Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Balpen ik heb het boek en dat is al lang geleden gestopt. Zal dus wel 17 maanden zijn. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen groeisprongetjes meer kunnen zijn. Ik stop ze meestal weg in de categorie "het is een fáááse". Zoon hier heeft die slaapfase (nog) niet gehad maar jouw zoon loopt natuurlijk voor. Het zou welkom zijn hoor, na de "ik wil niet slapen want ik wil overal bij zijn"-fase.

Dat helpen herken ik, dat wil zoon ook graag. Maar hoe leuk hij het ook vindt om te helpen en kijken bij het koken, hij blijft standaard "vies!" roepen als we hem vragen een hapje te nemen van aardappels en groente. Ik blijf bezig hem uit te leggen dat hij eerst een hapje moet nemen om te proeven óf hij het misschien niet lekker vindt maar hij begint er niet aan. Ik laat hem dan maar, gaat wel over, maar het ergert me wel. Vlees gaat redelijk (de gehaktballen, slavinken en boomstammetjes zeg maar, 'echt' vlees wil hij niet aan) en gelukkig speelt hij inmiddels met pasta/bami/groente in plaats van hysterisch te worden als ik het op zijn bord doe. Als hij nou gewoon maar eens een hapje wilde proberen zou het fijn zijn.

Balpen wat vervelend dat ze zo strikt zijn op de school van dochter. Ik zou er toch nog een gesprek aan wagen. Dat is specifiek iets dat ik heb gevraagd in het gesprek dat wij hadden op zoons toekomstige school: gaan jullie uit van regels en boekjes of kijken jullie ook naar wat het kind zou kunnen? Als ik het zo lees zou het zonde zijn om dochter langer te laten kleuteren. Maar goed, jullie hebben nog even.

Blondieszz ik vroeg me af hoe je Zwitserse room maakt maar zie dat het een mengsel is van banketbakkersroom en slagroom. Lijkt me een lekkere combi met lemoncurd dus die ga ik zeker proberen. Heb er nu al trek in.

Wicki ik heb geen idee hoe je was van een kast af kan krijgen maar Google moet uitkomst bieden, dat kan niet anders.
Nee, het was zeker geen slaapwandelen. Mevrouw was gewoon wakker.. Dat luier uittrekken doet ze overdag ook telkens trouwens, erg irritant!

Na de psz was ze natuurlijk erg moe en viel ze in slaap toen ik een boekje zat voor te lezen (floddertje: dta is dus precies S zowel qua gedrag als uiterlijk)

Eten gaat hier de laatste tijd erg gezellig. Vooral omdat g zo leuk meedoet. Hoeveelheden wisselen oer dag (voor allemaal), maar daar maak ik geen punt van.

Wat gaan die zwangerschappen toch allemaal snel! Dacht dat het bij mij altijd eindeloos duurde wel erg alen van alle kwaaltjes dames, maar ja.. Het gaat voorbij en het is voor het goede doel (kom, ik gooi er nog maar eens wat clichés tegenaan!)

Balpen: raar ook dat ze zo strikt zijn, hebben ze dochter al eens goed uitgeprobeerd? Even aanstippen binnenkort? Lief dat ze zo wil helpen hoor!

Hier zit oudste de twee kleintjes voor te lezen nu. Hoe schattig!
quote:balpen schreef op 24 januari 2012 @ 15:31:

Ah Blog, doe ook eens een foto van jouw baksels op hyves! Wanneer begint jouw verlof? Heb je lekker veel tijd om te bakken, of ben je daar nog te misselijk voor?

Die staan op hyves, in het mapje 'taart'. En heb ook zo'n mapje op Facebook. Maar ik ben geen top-bakster hoor! Een beginnende hobby... Mijn verlof gaat trouwens vrijdag in. En bakken tijdens m'n verlof? O nee! Ik ben zó moe en misselijk. Dus het is al een prestatie om de dag door te komen.
quote:plukkiedewukkie schreef op 24 januari 2012 @ 16:14:

Dat helpen herken ik, dat wil zoon ook graag. Maar hoe leuk hij het ook vindt om te helpen en kijken bij het koken, hij blijft standaard "vies!" roepen als we hem vragen een hapje te nemen van aardappels en groente. Ik blijf bezig hem uit te leggen dat hij eerst een hapje moet nemen om te proeven óf hij het misschien niet lekker vindt maar hij begint er niet aan. Ik laat hem dan maar, gaat wel over, maar het ergert me wel. Vlees gaat redelijk (de gehaktballen, slavinken en boomstammetjes zeg maar, 'echt' vlees wil hij niet aan) en gelukkig speelt hij inmiddels met pasta/bami/groente in plaats van hysterisch te worden als ik het op zijn bord doe. Als hij nou gewoon maar eens een hapje wilde proberen zou het fijn zijn.

Dat helpen is inderdaad wel herkenbaar, met opruimen, koken etc. en ook steeds meer met zusje. Wat balen van dat eten he? Hier ook nog steeds pertinent geen groenten, maar gelukkig wel door de pasta of nasi. En fruit ook nog maar mondjesmaat.
Wow, Blog, volgende week al verlof? Jemig, wat gaat dat snel! Ik hoop echt dat je nog wat kunt uitrusten. Zijn jullie al zo'n beetje klaar inmiddels, nog gelukt met kinderkamer?

BMS, dat klinkt wel erg zwaar zeg. En je moet dus nog even. Wel fijn als man met kamer aan de slag gaat, krijg je het weer wat rustiger in je hoofd in ieder geval.

Hier ook zondag kunnen uitslapen tot 9 uur, met de hele family. Erg lekker. Pansje wel om 5 uur een fles en Hansje om half 7 wakker, maar ze sliepen allebei direct weer door. Daarna naar dierentuin bij Miss (abo genomen).

Pansje gaat opeens heel hard: ze eet beter, slaapt ietsjes vaker door (maar meestal niet), rolt eindelijk en probeert nu ook zelfstandig te zitten. Ik weet niet of er een verband tussen zit, maar Hansje vindt haar opeens wel interessant worden. Betrekt haar af en toe bij het spelen enzo. Erg mooi om die twee zo samen te zien. Hansje kan Pansje ook aan het schaterlachen krijgen en daar gaat hij dan ook weer van lachen. Vrolijke boel dus!
quote:blauwmetstippen schreef op 24 januari 2012 @ 16:13:

Iemand trouwens een idee hoe makkelijk/moeilijk het is om een voogd vast te laten leggen? We hebben wel een voogd gevraagd, maar we willen graag officieel vast laten leggen wie er voor onze kinderen gaat zorgen als wij ineens allebei tegelijk het loodje leggen. Ja, dat willen wij ook nog officieel vastleggen bij een notaris. Dus idd: alle tips zijn welkom!
quote:littlebeetle schreef op 24 januari 2012 @ 21:33:

Zijn jullie al zo'n beetje klaar inmiddels, nog gelukt met kinderkamer?

Néé!!!! Heb je mijn verhaal niet gevolgd op hyves/facebook? Nee, het zit nog niet echt mee. Maar als het goed is wordt alles nu 30 januari geleverd. Duimen dus dat het doorgaat! Het behang zit inmiddels op de muur, gordijnen hangen. Dus er zit al wel wat schot in de zaak.
Ach BMS het kan erger hoor. Hier ook nog geen kaartje, we zijn nog niet uit de naam (we hebben beide een andere voorkeur). Positieve is dat het kamertje bijna klaar is. Vandaag maar aan het "project" wassen begonnen. Toch een beetje het gevoel dat je alles schoon in de kast wil hebben. T's een beetje een bende in huis, maar het einde is in zicht.

Toch maar deze week eens een "ziekenhuiskoffertje" klaar zetten en iets regelen voor het bed etc.

Goh jij ook nog maar een paar dagen werken Blog. Wat is nog maar weer jouw uitgerekende datum? Ergens half maart toch?

Ik hoop dat je door de rust niet meer zo misselijk bent (vaak helpt het wel iets)

BMS wanneer is jouw uitgerekende datum? Het zit jou ook niet mee qua zwangerschap.

Haha tot zo ver het zwangerschapshoekje...

Ik weet niets van Oei ik groei dus ik kan je niet helpen, Balpen. Mini heeft soms ook periodes dat ze ineens drukker of juist veel rustiger is. Het zou een sprong kunnen zijn. Als het te lang gaat duren zou ik toch even naar de HA gaan (ook al kom je daar al vaak...)

Je verhaal is gedeeltelijk herkenbaar, Miss. Mini is de laatste tijd wat meer aan het "spoken" en het zou mij niet verbazen als ze haar luier uit heeft binnenkort. Ze slaapt nu sinds een uurtje, maar ze had haar slaapzak en pymabroek uit en lag met de lichten uit overdwars in haar bed. Gisteren werd ik om half 4 wakker en toen had ze ook het licht aan. Tot nu toe blijft ze wel in bed (even afkloppen...)

Ze wil ook graag helpen dat is wel leuk, maar snel gaat het niet en ik ben momenteel niet echt geduldig. Pff en dan voel ik me weer schuldig. Erg fijn die hormonen.

LB wat leuk om te lezen over Pansje. Ze wordt al een grote meid zeg. De nachten worden dus al ietsje beter? Alhoewel 5 uur wel een rottijd is. Maar goed misschien moet ik me daar alvast geestelijk op voor gaan bereiden
Ben 10 mrt uitgerekend! En jij?
29 april.

En de naam, ik ben er wel uit hoor, maar man niet. Dus dat is nog even een klein dingetje....
Grappig dat de zwangeren op latere tijdstippen reageren
Ja, haha! Klagen over vermoeidheid en dan wel midden in de nacht nog forummen!

Bms: wil man andere naam? Lstig lijkt me.. Hier hadden we gelukkig meestal wel 1 lijn, op een enkel veto na.

Wicki: s trekt steeds andere pyjama's aan (over haar andere pyjama) en doet inderdaad ook regelmatig haar lampje aan. Maar dan komt ze ook uit bed. Ach ja, ze is gewoon een boefje, veel erger dan haar broers ooit geweest zijn. Ik vind het ook wel grappig..

Nu iedereen op school (g en s zaten samen 'visje in het water' te zingen in de auto) en vriend en ik thuis.. Beetje overdreven wel, maar ja..

Iemand nog zin om iets af te spreken vandaag? Vanmiddag binnenspeeltuin ofzo?
Zo schrijft niemand wat en op momenten dat ik haast geen tijd heb, is het hier een enorme drukte :-)

De zwangeren hebben het allemaal zwaar, zo te zien. Gelukkig had ik dat niet zo erg, al was ik ook wel heel erg moe bij de 2e keer.

Leuk om te lezen over alle interactie tussen de broertjes en zusjes. Hier gelukkig dus duidelijk ook aan de orde. LB, leuk he als de oudste de jongste aan het schaterlachen krijgt. Daar doet uk ook elke keer haar best voor. Ze weet iedere keer weer iets te verzinnen en herhaalt het dan keer op keer. Echt leuk!

Miss, kun je S niet beter gewoon weer rompers aan doen dan, als ze haar luier steeds uit doet? Ik wil eigenlijk graag ondergoed setjes voor uk kopen, maar doe het nog steeds niet, juist omdat ik dan vermoed dat zij ook coninu haar luier uit zal doen.

BMS, wij moeten eigenlijk ook nog steeds een voogd aanwijzen voor onze kinderen, maar op de een of andere manier komt het er niet van. We vinden het zo moeilijk. Ik heb ook geen idee hoe je het precies zou moeten regelen.

Balpen, wat betreft jouw dochter, zou ik er volgens mij ook nog wel een gesprek aan wagen op school. Ze is natuurlijk nog maar net begonnen en nu is het nog vroeg om het erover te hebben, maar als ik jou altijd zo hoor over haar ontwikkelingen, kan ik me niet voorstellen dat ze het leuk zou vinden om 2,5 jaar te kleuteren.

Uk gaat opeens ook zo hard met haar ontwikkeling, met name op het gebied van praten. Nog niet eens zo heel lang geleden, kwamen er alleen nog maar losse woordjes uit en af en toe "zinnetjes" van 2 woorden, maar nu kletst ze ons de oren van de kop en ook echt met hele zinnen. Wat dat betreft is ze wel een rare volgens mij. Eerst doet het best lang voor ze iets kan, maar als ze het dat kan, doet ze het ook meteen zo goed. Net alsof ze eerst stiekem voor zichzelf oefent :-) Gisteren toen ik thuis kwam van cursus, zaten ze net aan tafel. ze begroette me en begon meteen te vertellen dat ze net van de trap gevallen was. Er kwam een heel verhaal met waar ze zich pijn gedaan had en dat papa er een kusje op gegeven had. Dat de pop ook au had. Leuk! Misschien krijgen we binnenkort dan ook wel de eerste kdv-verhalen te horen.

Gisteren vertelde manlief dat uk de hele tijd gestalkt werd door een jongetje op het kdv, die haar telkens kusjes wilde geven en haar wel 100 x gedag zei toen ze weg ging. Begint dat gedonder nu al :-)
quote:littlebeetle schreef op 25 januari 2012 @ 08:39:

Grappig dat de zwangeren op latere tijdstippen reagerenDie slapen overdag een beetje bij. Dan kunnen ze er 's avonds weer tegenaan!
quote:Carpe.Diem schreef op 25 januari 2012 @ 09:49:

Wat dat betreft is ze wel een rare volgens mij. Eerst doet het best lang voor ze iets kan, maar als ze het dat kan, doet ze het ook meteen zo goed. Net alsof ze eerst stiekem voor zichzelf oefent :-) Dat is niet vreemd, hoor! Er zijn kinderen die echt zo in elkaar steken. Die dus heel lang afkijken bij anderen en dan dus in 1x laten zien wat ze in huis hebben. Stukje onzekerheid/faalangst en het dus in 1x goed willen doen. Blogster zit ook wel een beetje zo in elkaar. We zagen haar ook echt oefenen met praten, ging ze in een hoekje zitten fluisteren. Toen het voor haar gevoel goed lukte zei ze de woorden pas hardop.
Nou, zo was oudste ook (nog een overeenkomst tussen uk en l), die was meestal laat met dingen en kon het dan ineens wel. Zo ging het met lopen, fietsen, zwemmen enzo.. Heel grappig!

En s heeft gewoon een romper aan hoor! Die maakt ze dus gewoon los. Wat een boef hè?
Mijn uitgerekende datum is 19 februari. Schiet aardig op.

Haha ja we zitten nog "laat" op het forum, maar ik kan natuurlijk 's ochtends nog even blijven liggen (tot half 8 ongeveer dus echt uitslapen is het niet).

Ik merk wel dat het iets beter gaat met mijn vermoeidheid, misschien komt het wel door mijn verlof? Maar ik had niet het idee dat ik moe werd van werken.

Hier heeft mijn vriend een naam in gedachten en ik ook (en helaas dat is niet dezelfde). Vriend zit te geinen dat hij aangifte moet doen dus dat hij nog kan bepalen. Ik hoop dat als ienimini geboren wordt het meteen duidelijk is voor ons en dat dit de keuze makkelijker maakt. Ik vind de naam die mijn vriend wil ook goed, maar ik vind die van mij leuker (en andersom).

Vanmiddag gaan we naar het gemeentehuis voor de erkenning (hadden we nog niet gedaan) daarna gaan we met z'n drieen lekker uit eten en vanavond nog yoga. Haha druk dus. Moet straks ook nog naar de verloskundige. En ik zit nu tussen een enorme stapel was. Dus hoezo rustig met verlof...

(ik ben trouwens enorm slecht in huishoudelijke dingen dus het zal wel nesteldrang zijn...)

Balpen als het je niet lekker zit zou ik een gesprek aangaan met school. Bedenk wel dat als ze een jaartje korter gaat kleuteren ze wel heel jong naar de middelbare school gaat. Ik was zelf ook een vroege leerling (ik zat met 11 jaar op de middelbare school). Dat is volgens mij de reden waarom ze er voorzichtig mee zijn (vertelden ze mij laatst bij de intake van mini haar basisschool)

CD wat kan jouw dochter al praten zeg. Zulke zinnen heeft mini nog niet, erg leuk lijkt me dat.

Haha en is pappa al bijgekomen van de shock Over een aantal jaren wordt het waarschijnlijk veel erger met de jongens..

Afgelopen nacht is mini ook uit haar bed gekomen alleen ze komt haar kamer nog niet uit. Ze heeft namelijk al haar lichten aangedaan en haar knuffels in een speelgoedbedje gedaan enis toen weer in slaap gevallen in bed. Ze is dus haar grenzen aan het verleggen
Haha die S, lekker wijffie! Daar krijg je je handen nog vol aan, voor zover je dat nog niet hebt...

Balpen, dochter is toch al in november ofzo 4 geworden? Dan gaat ze volgens de landelijke regeling toch gewoon na de zomer naar groep 2? Doet ze al mee met de testjes?

Moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik van meisje ook verwacht had dat 2,5 jaar kleuteren teveel zou zijn voor haar (van januari dus sowieso volgens de regeltjes) maar tot nu toe gaat het best goed. Ze kijken echt wel naar hoe het kind is in een groep en niet alleen naar de geboortedatum is mijn ervaring.
Grappig, dat sommige kinderen zich op zo'n manier als uk ontwikkelen. Wij zagen het eigenlijk al van kleins af aan. Ze was laat met rollen, maar toen ze het deed, deed ze het ook meteen soepel. Lopen was ze volgens mij niet laat mee, maar toen ze het deed, deed ze het meteen goed. Nooit echt gewankel gezien bij haar. En nu zien we met praten dus hetzelfde. Tja, en als dat voortkomt uit onzekerheid/faalangt/perfectionisme dan is ze dus duidelijk een kind van mij :-)

Miss, wat een knapperd en een boef die S van jullie! Uk krijgt haar romper (gelukkig) echt niet zelf los.

Wicki, wat vervelend dat jullie niet dezelfde naam in gedachten hebben. Gelukkig zaten manlief en ik wel steeds op een lijn, anders was ik echt in de stress geschoten, denk ik. We horen nu trouwens best vaak dat mensen de combinatie van namen van onze meiden heel mooi vinden. Leuk om te horen!

En uk praatte dus tot voor kort ook lang niet zo goed hoor, Wicki, dat is echt iets van de laatste weken. Ik vind het heel gezellig. Manlief vindt het vooral vermoeiend :-)
Zo ontwikkeld K. zich ook bijna altijd CD. Bij hem volgens mij ook vooral onzekerheid.

Balpen: vreemd dat ze daar zo stellig in zijn. Bij K. op school doen ze het ook liever niet en proberen dingen op te vangen door bijv. al wel in groep 2 stof van groep 3 aan te bieden, maar als een kind zich echt gaat vervelen en het sociaal aan kan dan doen ze het wel. Zou er tzt nog eens naar informeren, misschien als ze meisje dan zien dat er wel over te praten is.

Hoe zit dat dan trouwens, gaat zij nu na de zomer dan niet naar groep 2? Of hebben ze een "groep 0" bij jullie waar ze nu in zit?

Die S is wel een lekker boefje Miss! N. doet rompers ook zelf open, dus dat maakt hier ook niet meer uit.

En wat gaat het snel met die zwangeren zeg. Sterkte met alle kwaaltjes!
Tip voor BMS en Blog: voogd leg je vast in je testament. Testament opmaken en laten inschrijven bij register moet bij de notaris en kost uit m'n hoofd iets van ¤ 400,00.
quote:gaudi schreef op 25 januari 2012 @ 13:56:

Tip voor BMS en Blog: voogd leg je vast in je testament. Testament opmaken en laten inschrijven bij register moet bij de notaris en kost uit m'n hoofd iets van ¤ 400,00.Thanks! Wij hebben idd nog geen testament. Ik zou ook niet weten wie ik als voogd zou moeten vragen. Best lastig!
Aansluitend op de tip van Gaudi: check even www.degoedkoopstenotaris.nl want er kunnen grote verschillen zitten in de prijzen die notarissen berekenen. En vraag wel degene die jullie in gedachten hebben als voogd zodat de persoon in kwestie er niet na jullie overlijden plots mee wordt geconfronteerd. Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld maar het schijnt toch voor te komen dat mensen 'opeens' en kind in hun schoot geworpen krijgen. Volgens onze notaris is het ook het beste om 1 persoon aan te wijzen in een testament (plus eventueel een back-up als die persoon ook wegvalt, maar die weten wij dan weer niet, en je kunt ook nog iemand apart aanwijzen voor de financiën. Maar dat is alleen van toepassing als degene die zo geweldig is met de kinderen niet met geld kan omgaan.) en niet een echtpaar. Want dan krijg je weer gezeik als zij uit elkaar gaan: wie krijgt dan de kinderen...

Allemaal niet leuk om over na te denken maar wel heel nuttig.
Haha, wij hebben ooit toen we ons huis kochten een testament laten maken en ene voogd laten vastleggen. Hebben we toen uiteraard overlegd met die vrienden (wel een setje trouwens). Maar ja, toen hadden we nog maar 1 kind;-)

Bij nummer 4 hebben zij toen ook maar aangegeven dat het nu wel genoeg was...

Overigens zou ik nu wellicht wel een andere keus maken, wilde destijds pertinent niet mijn zus (omdat ik vond dat haar vriend geen goed voorbeeld was voor de jongens), maar inmiddels is dat allemaal behoorlijk veranderd en zou ik nu voor hen kiezen denk ik... Maar om het nou weer te gaan veranderen..

Ga zo maar even naar mijn ouders (zus komt ook), even uit mijn huis!
Goede tips, plukkie! Hebben jullie het wel al geregeld?

Wij vinden dit ook een lastig onderwerp, vandaar dat we het steeds uitstellen. De meest voor de hand liggende persoon zou in ons geval de zus van manlief zijn. Die ziet onze kinderen het meest en kan er ook goed mee overweg. Ook het financiele aspect zou bij hun absoluut geen probleem zijn.

Het enige nadeel is dat ze ver bij ons vandaan woont en de kinderen dus niet meer in dezelfde omgeving zouden kunnen blijven wonen en naar een andere school zouden moeten en dergelijke. Wat dat betreft zouden vrienden van ons meer geschikt zijn (ook opvoedkundig gezien, trouwens), maar die zien we weer minder vaak en zij hebben zelf al 3 jonge kinderen. Dus het blijft lastig.

Miss, jullie situatie lijkt me ook lastig. 4 kinderen erbij is wel veel in 1x. Misschien toch het overwegen waard om het om te laten zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven