Boomstammetjes, lekker?
zondag 29 januari 2012 om 17:22
Mijn zoontje kwam vanmiddag thuis nadat hij bij mijn zus heeft gelogeerd. Hij had daar gisteren boomstammetjes op, dat heeft mijn zus wel eens vaker in huis. Heel stom, moet ik bekennen dat ik er eigenlijk nog nooit van gehoord heb, heb ze zelf dus ook nog nooit klaargemaakt! Blijkbaar schijnt het iets met gehakt te zijn en een kruiden/gepaneerd laagje eromheen.
Hij vond ze zooo lekker dus ga ik ze deze week nog maar eens een keertje maken, kunnen wij er evt ook kennis mee maken.
Wie kent de boomstammetjes ook en zijn ze inderdaad zo lekker?
Ik vroeg me ook af hoe lang je dit vlees moet bakken aangezien ik er dus niet zo veel ervaring mee heb!
Hij vond ze zooo lekker dus ga ik ze deze week nog maar eens een keertje maken, kunnen wij er evt ook kennis mee maken.
Wie kent de boomstammetjes ook en zijn ze inderdaad zo lekker?
Ik vroeg me ook af hoe lang je dit vlees moet bakken aangezien ik er dus niet zo veel ervaring mee heb!
zondag 29 januari 2012 om 17:45
De meeste (niet vegetarische) kinderen vinden gehakt lekker, zelfs frikandellen. Boomstammetjes zijn makkelijk zelf te maken, gehakballetje draaien, plat slaan en in model brengen (rechthoekje), vullen met een plakje ham en een reepje kaas, oprollen, paneren en bakken, je kunt evt. gekruid paneermeel kopen. Van de slager of supermarkt zijn ze meestal erg zout.
verba volant, scripta manent.
zondag 29 januari 2012 om 17:48
zondag 29 januari 2012 om 17:53