asieldier

22-01-2012 19:09 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Kort vraagje; Wie van jullie heeft ervaring met het adopteren van een hond uit het asiel?
Ik.

Heb mijn eerste hond uit het asiel gehaald. Ik was altijd doodsbang voor honden, maar werd in het asiel verliefd op een rottweiler. Ze is mijn beste vriendin ooit geweest!
Ik. Pas een poes uit het asiel geadopteerd

edit: sorry had over alleen hond heen gelezen * bloos *
Ik heb een hond uit het asiel (en vroeger thuis ook altijd asielhonden gehad). Ze is geweldig! En mijn volgende hond komt zeker ook uit het asiel.
Wauw, van bang van honden naar een rottweiler.

Ik, al mijn honden en katten komen uit een buitenlands of Nederlands asiel of uit een (kitten) opvang. Nu 2 honden en 4 katten. Tot nu toe altijd goede ervaringen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik kan je adviseren met je asielhond te gaan trainen bij de dierenbescherming. De hondentraining is er ook voor pups, maar is van oorsprong bedoeld voor herplaatsingshonden.

Gewoon leuk om je hond beter te leren kennen en om ervoor te zorgen dat je een leuke goed opgevoede huishond krijgt.
Ik heb mijn kleine hond uit het asiel.

Nu alweer 4 jaar geleden.

Nog nooit, zo'n, lieve, fijne, makkelijke, schattige, sociale, énige, vrolijke, LIEVERD gehad

Ik ben verliefd op haar.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Gatti schreef op 22 januari 2012 @ 19:18:

Wauw, van bang van honden naar een rottweiler.

Ik, al mijn honden en katten komen uit een buitenlands of Nederlands asiel of uit een (kitten) opvang. Nu 2 honden en 4 katten. Tot nu toe altijd goede ervaringen.Whahahahahaha ik las het alsof zowel jij als je honden en katten uit een asiel komen. Zag het al voor me: ouders van Gatti die gezellig op de zaterdagmiddag kleine Gatti hebben uitgezocht omdat ze zo schattig uit haar oogjes keek
quote:Eindeloos schreef op 22 januari 2012 @ 19:25:

Ik heb mijn kleine hond uit het asiel.

Nu alweer 4 jaar geleden.

Nog nooit, zo'n, lieve, fijne, makkelijke, schattige, sociale, énige, vrolijke, LIEVERD gehad

Ik ben verliefd op haar. Dat dus!
Maar eh... wilde je nog ergens naartoe met deze vraag?
quote:mup1986 schreef op 22 januari 2012 @ 19:30:

[...]

Whahahahahaha ik las het alsof zowel jij als je honden en katten uit een asiel komen. Zag het al voor me: ouders van Gatti die gezellig op de zaterdagmiddag kleine Gatti hebben uitgezocht omdat ze zo schattig uit haar oogjes keek
quote:yezka schreef op 22 januari 2012 @ 19:30:

[...]

Dat dus!

Fijn voor ons, en onze honden hè?.

Helemaal top!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Gatti,
quote:Eindeloos schreef op 22 januari 2012 @ 19:35:

[...]

Fijn voor ons, en onze honden hè?.

Helemaal top! Ja, wat heerlijk dat mijn hond en ik elkaar gevonden hebben! Waar zouden we zijn zonder elkaar?
quote:yezka schreef op 22 januari 2012 @ 19:37:

[...]

Ja, wat heerlijk dat mijn hond en ik elkaar gevonden hebben! Waar zouden we zijn zonder elkaar?

Ja, Yezka, je vindt elkaar.

Daar ben ik van overtuigd.

Mijn mop, was verwaarloosd, ziek, mager, zonder vacht.

( Voor het mooi heb ik haar niet uitgekozen).

Ze mocht eigenlijk het asiel helemaal, nog niet verlaten.

Er moest nog een kanker gezwel verwijderd worden.

Oormijt behandeling.

Rotte tandjes/kiezen getrokken.

Ze stonk zo uit haar bekkie, dat niemand in haar buurt wilde zijn.

Ik heb haar op eigen risico, mee mogen nemen.

Ook naar mijn eigen dierenarts.

Oh, wat was ze ziek, na de operatie, en wat ben ik toen verschrikkelijk veel, van haar gaan houden.

Mijn dappere meid.

Inmiddels is ze prachtig.

3 x per jaar naar de trimsalon.

2 kilo erbij.

Mijn wonderhond.
quote:mup1986 schreef op 22 januari 2012 @ 19:30:

[...]

Whahahahahaha ik las het alsof zowel jij als je honden en katten uit een asiel komen. Zag het al voor me: ouders van Gatti die gezellig op de zaterdagmiddag kleine Gatti hebben uitgezocht omdat ze zo schattig uit haar oogjes keek

Ik kijk inderdaad natuurlijk wel heel lief uit mijn oogjes.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:yezka schreef op 22 januari 2012 @ 19:37:

[...]

Ja, wat heerlijk dat mijn hond en ik elkaar gevonden hebben! Waar zouden we zijn zonder elkaar?Helemaal mee eens!
quote:Eindeloos schreef op 22 januari 2012 @ 19:43:

[...]

Ja, Yezka, je vindt elkaar.

Daar ben ik van overtuigd.

Mijn mop, was verwaarloosd, ziek, mager, zonder vacht.

( Voor het mooi heb ik haar niet uitgekozen).

Ze mocht eigenlijk het asiel helemaal, nog niet verlaten.

Er moest nog een kanker gezwel verwijderd worden.

Oormijt behandeling.

Rotte tandjes/kiezen getrokken.

Ze stonk zo uit haar bekkie, dat niemand in haar buurt wilde zijn.

Ik heb haar op eigen risico, mee mogen nemen.

Ook naar mijn eigen dierenarts.

Oh, wat was ze ziek, na de operatie, en wat ben ik toen verschrikkelijk veel, van haar gaan houden.

Mijn dappere meid.

Inmiddels is ze prachtig.

3 x per jaar naar de trimsalon.

2 kilo erbij.

Mijn wonderhond. Prachtig, dapper en ontroerend!
-zucht-

Maar wat wil TO nou met dit topic? (niet dat ik het niet leuk vind om te zwijmelen over mijn hond en te lezen dat anderen dat ook doen, maar ik vind het zo raar als iemand niet meer reageert op zijn eigen topic...)
Maak je geen zorgen om een asielhond, want 80% van de honden daar is gewoon sociaal en lief en daar gekomen omdat de eigenaren overleden waren, gingen verhuizen, gingen scheiden, kinderen met een allergie hadden of omdat de hond niet tegen een druk huishouden met kleine kinderen kon.

De 20% van de honden met gedragsproblemen gaan naar mensen met ervaring daarmee, dus als leek krijg je echt geen gevaarlijke hond mee die zomaar om niets bijt.

Vertel eens, zoek je een asielhond?
IK heb mijn hondje uit het asiel. Ik zocht wel persé een klein hondje dat niet tot weinig uithaart. Heb dus lang gewacht op m'n malthezertje. Soms is het lastig dat je niet weet waarom hij op een bepaalde manier reageert. Zo vind ik het zo wonderlijk dat hij enorm alert is op sirenes van ambulances.

Hij is soms erg bang, maar zijn gedrag werd zelfverzekerder nadat hij een keer een weekend in een pension moest. Hij kan nl niet mee naar m'n zus, omdat m'n zwager allergisch is.
Later is nu
En een voor Eindeloos!
Hier, 2 in totaal en 1 die we helaas terug moesten brengen. En mijn ouders die voor mijn geboorte ook nog 2 keer een hond uit het asiel gehaald hebben. 5 in totaal dus die ik zelf heb meegemaakt of waarvan ik de verhalen goed ken. 3 succesverhalen, 1 mislukte poging en 1 hond die wel kon blijven, maar altijd moeilijk van karakter (erg bang) is gebleven.

Het vijfde hondje, een van de succesverhalen, is mijn eerste eigen hond. Toen we haar gingen halen zei mijn moeder: het is belangrijk dat ze het fijn vindt als je bij haar kooi komt, jammer als je weer weg gaat en dolblij is als je haar het hok uit haalt om te gaan wandelen. Dat is gezond gedrag. Vond het handig om zulke "criteria" te hebben en ik weet natuurlijk niet zeker of het daar aan gelegen heeft, maar ik heb nu een geweldig beestje in huis! Toen ik haar kreeg had ze al haar halve (jonge) leven in het asiel gezeten. Ze kon en kende bijna niks, het was echt als een blanco vel dat ik in huis kreeg. Wat ontzettend leuk was dat, om met haar de wereld te verkennen en alles aan haar te leren (incl. zindelijkheid en alleen zijn, dat was wat lastiger, maar wel gelukt). En nu, maatjes voor het leven, kan me niet voorstellen dat ik haar ooit nog zou laten gaan.
O, dat gaat snel wat een reacties, ja sorry, ben nieuw hier :-)...

het komt erop neer dat ik het erg leuk zou vinden om een hond te hebben. In het ouderlijkhuis was er ook altijd een hond die je vrolijk begroette wanneer je thuis kwam.

Nu was het dilemma of er een hond uit het asiel komt of we met een pup zouden beginnen.

Dus vandaar de vraag naar jullie ervaringen met een asielhond.
Wij hebben thuis altijd honden vanaf pup gehad en één keer uit een asiel. Dat was niet zozzeer een miskoop, maar wel een hond die nog slechts 3 maanden leefde.

Ik zou het iedereen aanraden, eerlijk gezegd.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven