijk voor mensen die ook FM hebben of ze dit herkennen

Laaste tijd heb amper gevoel in mijn benen, eigelijk voel ik soms helemaal geen benen

Laast ging ik auto rijden en gaf gas maar eigelijk voelde ik niks ,

Heb jij hier ook ervaring mee?

En wat doe jij er aan , en zijn dit echt fibromyalgie klachten?

Sabina
Volgens mij heb je bij FM juist pijnklachten (gewrichten e.d.) en niet zozeer dat je helemaal niets voelt. Google maar eens, dan kun je zien wat voor klachten bij FM horen.
Eh, is die diagnose bij jou gesteld?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja ik heb vast gestelde fm via rematoloog

Eerst had vaak in nek schouders nu zit veel stijfheid in benen en zijn ze soms gevoelloos voor mijn gevoel

Loop ik dan als bejaarde haha
Ik denk dat jij niet zelf moet dokteren. Punt. Ga naar een arts. Jij kunt dit wel fibromyalgie noemen en vrolijk doorleven, maar wat zeg je als het over een paar maanden bijv. een tumor blijkt te zijn die je benen afkoelt?

Gevaarlijk dit.
De diagnose fibromyalgie wordt juist gesteld als je pijnklachten hebt die niet door andere oorzaken te verklaren zijn.

Er wordt dan gekeken naar bepaalde drukpunten in het lichaam en daar moeen er een x aantal pijnlijk van zijn.

Als jij amper gevoel hebt in je benen heb je dus wat anders dan fibromyalgie.
Nou, vind ik niet echt grappig. En heb je dit ook al aan de behandelaars gevraagd? Ik heb overigens geen ervaring.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Toevoeging : ik kan me voorstellen dat je met fibromyalgie soms niet weet wat er bij fibromyalgie hoort en wat niet. Dan moet je dus naar je arts.
Als je niks voelt in je benen kun je geen auto rijden. Dat lijkt mij heel simpel...
Met fibromyalgie ga je juist kapot van de pijn in je benen. Mijn moeder heeft het.
Gewoon doen!
Sabine, als het is vastgesteld dan is het een gegeven.

Wat ik heb gehoord hebben mensen met fibro inderdaad pijn klachten. Tijdens de massages voelde ik ook op bepaalde plekken harde plekjes tot zelfs schijven. Ik weet niet of je veel beweeg, maar dat zou ik wel gaan doen. Ga zwemmen, lopen etc om weer gevoel in je benen te krijgen.
Ik heb FM en ik ken die klachten totaal niet. Ook niet van anderen die het hebben. Het lijkt mij meer iets dat te maken heeft met zenuwen/zenuwbanen. Ik zou als ik jou was je laten doorverwijzen naar een neuroloog of ga nog eens naar je reumatoloog.
Ik ben Op zoek of mensen het herkennen dat lopen minder word

Ik ben 24 jr en loop laaste tyd als bejaarde

ben ook wel van plan dokter te bellen maar soms kunnen lotgenoten met de zelfde ziekte je ook helpen met tips

Of gelijkenissen,

Dat ik fm heb daar hoeven jullie niet over te twijfelen, ik weer de drukpunten zijn
Ik heb ook FM.. En ik herken het niet nee. Wel slappe benen, waar de kracht uit is, maar gevoelloos. Nee. Ik zou toch eventjes naar de reumatoloog/dokter!
.
it's a big club and you ain't in it
Wat lijkt mij dat een naar gevoel zeg!

Ik zou dit ook bespreken met je behandelend arts, alleen lijkt mij dit meer iets voor een neuroloog dan voor een reumatoloog.

Sterkte ermee.
Slap gevoel ingeval zit geen gang in van snelheid haha

Maar als jullie hebben in je benen

Wat doe je er aan, en werkt het?
Ik herken het wél, niet alleen in de benen maar ook in de armen. Maar ik heb geen FM maar had een ernstig tekort aan vitamine B12. Herstel heeft lang geduurd, maar inmiddels kan ik weer normaal lopen en heb ook weer overal gevoel, alleen 1 vinger niet meer bewegen.

Mijn lichaam neemt geen vitamine B12 op uit voeding of tabletten vanwege een chronische maagontsteking. Ik krijg daarom elke maand een injectie met B12, tijdens het herstel elke week.

Ik zou met jouw klachten zeker naar een arts toe gaan en vragen eens wat verder te kijken dan FM want met gevoelloze benen achter het stuur gaan zitten is gewoon levensgevaarlijk!
Sabina, waarom steeds 'haha'. Ik lees niets grappigs in dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven