advies nodig

19-01-2012 11:03 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen,

ik zit even ergens mee waar ik zelf even niet 123 uitkom

mijn zus wist al weken geleden dat ze vandaag een afspraak had,

maar belde gisteravond of de kids bij mij mochten komen vandaag.

zo gezegd zo gedaan,

probleem is alleen,

en echt ik overdrijf echt niet,

die jongens zijn zo ongelooflijk smerig en ze ruiken echt naar schimmel, die zit daar in het hele huis,

(het is overigens zwarte schimmel)

maar dit zit duidelijk in hun haar en kleding en mijn punt is,

dat mijn dochter nu enorm aan het hoesten is, ze is 1.5

zelf voel ik mn ogen neus en keel branden, echt het is niet overdreven echt niet.

en de jongere doet zn broer in alles na en claimt mij,

een voorbeeld, mijn dochter komt lekker tegen me aankruipen en haar neefje duwt haar weg en kruipt zelf tegen me aan (laat ik niet toe maar hij probeert het)

zijn broer heeft adhd overigens,

hij tackelt zn broertje en ze lopen als het kan gewoon met elkaar te vechten en zijn broer is niet zachtjes!

ik vind dit heel erg voor de jongens,

dat hun moeder eigenlijk gewoon die kindjes verwaarloosd,

maar mijn eigen dochter snapt er niets van,

loopt te hoesten,

en word ook gemept en geschopt, dat wil ik niet!

ik hou ze wel uit elkaar maar het blijft moeilijk voor me

de oudste lijkt afgesloten van alles te zijn

ik heb de neiging mijn zus te bellen om ze op te halen

maar is dat wel fair?

overdrijf ik niet?

ik moet er misschien voor het beeld bij vertellen dat mijn ouders ernstig ziek zijn allebei,

dat scheelt waarschijnlijk ook in mijn manier van denken en handelen.

ik heb in eerste instantie ja gezegd tegen haar omdat ik bang was dat ze die kids anders naar onze zieke ouders zou brengen
Ik heb ook wel eens een soeppan met schimmel in huis.

Net of dat alles zegt.

Als iemand van hier een week in jouw huishouden meedraait heeft die ook genoeg kritiek op hoe jij de dingen doet. Mensen zijn namelijk verschillend!!!

Praat met je zus!!!

Als jouw kinderen later volwassen zijn heb jij ook liever dat ze elkaar steunen en helpen ...in plaats van elkaar achter de rug af te branden. Toch?
Je zus vertellen dat je niet meer voor haar gaat oppassen. Dat ze maar iemand inhuurt die bij haar aan huis komt o.i.d. En als je dat niet rechtstreeks durft zeggen, dan zeg je gewoon dat het niet uitkomt en dat je al andere plannen hebt waardoor je niet kunt oppassen.
bgb daar ga je weer zelf maar conclusies trekken terwijl daar dus niets van klopt

ik vind het raar dat de meesten hier denken dat ik iets "denk"

of weet ik het dan ook,

het is mijn zus ik "zie" dat die kinderen verwaarloosd worden dat is geen aanname

maargoed ik heb er gewoon moeite mee om die kids zo te zien

voor de duidelijkheid niemand heeft voor de rest problemen met ze alleen de ouders zelf

en ze kan inderdaad de situatie moeilijk aan

haar man is een lamzak en eigenlijk is zij gewoon huissloof ,

daarbij werkt ze ook nog dus ze heeft het zwaar

voor de duidelijkheid,

de kids zijn gewassen, ze hadden beiden een knuffel die bijna zwart zag dus die heb ik ook uitgewassen,

de bekers heb ik gewassen, stonken zo erg dat ik er misselijk van werd,

de legokrat en de kinderstoel van de jongste ook schoongemaakt
Stop die kinderen lekker in bad. Ga met ze de frisse buitenlucht in. Laat ze rennen om hun energie kwijt te kunnen raken en knuffel ze daarna eens liefdevol. Daar hebben ze volgens mij meer behoefte aan dan een tante die niet zo vriendelijk over ze praat en denkt.
knyn kijk dat bedoel ik nou jij maakt er meteen weer van dat ik haar afbrand terwijl ik verdomme duidelijk zeg dat ik me zorgen maak!

en sorry dat ik zo pissig reageer maar ik zit er gewoon echt even doorheen
sugarmiss waar slaat dat nou weer op?
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:42:

bgb daar ga je weer zelf maar conclusies trekken terwijl daar dus niets van klopt

Je hebt zélf geschreven dat je zus hier ook een account heeft, dus welke verkeerde conclusie zou ik dan nu trekken?

t
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:44:

knyn kijk dat bedoel ik nou jij maakt er meteen weer van dat ik haar afbrand terwijl ik verdomme duidelijk zeg dat ik me zorgen maak!

en sorry dat ik zo pissig reageer maar ik zit er gewoon echt even doorheenKan dat niet ook de oorzaak zijn van hoe je reageert op bepaalde zaken?
2.5 en 5
Is het probleem dat je je zorgen maakt?

In je OP gaat het erover dat je wil dat je zus haar kinderen ophaalt. Ik lees niet: hoe kan ik mijn zus helpen? Ik lees meer dat je er geen zin in hebt.
bgb dat je aanneemt dat ik niet met haar durf te praten terwijl dat van geen meter klopt
Hoe zal je zus reageren als ze straks dit topic hier leest?
stampertje jazeker

ik zeg het niet meer tegen haar omdat het A toch geen zin heeft want ze geeft toch meteen een grote bek , hoe ik het ook breng moge dat duidelijk zijn,

en B ik nu dus geen zin heb in om afgebekt te worden,

normaal gesproken zit ik daar niet zo mee,

maar nu voorlopig niet
TO wat wil je met dit topic?

Advies of je nu je zus kan bellen om de kinderen op te halen, terwijl zij o.a. naar een begrafenis is?.

Tips over wat je nu kan doen met de jongens?

Tips over het inschakelen van hulp voor je zus?

Tips over hoe het bespreekbaar te maken bij je zus?
ik ga nu eten met de kids ik lees later nog wel terug
Als die zwarte schimmel aspergillissporen bevat, is die inderdaad schadelijk voor de gezondheid. Maar alleen voor de bewoners zelf. Niet voor iedereen die met die bewoners in aanraking komt. Het lijkt me onmogelijk dat het hoestje van jouw dochter veroorzaakt wordt door het aanraken van je neefjes.
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:21:

nog een voorbeeld van hoe ze reageerd:

ze belde om mij te zeggen dat haar zoon waarschijnlijk adhd heeft, en dus zegt ze, jullie hoeven dus nooit meer over mijn opvoeding te beginnen want het ligt niet aan ons het ligt aan (naam zoon)

Weet je hoe dit klinkt? Dat jullie continu commentaar hebben op haar opvoedkundige kwaliteiten. Opmerkingen als: "Geef mij hem maar een weekje, dan heb ik hem wel in de hand.". Ik ken die opmerkingen. Wij hebben ook een ADHD-kind. We krijgen die opmerkingen ook naar onze hoofden geslingerd.

Ik denk dat ik het in huis beter in de hand heb dan jouw zus, maar moet zeggen dat het mij echt heel, heel veel energie en moeite kost. Een ADHD-kind kan namelijk alle energie als een vampier uit je zuigen. Een alles bepalende aanwezigheid die je continu moeten sturen, bemiddelen en corrigeren. En daar komen alle bezoekjes aan artsen, school, etc. nog bovenop.

Ik zou hulp aanbieden in plaats van afbranden.
...
O, het is Evelyn...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
amarna, kan het dan niet zo zijn dat dat in je kleding etc gaat zitten?

als het in je kleding etc zit kunnen ze het meenemen kunnen anderen het wel degelijk binnen krijgen dan.
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:50:

bgb dat je aanneemt dat ik niet met haar durf te praten terwijl dat van geen meter klopt

O, nee?

Waarom zeg je dan: " ik zeg het niet meer tegen haar omdat het A toch geen zin heeft want ze geeft toch meteen een grote bek , hoe ik het ook breng moge dat duidelijk zijn,

en B ik nu dus geen zin heb in om afgebekt te worden,

normaal gesproken zit ik daar niet zo mee,

maar nu voorlopig niet" ??
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ankalid dat vind ik heel erg voor je, dat zat erg moeilijk zijn.

maar jij vind haar reactie normaal dan?

dat je kind adhd heeft is moeilijk en zwaar maar daarom heb je wel degelijk enorme invloed op het kind zich gedraagd

mijn neefje krijgt van zijn ouders vrijwel geen aandacht,

als hij iets goed doet krijgt van zijn ouders nog geen compliment

en ankalid jij weet als geen andere dat dat arme joch het dan veel en veel moeilijker heeft dan nodig is

hij krijgt geen structuur, nee kan zo ja worden en andersom

ze zijn niet consequent ,

en zijn ouders hebben dagelijks ruzie

dat vind ik zo erg voor die kinderen

echt heel raar dat ik hier dan word neergezet als een zeur door sommigen
bgb nou sorry ik zie daar geen ikdurfhaarnietaantespreken in
Maar wat wil je nou Evelyn? Bewijzen dat jij de 'goede' zus bent en zij de 'slechte'?

Dan voel je je beter?
bgb je inleveingsvermogen is zo te lezen dan ook nul komma nul

is het echt zo vreemd dat je in mijn situatie even niets kunt hebben?

jezusmina zeg

ik neem mezelf enkel voorlopig even in bescherming als dat ookal taboe is
Evelyn, maak eens gebruik van hoofdletters en leestekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven