bewegingsmelder/alarm?

21-01-2012 17:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze katten komen te graag op het aanrecht en daar willen we vanaf. Mijn vader vertelde over een kleine bewegingsmelder die hij 20 jaar terug bij de Gamma kocht, een apparaatje voor een paar gulden van 10cm bij 4cm wat met batterij op beweging werkt en een alarm afgeeft. De bedoeling is die op het aanrecht te plaatsen zodat de katten ervan schrikken en er vanaf gaan. Het mag flink hard zijn maar niet heel lang duren (ivm 's nachts als we niet thuis zijn).

Maar geen enkele bouwmarkt heeft wat ik zoek :( Ook het internet geeft alleen maar uitgebreide, dure en fancy alarmsystemen.. Wie weet wat?
Ehm.. misschien zo'n nepvogel die gaat fluiten als kat langsloopt? (al bind je dan misschien de kat wel op de vogel het spek )

Eentje voor 5 euro
Ik zag ze net bij de Praxis in de aanbiedingbak liggen.

Volgens mij iets van 8 euro + afstandsbediening.

Maar om dit nou te kopen zodat je katten niet op je aanrecht gaan?

Maf idee..
Aluminiumfolie over het aanrecht werkt bij ons uitstekend.

Ze komen er na een paar keer echt achter dat het aanrecht niet leuk is want het ritselt en voelt gek aan.
Google eens op bewegingssensor, dan vind je wel goedkopere.
beweginsmelder met spuitbus

Is dit niet iets. Is al eens op tv geweest bij de "kattenfluisteraar". Zodra de kat binnen bereik komt spuit er wat lucht uit om de kat te doen schrikken.
quote:liebling schreef op 21 januari 2012 @ 18:16:

Ik zag ze net bij de Praxis in de aanbiedingbak liggen.

Volgens mij iets van 8 euro + afstandsbediening.

Maar om dit nou te kopen zodat je katten niet op je aanrecht gaan?

Maf idee..

Bij welke Praxis was dat dan? Want hier in Arnhem op de woonboulevard was niks..

Waarom is het een raar idee? Ik wil ze niet mishandelen, ik wil ze even laten schrikken zodat ze niet meer op het aanrecht komen. Al die kattenpoten en haren erop vind ik vies en iets anders helpt trouwens niet bij ze, ook water doet ze weinig.
Oh, had ik die zo'n 15 jaar terug maar, toen mijn zoon aan het puberen was, had ik die aan de ijskastdeur vastgemaakt
Dubbelzijdig plakband op het randje van je aanrecht schijnt ook te helpen. Hoef je maar even te doen, je katten hebben al snel door dat het niet fijn is om daar op te lopen.
Vannacht plakband geprobeerd maar het doet ze helemaal niks! We deden de slaapkamerdeur nog niet dicht om te gaan slapen en ze zaten alweer op het aanrecht en hadden de kookwekker gejat om mee te gaan spelen.

Nog iemand een internetlink van een webshop ofzo naar zo'n simpel alarmdingetje?? Ik kan echt niks vinden :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven