Verjaardag schoonmoeder

22-01-2012 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn schoonmoeder wordt 50. Nu wil ze graag die dag met een aantal dames een verwendag doen in een wellnesscenter. S'avonds zullen de mannen zich erbij voegen om dan samen te eten.

Niets mis mee....

Maar ik moet werken, ik probeer nog te ruilen, wat moeilijk zal gaan, vakantie, carnaval enz. Heb haar gezegd mijn best te doen. Nu krijg ik een mail dat ze er vanuit gaat dat ik mee ga...

Daarbij zit ik er helemaal niet op te wachten om met mijn schoonmoeder naar o.a de sauna te gaan...aan de andere kant wordt ze vijftig..dus voel ik me ook nog wel verplicht...

Wat zouden jullie doen?
quote:smukje schreef op 22 januari 2012 @ 19:56:

[...]

Ze zegt 'je hoort erbij' en dat is hartstikke lief. DAT jij er anders in leest is ook JOUW invulling. Pot verwijt de ketel, lijkt me hier. Noch jij noch ik weten dat, maar feit is dat ze het gezegd heeft. Mocht het de andere uiterste zijn geweest wat ze gezegd heeft (zoals sommige schoonmoeders doen) dan is dat om te janken. Maar de vrouw probeert het tenminste en dat is lief.

dit is dus jouw invulling want dat weet je niet

ik heb het niet beoordeelt en TO verteld hoe het te interpreteren ik weet het niet
.
quote:citroen82 schreef op 22 januari 2012 @ 19:57:

@elninjoo, ik heb haar nogmaals gezegd dat ik het nog niet weet en dat ze er dus beter vanuit kan gaan dat ik niet kan ipv andersom...Het is voor 'n wachtende nooit leuk om hoop te blijven houden. Je wil niet mee, dus zorg dan dat je zsm je excuus kunt presenteren. Dus morgen heb je zogenaamd dat gesprek met je baas en die zegt dat je in die week geen vrij mag. Maar vertel haar ook vooral dat je sauna's vreselijk vindt, dat je niet tegen de hitte kan en gaat paniekeren bijv en dat je je niet op je gemak voelt tussen al dat naakt, zodat ze je niet nogmaals zo'n uitnodiging probeert aan te smeren.
quote:smukje schreef op 22 januari 2012 @ 20:00:

[...]

Lees nog eens en bespaar jezelf de moeite van een kwade reactie.

sjonge, wat vul jij allemaal wel niet in voor een ander?

dit was trouwens net zo min een kwade reactie als mijn vorige reactie.

tip: google eens op "aannames"
Ik ga er zeker vanuit dat ze het goed bedoeld! Ik probeer door het voor me uit te schuiven nog tot een andere oplossing te komen...dat ik wel mee ga, als mijn werk het toelaat, maar niet naar de sauna wil ( ik ga ook niet met vriendinnen) .....
Pfffff ik maak er zelf een drama van...ik kan het op het moment niet veel goed doen bij haar, dus ik wil dit graag goed aanpakken...blegh...
quote:nike schreef op 22 januari 2012 @ 19:48:

Wij hebben trouwens mijn ouders eerlijk gezegd dat we het niet zagen zitten een paar dagen met ze weg te gaan, ivm zoveel jarig jubileum. Ze waren/zijn zwaar beledigd. Eerlijk zijn is niet altijd het toverwoord.

Kan ik me ook wel een beetje voorstellen. Zij hebben dit ongetwijfeld bedacht om iets te doen wat leuk is voor iedereen.

Waarom wou je niet mee? Ik zou er zelf niet zo moeilijk om doen om een paar dagen mee te gaan als ik hun daar een plezier mee zou doen. Wat zijn nou een paar dagen?
@TO, ga je dan de hele dag in je badjas in het restaurant zitten ofzo??
quote:citroen82 schreef op 22 januari 2012 @ 20:04:

Ik ga er zeker vanuit dat ze het goed bedoeld! Ik probeer door het voor me uit te schuiven nog tot een andere oplossing te komen...dat ik wel mee ga, als mijn werk het toelaat, maar niet naar de sauna wil ( ik ga ook niet met vriendinnen) .....Maar wat moet je daar dan doen, als zij naar de sauna gaan en jij niet? Waarom zou je daar je vrije dag dan aan verspillen? Gewoon 's avonds bij het etentje aanschuiven net als de mannen, dan kost het je én geen vrije dag én je voldoet aan je verplichting op te komen draven voor de verjaardag én je hoeft niet naar de sauna.
dat ze het goed bedoelt maakt niet uit: nog steeds geen goede reden om een spaarzame vrije dag op te nemen voor iets waar je je niet prettig bij voelt met mensen waar je niets mee hebt. En als ze het écht heel goed bedoelt wil ze je ook alleen maar mee hebben als je het oprecht leuk vindt!
Ik weet niet wat ik daar dan ga doen....ben nog nooit in zo iets geweest..:) haha
je kunt een massage/gezichtsbehandeling nemen en waarschijnlijk een filmpje kijken. En dus in het restaurant gaan zitten. That's it en dan gaat je schoonmoeder natuurlijk vragen of je niet gezellig meegaat naar sauna/stoombad. Tja wat zeg je dan??
Ik kan het haar toch vooraf zeggen dat ik niet naar de sauna wil en ga..
Maar is het probleem nu dat je naar de sauna gaat, of dat je bij de wat intiemere kring behoort dat je mee mag overdag?

Als het eerst genoemde je probleem is, zou ik dat gewoon zeggen. En wellicht gaan ze wel naar een sauna waar je je badkleding aan mag houden?
Ja dat kan je wel zeggen natuurlijk, Maar ik verwacht wel dat de dames natuurlijk tegen je gaan zeggen dat je gezellig mee moet komen. Komen met gezellige leuk bedoelde opmerkingen waar ik denk ik me zeer ongemakkelijk bij zou voelen.
Ik wil niet naar de sauna, omdat ik er net van hou. Ze gaat niet naar een sauna waar je badkleding mag dragen. Heb ik al opgezocht.

Dat ze vindt dat ik bij die dames hoor, prima. Ik vind van niet, ik pas er ook niet bij....zijn ten eerste al tig jaar ouder.
Als je moeilijkheden op je werk krijgt doordat vrij krijgen eigenlijk geen optie is, dan zou ik daar eerlijk over zijn tegen schoonmoeder en niet meegaan.

Kan het wel, dan zou ik gewoon meegaan naar het welnesscentrum, zo kwets je je schoonmoeder ook niet.

Wel van tevoren dan duidelijk aangeven dat je niet van sauna's e.d, houdt, en dan lekker je eigen plan trekken met fijne behandelingen en af en toe de rest van de groep treffen in het restaurant ofzo.

Kan schoonmoeder je niet verwijten dat je niet meewilde op haar speciale dag, hoef jij haar niet naakt te zien..
Zoals ik al eerder schreef is mijn contact met haar niet top..
Oh, beetje mosterd zie ik.

Als ze niet accepteren dat je niet van sauna's houdt dan is dat hun probleem, van eventuele opmerkingen op de dag zelf zou ik me dan ook niets aantrekken.

Je kan natuurlijk ook met je schoonmoeder overleggen van tevoren, en bespreken of zij het de moeite waard vindt dat je speciaal meegaat als zijzelf de hele dag in de sauna's zit waardoor je de rest van de groep toch nauwelijks ziet.
Niet gaan! En je werk is toch een mooi excuus! Ik zou niet eens de moeite doen om te ruilen. De gedachte alleen al, naakt bij mn schoonmoeder in de sauna! Iewl!
Zoals analis schrijft lijkt mij de beste oplossing....voor als ik kan. Ik moet met een collega proberen te ruilen van dag...of een vrije dag opnemen als dat kan ivm personele bezetting...werk in de zorg.
En in de sauna's waar ik ben geweest in de ruimte waar je je moet omkleden een gemeenschappelijke ruimte. En op een op andere manier moet je toch die badjas aan weten te krijgen in bijzijn van je schoonmoeder en aanhang (en allemaal onbekende mannen niet te vergeten)
Waarom kwets je iemand als je niet in je nakie tussen vreemde mensen wilt lopen? Dat zie ik echt niet, dus ik snap niet waarom je dáárover in ieder geval niet eerlijk kunt zijn.

Ik heb überhaupt niet zo veel met welnessdingen, maar als mijn schoonmoeder heel graag zou willen dat ik meeging (gelukkig heeft ze ook nog een dochter die dan ongetwijfeld ook mee zou gaan), zou ik heel duidelijk zijn dat ik níet naar de sauna wil (die warmte lijkt me ook vreselijk) maar best een dag aan me wil laten tutten als ik haar daar een plezier mee doe.

Wat zegt je vriend er eigenlijk van?
Is het niet mogelijk om voor jou iets anders te regelen als de dames naar de sauna gaan? Dan doe je in ieder geval wel mee aan die spa-dag, maar dan heb jij iets anders als zij naar de sauna gaan.
Het gaat niet om de onbekende mannen hoor, ik hoef niet iedereen naakt te zien en ik voel me niet op mijn gemak als ik naakt moet zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven