Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Dochter is hockeyen, man is sportief op de fiets naar de hockeylocatie (20 km verderop) vertrokken en zoon is huiswerk aan het maken. In alle rust de plaatjes bij de profielen kunnen uitzoeken.

Anne Geddes gaat naar Duitsland, vliegtuigen naar Australië, tulpen naar een leeg Brits profiel, cheeta's naar een Canadese en een wapenspreuk naar een Portugees.

@Ligaa > die premium postset heb ik al binnen en bestaat uit kaarten van geschilderde winterlandschappen van oude Hollandse meesters en/of idem postzegels erbij. Ik weet het niet meer precies, omdat ik deze zegels/kaartenset zelf ook gewoon besteld had.

Ik zag dat je enkele kaarten van mij favoriet hebt gemaakt. Was jij op de Utrechtse meeting niet het museum Van Speelklok tot Pierement binnen geweest? Ik heb er toen diverse ansichten aangeschaft, waaronder de detailkaarten van draaiorgels.

@Juuf > ik vind Guido Weijers show wel leuk, maar zijn wekelijkse tv-programma is mij net iets teveel van het goede.

Vandaag ook aan het blokken? Wel bijtijds een break nemen, even buiten een frisse neus halen! Hier schijnt de zon volop.

@Steph > mooie vakantiebestemmingen! Ik wil dit jaar ook naar Berlijn, vooral voor het Museumsinsel, maar daar is de rest van het gezin niet zo voor te porren. Wellicht met een paar kunstvriendinnen.

Visschotel was heel smakelijk, maar ik heb wel heel de avond dorst gehad. Ach ja, vis moet zwemmen.

Wat moet de outfit voor de carnaval dit jaar worden?

@Soezie > ik zou gewoon iets van een Nederlandse illustrator sturen, een Fiepje, Bruna of Kikker. Of Ot en Sien dus.

Mijn kinderen schelen twee jaar, een dochter van 15 en zoon van 13. Ook bij mij is dochter de pittigste van de twee en zoon (op het oog) de gemakkelijkste, maar in de pubertijd gaat er toch opeens van alles veranderen! En die staat sneller voor de deur dan je denkt. Voor mijn gevoel stond ik pas gisteren met de oudste voor het eerst bij de basisschool of zag ik haar op haar kleine fiets met rugzak richting de middelbare school 13 km verderop vertrekken en nu heeft ze het al over 'op kamers gaan' volgend jaar na haar eindexamen...

Je hoeft helemaal geen bedrijfsnaam op te geven bij i-Drukker, net wat Steph schrijft. Alleen bestellen als de verzendkosten gratis zijn (een aantal uren per dag, dat wisselt).

@Anita > ook hier schiet er door de drukte wel eens iets bij in.

Al een bestemming gevonden? Het barst van de leuke vakantieparken in ons land, de Achterhoek en Drenthe kan ik je van harte aanbevelen. Ben je al eens met de kinderen een dagje in Oranjestad geweest? Mijn twee banjers vonden het er altijd geweldig.

@Stereo > naar Duitse postcrossers schrijf ik in het Duits. Bij ouderen gebruik ik Sie/Ihr, bij jongeren Du/Dein. Bij het schrijven in het Engels hoef je geen keus te maken. Bij Nederlandse kaarten gebruik ik alleen de u-vorm bij de generatie boven mij.

Een gebraden kip... Kennelijk jouw profiel niet goed gelezen. Zat er nog wel een smakelijk recept bij?

Nu snel de kaarten scannen en dan nog even de tuin in. De kerstboom ligt nog in een hoek te wachten op de snoeischaar.
@Juuf > duh, jij hebt het huis natuurlijk vol met visite en kan helemaal niet een frisse neus halen. Ach ja, ik ben een jaartje ouder geworden. :D
Neferisis, we zijn nog nooit in speelstad Oranje geweest en we gaan het ook deze vakantie niet doen.

Tis toch weer de Veluwe geworden.

Heb echt net geboekt.

Park met zwembad en binnenspeelgebeuren dus we zitten goed met de kindjes.

Stereo, een gebraden kip kaart????

Op de een of andere manier maakt het me toch nieuwsgierig dus ga vanavond ofzo nog wel op je profiel kijken.

Nu duik ik eerst de keuken in om een maaltijd voor de man des huizes en de kindjes te maken.

Oke ook wel voor mezelf natuurlijk.
Anita, hier is een Takko ipv de It's gekomen. Leuke kleding hebben ze daar. Ons outfit voor carnaval hebben we al. :

Stereo, ik hoop het morgen ook. Ik heb er wel een maar die gebruik ik voor zumba-en.

Neferisis, zie het plaatje van carnaval.

Vandaag wilde ik naar de brievenbus is hij vernield . Maar bij de C1000 afgegeven. Vanmiddag gewandeld in de frisse boslucht.
Hi ladies! (allemaal dames toch?)

Allereerst (een beetje laat) de allerbeste wensen voor het jaar 2012 dat al een dikke twee weken aan de gang is en mijn excuses voor het feit dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Natuurlijk weet ik dat iedereen zelf mag bepalen wanneer hij/zij op het vivaforum schrijft, maar heb me de afgelopen tijd toch een beetje schuldig gevoeld naar jullie toe. Jullie hebben alle tijd genomen om mijn postcrossing op gang te krijgen en dan ben ik ineens weg. Ik vind dat ik verantwoording verschuldigd ben. Bij deze; ik zit al heel lang niet lekker in mn vel en ben aan alle kanten heel hard aan mezelf aan het werken. Ben wel lekker door blijven postcrossen, maar heb het hele forum, inclusief jullie, aan de kant geschoven. Heel af en toe nog wel gereageerd op een topic, maar verder eigenlijk niet. En hier ben ik dan weer even, verantwoording aan het afleggen Laat ik het niet al te dramatisch maken. Wilde gewoon aangeven dat ik dit topic écht leuk vind en ik het zeer waardeer dat iedereen tijd besteed aan reacties. In de tijd dat ik hier niet ben geweest, ben ik jullie echt niet vergeten en was benieuwd naar jullie belevenissen in de afgelopen tijd. Heb dus lekker zitten bijlezen. Omdat mijn hoofd zo vol is, vind ik het moeilijk op iedereen apart te reageren. Ik haal de verhalen van iedereen door elkaar, dus ik hou het even algemeen.

Ik zag dat 'we' een nieuwe fanatieke postcrosser in ons midden hebben. Welkom!!!

Inmiddels mag ik 8 kaarten traveling hebben (wat is de max, weet iemand dat?). En heb er op dit moment 7 onderweg. Ik zit nu bij mn vriend en mn ansichtkaarten liggen thuis, dus het 8e adres vraag ik pas aan als ik weer thuis ben. Wel zo leuk om mn stats kloppend te houden.

Ik moet zeggen dat ik gezegend ben met leuke landen. Ik kreeg zelfs een kaart uit Singapore! Ik geniet me helemaal suf van de kaarten, de reis die ze gemaakt hebben en de prachtige postzegels op de kaarten (heb er zelfs eentje met Mozart erop!). Ik heb op mn profiel staan dat ik giraffen spaar. Fantastisch hoe mensen daar mee omgaan. De ene tekent een giraf, de ander stuurt een giraffenkaart en weer een ander voelt zich zo schuldig dat ie geen giraffenkaart heeft, dat ie een envelop stuurt met daarin zoveel dierenkaarten dat ik een hele dierentuin kan vullen :D

Er zijn nog geen kaarten expired (das na 60 dagen toch?), maar heb er wel eentje die al 41 dagen onderweg is naar Rusland. De ontvanger is wel regelmatig online en in haar stats zag ik dat een kaart uit NL er gemiddeld 49 dagen over doet om daar te komen. Onderneem dus nog even geen actie.

Favorites; Van de 20 kaarten die ik stuur, worden er 10 gefavoriet. Dat vind ik leuk! Ik doe namelijk erg mn best leuke/mooie kaarten uit te zoeken en wordt er blij van als dat gewaardeerd wordt.

Oh ja, ik heb nog een grappig verhaaltje. Moest een kaart sturen naar iemand in NL. Deze persoon had een heel uitgebreid profiel, maar daarboven stond dat deze persoon al 2 maanden niet thuis was geweest en dat je je dus geen zorgen hoefde te maken als het lang duurde voor de kaart geregistreerd werd. Ik werd er instant chagrijnig van. Zat te schelden.. K*ttekop, zet je profiel dan op inactief! Heb samen met mn vriend de allerlelijkste kaart uitgezocht en er mn naam op gekalkt, meer niet. Na 2 dagen al een hurray. Dat het zo'n fantastische kaart was en meteen gefavoriet! Zo zie je maar dat smaken verschillen.

Nou, het is weer een aardige lap geworden. Ik zal proberen wat meer van me te laten horen dan ik de afgelopen tijd gedaan heb, maar mocht er weer even radiostilte zijn, dan zit ik met mn kop in het zand aan jullie te denken
Lieve Origami, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Maar wat krijg jij een leuke reacties op je kaarten en hoe leuk doen andere postcrossers om een passende kaart te vinden! Echt leuk.

Ik snap het ook niet waarom sommige mensen allang niet online zijn, maar soms kunnen ze er zelf niets aandoen (denk aan een ongeluk waardoor ze niet kunnen internetten). Maar als mensen op vakantie gaan en hun profiel niet op inactief zetten zou ik ook kwaad worden.

Bij radiostilte denk ik voortaan aan jouw!
Lief Steph.
Vandaag twee leuke kaarten ontvangen: een mooie Carl Larson met een Zweeds pastelinterieur van Ligaa en een schattig sneeuwuiltje van Anita. Bedankt, dames!

@Juuf > PROFICIAT!

@Anita > de Veluwe is wel favoriet bij jullie! Aan welke kant zit je dit keer? Al plannen voor uitstapjes?

@Steph > dus jij gaat het carnaval in als Lappie, nou ja, officieel heten ze volgens mij Saami. Neem je ook een rendier mee?

@Origami > gezellig dat je hier weer een berichtje hebt gepost en wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. En dan is het vandaag ook nog eens "Blue Monday"! Ik hoop maar dat je snel uit de dip raakt en dit jaar een positieve wending kunt geven aan je leven. Een aardig kaartje in de bus is dan mooi meegenomen.

Van mijn 837 gescande verzonden kaarten zijn er 682 favoriet gemaakt. Mijn toptien van meest populaire kaarten bestaat uit zes Nouvelles Images, mijn topkaart is 46 favoriet gemaakt.

Het jonge spul komt net binnen zeilen, dus ik ga nu even warme chocolademelk inschenken en appeltaart uitdelen.
Steph, is het gelukt met je legging vandaag?

Jullie gaan er leuk uitzien met carnaval hoor.

Origami, fijn weer wat van je te lezen.

En wat prettig dat het met postcrossing lekker doorgaat.

Heerlijk zo'n envelop vol dierentuin-dieren.

Neferisis, we zitten op 8 km van Apeldoorn.

Op de uitjes ben ik me nog aan het orienteren.

Veel buiten-dingen zijn dan nog niet open, dus op zoek naar leuke musea voor jong en oud.

Maar die zijn er in de regio ook meer dan genoeg.

Lekker hoor appeltaart.

Ik ga vanavond weer vergaderen op school en daarna moet ik ook nog strijken.

Dus kaartjes schrijven zal er vandaag niet in zitten vrees ik.

Heb een hurray uit USA gehad en 2 kaarten in de bus.

Nou ja, 1 was een kaart en de andere een beschreven bierviltje......best grappig eigenlijk.
*komt op de warme chocolademelk en appeltaart af*

Juuf: gefeliciteerd!

Neferisis: nog gefeliciteerd!!

Origami: welcome back. Grappig dat die stomme kaart eigenlijk zo'n goede keus was.

Hier vandaag 1 kaartje uit Finland in de bus... er stond al op dat deze kaart er lang over gedaan had; profiel gereactiveerd en alle expired kaarten verstuurd... 275 dagen (maar vorige week pas op de post gedaan), dat haalt m'n gemiddelde "uit Finland" wel heel erg naar beneden.

Heb nog steeds geen postzegels gekocht ( ben allang blij dat ik heelhuids naar m'n werk en weer naar huis kon) maar nú is het weer beter aan het worden (en er ligt voorlopig tenminste geen ijs meer op straat) en dus kan ik morgen wel even langs het postkantoor lopen (ligt namelijk niet in de goede richting).

De postzegels die ik nog had gaan zometeen op kaartjes naar Rusland (beginnend postcrosser, nog niets ontvangen) en naar Duitsland. Allebei wel aardige profielen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Heel goed Neferisis, Saami ipv Lappen. Stephvriend neemt ons rendier mee, een knuffel dat we in Noorwegen hebben gekocht. Zijn de kinderen weer droog en warm?

Is Juuf jarig? Waarom weet ik dat niet???? Nou ja iig HARTELIJK GEFELICITEERD Juuf met je 18de *kuch* verjaardag.

Anita, een beschreven bierviltje , ik zou er ook om kunnen lachen.

Geen legging meer bij Action, nou met lerenlook, maar ik heb geld van ma gekregen omdat zij nog meer nodig had dus kreeg zij korting.

Snjokorn, heb jij soms het koude weer hierheen gestuurd? Jij stouterd. Maar gelukkig kun je weer postzegels kopen.
Van een Poolse een mooie kaart gekregen, private swap. Ze wil met mij blijven swappen, nadeel ze heeft mooie kaarten maar die heb ik allemaal al. Nu weet ik niet wat ik moet doen HELP.

Verder ga ik meedoen aan een creative notebook. Dus zelf een a5 klapper kopen, daar inzetten wat ze erin mogen maken en dat doe ik dus ook bij 6anderen. Lijkt mij keileuk.

Verder alles goed met iedereen? (psst ik woog vanochtend onder de 80kg niet doorvertellen)
*ik zeg helemaal niets tegen niemand Steph maar voor jou*

ik heb eindelijk een nieuwe lading postzegels gekocht (en uiteraard zijn ze weer duurder geworden ). Nu dus snel op dé knop gaan drukken........
En de kaarten gaan naar........:

USA (wel leuk profiel)

Taiwan (mwah profiel)

Finland (leeg profiel)

Nederland (mwah)
Snjokorn, dat mwah profiel uit Nederland gaat dat naar iemand van ons *ik zal niets zeggen*. Goed dat je nu wel kaarten kunt sturen en leuk.

Twee lege hurray's, toevallig beide uit Turkije maar een stuurde mij een mail met sorry erin en een lang verhaal. Dat is leuk.
Steph: volgens mij niet (maar helemaal zeker weten doe ik het niet). De kaart gaat naar Zwolle.
Pfoe.. Gelukkig woon ik op de veluwe
O jeeee..... Ik woon in Zwolle. Heb ook nog niet zo'n heel uitgebreid profiel (dus de mwah zou kunnen, hahaha!), maar had verwacht dat je mij er wel uit zou kunnen pikken als ik het ben. Staat in mijn profiel dat ik een tweeling heb, en dat weten jullie hier ook (tenminste, als jullie mijn posts lezen ).

Vandaag mijn tweede pc kaart ontvangen! Eentje uit de Ukraïne, met leuke tekst erop. Ook een mooi kaartje trouwens. En een Hurray uit Polen, die mijn kaartje meteen gefavoriet heeft! Leuk!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Soezie, jij bent het ook niet (desbetreffende pc-er heeft al 40 kaartjes verstuurd en 35 ontvangen).... je moet dus nog even langer wachten op een kaartje uit IJsland.

Steph: ik vind zo'n mailtje achteraf ook altijd wel leuk.
Snjokorn, jammer! Had wel een kaartje uit IJsland willen hebben! Woon je daar al lang?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
O ja, heb trouwens ook nog wat bestelde kaartjes binnen. Had kaartjes besteld bij funnycard.nl. Leuke kaartjes hebben ze daar! En snel gekregen. Inmiddels heb ik ook mijn huisjespostzegels binnen, dus ik kan weer volop aan de slag!
Haha, toeval, waar mag mijn volgende kaartje heen? IJsland!
quote:Soezie81 schreef op 17 januari 2012 @ 21:02:

Snjokorn, jammer! Had wel een kaartje uit IJsland willen hebben! Woon je daar al lang?Al bijna 16 jaar (sjemig wat klinkt dat lang zeg).
quote:Soezie81 schreef op 17 januari 2012 @ 21:17:

Haha, toeval, waar mag mijn volgende kaartje heen? IJsland!

Hahahaha, da's inderdaad toevallig zeg!

(de post is hier over het algemeen best snel )
quote:Soezie81 schreef op 17 januari 2012 @ 21:14:

O ja, heb trouwens ook nog wat bestelde kaartjes binnen. Had kaartjes besteld bij funnycard.nl. Leuke kaartjes hebben ze daar! En snel gekregen. Inmiddels heb ik ook mijn huisjespostzegels binnen, dus ik kan weer volop aan de slag!Leuk. Nou maar hopen dat je landen trekt waar de post gewoon (en het liefst snel ook) bezorgd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven