jurken - knielengte
vrijdag 20 januari 2012 om 13:45
Ik draag graag jurkjes, maar heb moeite om leuke modellen voor mijn figuuur te vinden. Ik ben lang en slank, ofwel model lantaarnpaal Ik zoek dus jurken die wat langer vallen (dan vallen ze bij mij net boven de knie) en die mij juist wat rondingen/volume geven. Maar wat ik tegenkom op internet en in de winkels is vooral kort (halvewege bovenbeen) en veel dunne of strakke stoffen.
Iemand misschien een goede tip voor een winkel of merk?
Iemand misschien een goede tip voor een winkel of merk?
vrijdag 20 januari 2012 om 20:05
Met rokken is het vaak gemakkelijker, ik heb inderdaad ook dat veel jurken niet goed zitten. Dept heeft vaak wel leuke zwierige wijde rokjes in de collectie, ik heb er 2, een maat groter genomen dan ik normaal draag en dan zo laag mogelijk op de heupen.
Van Esprit heb ik een paar jaar geleden een maxi-jurk gekocht, die moest voor iedereen ingekort worden en komt bij mij net op de voeten. Is ook wel eens leuk.
Het valt mij trouwens vaak op dat de modellen op de Esprit-site maar een paar cm korter zijn dan ik, maar de binnenbeenlengte scheelt dan wel 8 tot 10 cm, heb jij dat ook?
Van Esprit heb ik een paar jaar geleden een maxi-jurk gekocht, die moest voor iedereen ingekort worden en komt bij mij net op de voeten. Is ook wel eens leuk.
Het valt mij trouwens vaak op dat de modellen op de Esprit-site maar een paar cm korter zijn dan ik, maar de binnenbeenlengte scheelt dan wel 8 tot 10 cm, heb jij dat ook?
vrijdag 20 januari 2012 om 20:10
Vintage natuurlijk. Jij hebt een uitstekende pasvorm voor jaren '70 jurken, die nadruk op de taille hebben en een volle rok. Kwa lengte komen die jurken om/net boven de knie met jouw lengte gok ik dan.
Steps, Noa Noa, Didi, C&A en Cora Kemperman zijn labels die doorgaans altijd wel knielengte in het assortiment hebben
Steps, Noa Noa, Didi, C&A en Cora Kemperman zijn labels die doorgaans altijd wel knielengte in het assortiment hebben
zaterdag 21 januari 2012 om 20:52
Fisties darling, het past echt NIET als je lang bent, het bovenlijfje is ook te kort, de taille komt te hoog, de rok halverwege de dijbenen. Vintage is juist niet berekend op vrouwen van 1.80 m. en langer.
Met een wijde rok, een brede soepele riem en niet te strak shirtje met daarop weer een (bolero)jasje met bijv. een pofmouwtje krijg je meer laagjes en volume.
Mijn ervaring met wikkeljurken is dat het gat waar de ceintuur door moet te hoog zit waardoor het wikkelgedeelte niet op de goede plaats zit. Bovendien is de bovenkant van wikkeljurken vrij "iel"', als je heel erg dun bent met knokige schouders en uitstekende sleutelbeenderen is dat niet flatterend.
Heb even Diane van Furstenberg gegoogeld, wat een prijzen!
Zo'n type rok bedoel ik.
, maar ja, het is geen jurk natuurlijk.
Met een wijde rok, een brede soepele riem en niet te strak shirtje met daarop weer een (bolero)jasje met bijv. een pofmouwtje krijg je meer laagjes en volume.
Mijn ervaring met wikkeljurken is dat het gat waar de ceintuur door moet te hoog zit waardoor het wikkelgedeelte niet op de goede plaats zit. Bovendien is de bovenkant van wikkeljurken vrij "iel"', als je heel erg dun bent met knokige schouders en uitstekende sleutelbeenderen is dat niet flatterend.
Heb even Diane van Furstenberg gegoogeld, wat een prijzen!
Zo'n type rok bedoel ik.
, maar ja, het is geen jurk natuurlijk.