Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij tegen bont?

28-01-2012 01:33 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen tegen bont zou moeten zijn, wie dit nog niet is zou ik aanraden o.a dit filmpje eens te bekijken vooral na 3 minuten..

http://www.youtube.com/watch?v=sZdz156ds3U

Je ziet het voortaan overal lopen in elke stad en in elke winkel, handsschoenen met bont, schoenen met bont, vooral jassen met bontkraag... de beestjes (ook honden en katten, maar dat zetten ze niet op de etiketten) worden allemaal levend gevild, moet je nagaan... zoiets wens je toch niemand toe.. dus hierbij mijn oproep; KOOP GEEN BONT! Er zijn zoveel mensen die er gewoon niet bij stilstaan wat ze aan hun jas o.i.d hebben hangen...
Ik eet vlees, draag leer, maar bont dus absoluut niet. En al helemaal niet als het uit China komt. Wilde een tijdje geleden een jack van Gaastra kopen, het lelijke randje bont op de kraag kon eraf dus dat zou ik achterlaten in de winkel. Tot ik in het label zag dat de jas 'Made in China' was. Tja, dan weet ik al hoe ze dat bont van het beestje hebben afgerukt. Laat maar zitten, dan maar geen jack van Gaastra.

Overigens vind ik het echt bullshit als iemand zegt dat het vlees eten en bont dragen hetzelfde is. Een levend dier in kokend water dompelen en vervolgens zijn vacht eraf rukken (terwijl het beest nog steeds kermt) is niet hetzelfde als een koe die een stroomstoot krijgt.
quote:lavan568 schreef op 28 januari 2012 @ 03:41:

ik ben tegen bont ja....maar ik denk dat er niet veel echt bont te koop is momenteel, het meeste is gelukkig nep

Was dat maar waar!

Het meeste is helaas echt en komt uit China.(lekker goedkoop daar)

Kijk maar eens bij you tube - fur farms in China.

Alle Nicolson jassen en veel van air force zijn helaas echt bont.

Eigenlijk zijn meer dan de helft van de bontkragen die je ziet echt met verschrikkelijk leed erachter.

Nog meer dan in de vleesindustrie omdat dit uit China komt en het daar heel wat anders aan toe gaat en deze dieren levend worden gevild.
quote:Lizzl schreef op 29 januari 2012 @ 10:16:

Ik eet vlees, draag leer, maar bont dus absoluut niet. En al helemaal niet als het uit China komt. Wilde een tijdje geleden een jack van Gaastra kopen, het lelijke randje bont op de kraag kon eraf dus dat zou ik achterlaten in de winkel. Tot ik in het label zag dat de jas 'Made in China' was. Tja, dan weet ik al hoe ze dat bont van het beestje hebben afgerukt. Laat maar zitten, dan maar geen jack van Gaastra.

Overigens vind ik het echt bullshit als iemand zegt dat het vlees eten en bont dragen hetzelfde is. Een levend dier in kokend water dompelen en vervolgens zijn vacht eraf rukken (terwijl het beest nog steeds kermt) is niet hetzelfde als een koe die een stroomstoot krijgt.

Helemaal mee eens.

Ik ben ook al aardig wat jassen voorbij gelopen en hoe mooi ze ook waren...nee ik doe er niet aan mee.
Muskusratten hebben een prachtig goudglansvelletje.

We hebben elke week een stuk of vijf in de val zitten. Ze worden vernietigd door het waterschap / de provincie. Jammer dat ze "voor niets" sterven, maar ik wil ook graag droge voeten houden.

*gaat nu googelen waar ze dit bont kan kopen*

De naam "bisam" geeft meer hits.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Lizzl schreef op 29 januari 2012 @ 10:16:

Wat afschuwelijk he. Snap niet hoe mensen hier zomaar aan voorbij kunnen gaan.

Weezinwekkend bah.
Ik ben niet tegen bont, maar wel tegen het levend villen van dieren. Dat is een verschil. Als je tegen bont bent, dan moet je ook tegen leer zijn! Niet alle bont soorten/huiden wordt door levend villen verkregen.
Trouwens de meeste personen die ik met die nickelson jassen (weet niet eens hoe je het eigenlijk schrijft) zullen toch wel weten dat ze met een echt bontkraagje rondlopen. denk niet dat het ze iets kan schelen.

Vreselijk lelijk trouwens die glimmende michelin jassen en dan met zo'n ordinair bontkraagje wat een figuren. Om het nog proberen te flatteren draagt men er soms een te klein petje bij.
Ik vind bont als mode object erg jammer en spijtig, maar als men in andere culturen bont draagt vanwege de winterse omstandigheden waarin ze leven en het dier opeten vind ik het prima.

Ik ga daar echt niet moeilijk over doen, ik heb waarschijnlijk ook kleding uit landen waar kinderarbeid normaal is en ik vind het ook prima om te tanken terwijl ik dondersgoed weet wat olie allemaal te weeg brengt in sommige landen en hoeveel levens het heeft gekost. Ook heb ik een leuk sieraadje met een mini diamantje terwijl ik weet wat het in midden afrika te weeg brengt. Dus ach laat mij maar hypocriet zijn, maar ik ga anderen niet veroordelen omdat ze bont dragen.

Wij hebben thuis zo een afschuwelijk lelijk schapenvelletje, ik draag leren schoenen, ben gek op spullen van Arma. Ik eet biologisch vlees en vaak vleesloos, maar ik ken mijn grenzen. Het moet wel redelijk blijven

Leven en laten leven!Verbeter de wereld begin bij jezelf en oordelen is natuurlijk altijd makkelijk.
Ik ben tegen de productie van nieuw bont. De vraag naar bont zal altijd bestaan, ik geloof niet dat dat ooit helemaal zal verdwijnen. Ik weet dat er nog heel veel (ongebruikt) vintage bont te vinden is, en ik vind dat de focus er op zou moeten liggen de bestaande bontvraag zoveel mogelijk te beantwoorden door gebruik te maken van wat er al is.

Ik vind dat er heel veel tijd en aandacht gaat naar het afkeuren van bontdragers, maar ik denk dat er meer energie zou moeten gaan naar het recyclen van wat er is... ik denk namelijk dat er áltijd mensen zullen zijn die echt bont willen hebben. En hoeveel anit-bont bewegingen er ook bestaan..... ze zullen nooit álle bontdragers overtuigen het niet meer te dragen.

Ik vind het goed dat er bewustzijn wordt gecreëerd doormiddel van campagnes e.d... maar de nadruk moet (naar mijn mening) liggen bij het stoppen van bontproductie, niet het wegnemen van de totale vraag naar bont.... want je kan doormiddel van heftige beelden en vreselijke filmpjes misschien wat mensen bereiken (onbewuste bontdragers met kragen e.d.).... maar bewuste bontdragers weten veelal heel goed wat ze dragen. Het is niet onwetendheid voor veel echte (bewuste) bontdragers, het is een keuze die ze hebben gemaakt; het welzijn van het dier is ondergeschikt aan de schoonheid van het bont. Dus bedrijven/instanties zouden zich misschien ook wat meer moeten richten op wat te doen met wat er al bestaat aan bont.

Ik ben dus niet tegen het gebruik van bont, want ik zou het gebruik van het al bestaande bont (door zij die echt bont willen dragen) willen stimuleren. De productie van nieuw bont, en het gebruik van nieuw bont in moderne modecollecties e.d. vind ik wel kwalijk.
quote:purplecloud schreef op 30 januari 2012 @ 13:19:

Ik ben niet tegen bont, maar wel tegen het levend villen van dieren. Dat is een verschil. Als je tegen bont bent, dan moet je ook tegen leer zijn! Niet alle bont soorten/huiden wordt door levend villen verkregen.

Sorry maar ik denk niet dat je je hier genoeg in hebt verdiept.

Een koe wordt heel wat anders geslacht dan een wasbeertje.

Helaas komt bijna al het bont uit China waar ze dus wel levend gevild worden.

Ook wordt een koe helemaal opgemaakt en niet alleen voor zn leer geslacht.

Koeien worden gelukkig ook niet in kooitjes gehouden

Wil hier absoluut niet mee zeggen dat de koeien het zo goed hebben maar worden ook eerst verdoofd voor ze geslacht worden.

Zelfs de nertsten in Nederland worden dat niet hoor!

Nee ik vind dat je dat niet met elkaar kan vergelijken.

Misschien een tip om de filmpjes van slachten van een koe en fur from China eens te bekijken.
Ik ben er op tegen - moreel onverantwoord.

Bovendien heeft het een goedkope uitstraling - doet mij denken aan sneue scootertypes met bontkraagjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven