mijn ex heeft mij gevonden...

25-01-2012 12:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Na 5 jaar huiselijk/seksueel geweld ben ik bijna 6 jaar terug gevlucht van mijn ex. Twee keer heeft hij mij gevonden tot ik na deze woon plaats ben gegaan waar ik nu bijna 5 jaar woon.Ik heb alles op orde mijn huisje, hond en therapie. Ik heb nooit aangifte tegen hem durven doen uit angst voor zijn woorden dat hij mij af zal maken. Nu heeft hij mij weer gevonden en bestookt mij met dreigmail en dreigementen aan mijn adres. Momenteel zit ik onder gedoken bij een vriendin. Ik ben inmiddels zo sterk geworden dat ik hem heb aan gegeven ben druk bezig mijn verhaal te doen bij de politie. Inmiddels is hij al opgepakt en zit in voor arrest maar wat als hij vrij komt......ik hou mijn hart vast wat zal hij boos zijn. Ik ben bezig voor een andere woning in de zelfde stad ik wil niet meer verder vluchten ik heb hier alles opgebouwd dat gooi ik niet zomaar weg.Ik heb niet echt een vraag maar wilde dit gewoon met anderen delen.

groetjes Romy.
Jeetje wat erg zeg!

Goed dat je nu aangifte doet en ook dat je niet weer naar een andere stad verhuist!

Sterkte !!
Wat een nachtmerrie meid, geen tips maar ik wens je sterkte
heel veel sterkte Romy! kun je niet naar een blijf van mijn lijf huis mocht het echt nodig zijn, daar ben je veilig!

misschien niet al te veel info hier vertellen, je weet nooit wie er mee leest!
Oh. Praat hioer lekker van je af meid.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jemig, wat een situatie meid. Lijkt me vreselijk.

Ik heb ook zo'n horror-ex, en hij heeft mij tijdens onze relatie ook heel wat pijn en verdriet gedaan. Zowel geestelijk als lichamelijk. Gelukkig heeft hij me na een aantal bezoekjes van de politie uiteindelijk met rust gelaten, dus wie weet kalmeert dat ook jouw ex. Misschien ziet hij eindelijk eens het licht, en gaat hij wat nuttigs doen met zijn leven.

Ik vind het inderdaad heel verstandig om niet iedere keer weg te vluchten. Ik bedoel, uiteindelijk vind hij je toch weer als hij wilt, en zo kun je nooit je eigen plekje opbouwen. Het is lastig, maar probeer sterker te zijn dan hem. Desnoods neem je een extra slot op je deur, en leg je de telefoon klaar als je alleen thuis bent zodat je de politie kunt bellen als het nodig is.

Heel veel sterkte, en ook vanaf hier een dikke knuffel!
Wat verschrikkelijk maar wat dapper dat je het gedurfd hebt om aangifte te doen. Ik heb makkelijk praten, hetzelfde meegemaakt maar mijn ex heeft mij niet gevonden.

Ik zou sowieso bij de politie vragen wat je mogelijkheden zijn, wat zij aanraden. Misschien fijn om iemand te zoeken om het van je af te kunnen praten, iemand van slachtofferhulp of maatschappelijk werk.

En kijk op wat voor termijn het mogelijk is om te verhuizen maar dat zal het niet oplossen vrees ik. Als hij na zolang je nog zoekt, zal dat nu met kwaadheid erbij niet overgaan. Zorg iig voor goede sloten op je deuren end. En dat mensen weten waar je bent als het kan, al is het even snel zeggen op msn hoe en wat.

Sterkte , zal nog even denken of ik meer weet. Ik heb het heel radicaal gedaan, met al zijn vrienden en gezamelijke vrienden gebroken, ander telefoonnr, ander werk, enz. Waren geen halve maatregelen. Ik zou wel zeggen, kijk of je erachter kan komen hoe hij weet waar je woonde. Straks vertrouw je iemand die toch dingen hebt doorvertelt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je zou een alarmknop aan kunnen schaffen die aangesloten is op een meldkamer.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat goed dat je zover gekomen bent! Ik hoop dat je ex door je aangifte voor eens en voor altijd begrijpt dat zijn gedrag niet getollereerd wordt. Hou je taai!
Niet hij maar jij zou boos moeten zijn

Maar dat is makkelijk gezegd. Zolang je je angst toont zal hem dat aansporen je te willen vinden

Mischien een goede vechtsport gaan beoefenen dat verzekert je zelfvertrouwen en houding

En goed in contact blijven met instanties en politie

Heel veel sterkte!!
Goed van je dat je aangifte hebt gedaan,alle emails waar die je mee bestookt bewaren voor bewijzen Politie kan er eigenlijk weinig tegen doen tenzij die je aan zou vallen.Het kan best zijn dat die ex je nu gewoon angst wil aanjagen. en laten zien van ik heb je weer gevonden.
Wat sterk van je dat je aangifte hebt durven doen! Ik zou verder ook zorgen dat er meerdere mensen in je omgeving op de hoogte zijn, en eventueel ook je buren informeren: dan weten zij dat er een oogje in het zeil gehouden moet/kan worden, en heb jij iemand die snapt wat er speelt in de buurt van je eigen woning?
quote:winterfeestjurk schreef op 25 januari 2012 @ 13:05:

heel veel sterkte Romy! kun je niet naar een blijf van mijn lijf huis mocht het echt nodig zijn, daar ben MEESTAL je veilig!

misschien niet al te veel info hier vertellen, je weet nooit wie er mee leest!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Biedt inderdaad zo'n Aware-systeem geen soelaas? Idd zo'n alarmknop die aangesloten staat bij de meldkamer politie. De indicaties en aanvragen zijn per gemeente anders (als ze er al zijn) dus informeer inderdaad bij het maatschappelijk werk o.i.d.?

En laat de politie jou nog weten wanneer zijn eventuele voorarrest niet/wel wordt verlengd? Dan weet je in elk geval wanneer hij wel/niet weer wordt vrijgelaten.

Heb je goed contact met de wijkagent/buurtagent? Deze kan mogelijk op verzoek ook een vinger aan de pols houden of verscherpt toezicht bieden.

En inderdaad, wees voorzichtig met het hierover hebben op fora en social media..je weet inderdaad niet wie er meeleest en meekijkt.

Alvast een vooraanmelding doen bij een vrouwenopvang huis (of een steunpunt huiselijk geweld) kan wellicht ook geen kwaad als je ineens moet vluchten.

En je zit nu bij een vriendin zei je? Heb je al je belangrijke papieren bij je daar? En kun je eventueel onder begeleiding naar je eigen huis als je spullen moet ophalen of daar moet zijn?

In elk geval heel veel sterkte.....ik heb bewondering voor je..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
En mocht je toch besluiten te gaan verhuizen, bij de gemeente kun je verzoeken of ze je adres geheim willen houden.

Word het iig weer een stukje moeilijker om je te vinden.

Mijn akelige ex heeft me gelukkig nooit kunnen vinden.

Sterkte.
Sterkte voor jou, Romy, deel 2 van het vechten is nu begonnen. Laat je niet opnieuw verjagen, meid: dat is een eindeloos spel!

Alle goede tips hierboven zijn al gegeven: inderdaad is de politie en Aware-systeem als dat er is in jouw regio je beste vriend. Een paar incidenten (alles steeds melden bij politie) en je kunt zo nodig gaan voor een contactverbod voor jouw stad. Hij heeft niets bij jou te zoeken. Punt.

Tip:

Wat er ook gebeurd: doe NOOIT zelf de deur voor hem open, hoe zielig hij ook doet, hoeveel je je ook schaamt voor de stampij die hij maakt in de straat. Niet doen, want daarmee verspeel je al je geloofwaardigheid als het mis gaat. Laat hem die deur maar in trappen, des te beter bewijs voor jou.

Pas vooral op voor je eigen zwakke momenten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven