Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij tegen bont?

28-01-2012 01:33 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen tegen bont zou moeten zijn, wie dit nog niet is zou ik aanraden o.a dit filmpje eens te bekijken vooral na 3 minuten..

http://www.youtube.com/watch?v=sZdz156ds3U

Je ziet het voortaan overal lopen in elke stad en in elke winkel, handsschoenen met bont, schoenen met bont, vooral jassen met bontkraag... de beestjes (ook honden en katten, maar dat zetten ze niet op de etiketten) worden allemaal levend gevild, moet je nagaan... zoiets wens je toch niemand toe.. dus hierbij mijn oproep; KOOP GEEN BONT! Er zijn zoveel mensen die er gewoon niet bij stilstaan wat ze aan hun jas o.i.d hebben hangen...
quote:geheimtaal schreef op 28 januari 2012 @ 11:23:

[...]

Helemaal mee eens.En dan negeer je maar gewoon het feit dat leer in de meeste gevallen gewoon een overblijfsel is van dieren die (door jullie, vleeseters) worden opgegeten, terwijl voor bont de dieren speciaal gefokt worden (en die worden ook niet opgegeten verder, puur voor hun huidje gefokt en gefolterd).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Nastik schreef op 28 januari 2012 @ 09:41:

Ik vind dat ik hier een mening over mag hebben, ik eet namelijk alleen biologisch vlees en vrije uitloopeieren van de boer.

Vis eet ik van de visboer, maar wel uit de duurzame hoek.

Ik houd niet van dierenleed. Dieren zijn koel, en ze hebben net zoveel recht op een leuk leven als wij mensen.

Alsof je geen mening mag hebben als je wél gewoon vlees eet, grapjurk!
quote:geheimtaal schreef op 28 januari 2012 @ 11:24:

[...]

Als niemand meer vlees zou eten of leer zou dragen zou de bioindustrie niet meer nodig zijn. Dus als je leer draagt hou je de bioindustrie in stand. Dat snap je zelf ook wel.Nee, de bio-industrie is er niet voor het leer maar voor de vleeseters. Als je de restjes daarvan gebruikt, houd je niets in stand, je zorgt hooguit dat er niet nog onnodig van alles wordt weggegooid.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Aubrey schreef op 28 januari 2012 @ 10:30:

Bont hoef ik evenmin, maar leren schoenen en jassen vind ik wel mooi en fijn. Ik zie mezelf niet levenslang op klompen of crocs lopen. Dat maakt dat het voor mij een lastig dilemma blijft.

Ik vind wat je schrijft wel wat zwart wit.

Dus als je niet op leer wilt lopen moet je op crocs of klompen lopen.

Ik geloof dat ik al 10 jaar niet meer op leer loop en al 10 jaar geen crocs of klompen aan heb.

Je kunt gewoon in de schoenenwinkel schoenen kopen die niet van leer zijn.

Ja, het kost meer moeite maar ze zijn er wel. Zelfs van merken.

geef geen drol om schoenen maar als mn schoenen stuk zijn is er altijd wel weer een paar te vinden.
quote:Dana schreef op 28 januari 2012 @ 11:27:

[...]

Nee, de bio-industrie is er niet voor het leer maar voor de vleeseters. Als je de restjes daarvan gebruikt, houd je niets in stand, je zorgt hooguit dat er niet nog onnodig van alles wordt weggegooid.

Ja daag, dat is dus echt onzin. Je maakt jezelf dan wijs dat leer dragen niet erg is. Dat is hetzelfde als jezelf wijs maken dat vlees eten niet erg is omdat het dier toch al dood is. En als je het vlees niet koopt wordt het weggegooid als het over datum is en dat is zonde.

Als niemand meer leer zou dragen zou de bio-industrie een stuk terug lopen.
Kijk even op de site van bontvoordieren. Daar staat een bontvrij-lijst. Gelukkig zijn er veel winkels die geen bont gebruiken.
Het is lood om oud ijzer...

Als we het vlees van de "bontdieren" wel zouden eten, dan was bont ook een restprodukt...

En als de "bontdieren" konden scharrelen en op "humane" wijze werden vermoord en geslacht was het wel oke...

En als we het vlees van de "bontdieren" gaan eten, hebben we het vlees van de "leerdieren" niet meer nodig.

Dan willen we leren schoenen, een leren jas of een leren bank.

Dan worden de "leerdieren" geslacht om hun leer...

Gaat dan iemand roepen dat leer echt niet kan?

Wat ik al zei, lood om oud ijzer...

En allebei even slecht...
quote:secondhandsuus schreef op 28 januari 2012 @ 11:37:

Het is lood om oud ijzer...

Als we het vlees van de "bontdieren" wel zouden eten, dan was bont ook een restprodukt...

En als de "bontdieren" konden scharrelen en op "humane" wijze werden vermoord en geslacht was het wel oke...

En als we het vlees van de "bontdieren" gaan eten, hebben we het vlees van de "leerdieren" niet meer nodig.

Dan willen we leren schoenen, een leren jas of een leren bank.

Dan worden de "leerdieren" geslacht om hun leer...

Gaat dan iemand roepen dat leer echt niet kan?

Wat ik al zei, lood om oud ijzer...

En allebei even slecht...Precies!
quote:geheimtaal schreef op 28 januari 2012 @ 11:30:

[...]

Dat is hetzelfde als jezelf wijs maken dat vlees eten niet erg is omdat het dier toch al dood is. En als je het vlees niet koopt wordt het weggegooid als het over datum is en dat is zonde.

Wanneer de supermarkt vlees blijft weggooien zullen ze minder gaan inkopen
Daydream, dat zeg ik ook.
Thanx secondhandsuus ;)

Had het niet over jou opmerking hoor, maar velen op dit topic gaan zo in de aanval lijkt het.. vind gewoon dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen en als wij het niet doen wie dan wel he ..

Veel mensen roepen maar wat terwijl ze geen idee hebben waar ze het over hebben, Bont is leer met lang haar....?!

Bont komt van dieren die vanzelf doodgaan?!

Bont is hetzelfde als vlees... nou ja... verdiep je er eens in zou ik tegen hun willen zeggen..
Bont is leer met lang haar, komt ook van mij...

Maar goed, je moet het in de context lezen...

Het lood om oud ijzer verhaal vat t voor mij wel samen. Dat moet ook, is ook een post van mij.

Het is ook een moeilijke discussie... En dan moet je ook nog typen, komt soms anders over dan het uitspreken.

Maar ik denk wel dat we aan dezelfde kant staan...
hihi ja dat is ook zo, net als met sms, kan zo verkeerd overkomen he ; )

Maar al met al is het toch een flink forum onderwerp geworden he, hihi... ga ff (niet leren) schoenen shoppen ; ) have a nice weekend!
Inderdaad!

Als je al 1 iemand bereikt hebt vandaag, dan heb je het heeeeeeeel goed gedaan!

Veel plezier met shoppen!

(ga ook zo...)
Er zit een heel dun reepje konijn aan mijn vest, en het is heerlijk zachtknuffelig. En dat terwijl ik 25 jaar geleden als zeehondje geschminkt voor de deur van de dure bontwinkel in de Oosterstraat (Groningen) zat te demonstreren.

Misschien dat ik bont alleen "toelaat" als het om restafval gaat, net als bij koeienhuiden ? Dan worden die kattenvellen in elk geval niet weggegooid als de chinees klaar is met het maken van loempia's.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik merk ook op straat dat steeds meer mensen echt bont dragen en meer merken het dus ook weer verkopen. Je ziet het verschil ook altijd wat mij betreft net als bij leer. Vriend heeft gewerkt bij een kleding merk die de afgelopen jaren ook weer bont zijn gaan verkopen terwijl ze gestopt waren wegens hevige protesten. Ze verkopen altijd twee versies van bijvoorbeeld een jas, een met en een zonder bont en dit staat altijd in het label.

Ik denk dat er veel onduidelijkheid is over bont, leer en scharrel. Scharrel kippen hebben iets meer ruimte dan reguliere kippen maar ze lopen niet vrij rond, ze hebben ongeveer 1m2. Er wordt ons wijsgemaakt dat deze kippen vrij rondlopen maar dit is alleen bij vrije uitloop eieren het geval. Leer is meestal een rest product maar vaak worden koeien ook alleen geslacht voor de huiden (niet in Europa). Dieren worden vrijwel altijd alleen geslacht voor het bont. Mensen denken vaak dat konijnen bont een restproduct is maar dat klopt niet, de tijden dat het vlees en de vacht optimaal zijn verschillen dus worden er verschillende konijnen voor verschillende doeleinden geslacht.

Ik probeer bewust iets minder vlees te eten, draag wel leer en ik heb een jas met een kraag van wasberen bont (dit staat netjes in het label) Meestal eet ik biologisch want als ik het kan kiezen wil ik liever dat de dieren een goed leven hebben gehad. waarom? Ik ben niet sterk genoeg om mijn eigen genot op de tweede plaats te zetten maar ik ben me wel bewust van de situatie
Ik eet vlees, ik draag leer, en ik ben niet tegen bont als een dier er niet voor hoeft te lijden.

Ik heb geen kleding met bont, maar mocht ik dat willen aanschaffen dan zou ik er op letten dat het op een nette manier, zonder dierenleed is verkregen.

Maar ik heb me er nog nooit echt in verdiept, heb niet de behoefte aan kleding van bont, dus ik weet niet of er bont bestaat waar geen dierenleed aan te pas is gekomen.
quote:daydream schreef op 28 januari 2012 @ 11:32:

Kijk even op de site van bontvoordieren. Daar staat een bontvrij-lijst. Gelukkig zijn er veel winkels die geen bont gebruiken.Maar helaas is op de markt ook bont te koop, het ziet eruit als nepbont. Om het te testen of je bont hebt of niet. Haal een paar haren eruit, ga met een aansteker of lucifer erlangs. Als ze naar verschroeid haren ruiken dan heb je dus ECHT bont.
Sorry maar dit moet eruit:

@flip123345789

Jeeeeeeezussssssss wat kan jij goed woorden verdraaien zeg.

Ik zeg: er wordt tegenwoordig, door de mensen die bont dragen, ook opgelet of het dier een natuurlijke dood heeft gehad.

Jij verdraait dat ik zogenaamd heb gezegd: dat ik zeg dat alle bont van dieren met natuurlijke dood zou zijn.

Er worden tegenwoordig namelijk (hoe erg de waarheid nu ook voor je is) veeldieren grslacht om het vlees te eten, dus dan kun je toch ook de bont gelijk benutten ipv weggooien????!!!!

Ik zeg: in de oorlog sterven ook mensen, dit zijn dingen waar je niet veel aan kunt doen.

Jij verdraait mijn woorden naar: dat ik zou vinden dat het heel normaal is dat mensen sneuvelen. Wtf?!?!?

Sorry maar doe je zo omdat ik niet helemaal tegen bont ben ofzo? Of ben je dom? want je ging gelijk in de aanval positie. Was nergens voor nodig geweest, want ik vind het ook zielig voor die dieren.

Dus speciaal voor flip12344789 Vertaald: ik vind echte bont wel zielig en draag het zelf ook niet (misschien ooit) maar ben dus niet tegen als het vlees wordt gebruikt of het dier natuurlijke dood heeft gehad. Tenminste ben niet zo tegen dat ik zou protesteren op de pc hooftstraat of door mensen aan te vallen op VIVA FORUM. Zo zielig is dit weer he. Laat iedereen gewoon in zn waarde met de mening.

Je gaat hier zogenaamd de dierenliefhebber uithangen.
@666angel,

De documentaire die jij op tv hebt gezien, over dat er dieren in het verre oosten worden gefokt om de bont te gebruiken, heb ik ook gezien. Dus je hoeft niet zo wijs te doen.

Ik vond dat ook heel erg zielig, maar goed wat wil jij hiertegen doen???? Wat is je punt?
@sweetmisery, haha dacht dat ik mijn punt onderhand wel duidelijk had gemaakt, zoals ik al eerder schreef, jammer van sommige aanvallende reacties maar i made my point. Hoezo ben ik nou wijs aan het doen omdat jij dat ook hebt gezien??!! Viva forum is voor discussie onderwerpen als je niet wilt lezen moet je dat niet doen, vrije keus voor iedereen toch!
quote van sweetmisey;

Er worden tegenwoordig namelijk (hoe erg de waarheid nu ook voor je is) veeldieren grslacht om het vlees te eten, dus dan kun je toch ook de bont gelijk benutten ipv weggooien????!!!!

Dat zou inderdaad een betere (nog niet goed te praten hoor) oplossing zijn, maar helaas gebeurd dit niet zo... jammer maar helaas..

Vlees van dieren die aan een natuurlijke dood zijn gestorven helaas ook niet..

Ik denk dat flip12344789 geen zogenaamde maar een echte dierenliefhebsster is...
Ik draag ( bewust )graag bont en waarom het zit lekker is lekker warm en het oogt ook mooi.

Ik heb 2 bontjassen een lang model en een kort model, maar ik let er wel op waar mijn jassen vandaan komen , niet uit fokkerijen etc, maar uit de natuur.

De jassen die ik heb ( vos en wolf ) komen uit Canada, al waar een overpopulatie is aan wolven en vossen en hier vrij op gejaagd wordt om schade aan de natuur te voor komen en ook schade aan de oogsten van de boeren, want door de over populatie wordt ook de menselijke voedselketen bedreigd.

Persoonlijk vindt ik dit helamaal niet zielig etc, want in iederland waar een overpopulatie is van een bepaald dier soort of deze dier soort een bedreiging vormt voor de mens ( zoals her muskusratten bijvoorbeeld die dijken slopen, en wij moeten toch droge voeten houden )

En er zijn (web) winkels genoeg waar ze dit verantwoord bont verkopen.
Het gaat me steeds meer tegen staan. Vlees eten, leer en bont.

Ik ga over op iets anders. Heeft me wel geraakt dit topic.
quote:Sandra24 schreef op 29 januari 2012 @ 09:46:

Ik draag ( bewust )graag bont en waarom het zit lekker is lekker warm en het oogt ook mooi.

Ik heb 2 bontjassen een lang model en een kort model, maar ik let er wel op waar mijn jassen vandaan komen , niet uit fokkerijen etc, maar uit de natuur.

De jassen die ik heb ( vos en wolf ) komen uit Canada, al waar een overpopulatie is aan wolven en vossen en hier vrij op gejaagd wordt om schade aan de natuur te voor komen en ook schade aan de oogsten van de boeren, want door de over populatie wordt ook de menselijke voedselketen bedreigd.

Persoonlijk vindt ik dit helamaal niet zielig etc, want in iederland waar een overpopulatie is van een bepaald dier soort of deze dier soort een bedreiging vormt voor de mens ( zoals her muskusratten bijvoorbeeld die dijken slopen, en wij moeten toch droge voeten houden )

En er zijn (web) winkels genoeg waar ze dit verantwoord bont verkopen.Ik heb er over gelezen, maar er is dus geen schade aan de natuur. Er is wel schade aan de gecultiveerde natuur. Ik ben een bont liefhebster en ik veroordeel je niet, maar het antwoord is anders dan wat we willen. Het lijkt niet anders te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven