Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
En wat dacht je van het klimaat... gewoon 10 dagen zon! Nouja, dat zijn wel de langetermijngemiddelden...
Ik ga naar bed; kan haast niet zitten van de pijn.

Sorry lieve allemaal, jullie hebben weinig aan me. Er is altijd wat de laatste tijd; het lijkt soms wel een kaartenhuis: één kaart valt om en de rest stort mee naar beneden.

Ik neem een pijnstiller en ik ga slapen.

Tot morgen!
Bo zit je nu niet te excuseren hè, dat is nergens voor nodig.

Gewoon lekker naar bed zonder je bezwaard te voelen. Je hebt nu zo ook wel genoeg aan jezelf. Wij kunnen alleen maar heel erg met je meeleven. lieverd. Ik hoop dat je heerlijk, diep en lang slaapt.
Beste Bo,

Ik lees elke dag mee en schrijf bijna nooit. Ik maak me nu een beetje zorgen over de pijn die je hebt. Ik vind het eigenlijk niks dat je nu pijnstillers van je huisarts krijgt. Hebben ze in Frankrijk geen pijnpoli? Er zijn zoveel mooie dingen die je kunt doen met bij voorbeeld een morfinepomp in je rug, waardoor de pijnzenuwen vrij direct en zonder sufheid worden verdoofd. Ik heb zelf de indruk dat je nu meer pijn hebt dan nodig is. Kan je niet met je (nieuwe) oncoloog praten over beter pijnstilling?

Veel sterkte, ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt!
Hey Bo wat naar dat je zo'n pijn hebt. Dat het nu een beetje voelt als een soort kaartenhuis is misschien niet vreemd. Het ene gaat het andere opvangen, maar alles moet natuurlijk rusten en uitwerken en dat kan misschien niet meer zo goed.

It's al helemaal in de startblokken?

Zoeb wat heerlijk dat je administratie weer weg is. Ik heb er altijd zo'n pesthekel aan, maar als het dan weg is voelt het heerlijk....

Geluk heerlijk die eReaders. Ik ben ook helemaal gek met de mijne.

Ik heb nu wel de lezersblues nu ik net een hele fijne serie uit heb. Ik moet dus weer even op zoek naar iets nieuws..

Zo verder doe ik even een grote zwaai naar jullie allemaal.

Ik ben weer in de clear voorlopig. Het is allemaal heel spannend geweest de afgelopen dagen. ivm herkenbaarheid zal ik jullie even via de mail een update sturen. Maar laten we het erop houden dat het niet makkelijk was en dat dit ook een beetje een understatment is.
Goede uitslagen dus Luont. En dat het niet gemakkelijk was de afgelopen weken geloof ik direct. Ik heb vaak aan jullie moeten denken.

Ik heb ook een pesthekel aan die papierrommel. En toch blijf ik stapelen. Ik denk als ik het in een la gooi zoals Bo, dat ik het voor het gemak maar vergeet.

Bo. hoe was je nacht. Beetje kunnen slapen. Ging het met de pijn nu met de pijnstillers?

Vandaag Samdag en vanmiddag de hersenscan.
Jeetje Bo, dat zijn geen fijne berichten. Ik hoop dat de pijnstilling zijn werk heeft gedaan want rust is nu wel iets dat je nodig hebt! Ik hoop zo dat er wat mogelijkheden zijn om dat kaartenhuis te stutten! En niet excuseren hoor, als je je daar ook nog zorgen om moet gaan maken, gaat dat teveel energie kosten hoor!

Luonto, ik whatsapp je even!
Kom ik binnen bij Sam zit hij in het kinderstoeltje en krijgt hij pap. Het gaat wel snel zeg. Jeetje dan wordt hij al groot.
Goedemorgen

Luont, wat fijn een goede uitslag maar wat rot dat je zulke heftige dagen hebt gehad

Wat gaat het snel he zoeb met die kleintjes

Bo, heb je een beetje kunnen slapen en hoe is het met je rug. Ik hoop dat je wat stevige kaarten halverwege hebt staan die de boel opvangen. Doe vooral rustig aan

Hier alles nog rustig Luont
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen,

het gaat iets beter vandaag; mijn rug is eindelijk wat minder verkrampt! Fijn, ik hou het rustig aan doen nog even vol, maar het gaat tenminste beter.

Luonto, ik ben heel benieuwd naar je mail; voorlopig ben ik gewoon heel blij voor je dat je weer "in the clear" bent.

Ik dacht gisteren nog aan jou en je zusje; wat een heftige tijden zijn dit voor jullie.

Zoeb, dat eerste jaar gaat hard hè! Ik hoop dat je een fijne dag hebt met je mooie kleinzoon :-) Heeft iemand hem nu al om zien rollen, of doet hij het nog steeds alleen als niemand kijkt?

Its, het wordt spannend nu, elke keer als ik je naam zie staan denk ik: is het al begonnen

Ing, hoe is het met jou? Na deze zware week met veel werk hoop ik dat je een rustig weekend voor de boeg hebt!

Marjolein, lief dat je meedenkt, maar je zorgen maken is niet nodig. Ik weet goed wat ik doe en mijn huisarts is volledig op de hoogte. Uiteraard lijd ik niet meer pijn dan nodig.
Luonto ik heb vannacht nog aan je gedacht en zie nu je bericht. Heb jij mijn mailadres?

Bo dat is een klein lichtpuntje dat het iets beter gaat met je rug.

Ja Zoeb ze groeien als kool die kleintjes, maar het is o zo leuk om oma te zijn. En natuurlijk ook om moeder te worden. Its ook ik denk als ik je naam zie van zou het al zo ver zijn.

Ik ga nu naar mijn 2 maandelijkse brunch van de herstel en balans groep weer even lekker bij kletsen. En gisteren deden zomaar na afloop van de repetitie mijn controle lampjes van de auto het weer. Ik had al een voorgevoel dat dit zou gebeuren. Nu hopen dat ze het blijven doen

Fijne dag allemaal.
Meepie, wat goed dat de lampjes weer werken :-)

Heel veel plezier bij de brunch; leuk om dat groepje weer te zien denk ik.
Bo wat fijn dat je minder pijn hebt. Komt het door de pijnstillers dat je nu minder verkrampt bent? Als je minder pijn hebt, ga je daar je lijf ook weer op aanpassen.

Telepathie Meep. Omdat jij het dacht. Haha, al geloof ik daar ook al niet in.

Ik ga Sam de fles geven, douchen en Sam bij de andere opa en oma droppen en dan meteen door naar het ziekenhuis. Niet vergeten een makkelijk joggingbroek mee te nemen. Ik heb het altijd ijskoud onder die scan en zo'n deken helpt niet echt.
Fijn meepie lampjes die vanzelf weer gaan werken

Ik denk dat als ik hier een dag niet post jullie ervan uit mogen gaan dat ik pommeltje aan het werpen ben. Borrie komt dan hier het nieuws vertellen (of tussentijds verslag uitbrengen )
Heel veel sterkte met de scan, Zoeb!

Its, vind je het zelf niet heel erg spannend worden nu? Of ben je er relaxt onder?
Ik vind het steeds spannender worden. Omdat het me gaat overkomen en ik weet niet wanneer. En dan heb ik straks een kindje in mijn handen en dan moet ik daar zomaar voor zorgen. Zomaar zonder dat iemand me geleerd heeft hoe dat moet. En dan denk ik maar, gelukkig is itsman heel goed met baby's
Dat lees ik meer Its, op ons jompel-topic gaan er ook een paar binnen heel korte tijd bevallen en die spreken allemaal over dezelfde onzekerheid. Raar eigenlijk, want ik (met mijn 11,5 week) ben er nog zó van overtuigd dat ik het kan! Hormonen doen rare dingen met een mens En inderdaad, je kan het, zeker samen met je man en de kraamzorg!

Deze week is wel wat zwaar ja, hij duurt 1,5 dag te lang eigenlijk. Vooral mijn collega (die van de peperloze reet) werkt me op mijn zenuwen en hij wil graag een persoonlijk gesprek hoe "wij allebei moeten veranderen om te zorgen dat de communicatie goed gaat verlopen". Nou, ik geloof dat ik hier al 5 jaar lang naar alle tevredenheid loop te communiceren met alle andere collega's, dus ik weet niet wíe er nou moet veranderen? Maar goed, hij wilde vandaag een gesprek en aangezien hij er nog geen is begonnen, denk ik dat het er niet echt van gaat komen. Zien we het na het weekend wel weer
Gets wt irritant, Ing, zo'n collega! Ik krijg ook al jeuk als ik het alleen al léés, "hoe we allebei moeten veranderen", brrrrrrrr.

Zo'n zijen sok van een vent lijkt me dat.

Sterkte met de laatste loodjes op je werk; je hebt je weekend wel verdiend zeg!

Its, ik kan me er niet zo heel veel bij voorstellen, ik heb nooit een kindje gekregen, maar van mijn vriendinnen weet ik dat ze allemaal dezelfde onzekerheden hadden; precies wat jij ook beschrijft.

Logisch ook, je hebt geen moedercursus, geen moederdiploma, en je moet het straks wél gewoon allemaal gaan doen!
Bo, je moet hem eens horen eten, dan is je sympathie gelijk helemaal weg Hij smakt sowieso al en dan slurpt hij thee en sopt hij zijn broodje weg. En hij is 36 ofzo, dus dat kunstgebit heeft hij nog niet...

Maar zoals gezegd: hoe langer hij mij op mijn zenuwen werkt, hoe meer puntjes van kritiek ik vind natuurlijk.
anoniem_32334 wijzigde dit bericht op 20-01-2012 14:48
Reden: serieus, gebid??? tssskk..
% gewijzigd
Zo te lezen is het ook niet moeilijk om die kritiekpuntjes te vinden, zeg!

Hij werkt niet, hij zeurt over de kommuniekaaaaaatsie, hij slurpt en slobbert... nee, niet de ideale collega :-)
Nog even en ik ontplof hoor!

pepercollega: "hoe lossen jullie dit en dit op?"

ik: "nou, zo en zo"

pepercollega: "ik vraag het wel even aan H" (die tegenover mij zit en dus alles heeft gehoord)

H: "nou, zo en zo". (exact hetzelfde antwoord!)

Vanmorgen deed hij dat ook al een keer, dat vond ik een klein beetje raar, maar goed, kan gebeuren. Vanmiddag dus weer.

Dus, als ik ergens antwoord op geef, wordt het niet meer geloofd. Ik zit nu echt op een moment te wachten dat hij iets aan me vraagt en ik kan zeggen: "misschien moet je dat meteen even aan H vragen". Eikel pfff...
Ooooowwwww wat irritant, Ing!

Diep ademhalen, als een mantra herhalen "hij is een sukkel en ik heb bijna weekend" :-)
hij is een sukkel en ik heb bijna weekend

En zo is het maar net! Nog een uur en een kwartier!

That's the spirit!

Maar wat ontzettend lomp van hem zeg; om jouw antwoord niet aan te nemen en dan voor jouw neus dezelfde vraag aan een ander te stellen.

Gelukkig nog maar een uur en een kwartier inderdaad!
Weekend!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven