Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:nicole626 schreef op 25 januari 2012 @ 09:53:

Engeltje, ik heb je verhaal gelezen en je klinkt wel wat in de war. Ik vraag me af, wat is het wat jij zelf ècht wil? En kun jij je leven verder met je man voorstellen als de nrs. 2 (die van vroeger en nu) helemaal wegvallen om wat voor reden dan ook?

Klopt, in ben ook erg in de war.

Het slimste zou zijn om te stoppen met nr. 2 voordat het goed en wel begonnen is, en goed bij mezelf te rade gaan...
quote:stewardess schreef op 25 januari 2012 @ 09:18:Vaintje, en ook Ella, jullie schrijven op een forum waar je tegengas kunt verwachten. Als je daar niet tegen kunt, kun je beter in een dagboek gaan schrijven.

Wat tegengas geven is nooit verkeerd. Het is altijd goed om van iemand anders te horen hoe de andere kant kan zijn. Je kijkt zelf toch min of meer door een roze bril. Echter, als ik de meeste postings teruglees is het nagenoeg alleen maar tegengas geven. Ik lees posts van "sorry maar ik kan niet jubelen" etc. dus niet echt positieve bijdragen. Kortom ik vind (en ik spreek op persoonlijke titel) dat er hier ook veel azijnpissers op dit topic zitten.

Het feit dat ik aangevallen ben omdat ik niet mijn hele verhaal hier uit de doeken doe daar lach ik om. Ik heb genoeg ervaring (wellicht nog wel meer dan jullie?) om over onderwerpen hier mee te praten. Het feit dat dat volgens oudgedienden niet mag omdat ik mijn levensverhaal hier niet schrijf zegt iets over de "oudgedienden".

Als ik sommige opmerkingen lees als iemand hier iets post over het feit dat ze iets heeft met haar collega. Dan krijgt ze reacties als "oh, weet je wel zeker dat je iets met een collega wil beginnen, dat is niet handig" etc. Duh, dat weet ze zelf vast ook wel. Nuttige adviezen zouden dan wat handiger zijn dan het intrappen van open deuren.

Dan nog even mijn verguisde kotssmiley. Je (Stew) zit in een discussie met Vaintje, dan snap ik echt niet waarom ik erbij gehaald moet worden en aangevallen worden? Dan kan je er nog wel 100 smileys naast zetten maar op mij komt dat niet meer over als een geintje maar als een persoonlijke aanval. En als je het nodig vind om anderen erbij te halen om je eigen punt te maken dan vind ik dat sneu.

Het is hier al vaker gezegd, maar ik kan me goed voorstellen dat nieuwe mensen zich hier nou niet echt welkom voelen omdat ze over het algemeen toch op de een of andere manier op de vingers getikt worden door de oudgedienden.

Zo, ik heb mijn zegje gedaan. Ik kom hier nu ook niet meer op terug want dit verzand anders in een eindeloze, offtopic discussie. Jullie zullen dit dan ook wel weer aangrijpen om mij daarop aan te vallen. So be it. Ik ga voorlopig weer in de meeleesstand in dit topic.

Engel: laat dat nou net het meest lastige zijn. Stoppen terwijl iets zo heerlijk voelt en je er zoveel energie van krijgt. Maar je hebt helemaal gelijk hoor, dat zou absoluut het meest verstandig zijn. Maar nogmaals kan jij een toekomst me je man zien als nr 2 wegvalt en er geen nr 2 voor terugkomt?
Gras is altijd groener aan de overkant , dat maakt het zo lastig he.

Stoppen op de hoogte van een relatie is zwaar, maar soms wel het beste wat je kan doen.

De smaak die je overhoud is dan zoet en het veranderd niet naar bitter en zuur.
Engeltje67,ben je thuis duidelijk genoeg geweest in je gesprekken?

Als jij voor je man hetzelfde voelt als voor een broer(als je die zou hebben) dan zou bij mij de koek toch echt op zijn.

Vertel je hem dat je jullie relatie zo ziet?

(broer/zus verhouding)

Wie hou je nu voor de gek?

Je man,maar ook jezelf.

Sterkte!
Jullie geven me stof tot nadenken... ben ik blij mee!
Onrustig? Steek hier je energie niet in joh.

Reageer alleen op de mensen hier wat jij wilt,en laat het voor de rest.

Ik spreek uit ervaring,sommige dingen zijn je energie echt niet waard
Angel
Hoi engeltje 67, ik ga niet vreemd, ben hier de vreemde eend

Is het niet zo dat zolang je geen beslissing maken kunt, door helder inzicht, verstandig zonder vertroebeling door verliefde gevoelens, je ook echt GEEN beslissing moet maken?

@vaintje, super voor je dat je een fijne date hebt gehad Zo zie je maar weer dat je onderbuik gevoel ( deze man is lekker voor mij) het bij het juiste eind had.

Blijf naar je zelf luisteren, slimme meid.

Er zijn hier zo veel verschillende werelden.

Zo is schrijven over je minnaar vanuit een open relatie een totaal andere wereld, met een andere cultuur, dan schrijven vanuit een bedoelde monogame relatie, waarbij er wordt vreemd gegaan. En zo schrijven vreemdgangers, waarbij het vertrekpunt (andere motieven om vreemd te gaan) verschilt als dag en nacht, ook vaak in een ander dialect.

Julie maken het niet makkelijk lezen/reageren voor mij als vreemde eend (alsof ik dat zo nodig moet met mijn wijsneus)

oh ja: @onrustig, ik vind je posts zinnig, met of zonder background.

Toevallig heb ik alle delen gelezen, en weet van veel oudgediende hier een beetje het verhaal. Maar er zijn oudgediende die posten, meer onderling dan dat zij posten op een openbaar forum. Geen idee waarom zij vinden dat het onnodig is om na minnaar deel 3 voor de nieuwelingen hun verhaal te doen, maar dat wel van jou verwachten.
quote:engeltje67 schreef op 24 januari 2012 @ 23:13:

En nu?

Nu is er weer iemand die belangstelling heeft. En hoe. Mijn leeftijd, ook gebonden. En hij is verliefd. Op mij. En ik op hem.

't Is zelfs zo erg dat we 1.5 week nadat we elkaar hadden leren kennen al spetterende sex hebben gehad. En die sex was geweldig. Kort (vanwege de omstandigheden), maar geweldig.

Hij is nu een week op vakantie, en ik mis hem. Maandag zie ik 'm weer, kan niet wachten.

Hij heeft uitgesproken met mij verder te willen, maar ik kan zo'n beslissing niet nemen in zo'n korte tijd. Dat zou toch absurd zijn?

Ik ben dus heeeel erg in de war, maar geniet wederom van het gevoel echt begeerd te worden.

Engeltje, zoals je zelf zegt, je geniet wederom vh gevoel echt begeerd te worden, net zoals bij je vorige nr2.

Zijn deze beide nr2's dan niet meer "een middel" om te ontsnappen aan het ontbreken van dat gevoel bij je nr1? Is het voldoende om enkel en alleen op basis van dat een nr1 van die huidige nr2 te maken, voor mij zou het zeker niet zo zijn.

Voor mij is nr2 een aanvulling, een meerwaarde in m'n leven. Geen vervanging van of een middel om...Ik zou me eerst de vraag stellen, moesten deze nr2's niet op m'n pad gekomen zijn, hoe zou ik er dan tov staan, een leven zonder nr1?
Engeltje, ik ben blij dat je gaat nadenken. ( is ook mijn bedoeling).

Onrustig, als jij vindt dat je aangevallen wordt, omdat wij hier om jouw verhaal vragen dan denk ik dat je beter niet op een forum kunt schrijven. Zoals meerdere mensen hier; het is nu eenmaal zo, dat over welk onderwerp je ook schrijft hier, je tegengas kunt krijgen. Jij geeft alleen losse comments, dus lijkt me logisch dat we naar jouw verhaal vragen. Het is alleen niet zo dat we jou daartoe verplicht hebben. Net zo min als dat ik ergens heb gelezen dat je aangevallen wordt. Zwaar overtrokken, maar dat is natuurlijk jouw gevoel daarbij. Ik haal nooit andere mensen erbij, Herfstig zag er toevallig wel de humor van in.Ik had je natuurlijk ook kunnen staffen voor die kotssmiley, maar dat is miet mijn stijl. Ik wens je veel dateplezier, zoals ik gisteren al schreef.
quote:Onrustig schreef op 25 januari 2012 @ 10:02:

[...]

Als ik sommige opmerkingen lees als iemand hier iets post over het feit dat ze iets heeft met haar collega. Dan krijgt ze reacties als "oh, weet je wel zeker dat je iets met een collega wil beginnen, dat is niet handig" etc. Duh, dat weet ze zelf vast ook wel. Nuttige adviezen zouden dan wat handiger zijn dan het intrappen van open deuren.

Idd, precies of iemand die iets begint met een collega hier niet grondig heeft over nagedacht...En moest iemand over zo iets een oordeel willen, daar zijn andere topics voor dacht ik?

Zijn we hier niet meer om mekaar te steunen, mekaars verhalen te horen en mee te genieten dan om zo'n vooroordelen te geven...
Fijn dat het zo leuk was als je hoopte Vaintje. Ik vind mezelf er altijd zo anders uit zien als ik in de spiegel kijk nadat ik hem heb ontmoet. Stralende ogen, blosjes enz. Hopelijk ziet je nr 1 dit niet..
Misschien is dat wel net het verschil in hoe je de dingen ervaart op dit forum, of je ook over jezelf post of alleen reageert op anderen. Als je over jezelf post en je dilemma's, vragen etc. stelt, zie je ook de voordelen en zijn kritische noten vaak ook best welkom. Niet altijd leuk maar je gaat er wel van nadenken en uit jezelf kom je met al die hormonen in je lijf soms maar moeilijk toe aan nadenken.

Als iemand als bijv. Onrustig het alleen leuk vindt om te reageren op mensen (wat op zich prima is) merk je wellicht de voordelen minder en valt de kritiek meer op. Maar tot nu toe lees ik weinig van mensen die hier hun verhaal wel neerzetten dat ze daar last van hebben oid.

Dus Onrustig misschien trek je wel een conclusie voor anderen wat niet terecht is. En intussen begin ik toch wel nieuwsgierig te worden naar je verhaal
quote:nicole626 schreef op 25 januari 2012 @ 10:44:Dus Onrustig misschien trek je wel een conclusie voor anderen wat niet terecht is. En intussen begin ik toch wel nieuwsgierig te worden naar je verhaal Ik sprak ook op persoonlijke titel en hoe ik het zie. En degenen die mij na aan het hart liggen hier kennen mijn verhaal.
quote:x_ella_x schreef op 25 januari 2012 @ 10:38:

[...]

Idd, precies of iemand die iets begint met een collega hier niet grondig heeft over nagedacht...En moest iemand over zo iets een oordeel willen, daar zijn andere topics voor dacht ik?

Zijn we hier niet meer om mekaar te steunen, mekaars verhalen te horen en mee te genieten dan om zo'n vooroordelen te geven... Maar Ella, we zijn hier toch niet alleen om met elkaar mee te genieten maar ook om elkaar af en toe weer bij de les te krijgen (althans te proberen) en een spiegel voor te houden. We hoeven hier toch niet te doen alsof een nr 2 relatie met een collega aangaan heel handig is en alleen maar meegenieten. Daar heb je niks aan. Dan schrijf je wat van je af en dan??? Ik heb hier in de afgelopen dagen meer inzicht gekregen in het nr 2 gebeuren dan ik voor mogelijk had gehouden en kan het daardoor veel beter een plek geven en dat voelt veel rustiger. Dat was niet gelukt als er niet kritisch gereageerd zou worden op me.
Ella, ik weet niet wie op wie reageerde, maar misschien dacht diegene serieus wel dat er niet over nagedacht was om iets met een collega te beginnen. Kan toch? Verder is het hier natuurlijk geen lotgenoten- groep, ieder heeft zijn eigen ervaringen, dus ziet dingen vanuit een andere invalshoek. Of misschien geen ervaring, leuk dat je hier ook schrijft, Toppertje! Dus het kan misschien wel eens gebeuren dat niet alles bejubelt wordt, prima toch!
Haha Nicole, crosspost! Maar ik ben blij met jouw reaktie, zo heb ik ooit ook heel veel aan dit topic gehad.
We kunnen de kritische noot of tegengas ook zien als opbouwende kritiek,het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer.

We hoeven niet altijd heel erg lief voor elkaar te zijn hier ,maar wel met respect voor elkaar.

Leuk dat je reageert toppertje en alle delen gelezen hebt!*

*terug in de meeleesstand*
@ nicole Heb je al antwoord gehad op je appje?
Natuurlijk is een gezonde portie kritiek nodig maar ik bedoel vooral dat het hier net zo interessant is om mee te lezen, ervaringen te delen en mekaar te steunen omdat je het nergens anders kunt...Omdat hier zo veel verschillende invalshoeken zijn, is het "leerrijk" om te horen hoe anderen er mee omgaan en ik bedoel dus eigenlijk dat dingen als bvb een collega als nr2 of je bent nog jong en hebt toch al behoefte aan een nr2 niet zouden mogen veroordeeld worden...

Al heb ik wel de indruk dat dat hier algemeen genomen niet heel veel gebeurd.
Ik vind dit topic geweldig interessant!

Idd lees ik hoe /velen hier de juiste spiegel wordt voor gehouden. Dat maakt het een mooi topic. Stew, ik heb gelezen hoe jij en anderen geholpen zijn door hier te schrijven.

Maar ik lees ook de negatieve posts, waar onrustig op doelt.

En zij heeft wel degelijk een punt. Je hebt negativiteit en opbouwend kritisch.

Het laatste is waarom ik hier graag mee lees en af en toe wat tik.

haha het is hier druk met crossposts
quote:JanJurk schreef op 24 januari 2012 @ 15:52:

Nicole heeft het net over dat in de "verdediging schieten", wat mij opvalt (zowel bij anderen als mijzelf) dat we steeds in de verdediging schieten. Meestal naar nr. 2 in de verdediging als je het over je relatie met nr 1 hebt: "Het is zo slecht nog niet, ik ben niet doodongelukkig en mijn partner is geen boeman/vrouw, dus echt ongelukkig ben ik niet als ik blijf waar ik ben". Daarnaast tegen mensen die je in vertrouwen over je nr. 2 relatie verteld als ze zeggen dat je gek bent en niet weet wat je doet reageren de meeste van ons met: "Je moest eens weten hoe lief die voor me is, wat een aandacht dat ik krijg en hoe goed ik me voel, waarom veroordeel je me daarop?".

ahum, even een verzoek nummer kan hier op gereageerd worden? Ik ben reuze nieuwsgierig!

Herfstig had dat gedaan , maar volgens mij niet zoals JJ het bedoelde en rooss gaf daar weer antwoord op. Maar goed, nogmaals ik ben nieuwsgierig naar de mooie posts die hier op volgen.
quote:x_ella_x schreef op 25 januari 2012 @ 10:38:

[...]

Zijn we hier niet meer om mekaar te steunen, mekaars verhalen te horen en mee te genieten dan om zo'n vooroordelen te geven...

Eerlijk antwoord? Nee, daar zijn we hier niet voor. Je kan je laatste date details kwijt op "laatste neuk" en voor de serieuze zaken kom je hier. Dit is in principe bedoelt als een informatief topic, wat natuurlijk nooit wegneemt dat er geen plek is voor een lolletje. Gelukkig,

Ik lees vaak dat men vindt dat hier geoordeeld wordt en dat is absoluut niet waar, zoek "oordelen" maar op in de dikke van Dale. Men schrijft hier om tegengas te krijgen, tips te krijgen, zeker ook om ondersteunt te worden en ik denk dat ik (en Stew ook, en JJ ook) nooit de beroerdste ben om te ondersteunen en te tippen. Maar ik wil ook kritisch zijn en blijven, ik wil ook de discussie op gang houden. Ik weet dat ik een directe schrijfstijl heb en dat eea af kan schrikken maar iedereen mag áltijd vragen om verduidelijking als iets niet goed begrepen wordt. Ik ben echt, echt ook best en heus aardig.

Er mag hier vanzelfsprekend geschreven worden over vreemdgaan maar je mag niet verwachten dat iedereen roept "jeeee wat onwijs te gek geweldig zeg". Alles heeft 2 kanten. Ook ik, want ja, ik heb met vreemdgangers gedate en vond mezelf toen ook best hypocriet. Ik heb hier dan ook al eens neergezet dat ik tegen mijn dubbelde moraal aanliep, ook ik ben goddank niet foutloos.

Nicole: ik vind je een schatje.

Onrustig: met jouw post kan ik helemaal niks. Er staat niks in waar ik op aan wil/kan haken. Maar veel plezier met meelezen.
quote:Rooss4 schreef op 25 januari 2012 @ 12:25:

[...]

Eerlijk antwoord? Nee, daar zijn we hier niet voor. Je kan je laatste date details kwijt op "laatste neuk" en voor de serieuze zaken kom je hier. .Da's duidelijk en wat als ik het daar te oppervlakkig vind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven