Tefal Actifry

26-01-2012 10:51 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

gisteren keken man en ik naar 'mijn kind is te dik' en daar komt dus constant die Actifry in voorbij. Man en ik zijn de laatste tijd ook wel wat bezig om wat gezonder te eten dus man zei: misschien is zo'n ding wel iets voor ons. Moet zeggen dat ik sommige dingen er best lekker uit vond zien op tv (met die garnalen enzo).

Heeft iemand ervaring met een Actifry en is het wat? En wat maken jullie er dan in? Want het is dus ook echt voor groente enzo he, niet alleen voor friet en snacks begreep ik.
Vrienden van mij hebben dat ding en als ik daar eet komt er altijd wel iets uit de Actifry. Zelf vind ik dat er kraak nog smaak aan zit als dingen uit dat apparaat komen. Wordt altijd erg droog. Maar of dat aan dat ding ligt of aan die vrienden dat durf ik niet te zeggen
Alles wat je in de actifri doet, kan ook in de oven. Mijn moeder heeft zo'n ding, en ik zie de toegevoegde waarde er niet van.
Bedoel het niet lullig hoor, maar om gezonder te koken heb je toch geen duur apparaat nodig?

Waarvoor denk je het te gebruiken? En kan dat niet met je gewone pannenset?
tja ik weet niet maar lees soms best heel goede recencies maar ben zelf gewoon benieuwd wat je nu met zo'n ding kan en of het inderdaad toegevoegde waarde heeft.
Je kan beter werken met een gewone gril pan en een pannenset ipv zogenaamde 'gezonde' patat maken etc. En die nasi van gisteren is ook makkelijk gemaakt zonder.
Ik heb 'm ook gehad en het handige eraan is dat je het eten erin doet en in de tussentijd nog even kan forummen Die van ons is ontploft toen we er kipvleugeltjes in bakten. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.
Voor zover ik weet is het is een friteuse, maar dan zonder frituurvet en met hete lucht.

Ik snap niet wat je er anders in zou kunnen maken als je al een oven of wok/koekenpan hebt. In een wok voeg je toch ook maar die ene lepel olie toe?
quote:ninon schreef op 26 januari 2012 @ 11:02:

Ik heb 'm ook gehad en het handige eraan is dat je het eten erin doet en in de tussentijd nog even kan forummen Die van ons is ontploft toen we er kipvleugeltjes in bakten. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

Net zoals in een oven?

Sorry maar ik lees niets bijzonders tot nu toe...
Mijn schoonouders hebben zo'n ding (gekregen) en gebruiken 'm eigenlijk alleen om aardappeltjes in te bakken. Best lekker hoor, met alleen een beetje olijfolie en wat kruiden, maar dat kan net zo goed in de oven. Bovendien is het een behoorlijke sta-in-de-weg. En eens met aardappelhoofd: voor gezond koken heb je 'm absoluut niet nodig.
Ik wil en kan niet meer zonder.

Ik had eerst ook mijn twijfels en heb hem toen een weekje van mijn schoonouders mogen lenen.

Ik doe zo goed als alles in de actifry, maar als ik bv. groentes wil met een bal gehakt dan doe ik me groentes in een stomer en me ballen gehakt maak ik in de actifry.

Op internet kan je vele soorten gerechten vinden en ik heb er al veel van geprobeerd.

Tuurlijk is het 1 lekkerder dan het ander, maar dat ligt ook aan je eigen smaak.

Ik doe overigens bij bijna niks olie toevoegen.
quote:aardappelhoofd schreef op 26 januari 2012 @ 11:05:

[...]

Net zoals in een oven?

Sorry maar ik lees niets bijzonders tot nu toe...Precies! Ik vond het wel leuk dat je je kan aanmelden op de site en dan vervolgens 1x per maand een receptenkaartje thuisgestuurd krijgt. Maar, om daar zo'n ding voor te kopen? Wij hebben niet eens de moeite genomen om het ontplofte ding in te ruilen, zegt wel genoeg geloof ik.
lees hier dus ook alleen negatieve reacties terwijl als je op internet zoekt je voornamelijk positieve reacties vind.

Maar zou de friet niet gezonder zijn als in de frituurpan? Natuurlijk kan het ook in de oven maar volgens velen op internet moet deze friet dan toch wel veel lekkerder zijn (ik heb nog nooit ovenfriet op moet ik zeggen).
In een oven ligt het voedsel stil en in een actifry wordt het langzaam bewogen. Het bakt zo aan alle kanten.

Op de een of andere manier vind ik het een heel fijn apparaat. Ik gooi er 's ochtends 2 voorgebakken pistoletjes in en na 4 (!) minuten heerlijk warm en krokant. Geen oven voor te verwarmen enz.

Ik vind het elke dag weer een luxe.

Verder patat erin en bijv. bevroren miniloempiaatjes of dim sum.

Er is nog meer mogelijk maar daar is het hier nog niet van gekomen.
Maar je wil 200 euro uitgeven voor friet die het nét niet is (zie bijv. youtube)? Terwijl je in de oven hetzelfde effect bereikt?

Ik zou dan eerder zeggen; ga beter/gezonder koken en ga af en toe voor een écht lekker patatje.

Van ongezonde snacks 'iets minder ongezond' maken leer je geen gezond eetpatroon aan.
Gezond, ongezond...

Friet is prima te doen. Ook uit de frituurpan. Het probleem met patat is niet zozeer de patat zelf (indien heel heet gebakken en voldoende uitgelekt valt het met de olie ook wel mee) maar de hoeveelheid plus de sausjes.

Dus nee, het is niet per definitie gezonder.

Het is gezonder om te letten op de hoeveelheid. Indien het hooguit een kwart van een normaal bord betreft, naast de helft van een bord aan groente kan je rustig je frituurpan pakken.
Om op je post van 11:09 in te gaan; ik denk dat het gezonder is dan de frituurpan en, voor mij heel belangrijk, je bent af van dat gedoe met olie verversen en pan schoonmaken.

Aardappels smaken iets anders, maar niet verkeerd; ik hou ervan.

Maar hij lijkt me voor een gezin met een paar gezonde eters niet geschikt. Elke portie aardappelen duurt zeker 30 minuten. Voor mij geen bezwaar, integendeel, maar voor een tweede portie duurt dat toch te lang.
quote:aardappelhoofd schreef op 26 januari 2012 @ 11:11:

Maar je wil 200 euro uitgeven voor friet die het nét niet is (zie bijv. youtube)? Terwijl je in de oven hetzelfde effect bereikt?

Ik zou dan eerder zeggen; ga beter/gezonder koken en ga af en toe voor een écht lekker patatje.

Van ongezonde snacks 'iets minder ongezond' maken leer je geen gezond eetpatroon aan.Nee ik begrijp dus dat je er veel meer mee kan dan alleen friet. Lees reacties van mensen die 'm elke dag gebruiken. Je kan er dus ook groente enzo in klaar maken. Zeker niet alleen voor friet, want als wij 1x in de 2 weken friet eten bijvoorbeeld vind ik het niet eens zo erg dat dat wat vetter is.
Maar dan nog tulpje21; wat wil je er dan in maken wat niet in de oven/pan kan? En is dat 200 euro waard?

Wat ik eigenlijk wil zeggen: Van alleen een duur apparaat kopen ga je niet gezonder eten. Dat moet je in eerste instantie toch echt zelf doen, en naar mijn mening kan dat prima met normale keukengerei.
haha tja wellicht hebben jullie gelijk hoor, zeg ook niet dat ik zo'n ding wil kopen, maar verbaas me over de negatieve reacties hier terwijl ik op internet alleen maar lees: ik kan niet zonder en gebruik 'm elke dag. Daarom was ik hier benieuwd naar reacties en wat jullie er dan allemaal in klaar maken.
Ik moet je eerlijk zeggen, ik ging een tijdje terug ook zoeken hoor! Maar dan echt alleen als vervanger van een friteuse.

Maar ik vond weinig positieve reacties... en toen ik de prijs zag had ik helemaal zoiets van doeiiiii!!!

Op youtube kun je een duidelijke review vinden wat betreft patat.
Verse te frituren aardappels moeten eerst voorgefrituurd worden. Dus eerst de temp laag, dan de aardappels er weer uit, dan temp hoog en dan afbakken.

Bij de Actifry heb je die soeza niet. Aardappels in stukken en hup de Tefal in en geen omkijken naar.

Heerlijk!

Onder ideale omstandigheden zijn gefrituurde aardappels niet zo verkeerd, maar dat zie ik nooit bij mensen met een frituurpan.

Vaak vet dat een beetje te oud of een beetje te vies is van vorige crocettenbakkerij enz.
hier lees ik volgens mij vooral positieve reacties (heb ze niet allemaal gelezen natuurlijk!)

http://www.google.nl/prod ... 90791056620972&os=reviews
Ik ben ook aan het dubben over de actifry. Als wij met ons gezin frietjes eten gaat er zo'n kilozak door. Nou las ik dat het bakken van frietjes in de actifry zo'n drie kwartier per portie duurt, terwijl ik met de normale friteuse veel sneller klaar ben.

Is dat zo? Klopt het dat de baktijd van bijna alle produkten erg lang is?
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
ja dat lees ik ook dat het wel lang duurt. Maar wij zijn maar met z'n 2en + baby dus hier niet echt een probleem.

Maar als je bijvoorbeeld voor friet dat ding 2x aan moet zetten en dan 2x 40 minuten moet wachten, dat lijkt me geen optie. 1x 40 minuten maakt weinig uit. Als je weet dat je om 18.00 uur wil eten moet je 'm gewoon op tijd aanzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven