Geld & Recht alle pijlers

Wat te kopen in kringloopwinkel?

30-01-2012 10:28 63 berichten
Door omstandigheden heb ik een bon van ca. 25 euro, te besteden in de plaatselijke kringloopwinkel (en slechts bij 1 van de vestigingen). Hij is maar 3 maanden geldig en verloopt begin maart.

Ik kreeg de bon omdat ik er iets had gekocht dat bij nader inzien stuk bleek (en geld terug kreeg ik maar deels) maar eigenlijk kan ik dat bedrag niet zomaar missen. Weggeven is dus echt de allerlaatste optie. Ik wil er dus het liefst iets voor kopen dat ik toch nodig heb (of anders ook gekocht zou hebben) anders vind ik het zonde.

Het probleem is, ik kan niks vinden wat ik de moeite waard vind om te kopen. Ik zocht vorige week naar goede winterschoenen (nop), of een goede warme jas (nada) en anders een fiets (alleen heren- en kinderfietsen). Ook de rest van de winkel bood geen soelaas. Ik hoef nu eenmaal geen vergeeld babybadje, gerafeld boek (heb er nog 19 ongelezen liggen, geen tijd voor) of elektronica (want dat durf ik, na dat kapotte apparaat, niet meer aan).

Maarja, ik weet dus (nog) niks. En ik vind het zonde om hem niet te gebruiken. Heeft iemand tips?
quote:Starshine schreef op 30 januari 2012 @ 10:58:

Koop er een nieuwe tegoedbon voor.

Of inderdaad een herenfiets en die verkoop je zelf. Zoiets kun je ook doen met meubels.

Wel lastig hoor, want de meeste meubelen in mijn kringloop zijn niet zo geweldig (eiken bejaardenmeubels), dus dat herken ik wel.

Jep. De echt mooi spullen worden er vooraf al door handelaren uitgehaald, en de mindere dingen gaan naar de kringloop.

Werkt overigens ook zo met kleding die je in de Humanabak etc doet, al die kleding komt op een groot punt, de mooie leuke merkdingen worden eruit gehaald en weer doorverkocht door handelaren op Waterlooplein en Vintage kledingwinkels etc, en de 'lelijke' kleding gaat naar Afrika / etc.
Alle reacties Link kopieren
Yep ik hoor ook vaak van mensen die bij de kringloop werken dat mooie meubels en kleding vaak door het personeel meegenomen wordt,de rest komt in de winkel.

Toch koop ik er vaak mooie merkspijkerbroeken etc..

Wel hangt er ook veel verwassen en gekrompen shirts enz tussen en niet echt goedkoop.
Dacht dat ze bij de kringloop winkels hier de apparaten controleerden.

Je hebt een niet deugdelijk product gekocht, vind het dan raar dat je nu met zo'n tegoedbon komt te zitten. Helemaal omdat het dan om 25 euro gaat die je ineens zou moeten besteden. Ook omdat men daar toch meer kleine producten verkoopt voor de kleine beurs.
Als je echt met die 25 euro in je maag zit, en je niks kunt bedenken wat je daar wil gaan kopen.

Zou ik even goed kijken en dan bedenken wat je kunt verkopen via marktplaats. Ik neem regelmatig dingen mee, voor de verkoop. Laatst nog speelgoedauto's voor ¤1,50 verkocht voor ¤20,- en kleding idem dito. Jasjes van ¤5,- verkopen voor ¤15,- bijvoorbeeld.

Ga anders eerst 's ochtends kijken schrijf wat dingen op en ga dan googelen of er vraag naar is. Wat doen de boeken bijv. op bol.com of hoeveel wordt er voor een bepaald merk geboden op marktplaats.
quote:superstar_2 schreef op 30 januari 2012 @ 11:45:

Yep ik hoor ook vaak van mensen die bij de kringloop werken dat mooie meubels en kleding vaak door het personeel meegenomen wordt,de rest komt in de winkel.

Toch koop ik er vaak mooie merkspijkerbroeken etc..

Wel hangt er ook veel verwassen en gekrompen shirts enz tussen en niet echt goedkoop.jammer is dat, als er veel mooi spul al weggesluisd wordt. Maar ja, daar heeft zo'n kringloop uiteindelijk zichzelf mee, want als ze de reputatie krijgen dat ze alleen oude verwassen zooi voor teveel geld verkopen, blijven de klanten vanzelf weg.
quote:Starshine schreef op 30 januari 2012 @ 11:52:

[...]

jammer is dat, als er veel mooi spul al weggesluisd wordt. Maar ja, daar heeft zo'n kringloop uiteindelijk zichzelf mee, want als ze de reputatie krijgen dat ze alleen oude verwassen zooi voor teveel geld verkopen, blijven de klanten vanzelf weg.Nou dat weet ik zo net nog niet..... ik kom al jaaaaaren bij kringloopwinkels en het is er drukker dan ooit (ondanks dat het aanbod steeds minder wordt). Vroeger werd ik echt raar aangekeken als ik zei dat ik iets bij de kringloop had gehaald, maar nu is het helemaal bon ton (blijkbaar).
Dat valt me ook op, de laatste tijd lijkt de winkel wel leeggeroofd soms op zaterdag, kringloopwinkels zijn erg populair volgens mij.

Maar ik vind het raar dat je geen geld terugkrijgt voor een artikel dat niet werkt. Ik weet eigenlijk niet hoe onze kringloopwinkel er mee omgaat, maar ik zou het raar vinden als ik een bon kreeg als iets met garantie het niet doet.

Ik koop er vaak servies (ik spaar blauw) kleding, en boeken, heel af en toe een meubel, dus aan 25 euro zou ik niet gauw komen.
Moet je die bon perse in 1x uitgeven? Of kan je voor 2 euro iets kopen en krijg je dan voor het restbedrag een nieuwe bon? (met nieuwe datum?)
quote:Starshine schreef op 30 januari 2012 @ 11:52:

[...]

jammer is dat, als er veel mooi spul al weggesluisd wordt. Maar ja, daar heeft zo'n kringloop uiteindelijk zichzelf mee, want als ze de reputatie krijgen dat ze alleen oude verwassen zooi voor teveel geld verkopen, blijven de klanten vanzelf weg.

Ik koop er vaak merkspijkerbroeken maar zie heel veel shirtjes en truitjes hangen waarvan je kan zien dat ze verwassen en gekrompen zijn in de droger.

Heel vaak voor een prijs waarvan je denkt in de opruiming heb ik zo'n shirt goedkoper en dan is het ook nog een nieuwe.

Ik heb er serieus wel eens maillots zien hangen die daar nog duurder waren dan dat ze ooit bij de action waar ze vandaan komen waren..
Bij onze krinmgloop worden boeken geprijsd op dikte. 1 euro voor een dun boek en 3 euro voor een superdik boek.

Ik heb prachtige NIEUWE boeken gekocht voor een prikkie.

Bizar is wel te zien dat oudere boeken met onbekende titels óók voor 2,50 euro liggen, naast bijv. de meer recentere een keukenmeidenroman.
quote:lolie1977 schreef op 30 januari 2012 @ 11:18:

Snap niet waarom jij een bon hebt gekregen want

normaal doen ze daar toch niet aan!!??

Ik dacht dat er altijd bij hogere bedragen 24 uurs garantie

opzat en alleen terug kan als het echt kapot is!!!??

Welke kringloop was dit?

Ze zeiden dat ze hem getest hadden, maar toen hij terug was bleek toch dat hij stuk was.

Ze hebben me, na lang soebatten, de helft teruggestort en voor de andere helft een bon gegeven.

Dat is allemaal niet reuze harmonieus gegaan dus ook daarom wil ik gewoon die bon opmaken.

Het was Emmaus in Parkwijk, Utrecht.

Echt zulke slechte service, ik kom daar (hierna) nooit meer. Alsof je in 1 klap voor 25 euro aan kringloopspullen kunt kopen. Ik legde nog uit dat ik er nooit kwam, maar speciaal voor dit apparaat toch mijn geluk had beproefd... Nouja.
Koop anders iets wat er goed uitziet en verkoop het door op marktplaats.

Dan heb je je contant geld weer terug.
quote:Janna_ schreef op 30 januari 2012 @ 11:29:

Ik zou eerst nog eens vragen of je niet gewoon geld terug kan krijgen. Een niet werkend artikel is niet jou 'fout'...

En anders verlenging van de geldigheidsduur vragen en vragen op welke dag de nieuwe spullen in de winkel komen. Dan is er het meeste aanbod...

Had ik al geprobeerd, maar op de deur hangt een bordje dat ze geen geld terug geven, en dat elek. apparaten binnen 1 dag kunnen worden geretourneerd en dat ze dan vervangen/gerepareerd worden, of je krijgt een tegoedbon.

Door de winkel te betreden schijn ik daarmee akkoord gegaan te zijn. Had inderdaad de wetsartikelen over dwalingen (en dus ontbindingen) al in de aanslag, maar helaas. Technisch gezien is het zelfs een gunst dat ik de helft terugkrijg.

Maar ik vind het wel een naaistreek. Dit had dus ook een bijstandsmoeder kunnen overkomen en die had dan echt mooi met de gebakken peren gezeten. Ik heb weinig rek, maar gelukkig nog net voldoende voor die 25 euro.
Verkoop de bon inderdaad!
quote:cheerlesscard schreef op 30 januari 2012 @ 13:01:

Koop anders iets wat er goed uitziet en verkoop het door op marktplaats.

Dan heb je je contant geld weer terug.

Ja, dat ga ik maar eens proberen, die tip vind ik best goed, vaker gehoord hier!

Dank voor het meedenken allemaal...
Okey ik was mosterd ...
quote:cheerlesscard schreef op 30 januari 2012 @ 13:03:

Okey ik was mosterd ...Geeft niks toch, als meerdere mensen ermee komen zal het wel een goed plan zijn toch :D
Als je dat doet zou ik kijken voor een mooie kinderfiets ( loekie bijv.) of herenfiets.

Dat verkoopt meestal wel goed
Misschien kun je iets met de tip van Sinaasappellikeur; zoek er voor 25 euro mooie boeken uit en breng ze naar De Slegte, misschien houd je er dan nog wel meer aan over ook ;) Niet iedereen is altijd erg te spreken over het bedrag dat je krijgt, maar ik vond 't altijd wel even makkelijk een extra centje verdienen tijdens m'n studententijd
quote:willemeen schreef op 30 januari 2012 @ 13:05:

[...]

Geeft niks toch, als meerdere mensen ermee komen zal het wel een goed plan zijn toch :D

Haha, dat is waar.

Maar even teruglezen is ook een kunst
Da's ook een goeie tip Mimisaur!
Mag je de spullen die je daar koopt wel ruilen? Dan kun je nu ook voor 25 euro troep kopen en die de volgende dag weer terugbrengen, heb je weer een nieuwe bon die drie maanden geldig is.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je nooit meer teruggaat naar die winkel zeg, ik vind dat je er behoorlijk bijgenaaid bent. Zou er ook nog eens een mailtje aan Emmaus Nederland aan wagen.
quote:Schabolleke schreef op 30 januari 2012 @ 13:14:

Mag je de spullen die je daar koopt wel ruilen? Dan kun je nu ook voor 25 euro troep kopen en die de volgende dag weer terugbrengen, heb je weer een nieuwe bon die drie maanden geldig is.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je nooit meer teruggaat naar die winkel zeg, ik vind dat je er behoorlijk bijgenaaid bent. Zou er ook nog eens een mailtje aan Emmaus Nederland aan wagen.Haha, je kunt daar echt niks ruilen. Alleen binnen 1 dag terugbrengen als het kapot is. Edit: en dat geldt dan alleen nog voor elektronische apparatuur...

Ach, Emmaus Nederland... ik kom er gewoon nooit meer en verder kunnen ze jeuk krijgen. Op die manier houden ze vanzelf geen klanten meer over, toch?
quote:mimisaur schreef op 30 januari 2012 @ 13:05:

Misschien kun je iets met de tip van Sinaasappellikeur; zoek er voor 25 euro mooie boeken uit en breng ze naar De Slegte, misschien houd je er dan nog wel meer aan over ook ;) Niet iedereen is altijd erg te spreken over het bedrag dat je krijgt, maar ik vond 't altijd wel even makkelijk een extra centje verdienen tijdens m'n studententijd

Dat klinkt als een goeie, maar die boeken daar zien er echt wel afgeragd uit, merkte ik laatst. Wordt een dure gok.

Ik heb trouwens nooit boeken naar De Slegte gebracht, hoe gaat dat? Aan welke eisen moeten ze voldoen, wie bepaalt wat je ervoor krijgt en wat zijn dan de richtprijzen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven