Traktaties op het kdv
woensdag 25 januari 2012 om 09:43
Ik heb zojuist mijn zoon weggebracht naar het kinderdagverblijf. Een van de kindjes was jarig (is 1 geworden) en die trakteerde natuurlijk iets lekkers. Nu ben ik op zich sowieso niet zo'n voorstander van allerlei snoep en chips, maar ala, het hoort er nou eenmaal bij en die ene keer daar krijgt ie echt niets van. Maar dit was niet normaal. Moeder van het kindje had een mandje gemaakt met daarin: een zakje chips, een kinderchocola, rozijntjes, winegums, wicky en een mandarijn. De chips (was hamkaas) en chocola heb ik eruit gevist want mijn zoon heeft koemelkallergie. Tuurlijk mag hij mee snoepen (anders is t ook zielig), maar dit was toch echt wel een hele berg.
Sneu voor de leidsters ook want alle kinderen mochten maar 1 ding uitkiezen om te eten (van de leidsters zelf) en tja dat vonden ze natuurlijk niet leuk.
Mijn zoon is trouwens bijna 14 maanden en krijgt thuis nooit chips, chocola of snoep. Dus die ene keer, daar ga ik niet moeilijk over doen.
Hoe is dat bij jullie op het kdv geregeld? En dit was toch geen normale traktatie of overdrijf ik?
Sneu voor de leidsters ook want alle kinderen mochten maar 1 ding uitkiezen om te eten (van de leidsters zelf) en tja dat vonden ze natuurlijk niet leuk.
Mijn zoon is trouwens bijna 14 maanden en krijgt thuis nooit chips, chocola of snoep. Dus die ene keer, daar ga ik niet moeilijk over doen.
Hoe is dat bij jullie op het kdv geregeld? En dit was toch geen normale traktatie of overdrijf ik?
woensdag 25 januari 2012 om 10:24
quote:kriebelbeest2 schreef op 25 januari 2012 @ 10:23:
Wij doen niet aan speeltjes bij de traktatie, ook niet aan zakjes chips e.d.
Wij staan de dag van tevoren in de keuken te bakken en te knutselen. Niets mis mee, en nog leuk om samen met je kind te doen ook.Daar verschillen de meningen over.
Wij doen niet aan speeltjes bij de traktatie, ook niet aan zakjes chips e.d.
Wij staan de dag van tevoren in de keuken te bakken en te knutselen. Niets mis mee, en nog leuk om samen met je kind te doen ook.Daar verschillen de meningen over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 25 januari 2012 om 10:26
winegums? die krijg je toch helemaal niet weg als je 1 bent? Traktaties zijn altijd gezeur: ouders willen gezond, kinderen willen snoep en dan zijn er ook nog een paar allergisch... Nee bedankt. Ik bak voor de verjaardag thuis een mooie taart en dat trakteer gedoe komt op de basis school wel (of liever niet eigenlijk, maar dan ontkom je er niet aan ben ik bang).
woensdag 25 januari 2012 om 10:27
Bij mijnoudste op school mag er (sinds dit jaar) niet meer getrakteerd worden. Erg jammer vind ik!
Maar ik snap het ook wel als ik hoor wat die kinderen toegestopt krijgen, ik zou er ook niet blij mee zijn als ouder!
Op het kinderdagverblijf heb ik heeft mijn dochter mandarijnenvisjes getrakteerd toen ze 4 werd. Groot succes bij de andere kinderen!
Maar ik snap het ook wel als ik hoor wat die kinderen toegestopt krijgen, ik zou er ook niet blij mee zijn als ouder!
Op het kinderdagverblijf heb ik heeft mijn dochter mandarijnenvisjes getrakteerd toen ze 4 werd. Groot succes bij de andere kinderen!
woensdag 25 januari 2012 om 10:29
Ik heb eens clowntjes geknutseld van zo'n wc rol,de hoed kon open en daar zaten dan m&m's binnenin de closetrol,grote kartonnen rode clownsschoenen zorgden ervoor dat de snoep er niet uit viel onder.Heel leuk maar wat een werk,had ik me ff in vergist toen ik er 30 van moest maken.Later mezelf wel gemakkelijker gemaakt.
woensdag 25 januari 2012 om 10:29
quote:cellista schreef op 25 januari 2012 @ 10:27:
Bij mijnoudste op school mag er (sinds dit jaar) niet meer getrakteerd worden. Erg jammer vind ik!
Maar ik snap het ook wel als ik hoor wat die kinderen toegestopt krijgen, ik zou er ook niet blij mee zijn als ouder!Dat vind ik ook weer belachelijk.
Maar ik snap het ook wel als ik hoor wat die kinderen toegestopt krijgen, ik zou er ook niet blij mee zijn als ouder!Dat vind ik ook weer belachelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 25 januari 2012 om 10:31
Vosje, kinderen willen snoep? Niet als ze 1 worden, toch?
Als ze zo jong zijn is dat hele trakteren inderdaad vooral voor de ouders.
Mijn oudste vond het bij zijn derde verjaardag wel heel leuk, en bij zijn vierde verjaardag had hij ook ideeën over wat hij wilde trakteren: met wachten tot de basisschool had ik hem geen plezier gedaan, wachten tot zijn derde verjaardag had prima gekund.
Als ze zo jong zijn is dat hele trakteren inderdaad vooral voor de ouders.
Mijn oudste vond het bij zijn derde verjaardag wel heel leuk, en bij zijn vierde verjaardag had hij ook ideeën over wat hij wilde trakteren: met wachten tot de basisschool had ik hem geen plezier gedaan, wachten tot zijn derde verjaardag had prima gekund.
woensdag 25 januari 2012 om 10:31
Die afkeer van snoep vind ik echt overdreven. Bij een feestje hoort wat lekkers en niet alleen maar gezond. Daarom is het ook een feestje omdat je wat extra's krijgt dat je normaal niet krijgt.
Bovendien in een blokje volvette kaas zit heel veel ongezond vet. Dat is net zo ongezond als suiker. Dus een blokje kaas is niet perse gezonder dan een spekkie.
Ik vind het mandje wel overdreven en te veel. 1 traktatie is genoeg. Maar ja je ziet het overal dat ouders steeds tegen elkaar op lijken te bieden. Wie heeft de orgineelste en meest bewerkelijke traktatie. Wie heeft het orgineelste en duurste feestje en welk kind heeft de mooiste kleding. Kinderen komen ook om in het speelgoed. Het ene kind krijgt nog biologischer en suikervrijer, vetvrijer te eten dan het andere. En als je als ouder durft toe te geven dat je kind ook gewoon wel eens een potje krijgt hebt je het helemaal gedaan.
Bovendien in een blokje volvette kaas zit heel veel ongezond vet. Dat is net zo ongezond als suiker. Dus een blokje kaas is niet perse gezonder dan een spekkie.
Ik vind het mandje wel overdreven en te veel. 1 traktatie is genoeg. Maar ja je ziet het overal dat ouders steeds tegen elkaar op lijken te bieden. Wie heeft de orgineelste en meest bewerkelijke traktatie. Wie heeft het orgineelste en duurste feestje en welk kind heeft de mooiste kleding. Kinderen komen ook om in het speelgoed. Het ene kind krijgt nog biologischer en suikervrijer, vetvrijer te eten dan het andere. En als je als ouder durft toe te geven dat je kind ook gewoon wel eens een potje krijgt hebt je het helemaal gedaan.
woensdag 25 januari 2012 om 10:34
quote:Star schreef op 25 januari 2012 @ 10:23:
Ik vind soepstengels, tenminste die van de bakker, kaasstengels dus, vet lekkah
Die kaas/broodstengels van de bakker vind ik ook lekker maar dat zijn in mijn ogen dan ook geen soepstengels.
Soepstengels zijn in mijn ogen die droge smalle stengels uit die pakjes in de supermarkt en die zijn echt geen traktatie.
Ik vind soepstengels, tenminste die van de bakker, kaasstengels dus, vet lekkah
Die kaas/broodstengels van de bakker vind ik ook lekker maar dat zijn in mijn ogen dan ook geen soepstengels.
Soepstengels zijn in mijn ogen die droge smalle stengels uit die pakjes in de supermarkt en die zijn echt geen traktatie.
woensdag 25 januari 2012 om 10:35
Oh mijn god, ik moet voor volgende week ook de mandjes weer vullen voor de tweede verjaardag van Uk. Ik ga géén cadeautjes geven, dat vind ik zo'n onzin. Je geeft je visite toch ook geen boekenbon in plaats van gebak? En zelf bakken gaat m niet worden, want lang niet alle kindjes zijn er op de traktatiedag en dan ligt er een verschrompeld koekje in het mandje. En aangezien niet alle kinderen koekjes mógen of kúnnen eten (er zitten ook babies tussen), kán dat natuurlijk ook niet. Het zullen wel weer pedagogisch verantwoorde rozijntjes worden...
woensdag 25 januari 2012 om 10:36
quote:ElleMichelle schreef op 25 januari 2012 @ 10:30:
Ook geen juffen/meesterdag meer dan cellista?
Geen idee, ze is pas 3 maanden bezig
Maar de verjaardag wordt wel gevierd in de klas, en ik geloof dat ze ook alle klassen af mogen met een verjaardagskaart waar de juffen en meesters dan iets op zetten oid. Dus feestelijk houden ze het wel.
Maar goed, ik ben nogal een freubelaar dus ik had me wel verheugd op de traktaties
Ook geen juffen/meesterdag meer dan cellista?
Geen idee, ze is pas 3 maanden bezig
Maar de verjaardag wordt wel gevierd in de klas, en ik geloof dat ze ook alle klassen af mogen met een verjaardagskaart waar de juffen en meesters dan iets op zetten oid. Dus feestelijk houden ze het wel.
Maar goed, ik ben nogal een freubelaar dus ik had me wel verheugd op de traktaties
woensdag 25 januari 2012 om 10:38
woensdag 25 januari 2012 om 10:39
quote:Anthonius schreef op 25 januari 2012 @ 10:17:
[...]
Yeah ik ben jarig en ik deel soepstengels uit?
Wat is dat nou voor een traktatie? Soepstengels? Beide kinderen hebben bij mijn voor hun eerste verjaardag op het kdv getrakteerd op soepstengels met een vingerpoppetje erop. Ze hebben er geen commentaar op gegeven, haha en ze vinden soepstengels nog steeds erg lekker, dus het zal wel goed zijn.
[...]
Yeah ik ben jarig en ik deel soepstengels uit?
Wat is dat nou voor een traktatie? Soepstengels? Beide kinderen hebben bij mijn voor hun eerste verjaardag op het kdv getrakteerd op soepstengels met een vingerpoppetje erop. Ze hebben er geen commentaar op gegeven, haha en ze vinden soepstengels nog steeds erg lekker, dus het zal wel goed zijn.
..
woensdag 25 januari 2012 om 10:39
quote:sugarmiss schreef op 25 januari 2012 @ 10:38:
[...]
Ik zou eigenlijk alleen een traktatie uitdelen aan de aanwezig kindjes en niet iets achterlaten voor de kindjes die er niet zijn.Dat doe ik ook altijd, wilde net vragen wat daar eigenlijk 'normaal' in is.
[...]
Ik zou eigenlijk alleen een traktatie uitdelen aan de aanwezig kindjes en niet iets achterlaten voor de kindjes die er niet zijn.Dat doe ik ook altijd, wilde net vragen wat daar eigenlijk 'normaal' in is.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 25 januari 2012 om 10:43
Ik heb alleen de OP gelezen..
Mijn zoontje is ook 14 maanden zit ook op een kdv. We zitten nu nog in de '1 jaar traktaties' maar dat is tot nu tot nog niet iets eetbaars geweest. Wel een badeendje, een puzzel, een handpop, een boekje, dat soort dingen.
Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn zoontje chips of gebak zou krijgen want dat geven we hem nog helemaal niet.
Ik zou er geen punt van maken hoor, maar het zou me wel verbazen in een baby- en dreumesgroep...
Mijn zoontje is ook 14 maanden zit ook op een kdv. We zitten nu nog in de '1 jaar traktaties' maar dat is tot nu tot nog niet iets eetbaars geweest. Wel een badeendje, een puzzel, een handpop, een boekje, dat soort dingen.
Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn zoontje chips of gebak zou krijgen want dat geven we hem nog helemaal niet.
Ik zou er geen punt van maken hoor, maar het zou me wel verbazen in een baby- en dreumesgroep...
Oh, ik zorg ook alleen maar voor genoeg traktaties voor de aanwezige kinderen + juffen van de eigen groep (meestal doe ik een doosje bonbons, dus kunnen ze altijd nog delen met de collega's). Soms vind ik wel eens een traktatie in het bakje van een kind dat mijn zoontje niet eens kent, dat vind ik altijd nogal onzinnig.
..
quote:sugarmiss schreef op 25 januari 2012 @ 10:38:
[...]
Ik zou eigenlijk alleen een traktatie uitdelen aan de aanwezig kindjes en niet iets achterlaten voor de kindjes die er niet zijn.Mja, is ook een idee natuurlijk, maar bij 'ons' KDV is het gewoonte om in alle mandjes een traktatie te doen. Heb ze gisteren geteld; 15 stuks. Ik twijfel nog.
[...]
Ik zou eigenlijk alleen een traktatie uitdelen aan de aanwezig kindjes en niet iets achterlaten voor de kindjes die er niet zijn.Mja, is ook een idee natuurlijk, maar bij 'ons' KDV is het gewoonte om in alle mandjes een traktatie te doen. Heb ze gisteren geteld; 15 stuks. Ik twijfel nog.
woensdag 25 januari 2012 om 11:15
quote:Maleficent schreef op 25 januari 2012 @ 10:12:
Bij mijn kind in de klas is het tracteren + een gevuld snoepzakje mee naar huis met speeltjes er in.
Daar doe ik dus niet aan mee, onzingedoe.
Wij hebben op poffertjes getrakteerd en klaar hoor, het moet allemaal steeds gekker.
Dit vind ik eigenlijk wel een leuk idee. Hoe deed je dat dan? Liet je het door de leidsters opwarmen? Als je dat thuis doet is het koud als je er bent, denk ik. En ze wordt om 8 uur gebracht, is niet echt poffertjes tijd. En dan met een kartonnen bordje en een vorkje of prikkertje ofzo?
Ps ik ga nu uit van kant en klaar poffertjes, of heb je echt in de keuken gestaan?
Bij mijn kind in de klas is het tracteren + een gevuld snoepzakje mee naar huis met speeltjes er in.
Daar doe ik dus niet aan mee, onzingedoe.
Wij hebben op poffertjes getrakteerd en klaar hoor, het moet allemaal steeds gekker.
Dit vind ik eigenlijk wel een leuk idee. Hoe deed je dat dan? Liet je het door de leidsters opwarmen? Als je dat thuis doet is het koud als je er bent, denk ik. En ze wordt om 8 uur gebracht, is niet echt poffertjes tijd. En dan met een kartonnen bordje en een vorkje of prikkertje ofzo?
Ps ik ga nu uit van kant en klaar poffertjes, of heb je echt in de keuken gestaan?