Filodeeg

15-01-2012 18:21 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,

Als ik een hapje van gevuld filodeeg wil maken en veel eters krijg, kan ik het dan van tevoren maken incl. bakken in oven en vlak voor het opdienen weer even verwarmen? Of wat is het handigste? Ik maak het liever niet vlak van tevoren, omdat ik soms nogal loop te klungelen met dat deeg (het breekt enzo) en dus alle tijd wil hebben...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/trucs!
Ja kan. Je kan het (even zonder dat ik weet wat je vulling is) het zelfs invriezen en ervoor opwarmen. Het is heerlijk maar idd lastig om mee te werken dus gelijk heb je om het van te voren te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Van te voren maken, in de koelkast of vriezer (afhankelijk van je vulling) bewaren en op het moment zelf verwarmen. Weet je zeker dat het in de oven kan? Frituren geeft volgens mij een beter resultaat!
Ok, dank voor de tips!

@Blackdress: de vorige keren dat ik filodeeg gebruikte heb ik het idd gefrituurd, maar in het recept dat ik nu heb gevonden komt er geen frituur maar oven aan te pas. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven