Afwasmachine + afwas spoelen

25-01-2012 17:29 38 berichten
Hier een discussie met een vriendin,of je nu wel of niet je afwas extra moet spoelen als het uit de afwasmachine komt.....

Mij lijkt het de grootste onzin,je afwasmachine spoelt na met gewoon schoon water,zij vind het wel nodig omdat de pannen nog ruiken naar het afwasblokje wat je erin doet...

Spoelen jullie et nog extra na of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:noeloe schreef op 25 januari 2012 @ 17:40:

Ik verbaas me al over het feit dat er mensen zijn die voorspoelen

Ja, dat kan ik me voorstellen, dat verbaasde me ook. Totdat mijn machine dus de geest gaf. Het duurde anderhalve week voor er een mannetje kwam. Mannetje zag al snel dat ik niet voor-spoelde en raadde me met klem aan om dat alsjeblieft te gaan doen anders zou ik niet lang plezier hebben van mijn machine. Verbazingwekkend was trouwens dat juist iets als een beetje olijfolie nogal een ramp is voor de machine, dus niet de stukjes maar de olie, had ik niet gedacht.

Hoe dan ook, sindsdien spoel ik voor want mijn favoriete apparaat moet wel goed blijven draaien.
quote:Ratteke schreef op 25 januari 2012 @ 17:44:

[...]

Echt? Die zijn dan ook niet goed bij hun hoofd. Ik moet er niet aan denken....

Ik spoel heel af en toe wat voor, en zeker niet na. Dan kan je het idd net zo goed met de hand doen.

Drie keer per week is wel veel. Dan ga je je gewoon afvragen wat daar tussen de lakens gebeurt! Misschien hebben ze wel veelvuldig seks met slagroom, chocola en kaarsvet?

Ik verschoon mijn beddengoed minstens 1 keer per week, mijn kat slaapt erop (niet onder het dekbed) en daarbij vind ik al dat zweet niet meer zo lekker aanvoelen en ruiken na een fikse vrijpartij. Dan verschoon ik het liever een keertje extra.
Waarom staat dit bij eten trouwens? Als je uit je vaatwasser kan eten snap ik wel dat ie niet zo goed meer werkt...al die stukjes erin enzo
Voorspoelen is niet nodig, wel resten verwijderen. En regelmatig zeven reinigen en draaien met soda. Naspoelen is onzin.
Draaien met soda? Je doet er toch al zout in...moet je dan nog extra met soda spoelen?
Ivetje, zout lost geen vet op, soda wel. Zo hou je de machine het schoonst. Ik ben afwasser en merk echt verschil als ik af en toe soda gebruik.
Voorspoelen doe ik vaak wel, omdat de vaatwasser meestal maar eens per 3 dagen draait en dan gaat het zo stinken.

Naspoelen? Dacht het niet.
quote:Ivetje schreef op 25 januari 2012 @ 17:50:

Waarom staat dit bij eten trouwens? Als je uit je vaatwasser kan eten snap ik wel dat ie niet zo goed meer werkt...al die stukjes erin enzo

Vacuum verpakt vlees, vis en groenten kun je prima garen in de vaatwasser.

http://lootsdinners.nl/pages/bakery/vac ... ing-10.php
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hee Soppie (what's in a name...), hoe zit dat met dat soda?

Doe je dan een schepje soda in je afwasmachine en leeg laten draaien? Hoe vaak moet dat?
quote:blondiej schreef op 25 januari 2012 @ 17:39:

Dit kan gesloten worden geloof ik...

Want... de reacties bevallen je (weer eens) niet.

Heb net op een ander topic van je gepost en ik vind je een mega dramaqueen. Probeer eens te leven zou ik zeggen.
quote:thee schreef op 25 januari 2012 @ 19:15:

[...]

Want... de reacties bevallen je (weer eens) niet.

Heb net op een ander topic van je gepost en ik vind je een mega dramaqueen. Probeer eens te leven zou ik zeggen.

Tjonge, ik drukte even op haar loepje....

Vanaf 22 oktober heeft ze al 15 nieuwe topics geopend...
Onze vaatwasser man zei juist dat je met een stukje keukenrol wel de restjes van de borden af moet vegen, maar dat je niet hoeft voor te spoelen. Dat kost extra water, en daar is het milieu niet bij gebaat.

*als mannetjes elkaar nu al gaan tegenspreken, waar moet dat dan heen in de wereld*
je afwas kan wel naar zo'n geurding gaan ruiken die je in de vaatwasser kunt doen. Maar ik heb niet zo'n ding gelukkig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven