asieldier

22-01-2012 19:09 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Kort vraagje; Wie van jullie heeft ervaring met het adopteren van een hond uit het asiel?
quote:molly74 schreef op 22 januari 2012 @ 19:48:

[...]

Prachtig, dapper en ontroerend! Dank je Molly.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mijn hond kwam ook uit asiel, liefde op eerste gezicht. Hij heeft nooit naar me geluisterd, als in commando's maar was zo ontzettend makkelijk en lief! Ik heb 'm gehaald toen hij 6 was en hij is 13 geworden. Nooit ziek geweest, gewoon een kanjer. Hij is in mei overleden en ik mis 'm nog iedere dag. Zo erg dat ik ervoor verhuisd ben en geen nieuwe hond maar katjes heb omdat geen enkele hond aan hem kan tippen.
Ik heb een hond op zijn 9e uit het asiel gehaald en hij is in 2010 op zijn 17e overleden.

De trouwste, liefste hond die ik me maar kon wensen.
quote:iris1969 schreef op 22 januari 2012 @ 19:57:

En een voor Eindeloos!

Iris, je doet me blozen.

Echt het was/is geen verdienste van mijn kant.

Ik ben zò blij met haar.

En het klinkt misschien heel gek.

Maar, waar, dit beestje met al haar liefde, mij reeds doorheen gesleept heeft.

Neen, dat is met geen pen te beschrijven.

Ik ben degene, die dankbaar moet zijn.

Dat dit mooie wezen, op mijn pad is gekomen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Das ook naar Dreamer, ben je een beetje gewend aan elkaar overlijd het arme beest. Maar ik ga ervan uit dat zijn laatste 3 maanden erg fijn voor hem waren
quote:robo schreef op 22 januari 2012 @ 20:10:

Ik heb een hond op zijn 9e uit het asiel gehaald en hij is in 2010 op zijn 17e overleden.

De trouwste, liefste hond die ik me maar kon wensen.

En wat heb je daar een verdriet van gehad, hè Robo?.

Ik heb meegelezen hoor.

Maar nu zijn de belhamels Sam&Joe daar.

Nooit vervanging, echter wel een fantastische pleister.
Een asieldier een nieuw huis geven is het allermooiste wat er is. Je ziet dat beest dan echt opbloeien en gelukkig worden!

Als medewerker en later beheerder van een asiel was ik blij met iedere hond die vertrok naar een nieuw huis: dat was een nieuwe kans op een beter leven. Heerlijk!
quote:Caviahaar schreef op 22 januari 2012 @ 20:08:

Mijn hond kwam ook uit asiel, liefde op eerste gezicht. Hij heeft nooit naar me geluisterd, als in commando's maar was zo ontzettend makkelijk en lief! Ik heb 'm gehaald toen hij 6 was en hij is 13 geworden. Nooit ziek geweest, gewoon een kanjer. Hij is in mei overleden en ik mis 'm nog iedere dag. Zo erg dat ik ervoor verhuisd ben en geen nieuwe hond maar katjes heb omdat geen enkele hond aan hem kan tippen.

Caviahaar, voor mijn meid, heb ik ook een ander hondje gehad.

Vanaf 10 weken, tot bijna 15 jaar.

Ik wilde ook geen andere hond.

Zoveel als ik van ****** hield.

Dat was niet te evenaren.

Echter, als de tijd rijp is, komt het op je pad.

Echt waar.

(En poezen zijn ook om op te vreten, toch?)
Maar nu het volgende probleem,

Ik wil wel graag een hond maar ja, er moet ook gewerkt worden.

( mocht iemand een manier weten om maandelijks een leuke bijdrage op je bankrekening gestort te krijgen dan hoor ik het graag)

En ik ga ervan uit dat de meeste dames op dit forum ook harde werkers zijn, hoe doen jullie dit met de beestjes thuis, laten jullie die zo lang alleen. Dat lijkt me zo sneu voor het beestje
quote:ca304 schreef op 22 januari 2012 @ 20:19:

( mocht iemand een manier weten om maandelijks een leuke bijdrage op je bankrekening gestort te krijgen dan hoor ik het graag)

En ik ga ervan uit dat de meeste dames op dit forum ook harde werkers zijn, hoe doen jullie dit met de beestjes thuis, laten jullie die zo lang alleen. Dat lijkt me zo sneu voor het beestje

Dat is ook zo, dus als je fulltime werkt moet je zeker weten of jij een hond gelukkig kunt maken met genoeg aandacht en zo ja welke hond dan het beste bij je past.

Dat zal dan een wat oudere rustige hond worden, want een pup is zeker geen goed idee. Of denk bijv. aan 2 kleine hondjes die al bij elkaar horen, die zie je ook ontzettend vaak in asiels.
quote:iris1969 schreef op 22 januari 2012 @ 20:16:

Een asieldier een nieuw huis geven is het allermooiste wat er is. Je ziet dat beest dan echt opbloeien en gelukkig worden!

Als medewerker en later beheerder van een asiel was ik blij met iedere hond die vertrok naar een nieuw huis: dat was een nieuwe kans op een beter leven. Heerlijk!

Dit kan ik zo met je meevoelen.

Echt geweldig.

Ik kan mij voorstellen, dat je ook heel veel verdrietige dingen mee maakt.

Afstand, verwaarlozing, enfin, ik hoef jou niets te vertellen, wat je niet weet.

Maar adoptie, dat is dan toch, de kroon op je werk.

Daar, doe je het allemaal voor.

Fantastisch. !
Mijn hond komt ook uit het asiel, en heb daar geen moment spijt van gehad. Ik zag haar op de website van dierenasiels.com

Het is een geweldig dier, opgewekt en waaks, aanhankelijk en een echte clown. Ze laat mij lachen maar kan me ook intens ontroeren. Ongelofelijk dat iemand zo'n lieverd aan een boom kon binden. Elke dag ben ik verliefd op haar, ze heeft mijn hart vanaf de eerste dag gestolen !
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
ca304, ik werk nog enkele ochtenden per week.

En mijn honden gaan mee.

Vanaf dag 1.

Dat ik daarmee in een luxe positie verkeer, besef ik wel degelijk.
Wij hebben een hond uit een Spaans asiel, inmiddels al zes jaar.

Wij hadden ooit plannen voor een pup, maar hadden op dat moment geen tijd om een pup op te voeden ivm werk. Besloten te gaan kijken voor een asielhond en terwijl we nog in de internet-fase zaten onze hond tegen gekomen. Het feit dat hij in Spanje bleek te zitten deed ons kort twijfelen. 1 Januari 2006 stonden we met een riem en flesje vlooienspray klaar op de luchthaven van Brussel.

De eerste weken moesten we aan elkaar wennen en moesten wij er vooral aan wennen dat je ineens rekening moet houden met hond. Maar nu willen we 'm echt nooit meer kwijt! Ook de hele familie, de hele buurt, iedereen is gek op hem.
Mooi Branca, en heerlijk voor je hond !
Nog even als aanvulling: ik werk thuis en ben dus in de gelukkige omstandigheid dat ik veel tijd met mijn hond kan doorbrengen. Ik weet dat dat niet voor iedereen weggelegd is. Heb je de mogelijkheid ca304 om in je lunchpauze met de hond te lopen ? Of dat iemand anders dat doet ?
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
quote:ca304 schreef op 22 januari 2012 @ 20:19:

Dat was bij ons de reden dat er geen pup kwam, daar moet je e de eerste tijd bijna fulltime bij zijn en dat kon bij ons niet.

Wij werken 2 dagen per week tegelijk, kinderen gaan naar de creche om de hoek, hond gaat naar de hondencreche waarvoor we een flink eind om moeten rijden, haha. Hij heeft het daar enorm naar zijn zin en is helemaal niet graag alleen thuis, vandaar onze keuze hiervoor.

Nu hij wat ouder wordt overwegen we voor 1 dag in de week een uitlaatservice te gaan proberen, aangezien dit een relatief korte dag is (ik ben dan om 15.30 weer thuis).
Dat wordt lastig Speklapje, werk in de kraamzorg dus de ene keer zit ik 5 minuten van huis en de andere keer een dik half uur... Bovendien wordt er van mij verwacht dat ik gedurende de uren dat ik aan het werk ben ook daadwerkelijk in het gezin aanwezig te zijn. Even met de hond wandelen is dus geen optie...
Op MP staan veel scholieren, die voor een zakcent, met liefde 's middags je hond uitlaten.

Maar wat Iris al aangaf, een speelkameraad is ideaal.

Ook al heb je uitlaat/oppas.

Ik vind een hele werkdag alleen, en dan nog meerdere dagen per week, niet ideaal voor een hond.

(Maar ben nogal een softie )
Ik sluit me aan bij Eindeloos (alweer).

Maar ik heb zelf ook gemerkt dat oplossingen heus te vinden zijn voor dit soort problemen. Ik werkte eerst 4, later 5 dagen in de week. En ben drie keer verhuisd met mijn hond. Toch iedere keer weer goede oppas gevonden! Ze heeft nooit hele dagen alleen gezeten.

Ondertussen ben ik 2,5 jaar geleden ernstig ziek geweest (en nog niet volledig hersteld) en laat ik iedere dag zelf mijn hondje uit. Daardoor gaat het nu wel een stuk beter met me dan wanneer ik haar niet gehad had....

Het gaat om een commitment voor jaren (misschien wel 10 tot 15 jaar) en je weet nooit wat er in die tijd gebeurt. Maar als je het echt wil, kan er veel!
Dat wordt dan inderdaad lastig ca304. Begrijp dat je vanwege je werk niet altijd in de gelegenheid bent om een hond uit te laten. Misschien kun je iets met de oplossing van Eindeloos ?
Eén van de redenen dat ik toen een asielhond wilde (waar ik het eerder over had), was dat ze dan al op leeftijd zou zijn en ik er dus geen tien jaar aan vast zou zitten. Dat kon ik in het begin namelijk (door mijn toenmalige geestelijke gezondheid) niet overzien.

Toen ze na vier jaar toch net te vroeg overleed, had ik 'spijt' dat ik dat zelfs maar had gedácht destijds! Had er nog langer van willen genieten.

Maar als beginner, vond ik het ergens toch ook geen slechte redenatie. Vooral ook omwille van het beestje.
quote:yezka schreef op 22 januari 2012 @ 20:44:

Ik sluit me aan bij Eindeloos (alweer).

Maar ik heb zelf ook gemerkt dat oplossingen heus te vinden zijn voor dit soort problemen. Ik werkte eerst 4, later 5 dagen in de week. En ben drie keer verhuisd met mijn hond. Toch iedere keer weer goede oppas gevonden! Ze heeft nooit hele dagen alleen gezeten.

Ondertussen ben ik 2,5 jaar geleden ernstig ziek geweest (en nog niet volledig hersteld) en laat ik iedere dag zelf mijn hondje uit. Daardoor gaat het nu wel een stuk beter met me dan wanneer ik haar niet gehad had....

Het gaat om een commitment voor jaren (misschien wel 10 tot 15 jaar) en je weet nooit wat er in die tijd gebeurt. Maar als je het echt wil, kan er veel!

Haak maar in hoor Yezka.

En, je hebt gelijk, het is een lang commitment, waarin, heel veel kan gebeuren/wijzigen.

Maar, je ziet, er is altijd een oplossing voor handen.

Sterkte met je gezondheid.

En TO, succes met je beslissing.
Maar, lieve Molly, welke reden je hebt, of juist niet hebt,het is wel mede, om jouw reden, dat jij je asiel hond gehaald hebt.

En nog zoveel, mooie jaren samen hebt beleefd.

Heerlijk toch?

Stel je voor, als iedereen !, alleen maar een pup zou willen?

Ik moet er hélemaal niet aan denken.
Dank voor de reacties, de ervaringen met een hond uit het asiel zijn dus positief...

Ik ga er nog een nachtje over slapen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven