Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij tegen bont?

28-01-2012 01:33 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen tegen bont zou moeten zijn, wie dit nog niet is zou ik aanraden o.a dit filmpje eens te bekijken vooral na 3 minuten..

http://www.youtube.com/watch?v=sZdz156ds3U

Je ziet het voortaan overal lopen in elke stad en in elke winkel, handsschoenen met bont, schoenen met bont, vooral jassen met bontkraag... de beestjes (ook honden en katten, maar dat zetten ze niet op de etiketten) worden allemaal levend gevild, moet je nagaan... zoiets wens je toch niemand toe.. dus hierbij mijn oproep; KOOP GEEN BONT! Er zijn zoveel mensen die er gewoon niet bij stilstaan wat ze aan hun jas o.i.d hebben hangen...
Volgens mij is het meeste "bont" wat je op straat ziet nep...
Daar vergis je je toch sterk in! Echt bont is stukken goedkoper dan nepbont, omdat die beestjes niks kostten en toch maar een produkt zijn (helaas) je kunt het ook goed zien als het echt is en ik kan je vertellen 90% van die bontkragen in de stad zijn echt! (vaak zit er geen label in zodat mensen het eerder kopen)
ik ben niet tegen blond.
Hihi ik ook niet tegen blond ; )
Varkens worden ook levend geslacht, toch eet ik af en toe met genoegen een frikadel speciaal.
ik maak het vaak te bont
en ik kan ook niet zonder James
Ik ben een groot voorstander van Bont (mijn achternaam )
In klimaten waar het simpelweg niet nodig is ben ik er geen voorstander van. Wat anderen aantrekken, doen of laten is niet mijn zaak maar tenzij ik naar Siberië verhuis of besluit bij de eskimo's te wonen zal ik toch geen bont dragen.
Ik ben tegen bond en blond wanneer het een uiting van decadentie schijnt te zijn.
ik ben tegen bont ja....maar ik denk dat er niet veel echt bont te koop is momenteel, het meeste is gelukkig nep
Lavan er is genoeg te koop

Bont is ook weer terug

Maar het ligt ook aan de winkels want in h&m bijv zie je geen bont

Maar kijk naar de bontkragen dan zie je hel goed wat echt en nep is
Ik heb geen moeite met bont an sich. Wel met dierenleed. Gelukkig wordt voor lang niet al het bont dieren levend gevild. Van het meeste bont heb weet ik in ieder geval zeker dat de dieren niet levend gevild zijn.

Ik ben ook tegen de bioindustrie, maar vlees van een scharrel of wild dier lust ik ook erg graag...

Het gaat me meer om de manier waarop er met het dier wordt omgegaan. En niet met het deel van het dier dat je na de dood van het dier wil gebruiken. Spier of vel, is voor mij niet zo'n verschil.
Ik ben niet tegen bont, wel tegen dierenleed. Waar ik ook tegen ben is mensen zoals TO die mensen stalkt met haar mening.

De manier waarop komt dwingend en vervelend over. Als een Jehova's getuige met een voet tussen de deur.
quote:666angel schreef op 28 januari 2012 @ 01:41:

Daar vergis je je toch sterk in! Echt bont is stukken goedkoper dan nepbont, omdat die beestjes niks kostten en toch maar een produkt zijn (helaas) je kunt het ook goed zien als het echt is en ik kan je vertellen 90% van die bontkragen in de stad zijn echt! (vaak zit er geen label in zodat mensen het eerder kopen)

Vanwaar heb je deze informatie?

Nep bont hoeft niet gevoerd, gehuisvest en verwerkt te worden zoals echt bont, dus het lijkt me sterk dat echt bont goedkoper is dan nep.

Bovendien moeten fabrikanten in de label zetten welke materialen gebruikt zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik ben wel tegen bont. Zou het zelf nooit kopen. Vlees eten doe ik trouwens ook niet.
quote:hipslala schreef op 28 januari 2012 @ 05:59:

Ik ben niet tegen bont, wel tegen dierenleed. Waar ik ook tegen ben is mensen zoals TO die mensen stalkt met haar mening.

De manier waarop komt dwingend en vervelend over. Als een Jehova's getuige met een voet tussen de deur.Wat vind jij hier stalken aan? Als ik TO loep, vind ik alleen topics over mode en zo. Dat ze hier dat filmpje post, heeft niks met stalken te maken. Wat is er verkeerd aan om bij mensen hun ogen proberen te openen? Buiten dat, Jehova's getuigen proberen mensen hun geloof op te dringen, TO stelt hierdierenleed aan de kaak. Ik vind dat totaal iets anders.
Je hebt tegenwoordig ook bont waarvan het dier een natuurlijke dood heeft gehad. Dus de dieren die natuurlijk sterven maken ze bont. Dus niet gelijk mensen met bont op straat gaan veroordelen vind ik.

Vlees eten is netals bont dragen, de dieren gaan toch uiteindelijk dood... Dus zoveel kun je er niet tegen doen..

Net zoiets als de mensen die tijdens de oorlog sneuvelen.
quote:sweetmisery schreef op 28 januari 2012 @ 06:55:

Je hebt tegenwoordig ook bont waarvan het dier een natuurlijke dood heeft gehad. Dus de dieren die natuurlijk sterven maken ze bont. Dus niet gelijk mensen met bont op straat gaan veroordelen vind ik.

Vlees eten is netals bont dragen, de dieren gaan toch uiteindelijk dood... Dus zoveel kun je er niet tegen doen..

Wat een rare gedachtengang! Ga er maar vanuit dat in veruit de meeste gevallen deze dieren er speciaal voor worden gefokt. Als er alleen bont wordt gemaakt van dieren die je toevallig dood in het bos vindt, dan zouden er nauwelijks bontjassen, bontkragen, bontranden etc. bestaan. En dieren doodmaken omdat ze toch wel doodgaan....ik vind het wel heel treurig als je er echt zo over denkt. Zullen we dan maar meteen de helft van alle mensen afmaken? Ze gaan toch wel een keer dood. Oorlog heb ik sowieso ook een pesthekel aan, en aan mensen die zeggen dat oorlog nodig is ook. Ik hoop dat je niet echt meent wat je zegt over mensen die tijdens de oorlog sneuvelen, dat zou ik wel heel triest vinden.

Waarom zou je bont gebruiken als je het niet nodig hebt? Als je weet dat daar dieren voor zijn vermoord, soms op gruwelijke wijze? Ik kan het dan nog beter begrijpen dat mensen vlees eten, daar zitten tenminste nog stoffen in waar je wat aan hebt. Bont heb je totaal niet nodig, tenzij je een Eskimo bent of zo.

Je hebt tegenwoordig ook bont waarvan het dier een natuurlijke dood heeft gehad. Dus de dieren die natuurlijk sterven maken ze bont.

Oh, en die scharrelen hun hele leven lekker rond? Of zitten ze in een kooitje van 1m2? Dan kan je maar beter na een jaar worden afgemaakt.

Heb je trouwens een bron?

Net zoiets als de mensen die tijdens de oorlog sneuvelen.Oooh, dit is écht hilarisch als het niet zo treurig was. Is dit De Jeugd haar excuus om de bontkraagjes te kunnen dragen?

Oh ja, en jij gaat uiteindelijk toch ook dood? Dus misschien voor jou ook een leuk en prettig idee om de rest van je zinloze leven in een kooitje van formaatje hondenbench met wat "soortgenootjes" door te brengen. Misschien vreten jullie elkaars gelnageltjes en extentions wel lekker aan, of misschien een hapje borst van de buurvrouw. Verder geen leefruimte, ademen in de stank van andere ongewassen grietjes, 2 keer per dag wat karig voer en aan het einde van je miezerige leven worden terwijl je nog leeft je oren afgesneden omdat die zo leuk staan als asbak op tafel. Akkoord?

Is net zoiets als sneuvelen in de oorlog joh. Dood gaan we allemaal!
quote:kopjekoffie70 schreef op 28 januari 2012 @ 06:30:

[...]

Vanwaar heb je deze informatie?

Nep bont hoeft niet gevoerd, gehuisvest en verwerkt te worden zoals echt bont, dus het lijkt me sterk dat echt bont goedkoper is dan nep.

Bovendien moeten fabrikanten in de label zetten welke materialen gebruikt zijn.

En onder welke steen komt U deze morgen vandaan gekropen?

Kom op, bont is jaren een issue geweest vanwege het enorme dierenleed dat erachter schuilt. Massas moord- en martelpartijen hebben in menig dagblad en t.v.programma aandacht gekregen, katten en hondespeeltjes zijn onderzocht en daar blijkt echt bont in verwerkt te zijn afkomstig van honden en katten uit China, zeehondjes knuppelen, griezelig nerts- en konijnfokkerijen, we zijn overladen met vreselijke beelden en bont verdween TERECHT uit het straatbeeld.

En langzaam sijpelt het idee weer door dat bont best kan want het zal allemaal wel meevallen. Ik vind het heel vreemd. Eindelijk was er succes voor PETA en er waren goede alternatieven voor bont en nu hebben de modegoeroes ergens weer besloten dat het best oké is en de massa volgt en pikt schaamteloos de walgelijk bont=prima mentaliteit op.

Onbegrijpelijk.
Het is zielig voor de dieren maar toch heb ik 3 jassen meteen ECHTE bont kraag en vind dat veel mooier dan die neppe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven