Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Zo, net is de verwarmingsmeneer weer geweest want er lekt nog steeds iets.

Nu even liggen en mijn rug rust geven, want al dat heen en weer geloop naar de kelder doet me geen goed!

Meepie, wat rot dat je HB steeds zo laag blijft. Daar voel je je zo rot en slap van, tenminste, dat heb ik altijd.

Ik hoop dat je 'm wat weet op te peppen met de Ferro en andere ijzerrijke voeding!

Zoeb, ik ben ook superbenieuwd naar de hersenscan... dat is deze week vrijdag toch?

Hoe gaat het nu trouwens met de spalk? Draag je die elke nacht?
Laat de spierverslappers hun werk maar doen Bo, het is niet nodig om met (veel) pijn rond te lopen. En dan is het maar symptoombestrijding... ja, verwacht de fysio wat anders dan? Lastig dat er nog steeds lekkage is. Doet de verwarming het nog wel? Het verschil met vorige week is toch zeker wel een graad of 10...

Gelukkeling, wat klinkt het heerlijk! Het strand is hier ook mooi, maar een palmboom en een cocktail en bijbehorende temperaturen zou ik echt niet vervelend vinden. Lekker luieren en van de zon en het lekkere eten en elkaar genieten

Zoebie, zo langzaamaan streep je toch heel wat zaken van je lijstje, op medisch gebied. Check, check, dubbelcheck! Ben idd heel benieuwd wat er uit de hersenscan komt.

Ingmagh, fijn dat je niet alleen staat in je ervaring met die niet vooruit te branden collega. Kun je met je "medestander" in overleg, of wellicht in de leedvermaakmodus? Misschien niet helemaal netjes, maar af en toe zo fijn om even de situatie (liefst niet de persoon...) te ridiculiseren (wàt een rotwoord om te typen!).

Voor alle andere lieverds een

Ik ben de afgelopen dagen aan het opruimen en schoonmaken geweest. Gister bij mijn moeder, vandaag in ons eigen huisje. Even flink aan de poets. Zelfs mijn auto is van binnen en van buiten weer schoner dannie in lange tijd geweest is. Donderdag krijgt mijn voiture een apk en onderhoudsbeurt, dan moet het er allemaal wel een beetje knap uitzien hè

Vanmiddag ook weer bij de maatschappelijk werkster geweest. Wat is het toch fijn om even te kunnen sparren en (hoe pijnlijk ook, heb even behoorlijk zitten grienen) door een buitenstaander de niet goede patronen uitgelegd te krijgen. Waar zowel mijn moeders als mijn eigen rol in uitgelegd werd. Zo zeg, dat kwam wel even binnen. Zo makkelijk om het maar bij de ander te leggen, die doet het "fout", maar natuurlijk heb ik zelf ook een rol in het geheel. Ik laat dingen toe of stel geen grenzen. Me hiervan bewust worden, het erkennen en dan het nieuwe gaan toepassen is een cyclus die ik vanuit mijn therapietijd herken. Zie er een beetje als een berg tegenop, maar ik móet. Op deze manier doorgaan is niet goed . Voor mij niet, ebn voor (de relatie met) mijn moeder niet.

Sorry, tis een beste lap ego-post geworden. Moest het blijkbaar even kwijt
Ik hoop dan toch dat er nu geen voorrijkosten zijn berekend Bo. Dat was best een hele kluif vorige week.

Ik draag de spalk iedere nacht, maar ik merk nu dat mijn hand overdag vaker in een kramp schiet. Denk eerder dat het met de afbouw heeft te maken dan met de spalk. Fijn slaapt het niet in ieder geval. Maar wat moet, moet.

Sjur dat zal best heftig zijn geweest die confrontatie met jezelf.

En tranen zijn fijn joh bij iemand die weet wat het is. Niks geen ego-post.

Meep ben je niet slap en moe van dat lage HB? Mij lijkt dat juist wel. heb je geen tijd voor dit soort dingen?

Benieuwd wat de oncoloog zegt. Hebben jullie geen nurse practitioner die dit soort zaken regelt? Die had Jan wel en het is een schat van een man. En wat was het gemakkelijk toen want hij had altijd tijd en royaal tijd ook nog.
Nee, geen voorrijkosten, we hoefden niets te betalen.

De verwarming doet het gewoon, maar ergens lekt er iets. De monteur komt later nog een keer terug om iets te proberen, ik snapte er niet veel van, maar ik ben allang blij dat ik gewoon kan blijven douchen in een warm huis :-)

Sju, fijn dat je iets hebt aan de maatschappelijk werker! Je moet toch ergens je gevoel kwijt en feedback krijgen.

Lekker dat je huis én auto weer schoon zijn; ik moet hier ook hoognodig wat doen maar met die rug lukt dat even niet.

Zoeb, dat lijkt me niet handig, dat je hand nu extra in de kramp schiet overdag!

En zo'n ding om je pols, dat zal inderdaad niet fijn slapen.

Ro is laat vandaag; de honden snappen er niks van, die zitten allebei een beetje sip naar de voordeur te kijken, zo van: waar blijft hij nou?
Vandaag is het een jaar geleden dat Ro's vader overleed; best een emotionele avond hebben we.

Ik heb een hoekje gemaakt met een foto en kaarsjes en wat dingen die aan zijn vader doen denken; ik vind dat je er toch even bij stil moet staan.

Vandaag ook mijn schoonmoeder even gebeld.

Al met al best een heftige dag!

Niet te laat naar bed; ik gooi er gewoon nog een spierverslapper in, ik hoop dat ik er langzaam wat beter tegen kan, want ze hakken er nog steeds enorm in

Het is hier superrustig, ik hoop dat jullie allemaal lekker druk en gezellig bezig zijn :-)
Goedemorgen meisjes!

Bo, jullie hebben inderdaad een emotionele avond achter de rug. Hakt er altijd meer in dan je denkt, hé?

voor Ro en jou en je schoonmoeder.

Aan alle anderen een zwaai vanuit hier. Ik ga me douchen en aankleden voor een nieuwe werkdag. Ik lees jullie allemaal, maar heb momenteel niet de puf om veel te reageren.

Maar ik denk aan jullie allemaal, hoor!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Jeetje is het alweer een jaar geleden. Wat mooi Bo dat je een hoekje voor hem hebt gemaakt. Het blijven rotdagen met veel herinneringen en ook tranen. Hoe was het met Ro?

En kan zijn moeder zich een beetje redden in haar eentje?

Wat lief dat je haar gebeld hebt.

Gisteren is Piet Römer overleden. Zo jammer. Wat een rasartiest was dat. Nu komen er steeds stukjes van hem op tv. Citroentje met suiker, Stiefbeen en zoon,het schaep met de vijf poten. Er was toen nog niet zoveel tv en we zaten met zijn allen rond het oude kleine zwartwitte teveetje te genieten. Dat ze er maar eens een hele aflevering aan wagen. Niet alleen kleine stukjes.

Ook Piet als hoofdpiet bij Sint en als Baantjer speelde hij alsof het hem op het lijf was geschreven.

Ik ben gisteravond naar mijn jongste geweest. En toen ik terug kwam ben ik op de bank in slaap gevallen. Jammer dat er niemand was. Dat gebeurt niet zo gauw.

Ik werd wakker omdat mijn spalk raar zat. Mijn had zat dicht en ik had dat ding nog om. Mijn hand was eruit geschoten. Raar was dat en daar moet ik dus iets op gaan verzinnen want zo werkt het dus niet.
Weer een jaar geleden dat je schoonvader overleed, wat gaat het snel Bo. Wat mooi dat je een hoekje hebt gemaakt.

Ik was gisteren een beetje aan het aanlummelen en tussendoor lekker serie kijken (the mentalist). Ik begin te wennen aan het vrij zijn geloof ik. Mijn huis is in ieder geval erg schoon en opgeruimd
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bo is je buurman niet meer aan het zagen geslagen?

Hopelijk van niet. Dan kun je lekker lang slapen.

Hier denderde om half acht een vrachtwagen langs die de glascontainer kwam legen. 400 meter verder en ik ben er wakker van geworden. Wat een tijd om een container te komen legen zeg. En wat een rot herrie was dat.

Ik had mijn programma van de Scouting tot het kamp afgelopen zaterdag helemaal uitgewerkt. Ken je dat, dat je het opeens niet meer kan vinden. Niet opgeslagen natuurlijk. En het was toch echt niet meer vrijdag de dertiende. Wat raar is, want eigenlijk heb ik het zo ingesteld dat hij tussendoor regelmatig opslaat, maar dat was nu opeens uitgeschakeld. Ik baalde als een stekker en heb er net weer twee uur aan zitten werken.

Nu is het af, opgeslagen en verstuurd naar de andere leiding en ouders.
Shit is dat hè Zoeb, ergens heel veel werk insteken en dan weer opnieuw kunnen beginnen. Groempf! Gelukkig is het nu weer gedaan, waarschijnlijk had je nog wel e.e.a. vers in je eigen harde schijf zitten, zodat je het alleen maar hoefde uit te typen.

Ik ben net een tijdje bezig geweest met internetbankieren. We hadden wel 2 identificatieapparaatjes (2x3x woordwaarde!), maar gebruikten er altijd maar 1 en ik was de pin van de mijne allang vergeten. Dacht ik. Blijk ik bij poging 2 toch de goede pin weer in te voeren en kunnen we weer met 2 apparaatjes bankieren. Hoe triviaal eigenlijk...

Zie dat het al over elven is. Hoogste tijd om eens te gaan douchen en dan naar vriendin te gaan. Even samen lunchen voor ik vanmiddag weer moet werken. Het wordt een drukke dienst, zal wel weer snel 22.00 zijn

!
Vergeten in het vorige bericht, maar niet ècht vergeten ...

Alweer een jaar geleden dat Ro z'n vader overleed. Wat gaat de tijd snel! Mooi hoe jullie erbij hebben stilgestaan Bo.
Jammer Bo dat je zo'n pijn in je ruggewervels hebt, ik hoop ook dat de pillen lang blijven helpen en dat het toch nog wat op zal knappen.

Sjur wat een fijn gesprek, je bent er wel erg mee bezig als je enig kind bent.

Hier is weer een dag voorbij, zo goed als het is nu over 5 uur en de zon gaat straks onder, heerlijk gezwommen net in het zwembad van het hotel. Vanochtend zijn we op het strand geweest en dat was geen succes, wel veel te zien, maar een klein strandje met ongemakkelijke stoelen waar je aan alle kanten pijn in je lijf van kreeg. Vanmiddag na het eten zijn we niet terug gegaan en morgen gaan we naar een heel ander strand, kijken of het daar beter (stiller) is. Het eten is hier weer ontzettend lekker, ik kies vaak hetzelfde pad see ew echt heerlijk!

http://www.thaitable.com/thai/recipe/pad-see-ew

Een jaar alweer, gecondoleerd en een voor Ro en jou van ons
Bo ik zie Sam en Joe zo voor me. Hoe ze zitten te wachten op de baas. Saar doet het ook. Die gaat voor het raam zitten kijken wanneer Jan komt. Ik heb haar afgeleerd niet meer te blaffen als een gek als ze de auto hoort en ziet. Wat ging ze altijd te keer met dat schelle blafje van haar. Ieuw.

Nu hoor ik alleen zelf ook Jan niet meer thuiskomen. 't Is ook nooit goed hè.

Sjur zo te lezen bankier je niet bij mijn baas.

Onze apparaatjes hebben geen eigen pin, dat gaat via de pas.

Nou ja, je kunt natuurlijk de pin van je pas zijn vergeten maar dat lijkt me niet. Ben wel benieuwd eigenlijk welk apparaatje met een eigen pin werkt. Ik heb het nog nooit gehoord.

Gelukkeling, genieten is dat, van de zon en de zee, nou ja niet van ongemakkelijke stoelen. Succes bij het andere strand, al zal dat wel verder van jullie hotel af liggen.

Het eten klinkt heerlijk. Het plaatje oogt minder, maar als ik het recept lees, moet het wel heel lekker zijn.

Raar idee dat het bij jou alweer avond is.
Goedemorgen,

ik heb een telefoonochtend achter de rug! De ene persoon had nog niet opgehangen of de tweede hing alweer aan de lijn :-)

Wel gezellig!

Zoeb, da's ook lullig, dat je je werk voor de Scouting twee keer moet doen!

Ben je toch een beetje uitgerust, ook al sliep je op de bank?

Netje, thanks! Jij veel succes op je werk vandaag :-)

Its, kijk maar uit dat je er niet te hard aan went, aan het vrije leven Nee grapje, heerlijk dat je zo geniet van de rust thuis. Zo bereid je je het beste voor, zonder stress en lekker relaxt!

Gelukkeling, ik hoop dat het tweede strand beter blijkt! Je lunchgerecht ziet er heerlijk uit, ik krijg er gewoon trek van.

Fijn je te lezen!

Sjur, jij ook succes voor je werkdag! Als het druk is vliegt de tijd, ik hoop dat je snel weer thuis bent.

Ik heb vannacht met het omdraaien in bed geloof ik een rare beweging gemaakt, weer superveel pijn in mijn rugf.

Morgen weer fysio, dat scheelt.
Dat klinkt leuk Bo. De telefoontjes. Dat van je rug minder.

Morgen dan gelukkig alweer fysio. Dat ie maar flink dweilt, zodat de pijn weer een stuk minder is. Gaat het al wat beter met je stoned zijn van de medicijnen?

Ik heb niet op de bank geslapen hoor. Ben om 1 uur in bed gekropen omdat ik het koud kreeg. En ik had lekker twee kruiken in bed gelegd dus ik kroop in een heerlijk warm bed.

Hoe heerlijk is dat.

Ik ben gewoon een ochtend niets aan het doen.

Straks weer naar de fysio. Ik zal eens kijken wat ik aan ga doen. Moet wel altijd iets makkelijks zijn.

Ik heb alweer geen spierpijn gehad van de fysio maandag. Daar sta ik van te kijken. Ik heb toch een stevig potje badminton gedaan en daarna nog even een nog steviger potje volleybal erachteraan. Het heeft ook weinig mèèr pijn aan mijn pols gegeven, terwijl je met opslaan van volleybal toch behoorlijk op de pols slaat met de bal. Het lijkt ook beter te gaan. (Heel optimistisch)
Ik ga zo weer een spierverslapper nemen; ben er nog steeds erg stoned van hoor :-)

Wat goed om te lezen, dat het iets beter lijkt te gaan! Nu maar hopen dat je deze lijn kunt vasthouden. Ik vind trouwens dat je best heftige dingen doet bij de fysio; het is nogal sportief, wat hij je laat doen.

Ik hoop dat je een goede reis hebt!
Zo ik ben warm aan en ook weer niet te warm voor de fysio.

Heb even heel lang onder de douche gestaan om warm te worden. Ik had het ijskoud. Daar ben ik wel lekker van opgeknapt.

Onder het douchen was ik nog aan jou aan het denken Bo.

Ik denk dat ik het douchen meer zou missen als de verwarming. Maar dat is natuurlijk een luxe probleem dan, want als het ijskoud is binnen dan lijkt het me ook helemaal niet lekker.

Ja ik moet best leuke en sportieve dingen doen. De eerste paar keer stond ik na vijf minuten al te hijgen als een oude koe. Maar daar heb ik nu geen last meer van. Zal te maken hebben met de kilo's minder denk ik zo. En natuurlijk het lang niet sporten.

Ik ben aan het aftellen. Nog vier keer fysio en dan is het klaar. Zul je zien dat er nu net een verbetering optreedt. Ik ga er ook vanuit dat dit door gaat zetten hoor.
Jemig, nog maar vier keer fysio!!

Dat gaat snel zeg, het is alsof je gisteren voor het eerst naar dat ziekenhuis ging; de tijd vliegt echt! Ik vraag me wel af wat er nog mogelijk is aan hulp nadat deze serie fysio is afgelopen.

En ik vind douchen ook een basisvoorwaarde voor lekker leven hoor; niks fijner dan onder een warme douche :-)
Als deze fysio niet helpt is er niets meer aan te doen. Ik kan dan nog de andere sessie van vier maanden doen, maar de fysio verwacht er geen resultaat van. En eerlijk gezegd heb ik er daarom ook helemaal niet zo'n zin in. Ik begin dit nu al een behoorlijke opgave te vinden en ik zal blij zijn als ik daarna wat meer rust krijg.

Toch ziet hij nu wel verbetering. Omdat ik nu dingen kan doen zonder al te veel, of helemaal geen pijn, tegenover het begin toen alle bewegingen pijn deden. Maar die dingen kan ik thuis ook doen.

Ja hè, niks zo heerlijk als een warme douche. Dat vind ik altijd zo'n luxe.

Wij eten straks friet. Heb er zin in en ik hoef dan niet te koken.
Maar een bad is ook fijn, ben net in bad geweest om mijn rug een beetje te ontlasten en dat was heerlijk :-)

Ik begrijp heel goed dat nog meer fysio je niet aanspreekt, als de winst niet heel duidelijk is. je moet er namelijk heel veel tijd en moeite in investeren.

Eet smakelijk alvast; ik ga eens koken.
Bo jij in bad, dat doe je niet vaak hè?!

Alweer een jaar geleden dat je schoonvader overleed, jee wat vliegt de tijd. Emotineel. Hoe gaat het met schoonmaman?

Hier alles goed. Bo ik zal je zo even 2 foto's sturen van hier. Vandaag strak blauwe lucht en we hebben een prachtige wandeling gemaakt op een plateau. Moest je eerst met een 4x4 wagen met sneeuwkettingen (tractor! Volgens Okkie) omhoog. Echt super mooi.
Dank voor de foto's, Phoehee!

Super, wat een prachtige dag hadden jullie, met de strakblauwe lucht en de sneeuw. En Okkie is té cool met zijn zonnebrilletje :-)

Ik ga zo liggen, mijn rug doet echt veel pijn en ik moet morgen best vroeg bij de fysio zijn.

Slaap lekker!
Wat leuk, zo'n dialoog tussen Zoeb en Bo.

Ben inmiddels thuis en deze dienst was er echt zo eentje dat je geen seconde niets doet. Best lekker hoor, het was voor ik het wist tien uur. En nog heb ik niet alles af, vrijdag weer. Nu even naast sjurman op de bank en zo naar bed.

Slaap lekker allemaal, warm en pijnvrij!
Dat wil ik ook nog steeds, een bad. Lijkt me heerlijk om eens in het warme water te liggen. We hebben het er ook steeds vaker over. Het lijkt me voor jou ook heerlijk met je rug.

Fijn dat je morgen alweer bij jou fysio terecht kan Bo. Hoop dat het weer een beetje gaat helpen.

Ik heb nu bijna vier maanden fysio achter de rug. Het is zeker snel gegaan.

Sjur dan gaat de tijd lekker snel als je het druk hebt. Ik mag morgenochtend om 8 uur alweer.

Ahhh de foto van Okkie lijkt me super.
Goedemorgen.

Bo succes bij de fysio. Ik ben al weer werken.

Tot straks als ik er de tijd voor heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven