Verjaardag schoonmoeder

22-01-2012 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn schoonmoeder wordt 50. Nu wil ze graag die dag met een aantal dames een verwendag doen in een wellnesscenter. S'avonds zullen de mannen zich erbij voegen om dan samen te eten.

Niets mis mee....

Maar ik moet werken, ik probeer nog te ruilen, wat moeilijk zal gaan, vakantie, carnaval enz. Heb haar gezegd mijn best te doen. Nu krijg ik een mail dat ze er vanuit gaat dat ik mee ga...

Daarbij zit ik er helemaal niet op te wachten om met mijn schoonmoeder naar o.a de sauna te gaan...aan de andere kant wordt ze vijftig..dus voel ik me ook nog wel verplicht...

Wat zouden jullie doen?
Als je moet werken, dan moet je werken, heel simpel.

Daar zou ze begrip voor moeten opbrengen, daar kan je verder niks aan doen.

Ik vind trouwens dat niemand het zomaar van een ander kan verwachten om mee te gaan naar een sauna als diegene het niet prettig vindt om bloot te gaan.

Ik zou het niet doen, echt niet, voor niemand niet, moet er gewoon niet aan denken.

Ik heb er helemaal niks mee, voel me heel onprettig als ik daar bloot zou moeten lopen, dan is er toch geen lol aan?
Eens met Mamsky.
Mijn vriend wist er al van...ik was eerst in de veronderstelling dat hij ook mee ging die dag. Later hoorde ik dat het om een wellnessdag gaat en dat de mannen later aanschuiven.

Hij laat het een beetje in het midden, hij laat mij lekker even uitrazen, over hoe stom ik dat idee vind..haha

Hij zei wel, heb je die dag niet vrij gevraagd,het is toch carnaval....denk dat hij wel verwacht dat ik me er een dagje overheen zet..
quote:Nova78 schreef op 22 januari 2012 @ 20:06:

[...]

Kan ik me ook wel een beetje voorstellen. Zij hebben dit ongetwijfeld bedacht om iets te doen wat leuk is voor iedereen.

Waarom wou je niet mee? Ik zou er zelf niet zo moeilijk om doen om een paar dagen mee te gaan als ik hun daar een plezier mee zou doen. Wat zijn nou een paar dagen?En dat is nou ook het probleem van TO. Eigenlijk wil ze niet. En stel dat ze dat eerlijk zegt, dan is schoonmoeder gekwetst en heeft TO een schuldgevoel van hier tot Tokio. En als ze wel gaat, gaat ze over haar eigen grens heen. Nu en in de toekomst nog wel 10x. Wat is wijsheid?
Ik vind het raar dat je een naakt-dag sauna verzint als iets om te doen wat voor iedereen leuk is. Dan vraag je er toch een beetje om dat sommige mensen niet mee willen?

TO ik denk dat niet eerlijk zijn in dit geval eigenlijk de meest 'humane' oplossing voor iedereen is. Schoonmoeder niet gekwetst omdat je niet wil, jij niet naakt tussen haar en haar vriendinnen. Zeg gewoon dat het ècht niet lukt met je werk, en vraag 's avonds naar alle verhalen.
Bedankt voor jullie reacties!
quote:nike schreef op 22 januari 2012 @ 20:29:

[...]

En dat is nou ook het probleem van TO. Eigenlijk wil ze niet. En stel dat ze dat eerlijk zegt, dan is schoonmoeder gekwetst en heeft TO een schuldgevoel van hier tot Tokio. En als ze wel gaat, gaat ze over haar eigen grens heen. Nu en in de toekomst nog wel 10x. Wat is wijsheid?

Maar dat is in mijn ogen dus juist hier geen probleem. Naakt de sauna in is zó iets privé's waar júist niet iedereen blij van wordt, dat je daar heel makkelijk eerlijk over kunt zijn.

Wat betreft gewoon een dag mee gaan met iets waar je verder niet heel blij van wordt, dat vind ik niet over je grenzen gaan, dat is iets wat je best zou kunnen doen.
Gaan ze ook samen eten aan het einde van de dag? Misschien kun je als tussenoplossing voorstellen dat je met eten aan kunt schuiven, dat een paar uur eerder weg je wel lukt?

En als je nog nooit in de sauna bent geweest hoe weet je dan of je er niet van houdt?
quote:Nova78 schreef op 22 januari 2012 @ 20:47:

Gaan ze ook samen eten aan het einde van de dag? Misschien kun je als tussenoplossing voorstellen dat je met eten aan kunt schuiven, dat een paar uur eerder weg je wel lukt?

En als je nog nooit in de sauna bent geweest hoe weet je dan of je er niet van houdt?Precies.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ja ze gaan ook samen eten...staat wel hier geschreven...ik voel me niet prettig naakt waardan ook...
OMG als ik met iemand niet de sauna in zou gaan dan is het mijn schoonmoeder!

Gewoon lekker gaan werken, je kunt geen vrij krijgen.

Jammerdebammer voor haar, ze komt er wel over heen
quote:Nova78 schreef op 22 januari 2012 @ 20:47:

En als je nog nooit in de sauna bent geweest hoe weet je dan of je er niet van houdt?

Om het dan maar de eerste keer met je schoonmoeder uit te proberen?

Neeeh.

Waarom moet ze PERSE naar de sauna?

Beetje absurd idee, eerlijk gezegd!!

Ik zou er niet eens over nadenken vrij of niet!!!
Geweldig deze reacties....zo reageerde ik ook tegen mijn vriend...:)
Wat is dan nu het probleem?
quote:gemello schreef op 22 januari 2012 @ 21:00:

[...]

Om het dan maar de eerste keer met je schoonmoeder uit te proberen?

Neeeh.

Ze eten 's avonds na de sauna, dan heeft het toch geen nut om eerder weg te gaan

Om iets leuk te vinden moet je toch enige interesse hebben en als die er niet is is het zinloos.

Zo kun je ook zeggen dat je een keer een gangbang moet proberen, want anders weet je toch niet of het leuk is

Zo kun je wel iemand overal toe aanzetten
Hoe bedel je, wat is nu het probleem? Daar gaat mijn topic toch over...
quote:Ksenija schreef op 22 januari 2012 @ 21:17:

[...]

Ze eten 's avonds na de sauna, dan heeft het toch geen nut om eerder weg te gaan

:

Met eerder weg bedoel ik natuurlijk eerder weg van het werk, slimpie ! Een paar uurtjes vrijnemen lukt wellicht wat makkelijker dan een hele dag vrijnemen.

En een gangbang vergelijken met een saunabezoek......ook weer een erg slimme opmerking!

TO: nogmaals, als jij je er niet prettig bij voelt, moet je het gewoon niet doen. Daarom zou ik in jouw geval zeggen dat je geen hele dag vrij kunt krijgen, maar dat je graag met het diner zou willen aanschuiven. Zo hou je hopelijk iedereen tevreden.
quote:Met eerder weg bedoel ik natuurlijk eerder weg van het werk, slimpie ! Een paar uurtjes vrijnemen lukt wellicht wat makkelijker dan een hele dag vrijnemen.En wat voegt dat toe voor TO? Dan is ze vrij op het moment dat de dames uit de sauna komen en nog 'n paar uur moeten overbruggen tot het diner. Beter gewoon samen met vriend bij het diner aanschuiven. Dan kost het geen kostbare vrije uren en hoeft TO niet met die dames op stap die ze niet ziet zitten.
Misschien is het wel heel goed voor jullie relatie, Dat ze ook ziet dat je de kwaaie niet bent.

Het is voor haar belangrijk..

Soms moet je dingen doen waar je niet altijd op zit te wachten.... ik denk dat als het om mijzelf zou gaan, dat ik zou gaan omdat ik weet dat ik mn vriend & schoonouders dat zouden waarderen.
quote:flowerpower91 schreef op 22 januari 2012 @ 21:34:

Misschien is het wel heel goed voor jullie relatie, Dat ze ook ziet dat je de kwaaie niet bent.

Soms moet je dingen doen waar je niet altijd op zit te wachten.... ik denk dat als het om mijzelf zou gaan, dat ik zou gaan omdat ik weet dat ik mn vriend & schoonouders dat zouden waarderen.Mee eens. Soms moet je een keer iets voor een ander over hebben. Je hoeft geen dingen tegen je zin te doen (=sauna) maar dit zou dan een mooi compromis kunnen zijn om alle partijen tevreden te kunnen houden. Ik zou zelf al geen moeite met de sauna hebben, maar als ik dat wel zou hebben zou ik dit als alternatief doen. Oók voor mijn vriend.
Als jonge meid met 'n stel middelbare dames op stap gaan, daar zou ik me sowieso al ongemakkelijk bij voelen, zelfs al was 't niet naar de sauna. Vind dat ze lekker met haar vriendinnen moet afspreken. Als jij met jouw vriendinnen afspreekt dan nodig je er toch ook geen (schoon)moeder bij uit?
quote:flowerpower91 schreef op 22 januari 2012 @ 21:34:

Soms moet je dingen doen waar je niet altijd op zit te wachten.... ik denk dat als het om mijzelf zou gaan, dat ik zou gaan omdat ik weet dat ik mn vriend & schoonouders dat zouden waarderen.

Prima hoor, zolang je niet over je eigen grenzen gaat.

Sauna zou voor mij een flinke grens zijn.

Weet je, soms komen er mensen in je leven waarmee je echt helemaal niks mee hebt, waarmee je werkelijk niks kunt.

Zo'n schoonmoeder heb ik al 13 jaar lang.

Veel geprobeerd (zowel zij als ik) om een beetje dichter naar elkaar toe te komen maar helaas, het lukt (van beide kanten) echt niet.

Prima, we zeggen elkaar gedag en zien elkaar zo'n 4 keer in het jaar. Meer hoef je soms niet te verwachten.

Jammer misschien, maar er zijn wel ergere dingen.
quote:Nova78 schreef op 22 januari 2012 @ 21:38:

[...]

Mee eens. Soms moet je een keer iets voor een ander over hebben. Je hoeft geen dingen tegen je zin te doen (=sauna) maar dit zou dan een mooi compromis kunnen zijn om alle partijen tevreden te kunnen houden. Ik zou zelf al geen moeite met de sauna hebben, maar als ik dat wel zou hebben zou ik dit als alternatief doen. Oók voor mijn vriend.Dat is alleen nuttig als jij je vriend ook tot schoonfamilieverplichtingen wilt kunnen overhalen. Misschien is vriend wel blij dat hij ook 'nee' mag zeggen als hij voor zo'n dilemma wordt gesteld in de schoonfamilie doordat jij ook niet overal in mee gaat. Hoe minder verplichtingen, hoe gezelliger, dus doorbreek het patroon van overal ja en amen op zeggen voor de lieve vrede en trek je eigen plan.
Mocht het onduidelijk zijn, ik wil zeker wel mee eten! Ik ben ook van goede wil, als ik dat niet zou zijn zou ik niet overwegen om mee te gaan, of in ieder geval proberen om mee te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven