Jezelf kwijt zijn
donderdag 19 januari 2012 om 19:56
Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je jezelf volledig kwijt bent en niet meer weet wie je bent en wat je wil.
Ikzelf ben nu al een jaar weer vrijgezel naar een relatie van 6 jaar maar heb het gevoel dat ik mezelf helemaal ben kwijtgeraakt.
In die relatie was ik al mezelf niet meer.
Herkennen mensen dit??
Ikzelf ben nu al een jaar weer vrijgezel naar een relatie van 6 jaar maar heb het gevoel dat ik mezelf helemaal ben kwijtgeraakt.
In die relatie was ik al mezelf niet meer.
Herkennen mensen dit??
donderdag 19 januari 2012 om 20:13
Ja herkenbaar, en dan kom je ineens jezelf helemaal tegen, denk je dat je compleet stuk bent, compleet klaar en leeg, en er niet meer uitkomt en dan gaat het ineens beter en weet je weer wie je ook alweer was.
En herken je weer wat bij je hoort.
Ga absoluut op de bank zitten, en stop met doen zoals je denkt dat dingen horen en start met doen wat je voelt dat bij je past.vJe bent er echt nog.
het is waar: its always darkest before the dawn.
En herken je weer wat bij je hoort.
Ga absoluut op de bank zitten, en stop met doen zoals je denkt dat dingen horen en start met doen wat je voelt dat bij je past.vJe bent er echt nog.
het is waar: its always darkest before the dawn.
..popcorn?
donderdag 19 januari 2012 om 21:06
Weleens het gevoel gehad dat ik al mijn kaarten had gespeeld en toch verloren. Figuurlijk bedoeld dan. Al je kwaliteiten laten zien en toch versmaad. Dat is verrekte moeilijk. Maar goed, er is altijd een nieuwe dag. En je zegt dan vanalles tegen jezelf waardoor je weer verder kan. En zo moet dat ook.
donderdag 19 januari 2012 om 21:11
vrijdag 20 januari 2012 om 09:26
Niet echt herkenbaar maar wel voorstelbaar. Heb je eraan gedacht om er eens even helemaal uit te gaan? Jezelf een doel stellen. Reizen, st pieterspad lopen, workshop mindfullness in Frankrijk, weet ik wat?
Hoe zweverig ook: dat zijn dingen die mensen doen " om zichzelf te vinden". Blijkbaar waren ze zichzelf dan ook kwijt;) Out of your comfortzone. Kan me goed voorstellen dat dat werkt.
Succes
Hoe zweverig ook: dat zijn dingen die mensen doen " om zichzelf te vinden". Blijkbaar waren ze zichzelf dan ook kwijt;) Out of your comfortzone. Kan me goed voorstellen dat dat werkt.
Succes
vrijdag 20 januari 2012 om 12:05
Ja herken ik wel. Heb mijn relatie "net" verbroken en heb nu heel veel keuzes om zelf te maken. Waar ga ik wonen, mag zelf alles bepalen voor de inrichting, welke meubels, kleurtjes op de muur, ik wil lekker alleen op vakantie maar waar...
ik ben super blij met mijn vrijheid maar ik weet soms niet meer wat ik echt leuk vindt. Ik wil ook nog dat mijn ex ziet hoe geweldig ik het nu zonder hem heb waardoor ik soms twijfel: doe ik dit echt voor mezelf of om mijn ex jaloers te maken dat het prima zonder hem lukt??
ik ben super blij met mijn vrijheid maar ik weet soms niet meer wat ik echt leuk vindt. Ik wil ook nog dat mijn ex ziet hoe geweldig ik het nu zonder hem heb waardoor ik soms twijfel: doe ik dit echt voor mezelf of om mijn ex jaloers te maken dat het prima zonder hem lukt??
vrijdag 20 januari 2012 om 13:29
Yep, herkenbaar! Bij mij kwam het doordat ik leefde naar alles wat ik aangeleerd had gekregen vroeger, wat er van me verlangd werd, veel teveel gericht op anderen ipv op mezelf. Ik leefde dus totaal niet vanuit mezelf, wist niet eens wat ik wilde, voelde, ergens van vond.. Dat is stapje voor stapje gekomen en vind mezelf steeds meer terug. Kom anders eens kijken op het topic 'alleen zijn en gelukkig met jezelf', daar zijn we allemaal 'opzoek naar onszelf'.