rookmelder
zondag 29 januari 2012 om 22:29
Even een vraag want ik ben a technisch. Zojuist piepte bij ons in huis de rookmelder. Waarschijnlijk was dat omdat de batterij van de rookmelder bijna leeg was. Mijn man heeft de rookmelder verkeerd verwijderd waardoor er kortsluiting is ontstaan. Beide rookmelders doen het nu niet meer. Ik denk dat wij nu gewoon 2 nieuwe rookmelders moeten kopen of niet? Ik denk ook dat de kortsluiting is ontstaan door de actie van mijn man. Er zal toch niets verkeerd zijn met het ingebouwde gedeelte van de rookmelder?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
zondag 29 januari 2012 om 22:40
Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, het is mij ook een raadsel. Zaak is hoe het nu op te lossen want ik zit nu met 2 rookmelders die niet meer werken. (stonden wel met elkaar in verbinding dus dat verklaart wel waarom ze het allebei niet meer doen) Moeten we nu nieuwe rookmelders kopen of zou een nieuwe batterij voldoende zijn?
zondag 29 januari 2012 om 22:41
zondag 29 januari 2012 om 22:43
quote:jazz9 schreef op 29 januari 2012 @ 22:40:
Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, het is mij ook een raadsel. Zaak is hoe het nu op te lossen want ik zit nu met 2 rookmelders die niet meer werken. (stonden wel met elkaar in verbinding dus dat verklaart wel waarom ze het allebei niet meer doen) Moeten we nu nieuwe rookmelders kopen of zou een nieuwe batterij voldoende zijn?Nog even voor de duidelijkheid: het is geen kortsluiting geweest. Want de rookmelders zijn niet aangesloten op stroom. Dus koop morgen nieuwe batterijen en check dan of ze het weer doen. Is dit niet het geval, dan moet je nieuwe rookmelders kopen.
Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, het is mij ook een raadsel. Zaak is hoe het nu op te lossen want ik zit nu met 2 rookmelders die niet meer werken. (stonden wel met elkaar in verbinding dus dat verklaart wel waarom ze het allebei niet meer doen) Moeten we nu nieuwe rookmelders kopen of zou een nieuwe batterij voldoende zijn?Nog even voor de duidelijkheid: het is geen kortsluiting geweest. Want de rookmelders zijn niet aangesloten op stroom. Dus koop morgen nieuwe batterijen en check dan of ze het weer doen. Is dit niet het geval, dan moet je nieuwe rookmelders kopen.
zondag 29 januari 2012 om 22:48
Er zijn ook rookmelders die op het lichtnet zitten, maar toch een backup batterij hebben. Die heb ik namelijk ook. Twee weken geleden nog gedoe gehad met de batterij vervangen (is lastig!), maar het is gelukt. Gelukkig zonder kortsluiting.
Hoe dat verder zit met de kortsluiting en of je een nieuwe moet nemen... geen idee. Want op gebied van electriciteit ben ik ook a-technisch.
Hoe dat verder zit met de kortsluiting en of je een nieuwe moet nemen... geen idee. Want op gebied van electriciteit ben ik ook a-technisch.
maandag 30 januari 2012 om 01:23
even naar laten kijken door iemand die er verstand van heeft lijkt mij een goede oplossing
maandag 30 januari 2012 om 01:47
Wij hebben rookmelders die op het lichtnet zijn aangesloten en een batterij hebben als backup. Als die batterij leeg raakt gaat hij piepen en moet hij vervangen worden. En alle rookmelders zijn hier gekoppeld en op één groep aangesloten. Dat is volgens mij standaard.
Kan het niet zijn dat je in de meterkast nog ergens zo'n schakelaartje moet omzetten? Eentje die je over het hoofd gezien hebt en waar je niet verder naar hebt gezocht omdat verder alles het weer deed?
Kan het niet zijn dat je in de meterkast nog ergens zo'n schakelaartje moet omzetten? Eentje die je over het hoofd gezien hebt en waar je niet verder naar hebt gezocht omdat verder alles het weer deed?