Poes zwanger?

19-01-2012 15:12 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poes van 8 maanden, klein poesje is het nog, volgens mij nog niet krols geweest, niks van gemerkt dan in ieder geval.

Nou was gisteren mijn schoonvader op bezoek en hij zei ze is zwanger, ze heeft een zware buik voor zo'n kleine poes. Dus ik zei in eerste instantie nee kan niet, maar begin nu toch te twijfelen/in paniek raken.. Ze is wel veel buiten, ik wil haar volgende maand laten helpen.

Nu las ik op internet dat je een zwangerschap bij een poes kan testen met een gewone zwangerschapstest, is dat zo?

Wat zijn de signalen waar ik een beetje op moet letten, gaat ze een soort van nestje maken? Ik wil er nog niet mee naar de dierenarts omdat je meteen een fortuin neer moet tellen voor helemaal niks.

Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben maar misschien ervaring met zwangere poezen.
Ik schrok erg van de reacties, had ik niet verwacht, mijn excuses. Heb er nu een paar gebeld en degene met de meest redelijke prijs is tussen de 120 en 130 euro afhankelijk van het gewicht, ik denk dat ik deze terug ga bellen
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 januari 2012 @ 15:44:

[...]

Jij bent de zus van?Haha, moet zelf ook steeds twee keer kijken als er iemand geciteerd wordt, of ik dat niet ben.. Maar nee, ben dr zus zeker niet! Ze heeft gewoon mn naam gepikt..
@ Galadriel: helaas ook veel dierenartsen die het niet wisten toen ik een rondje gebeld had voor mijn kat. De eerste die het wèl wist, heeft mijn kat gesteriliseerd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mag het duidelijk zijn dat ik geen poes heb

Alleen katers. Had zelf zo 250,- neer gelegd. (reality check hier)
Voordat ik aan katten begon heb ik ellendig veel gelezen erover (en ik heb al sinds mijn geboorte katten om mij heen, dus 27 jaar kennis) en daardoor wist ik heel veel. Dat kittens weg mogen met 9 weken, maar het liefst nog wat later. Dat katers rond de 6 maanden gecastreerd mogen worden etc.

Bij beide katten dus ook met 6 maanden laten doen, voor mij geen sproeiende katten (gelukkig geen kans op baby's bij buurkatten, want wonen 4 hoog met een balkon). En per kater kostte dit maar 35 euro

Verder zou ik je DA eerst even bellen dat kost geen geld en dan geven ze je ook advies en tips waarop je moet letten bij een zwangerschap.

Verder moet je er rekening mee houden dat je misschien wel eens vaker voor niets naar de DA moet, omdat kat zich raar gedraagt en uiteindelijk niets heeft. En ja, dat kost geld maar daar zit je nu aan vast.

Ik heb een aparte spaarrekening waarop ik spaar voor de katten, mocht er plotseling wat gebeuren (ben met beide katten al een x langs DA geweest, 1 had zere anus en de ander had koorts door inenting... elke keer ff 50 euro pinnen).

Succes, ik hoop dat je poes niet zwanger is!!!
quote:borrie2 schreef op 19 januari 2012 @ 16:03:

[...]

Eh oh, ik zit hier voor niks te typen?

Ja.

Beste TO,

Oke, je bent misschien geschrokken maar denk je niet dat het ook leerzaam is voor dingen die je dus toch niet wist ondanks dat je dacht ingelezen te zijn.

Of open een algemeen topic, je hebt toch altijd wat aan de tips?

Er kan veel tussen zitten waar jij niet aan denkt of je da net niet aan denkt om te vertellen. Of gewoon ervaringsverhalen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben blij dat ik het topic heb geopend, en heb goeie tips gehad, zo ben ik erachter gekomen dat mijn dierenarts een oplichter is, de anderen dierenartsen die ik heb gebeld vragen zo rond de 120 euro, dat lijkt mij heel redelijk. Ik zal proberen om voor volgende week een afspraak te maken en tot die tijd hou ik haar binnen
Ja kijk dat zal ik dus niet doen, ik zou gelijk gaan.

Waarom: omdat je nu nog een abortus (misschien) kan laten doen, over een week komen ze bijna.

Ze zijn maar zo'n 60 dagen zwanger.
het wil niet zeggen dat ik er meteen terecht kan
Heel goed!

En mensen hier op dit forum reageren nou eenmaal nogal fel, daar moet je aan wennen. Komt doordat je mensen niet in reallife ziet, dat maakt het wat makkelijker om van alles te zeggen.

Dus, trek lering uit wat mensen hier zeggen (zitten goeie adviezen tussen inderdaad!), maar trek het je niet persoonlijk aan.
quote:marilyn_88 schreef op donderdag 19 januari 2012 15:57 Nou grappig dat je dat zegt, ik had haar opgehaald in de wetenschap dat het een kater was, die vrouw had al veel nestjes gehad dus ging er vanuit dat het goed is, bij de dierenarts kreeg ik dus te horen dat het een poes is.Sorry, maar ik vind hier helemaal niks grappigs aan!
Nee blubblub ik was ook not amused toen ik het hoorde, geeft verder niet het is een schat van een beest van ik ging er niet vanuit dat het een poes was. Bedoelde het grappig sarcastisch
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 16:18:

het wil niet zeggen dat ik er meteen terecht kanNeem toch aan dat als je de situatie uitlegt je wel zo spoedig mogelijk langs kan komen, dat duurt toch geen week?
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 16:14:

Ik ben blij dat ik het topic heb geopend, en heb goeie tips gehad, zo ben ik erachter gekomen dat mijn dierenarts een oplichter is, de anderen dierenartsen die ik heb gebeld vragen zo rond de 120 euro, dat lijkt mij heel redelijk. Ik zal proberen om voor volgende week een afspraak te maken en tot die tijd hou ik haar binnen

Fijn om te horen.

Heeft die dierenarts geen spreekuur? Vaak hebben dierenartsen een vaste operatiedag voor dit soort operaties, kun je eerst laten kijken en voelen en daarna een afspraak maken voor de daadwerkelijke operatie.

Kun je meteen vragen wat je nog moet doen en laten (vanaf wanneer nuchter enzo)
Ja waarschijnlijk wel, ik ga ze zo bellen, wil eerst mijn vriend nog even op de hoogte brengen maar hij zal het ook wel snappen.

Nog een vraag, kan je de poes dezelfde dag weer ophalen of moet ze een nacht blijven daar? of is dat bij iedere dierenarts anders?
quote:Anyco schreef op 19 januari 2012 @ 16:21:

[...]

Neem toch aan dat als je de situatie uitlegt je wel zo spoedig mogelijk langs kan komen, dat duurt toch geen week?Geen enkele dierenarts zegt "ach, volgende week heb ik wel een gaatje" als je belt over de eventuele zwangerschap van een halfwasje. Er moet een echo gemaakt worden om de zwangerschapsduur te bepalen en dan bekeken worden of catratie nog kan
Met een beetje mazzel betaal je in februarie half geld (hier in de buurt is dan vaak een valentijnsactie) voor een castratie of sterillisatie.
quote:Anyco schreef op 19 januari 2012 @ 16:21:

[...]

Neem toch aan dat als je de situatie uitlegt je wel zo spoedig mogelijk langs kan komen, dat duurt toch geen week?

Nee joh, een consult duurt zeker geen week.

Kan de dierenarts meteen beoordelen of het nog kan wachten tot de vaste sterilisatiedag of dat ze het liever meteen doet.
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 16:23:

Ja waarschijnlijk wel, ik ga ze zo bellen, wil eerst mijn vriend nog even op de hoogte brengen maar hij zal het ook wel snappen.

Nog een vraag, kan je de poes dezelfde dag weer ophalen of moet ze een nacht blijven daar? of is dat bij iedere dierenarts anders?

Soms zijn ze nog slaperig van de narcose.

Dus je haalt ze nog dezelfde dag op.
quote:marilyn_88 schreef op 19 januari 2012 @ 16:23:

En wat als hij het niet snapt?

Je kunt de poes dezelfde dag ophalen, warm en BINNEN houden tot ze helemaal genezen is
Ik kan niet wachten tot februari, het moet zo snel mogelijk
Dierenartsen hebben vaak een spreekuur waar je altijd terecht kan. Een dier kost nu eenmaal geld. Onze kater heeft ons al een fortuin gekost omdat hij last bleek te hebben van een schimmelinfectie. (opgelopen in het asiel) Maar die gevlekte lieverd is dat dubbel en dwars waard.
quote:kusunum schreef op 19 januari 2012 @ 16:25:

Met een beetje mazzel betaal je in februarie half geld (hier in de buurt is dan vaak een valentijnsactie) voor een castratie of sterillisatie.Het gaat erom dat er hopelijk nu nog geaborteerd/gecastreerd kan worden.
Dan heeft vriend in dit geval weer niks te willen he, als hij het er niet mee eens is betaal ik het toch gewoon alleen, geen probleem hoor. Maar ik kan haar dus dezelfde dag weer ophalen.
Maar geef wel het rijtje door wat ik zei, omdat er ook nog slagers tussen zitten die een enorme ritssluiting maken van een hechting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven