Verjaardag schoonmoeder

22-01-2012 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn schoonmoeder wordt 50. Nu wil ze graag die dag met een aantal dames een verwendag doen in een wellnesscenter. S'avonds zullen de mannen zich erbij voegen om dan samen te eten.

Niets mis mee....

Maar ik moet werken, ik probeer nog te ruilen, wat moeilijk zal gaan, vakantie, carnaval enz. Heb haar gezegd mijn best te doen. Nu krijg ik een mail dat ze er vanuit gaat dat ik mee ga...

Daarbij zit ik er helemaal niet op te wachten om met mijn schoonmoeder naar o.a de sauna te gaan...aan de andere kant wordt ze vijftig..dus voel ik me ook nog wel verplicht...

Wat zouden jullie doen?
Ik zou wel gaan, maar als je echt geen vrij kunt krijgen dan houdt het op.
als mijn schoonmoeder dat vraagt whoehahahahaha ik denk dat ik er in blijf, beste grap ooit dat ik met haar en haar vriendinnen naar de Sauna zou gaan.
Als je geen vrij kan krijgen, dan gaat het gewoon niet door. Klaar. Wat raar dat ze daar geen rekening mee houdt.
Gaan.

Eén dag kun je toch wel doen alsof je het erg gezellig vindt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik hoop nu eigenlijk dat ik geen vrij kan krijgen....heel gemeen.

Ze vindt dat ik ook bij de dames hoor....nou daar denk ik zelf ook wel iets anders over...;) . Zelf hou ik niet van de sauna, ben niet graag naakt met anderen...en al helemaal niet met mijn schoonmoeder....pfffff dat zou ze toch best wel kunnen begrijpen?
Ik vind ook wel dat ik dat zou moeten kunnen eigenlijk...
toch hartstikke leuk om met haar dit te doen? hoop dat je kunt ruilen
Naar de sauna met mijn schoonmoeder? Neuh...

Zou ik niet doen in iedergeval.
Als je echt geen vrij kan krijgen dan heeft schoonma pech lijkt mij.

Snap trouwens niet dat je verplicht wordt naar een sauna te gaan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Vind het eigenlijk wel een compliment dat ze jouw er zo graag bij wil hebben.
quote:lavan568 schreef op 22 januari 2012 @ 19:40:

toch hartstikke leuk om met haar dit te doen? hoop dat je kunt ruilendat ligt denk ik aan je schoonmoeder en of je uberhaupt van sauna gaan houdt.
Brrr, daar zou ik ook niet op zitten wachten, tenzij er meer mee gaan van jouw leeftijd, bijv. andere schoonzussen? Dan lijkt het me wel weer gezellig.
Misschien géén smoesjes verzinnen en niet hopen dat je geen vrij krijgt maar haar gewoon eerlijk vertellen hoe jij tegen het saunabezoek aankijkt.

Waarom niet gewoon eerlijk zijn.
Ik zou echt never nooit niet met mijn schoonmoeder naar de sauna gaan. Oke 't is haar verjaardag maar dan nog ga ik niet iets doen waar ik me echt totaal niet prettig bij voel.

Zou 't gewoon een schoonheidsbehandeling of zo zijn dan zou ik zeker proberen om daar mijn werk voor te verzetten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb geen hele goede band met haar. Gedeeltelijk mijn fout, ik formuleer niet alles even tactvol....waardoor ik dus soms dingen zeg ie zij dan weer verkeerd opvat...heel vermoeiend, want ik moet goed opletten op wat ik zeg...
Misschien gaat ze er vanuit dat je meegaat, omdat ze moet reserveren. Als je uberhaupt niet mee zou willen gaan heb je twee opties. Afhankelijk van het karakter van schoonmams en jullie onderlingen verstandhouding kun je kiezen of om eerlijk te zeggen dat dit niet zit zitten of liegen dat je geen vrij kunt krijgen.
Niet mee naar de sauna gaan, gelukkig heb je 'n excuus vanwege werk. Ga 's avonds gewoon mee uit eten en dan heb je ook weer aan je plicht voldaan. Met 'n stel ouwe wijven in de sauna gaan zitten zou ik ook geen trek in hebben.
.
Als je al niet van de sauna houdt, kan ik me voorstellen dat je er helemaal niet op zit te wachten om als 'verjaarspartijtje' met haar en nog wat vriendinnen van haar in de sauna te gaan zitten.

Zeg dat je geen vrij kan krijgen, klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:citroen82 schreef op 22 januari 2012 @ 19:39:

Ik hoop nu eigenlijk dat ik geen vrij kan krijgen....heel gemeen.

Ze vindt dat ik ook bij de dames hoor....nou daar denk ik zelf ook wel iets anders over...;) . Zelf hou ik niet van de sauna, ben niet graag naakt met anderen...en al helemaal niet met mijn schoonmoeder....pfffff dat zou ze toch best wel kunnen begrijpen?Je hoeft toch niet persé naakt in de sauna? Je hoeft niet eens IN de sauna.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben nogal preuts aangelegd en mij krijg je met nog geen 10 paarden naakt de sauna in. En dat zou ik ook eerlijk zeggen.

In jouw geval, als je niet kan, kan je niet. Zo simpel is het.

Als je moet werken is het overmacht. En als je niet wil, ze kan je niet dwingen.
Dan een brief schrijven met "het waarom niet"

Nogmaals: blijf eerlijk.
En ik zou trouwens ook nooit naar de sauna met mijn schoonmoeder gaan!! En zij zou met gelukkig ook nooit vragen. Prima band met schoonmoeder om verjaardagen en etentjes prima uit te kunnen zitten en af en toen samen naar de markt oid te gaan maar that's it.
quote:smukje schreef op 22 januari 2012 @ 19:44:

[...]

Het is toch ontzettend lief dat ze vindt dat je erbij hoort. En ik vind het gemeen om dat af te wijzen, ze had je namelijk ook buiten kunnen sluiten en roepen dat je afphaar zoon akt. Besef dus wat je hebt.

Maar goed, dat je niet naakt wil zijn met je schoonmoeder, dat kan ik dan weer wel begrijpen en dat zou ik dan ook gewoon tegen haar zeggen als ik jou was. Waarschijnlijk begrijpt ze dat wel.

wat een kul. Je weet de redenen van schoonmoeder niet, dit is slechts jouw interpretatie duidelijk gekleurd door je eigen band.

Mijn schoonloeder zou mij ook mee kunnen vragen, en dat zou niets maar dan ook niet met lief zijn te maken hebben, maar met de schone schijn ophouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven