Nintendo DS

23-01-2012 12:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil een Nintendo DS kopen voor mijn zoon van 7. Ik snap er alleen niet zoveel van allemaal. Ik zie een DS, DSi, XL en Lite.

Welke moet ik nou hebben? En is het dom om zo'n ding tweedehands te kopen? Want ik vind het wel erg veel geld... En wat kost een spelletje dan wel niet?

Iemand die het een ander voor mij kan verduidelijken?

Bedankt alvast!
Er is ook nog een 3DS.

Dat is de allernieuwste.

Als je een DS, DSI of DSI XL koopt is het handig om een R4 kaart erbij te bestellen. Daar kunnen zeker 30 spellen op. Hoe meer GB hoe meer spellen. Met een Ds DSI of XL en een kaart ben je klaar.

2e hands zou ik persoonlijk niet doen. Je weet niet wat er mee gebeurd is. Hoe oud die is enz. En aangezien je zoon er heel lang mee gaat spelen is het ook een investering voor in de toekomst die lang mee moet gaan.

Soms vragen ze je om het te verzekeren in de winkel. Dat zou ik niet doen.

Ik zou zelf de DSI XL kopen. Wij hebben de DSI en DSI XL. De 3DS komt pas in maart en R4 kaart voor uit. Het is zonde om dure spellen te kopen.
De types die je noemt zijn steeds nieuwere versies: dus eerst had je de DS, toen de DS Lite, toen de DS i, toen de DS XL, en toen de 3DS.

Elke nieuwe versie heeft weer een nieuw snufje, de DSi heeft bijvoorbeeld een camera, en dat heeft de DS Lite weer niet.

Net als bij mobieltjes, zeg maar. De DS Lite is al vrij oud, dus te vergelijken met een eerste generatie smartphone, en de 3DS is dan de allernieuwste iPhone, zo moet je het zien ongeveer.

Ik denk dat je best een DS tweedehands kunt kopen, al zou ik dat zelf niet snel doen. Maar ze gaan lang mee, mijn zoon heeft al jaren een DS Lite en speelt daar heel fanatiek en veel mee en die doet het nog prima. Ik vind serieus de DS de beste speelgoedaankoop die in mijn huis ooit is gedaan, dat is het enige speelgoed waarbij de hoge aanschafprijs er al tien keer uitgehaald is.

Spelletjes varieren van 10 euro (meestal niet zulke leuke spellen, vergelijkbaar met DVD-tjes uit de koopjesbak) tot 50 euro voor de allernieuwste coolste spellen. Bij ons thuis worden nieuwe spellen meestal voor verjaardagen gevraagd, dan vraagt mijn zoon bonnen van de speelgoedwinkel waar hij dan DS spelletjes van koopt.

En we hebben ook een R4 kaart waar we spellen op kunnen downloaden, maar dat mag niet van Nintendo

Ik kan de aanschaf in ieder geval aanraden en zou denk ik als ik jou was gewoon het nieuwste model kopen.

Hoop dat dit helpt!
Am Yisrael Chai!
Ik zou een nieuwe kopen; dan weet je dat er niets mee gebeurd is en dan heb je er garantie op. Verder zou ik niet voor de 3DS gaan, want daar word ik misselijk van.
De 3DS is niet goed voor je ogen als je een bril draagt of jonger bent dan 7 jaar. Die hebben we dus niet gekocht.

De XL heeft een groter scherm, maar mijn dochter vond de kleuren niet mooi, ze wilde toch echt een roze.

Wij hebben dus de knalroze DSI.

En die bevalt prima.
Wij hebben een tweedehands dslite, werkt prima en een nieuwe dsi. Met de dsi kun je op internet, wat ze niet mogen want dan kan ik dat niet in de gaten houden. Wat wel leuk is van de dsi is dat je foto's en filmpjes mee kan maken die je kunt bewerken en daar wordt veel gebruikt van gemaakt. De tweedehands hebben we in een winkel gekocht ( in frankrijk, waar we veel komen vanwege familie) maar van een particuleer zou ik dat niet zo snel doen ivm garantie.
Wij hebben nu een DS Lite.. die bevalt prima.. Mocht die stuk gaan dan gaan we over op een DSi of DSi XL.. Geen 3DS.. slecht voor de ogen en ik werd er knettergek van..
Bedankt voor jullie heldere uitleg! Helemaal helder. Als ik jou zo lees FV, dan denk ik inderdaad dat er maar een nieuwe moet kopen. Zal hier ook wel jaren meegaan schat ik zo in.

De dsi xl...ga ik daar eens voor kijken. En zo'n kaart, kun je die gewoon in de winkel kopen als het niet mag van nintendo?
En dus duidelijk geen 3DS
Ik zou ook voor een DSi gaan of een DSi XL. Van 3D zou ik persoonlijk helemaal gek worden, het lijkt mij ook niet goed voor de ogen. Ik denk dat je er heel snel knallende koppijn van krijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Noerie schreef op 23 januari 2012 @ 12:53:

Bedankt voor jullie heldere uitleg! Helemaal helder. Als ik jou zo lees FV, dan denk ik inderdaad dat er maar een nieuwe moet kopen. Zal hier ook wel jaren meegaan schat ik zo in.

De dsi xl...ga ik daar eens voor kijken. En zo'n kaart, kun je die gewoon in de winkel kopen als het niet mag van nintendo?Volgens mij bestel je zo'n kaart op internet.
Bij de 3DS kan je de 3D uitzetten en zo'n R4 kaart is er al een tijdje ;)!

Ik zou verder wel voor een nieuwe gaan want een 2ehandse waar hoogstwaarschijnlijk een kind mee gespeeld heeft, blijft tricky!
quote:Susan schreef op 23 januari 2012 @ 12:55:

[...]

Volgens mij bestel je zo'n kaart op internet.

En dan moet je nog wel een site weten waar je de spellen kan downloaden anders heb je er nog geen zak aan.En hoe je dat moet doen. Want zo gemakkelijk is dat niet.

Spelletjes zou ik gewoon op MP of E bay kopen. Niks mis mee, heb ik ook heel veel gedaan. En bij Game Mania in de 2e handsbak kijken. staan de leukste spelletjes in voor erg weinig geld, tussen de 5 en 15 euro.
Wij hebben destijds zo'n kaart via een webshop besteld, kostte toen 15 euro. Ik heb er zelf de ballen verstand van hoor, mijn vriend doet dat altijd, dat download gebeuren. En daarvoor was het een gewone vriend die zelf van de gadgets is, die voorzag dan alle kinderen van nieuwe spellen op hun R4 kaartje. Ik heb zelf helemaal niks met videogames. Maar zoon is er helemaal leip van en al zijn vriendjes ook. Hun idee van een leuke middag samenspelen is met zijn tweetjes over 1 DS gebogen zitten, haha, en dat is echt al jaren zo. En het is handig met reizen, of bij afspraken waar je lang moet wachten (ziekenhuis ofzo), of als je op bezoek gaat bij mensen die zelf geen kinderen hebben en er alleen grote mensen zijn.

Spelletjes kan je ook goed tweedehands kopen, elke game winkel heeft wel een tweedehands spellen afdeling.

Al blijft het hier toch wel echt het leukst als zoon gewoon een nieuw spel in de winkel mag uitzoeken, daar kan hij weken over lopen dubben, staan kwijlen in de speelgoedwinkel, voor sparen (en dan zit ie fanatiek te tellen of hij al genoeg heeft voor zus en zo).

Ik denk dat je je zoon er heel blij mee gaat maken! Veel plezier alvast met dat blije koppie!
Am Yisrael Chai!
Hier een 3DS. Je kan 3D wel uitzetten. Maar waarom is dat slecht voor de ogen? Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Dank je FV! Hij zal inderdaad wel helemaal in de gloria zijn.

En is XL wel echt ene aanrader? Of maakt het niet zoveel uit?
hier 2 via marktplaats, veel goedkoper en prima. kids zijn er heel blij mee. Zeker R4 kaartje doen, scheelt heel veel geld...
Hier wordt trouwens gespeeld op de iPod Touch, wel duurder qua aanschaf, maar spelletjes kosten - als je ze legaal koopt - meestal heel weinig tot niks.

Maar goed, als je kind zijn zinnen op de Nintendo DS heeft gezet kan ik me indenken dat dat geen optie is.
quote:Noerie schreef op 23 januari 2012 @ 13:32:

Dank je FV! Hij zal inderdaad wel helemaal in de gloria zijn.

En is XL wel echt ene aanrader? Of maakt het niet zoveel uit?

Mijn ervaring is dat vooral jongens er inderdaad helemaal van in de gloria zijn.

Zelf zie ik de meerwaarde van XL niet zo, wel van DSi omdat je daar dus die camera op hebt en ze daarmee ook fotos en filmpjes enzo kunnen maken en bewerken. Maar XL vind ik zelf als ik die bij de buurkinderen zie ook wel weer erg groot, het fijne van de DS vind ik juist dat ik die makkelijk in mijn tas gooi als we ergens naar toe gaan.

Aanraders qua spellen (mijn zoon is ook 7):

Alles van Mario & Sonic

Pokemon Black and White

Beyblade

Legend of Zelda

Lingo (echt waar! )

Baku gan

Lego battles en lego ninjago

Eigenlijk alle meuk die ze ook op cartoon network kijken .

Ik heb even voor je op Bol.com gekeken en als het voor de verjaardag ofzo is, dan zou ik als ik jou was de gewone DSi kopen en er een mooi spel bij kopen, dan ben je ongeveer even duur uit als wanneer je alleen de DSi XL zou kopen. Sonic Chronicles is een leuk spel wat niet zo duur is, en de Lego battles spellen zijn ook leuk. Oh, en als je zoon van voetbal houdt: FIFA 11 en FIFA 10 zijn ook niet zo duur, en dat vindt mijn zoon ook heel tof.
Am Yisrael Chai!
Hoi, mocht je interesse hebben. Ik heb een 3ds in de aanbieding. Zitten geloof ik twee spellen bij, ratatouille en die andere weet ik even niet. Als je interesse hebt kan ik je wel foto's mailen.
quote:Nelladella1 schreef op 23 januari 2012 @ 13:25:

Hier een 3DS. Je kan 3D wel uitzetten. Maar waarom is dat slecht voor de ogen? Ik heb daar nog nooit van gehoord.Staat in het info boekje van de 3DS.
Hier ook al jaaaaaren twee DSI 's en ze zijn de hoge prijs meer dan waard. Wordt echt veel mee gespeeld en lijken tot dusver onverwoestbaar.

We hebben wel R4 kaartjes en downloaden de spellen, die zijn namelijk officieel wel erg duur..
Als je me een berichtje stuurt kan ik morgen overdag vragen waar mijn vriend ze besteld. Ze kunnen er dan ook spellen op zetten. Mijn dochter van 10 doet het zelf, al een tijdje.

Er zal vast een kennis zijn die dat ook kan. Tegenwoordig doet vrijwel iedereen dat.

Wij hebben een DSI XL en een DSI. Ze gaan nu wel kuren vertonen. Ze kunnen dus wel degelijk op den duur minder worden. Mijn oudste 2 willen de 3DS. Ik ga ze doordat ze niet helemaal niet goed meer zijn niet verkopen maar andere zullen dat wel doen. Daarom zal ik ze zeker niet 2ehands kopen.

En ik vind ze helemaal niet duur. Als je kijkt hoeveel spellen je met een R4 kaart heb en hoeveel ze gebruikt worden.
Even afhankelijk van je budget TO, zou je bijv. ook voor 2e hands met een bewaarde aankoopbon kunnen gaan. Dan bespaar je toch geld én je hebt garantie!

Niet vragen om een R4 kaart in de winkel!! Ik werd keihard uitgelachen die dingen zijn hartstikke verboden namelijk. Je kunt ze via webshops kopen. Even goed kijken welke versie r4 bij welke DS hoort (google). Andere optie als je niet zo handig bent met downloaden: een kant en klare volgeladen kaartje via marktplaats.

Tip prof layton is een erg leuk spel!! (ook voor mama) maar pas op zeer verslavend

Succes!
quote:Susan schreef op 23 januari 2012 @ 13:39:

Hier wordt trouwens gespeeld op de iPod Touch, wel duurder qua aanschaf, maar spelletjes kosten - als je ze legaal koopt - meestal heel weinig tot niks.

Maar goed, als je kind zijn zinnen op de Nintendo DS heeft gezet kan ik me indenken dat dat geen optie is.Hier ook! Wordt echt veel meer mee gespeeld dan met de DS. Ik zou, dat echt serieus eens overwegen als ik jou was. Spellen zijn grafisch ook nog eens veel mooier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven