zwanger??
zondag 15 januari 2012 om 02:22
hallo
deze vraag zal waarschijnlijk al ontelbare keren gestelt zijn , maar ik maak me dus best zorge.
donderdag heb ik seks gehad met mijn vriend ,en sinds vandaag heb ik allerlei vage klachten .
misselijk, hoofdpijn,gespannen gevoel bij me baarmoeder, heel moe , me gewoon niet echt mezelf voelen .
zou je al zo snel iets kunnen merken van een evt zwangerschap?
alvast bedankt
deze vraag zal waarschijnlijk al ontelbare keren gestelt zijn , maar ik maak me dus best zorge.
donderdag heb ik seks gehad met mijn vriend ,en sinds vandaag heb ik allerlei vage klachten .
misselijk, hoofdpijn,gespannen gevoel bij me baarmoeder, heel moe , me gewoon niet echt mezelf voelen .
zou je al zo snel iets kunnen merken van een evt zwangerschap?
alvast bedankt
zondag 15 januari 2012 om 02:44
quote:draaiorgel schreef op 15 januari 2012 @ 02:29:
1) waarom heb je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?
2) zit je op een moment in je cyclus dat je zwanger zou kunnen worden?
3) lijkt me stug dat je, mocht het zo zijn, nu al iets merkt
sorry in de snelheid ben ik vergeten te vermelden dat het condoom gescheurd was
en zit op het moment dat het zou kunnen
en zit op het moment dat het zou kunnen
zondag 15 januari 2012 om 02:47
Waarom ben je dan niet als een gek naar de apotheek gerend voor een MAP?
Je kan nog morgen naar de dokter voor een ulipristal! http://www.ntvg.nl/content/noodanticonc ... ulipristal
een map die tot 120 uur werkt
Je kan nog morgen naar de dokter voor een ulipristal! http://www.ntvg.nl/content/noodanticonc ... ulipristal
een map die tot 120 uur werkt
zondag 15 januari 2012 om 04:18
quote:m10000 schreef op 15 januari 2012 @ 03:17:
dat gaat makkelijker dan je denkt hoor, dus niet te voorbaardig zijn!
Hahahah, "voorbaardig"?? Dit is wel een leuke voor het mama-appelsap topic!! (Het is namelijk voorbarig)
En even on-topic: Misschien een rare vraag, maar moet je niet gewoon ongesteld worden?
dat gaat makkelijker dan je denkt hoor, dus niet te voorbaardig zijn!
Hahahah, "voorbaardig"?? Dit is wel een leuke voor het mama-appelsap topic!! (Het is namelijk voorbarig)
En even on-topic: Misschien een rare vraag, maar moet je niet gewoon ongesteld worden?
zondag 15 januari 2012 om 07:37
Bel de HAP of noodapotheek en regel snel morning after pil. Daarbij kan je beter ook anticonceptie gaan gebruiken zoals de pil als het condoom zo snel scheurt bij jullie. Je weet dat je er altijd maar 1 om moet doen hè? En dat tuutje vasthouden aan de voorkant en als de penis slap is meteen terugtrekken en condoom afdoen.
-einde voorlichting-
-einde voorlichting-
zondag 15 januari 2012 om 08:03
Nee Brabantsemeid, zo vroeg kun je nog niets merken van zwangerschap. Eerst wordt de eicel bevrucht en pas een week later nestelt de bevruchte eicel zich in de baarmoeder. Pas vanaf dan gaat het lichaam de zwangerschapshormonen aanmaken die klachtjes kunnen veroorzaken.
Als het condoom scheurt moet je altijd zo snel mogelijk naar de (weekend)apotheek om een morming-after pil (MAP) te halen. Deze is zonder recept verkrijgbaar en kost circa 14 euro. Je kunt er ook alvast 1 in voorraad kopen voor als het nog een keer gebeurt. Het is namelijk altijd zaak om de MAP zo snel mogelijk na het ongelukje in te nemen.
Als het condoom scheurt moet je altijd zo snel mogelijk naar de (weekend)apotheek om een morming-after pil (MAP) te halen. Deze is zonder recept verkrijgbaar en kost circa 14 euro. Je kunt er ook alvast 1 in voorraad kopen voor als het nog een keer gebeurt. Het is namelijk altijd zaak om de MAP zo snel mogelijk na het ongelukje in te nemen.
zondag 15 januari 2012 om 08:06
quote:Yavanna schreef op 15 januari 2012 @ 07:37:
en als de penis slap is meteen terugtrekken en condoom afdoen.Nee, nee! Voordat de penis slap wordt, dus direct na het klaarkomen de penis al terugtrekken. Anders glijdt het condoom met inhoud eraf terwijl de penis nog half in de vagina zit en kan er sperma in de vagina morsen.
en als de penis slap is meteen terugtrekken en condoom afdoen.Nee, nee! Voordat de penis slap wordt, dus direct na het klaarkomen de penis al terugtrekken. Anders glijdt het condoom met inhoud eraf terwijl de penis nog half in de vagina zit en kan er sperma in de vagina morsen.
zondag 15 januari 2012 om 08:40
quote:Java schreef op 15 januari 2012 @ 08:06:
[...]
Nee, nee! Voordat de penis slap wordt, dus direct na het klaarkomen de penis al terugtrekken. Anders glijdt het condoom met inhoud eraf terwijl de penis nog half in de vagina zit en kan er sperma in de vagina morsen.Dat bedoelde ik ook eigenlijk, was dat niet duidelijk? (straks nog meer zwangeren door het onduidelijk zijn).
[...]
Nee, nee! Voordat de penis slap wordt, dus direct na het klaarkomen de penis al terugtrekken. Anders glijdt het condoom met inhoud eraf terwijl de penis nog half in de vagina zit en kan er sperma in de vagina morsen.Dat bedoelde ik ook eigenlijk, was dat niet duidelijk? (straks nog meer zwangeren door het onduidelijk zijn).
zondag 15 januari 2012 om 09:15
"quote: draaiorgel schreef op 15 januari 2012 @ 02:29 :
en zit op het moment dat het zou kunnen"
Ok. Dan had je dus de MA-pil moeten halen. Je hebt nu dus geconstateerd dat het condoom gescheurd is, en niks gedaan. Dat is vreemd. Nu dus langs de ha en/ of idd de ma pil halen die 120 uur werkt. En als je toch bij de ha bent, je meteen laten voorlichten over anticonceptie en dat regelen. Alleen op condooms vertrouwen hiervoor is
niet handig.
en zit op het moment dat het zou kunnen"
Ok. Dan had je dus de MA-pil moeten halen. Je hebt nu dus geconstateerd dat het condoom gescheurd is, en niks gedaan. Dat is vreemd. Nu dus langs de ha en/ of idd de ma pil halen die 120 uur werkt. En als je toch bij de ha bent, je meteen laten voorlichten over anticonceptie en dat regelen. Alleen op condooms vertrouwen hiervoor is
niet handig.