Verjaardag schoonmoeder

22-01-2012 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn schoonmoeder wordt 50. Nu wil ze graag die dag met een aantal dames een verwendag doen in een wellnesscenter. S'avonds zullen de mannen zich erbij voegen om dan samen te eten.

Niets mis mee....

Maar ik moet werken, ik probeer nog te ruilen, wat moeilijk zal gaan, vakantie, carnaval enz. Heb haar gezegd mijn best te doen. Nu krijg ik een mail dat ze er vanuit gaat dat ik mee ga...

Daarbij zit ik er helemaal niet op te wachten om met mijn schoonmoeder naar o.a de sauna te gaan...aan de andere kant wordt ze vijftig..dus voel ik me ook nog wel verplicht...

Wat zouden jullie doen?
Ik vind sauna heerlijk maar dan wel met door mijzelf uitgezochte mensen en zeker niet als ik bijna verplicht werd mee te gaan met mensen waar ik helemaal niet bloot tegenaan zou moeten kijken en andersom.

Denk dat ik de smoes van niet kunnen ruilen om het werk met beide handen aan zou grijpen.
Als ik eerlijk ben kwets ik haar...zeker weten, dat is natuurlijk ook niet mijn bedoeling, maar om nu helemaal voorbij te gaan aan mijn eigen grenzen om maar de lieve vrede te bewaren? Ze moet inderdaad reserveren, maar ik heb gelijk gezegd dat ik het nog niet zeker weet ivm mijn werk. Het voelt een beetje alsof ze me pusht en dat werkt bij mij juist averechts....mmmmm lastig.
.
Wij hebben trouwens mijn ouders eerlijk gezegd dat we het niet zagen zitten een paar dagen met ze weg te gaan, ivm zoveel jarig jubileum. Ze waren/zijn zwaar beledigd. Eerlijk zijn is niet altijd het toverwoord.
No way dat ik met mijn schoonmoeder naar de sauna ga. Totaal geen behoefte om haar in dr nakie te zien. Dat doet ze dan maar lekker met dr vriendinnen. Niet met mij er bij.

Tutten met hot stones en zo ok, maar ik hoef dr niet bloot te zien.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2012 @ 19:44:

[...]

Je hoeft toch niet persé naakt in de sauna? Je hoeft niet eens IN de sauna.

Hoe zie je dat voor je BGB?

Als het niet een specifieke badkledingdag is mág je niet eens met je badkleding aan.
Zeg desnoods dat je geen vrij kan krijgen en stel vervolgens iets voor om later sámen nog te gaan doen, maar dan natuurlijk geen sauna. Zeg dat je dan 's avonds, na het werk, bij het eten bent en dat je dan samen nog gezellg ......(vul maar in) gaat doen. Want het gaat dan misschien niet zozeer om dat je niets met haar wil doen, maar dat je niet gelijk de sauna in hoeft te duiken met haar, en dat begrijp ik heel goed, ik zou precies hetzelfde hebben.
quote:smukje schreef op 22 januari 2012 @ 19:47:

[...]

Ik weet werkelijk niet waar je het over hebt. En ik denk dat je nu zelf doet wat je mij verwijt.Pardon! je leest niet goed. Ik verwijt je niks, ik zeg je alleen dat je interpretatie die je maakt komt door je eigen band, daarmee zeg ik niet dat hij goed of slecht is.
quote:citroen82 schreef op 22 januari 2012 @ 19:47:

Als ik eerlijk ben kwets ik haar...zeker weten, dat is natuurlijk ook niet mijn bedoeling, maar om nu helemaal voorbij te gaan aan mijn eigen grenzen om maar de lieve vrede te bewaren? Ze moet inderdaad reserveren, maar ik heb gelijk gezegd dat ik het nog niet zeker weet ivm mijn werk. Het voelt een beetje alsof ze me pusht en dat werkt bij mij juist averechts....mmmmm lastig.Dan gewoon zeggen dat je op je werk overlegd hebt, maar dat je collega dan net vakantie heeft en dat je er moet zijn (tenzij bij 'n begrafenis) dan kan ze gewoon gaan reserveren voor haarzelf en haar vriendinnen en ontspring jij de dans.
quote:hatseklats schreef op 22 januari 2012 @ 19:49:

Zeg desnoods dat je geen vrij kan krijgen en stel vervolgens iets voor om later sámen nog te gaan doen, maar dan natuurlijk geen sauna. Zeg dat je dan 's avonds, na het werk, bij het eten bent en dat je dan samen nog gezellg ......(vul maar in) gaat doen. Want het gaat dan misschien niet zozeer om dat je niets met haar wil doen, maar dat je niet gelijk de sauna in hoeft te duiken met haar, en dat begrijp ik heel goed, ik zou precies hetzelfde hebben.Als ze 's avonds mee gaat eten hoeft ze toch niet nóg iets samen met schoonmoeder te gaan doen? Het zijn geen hartsvriendinnen die liefst altijd alles samen willen doen, maar 't is maar gewoon 'n familieverplichting.
Dat ik erbij zou horen....fijn. Ik zou liever zien dat ze iets doet met haar enige zoon! die dag.

Ik wacht het gewoon nog effe af...lekker voor me uitschuiven ik ga in ieder geval niet naakt met haar de sauna in..ik zal eerlijk zeggen dat ik me daar niet prettig bij voel..
.
quote:citroen82 schreef op 22 januari 2012 @ 19:47:

Als ik eerlijk ben kwets ik haar...zeker weten, dat is natuurlijk ook niet mijn bedoeling, maar om nu helemaal voorbij te gaan aan mijn eigen grenzen om maar de lieve vrede te bewaren? Ze moet inderdaad reserveren, maar ik heb gelijk gezegd dat ik het nog niet zeker weet ivm mijn werk. Het voelt een beetje alsof ze me pusht en dat werkt bij mij juist averechts....mmmmm lastig.

Als jij het gevoel hebt dat je word gepusht, dan moet je het niet doen. Dan ga jij het niet naar je zin hebben, maar je schoonmoeder ook niet. Werkt zo voor beide averechts.

Je kunt ook nog naar het etentje gaan toch?
Ik zou het niet doen. Als je je zó ongemakkelijk ergens bij voelt... en hallo het is volgens mij ook wel heel logisch. Met je schoonmoeder naar de sauna... Gewoon lekker s avonds mee gaan eten, prima toch. Goede reden, je moet werken.
De mannen hoeven toch ook niet mee?Vraag eens aan haar waarom zij niet mee hoeven en als dat is vanwege naakte mannelijke bekenden etc kun je daar op inhaken.

Als zij zich gekwetst voelt omdat jij eerlijk bent is dat haar probleem. Ze kan nooit zeggen dat je niet eerlijk bent.
quote:elninjoo schreef op 22 januari 2012 @ 19:49:

[...]

Dan gewoon zeggen dat je op je werk overlegd hebt, maar dat je collega dan net vakantie heeft en dat je er moet zijn (tenzij bij 'n begrafenis) dan kan ze gewoon gaan reserveren voor haarzelf en haar vriendinnen en ontspring jij de dans.Zou jij dat echt doen Nien, zo giga hard in iemands gezicht dit kunnen zeggen?
quote:smukje schreef op 22 januari 2012 @ 19:51:

[...]

Ja dat doe jij dan toch ook? Soms krijg je de beste situaties door er voor te kiezen om het beste te willen zien in mensen. Je krijgt ook het slechtste als je het slechtste wil zien in mensen.Nee ik zeg niet wees blij met wat je hebt, ze bedoelt het vast hartstikke lief, want dat weet ik helemaal niet.
quote:citroen82 schreef op 22 januari 2012 @ 19:51:

Dat ik erbij zou horen....fijn. Ik zou liever zien dat ze iets doet met haar enige zoon! die dag.

Ik wacht het gewoon nog effe af...lekker voor me uitschuiven ik ga in ieder geval niet naakt met haar de sauna in..ik zal eerlijk zeggen dat ik me daar niet prettig bij voel..Dat voor je uit schuiven vind ik niet fraai. Dan zit dat mens maar te wachten tot ze kan boeken. Gewoon morgen bellen dat je geen vrij kan krijgen dan ben je er vanaf en kan zij alles verder plannen.
quote:nike schreef op 22 januari 2012 @ 19:48:

Wij hebben trouwens mijn ouders eerlijk gezegd dat we het niet zagen zitten een paar dagen met ze weg te gaan, ivm zoveel jarig jubileum. Ze waren/zijn zwaar beledigd. Eerlijk zijn is niet altijd het toverwoord.

Oh echt?

Dat zou wat mij betreft dus dan hun probleem zijn.
Frankly my dear, I don"t give a damn
.
@elninjoo, ik heb haar nogmaals gezegd dat ik het nog niet weet en dat ze er dus beter vanuit kan gaan dat ik niet kan ipv andersom...
als jij je niet prettig voelt met haar in die sauna, niet doen. Als je haar enorm kwetst door dat te zeggen, niet zeggen en aangeven dat het niet kan vanwege je werk. Dan ben je een lieve schoondochter, want je kwetst haar niet, en tegelijk ga je niet over je eigen grenzen heen. Wel vroeg aangeven, anders zijn de verwachtingen misschien te hoog opgelopen.

Succes!
quote:smukje schreef op 22 januari 2012 @ 19:56:

[...]

. Maar de vrouw probeert het tenminste en dat is lief.Je kent haar?
quote:kwallenbal schreef op 22 januari 2012 @ 19:53:

[...]

Zou jij dat echt doen Nien, zo giga hard in iemands gezicht dit kunnen zeggen?

Ik denk dat ik dat eerder zou zeggen dan dat ik me er niet goed bij voel bij 'n schoonmoeder met haar vriendinnen in de sauna te gaan zitten. Als ik uberhaupt nooit naar sauna's zou gaan, geen probleem, maar als je dit zegt terwijl je volgende maand wel met je vriendin naar de thermen gaat, dan denk ik dat je schoonma harder kwetst dan met 'n leugentje om bestwil over het werk. Buiten dat, je gaat toch geen vrije dag opofferen voor 'n activiteit waar je niets aan vindt met 'n schoonfamilielid waar je niet close mee bent?

Als TO niets met sauna's heeft en ook niet met vriendinnen gaat, zou ik overigens gewoon eerlijk zijn over het persé niet naar 'n sauna willen. En dan gooi je de werkdruk nog maar als extra middel in de strijd voor 't geval ze je toch probeert te pushen het 'n keer te proberen.
quote:elninjoo schreef op 22 januari 2012 @ 19:54:

[...]

Dat voor je uit schuiven vind ik niet fraai. Dan zit dat mens maar te wachten tot ze kan boeken. Gewoon morgen bellen dat je geen vrij kan krijgen dan ben je er vanaf en kan zij alles verder plannen.Eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven